اثبات در ریاضی
-
سلام وقتتون بخیر.
برای یاد گرفتن ( نه حفظ کردن ) بخش های اثباتی در ریاضی چه راهکار مناسبی درنظر دارید؟ من هر چقدر هم که بخش های اثباتی رو بخونم، نهایت کاری که میتونم بکنم حفظ کردن هست که اصلا روش مناسبی نیست چون نهایتا تا چند روز ماندگاری داره. -
سلام وقتتون بخیر.
برای یاد گرفتن ( نه حفظ کردن ) بخش های اثباتی در ریاضی چه راهکار مناسبی درنظر دارید؟ من هر چقدر هم که بخش های اثباتی رو بخونم، نهایت کاری که میتونم بکنم حفظ کردن هست که اصلا روش مناسبی نیست چون نهایتا تا چند روز ماندگاری داره. -
Narges_ هندسه تجربی بله
-
Narges_ هندسه تجربی بله
@E-B-BUTTERFLY
خب تا یه جاییش فهمیدن این هست که چی شده
یعنی چطور اثبات صورت گرفته...
اما بازم برای کامل نوشتن اثبات و توضیحات فکر نمیکنم راه دیگه ای جز حفظ کردن باشه.
البته بچه های ریاضی چون یه درسشون کلا هندسه هست رو هم منشن کنید. -
@E-B-BUTTERFLY
خب تا یه جاییش فهمیدن این هست که چی شده
یعنی چطور اثبات صورت گرفته...
اما بازم برای کامل نوشتن اثبات و توضیحات فکر نمیکنم راه دیگه ای جز حفظ کردن باشه.
البته بچه های ریاضی چون یه درسشون کلا هندسه هست رو هم منشن کنید.Narges_ هر سری که مرور میکنم حالت های هم نهشتی رو اشتباه میگم. مثلاً اثبات هم نهشتی دو مثلث به حالت وتر و یک زاویه ست من میگم دو ضلع و زاویه بین.
جدیدا خیلی داره روی اعصابم پیاده روی میکنه -
Narges_ هر سری که مرور میکنم حالت های هم نهشتی رو اشتباه میگم. مثلاً اثبات هم نهشتی دو مثلث به حالت وتر و یک زاویه ست من میگم دو ضلع و زاویه بین.
جدیدا خیلی داره روی اعصابم پیاده روی میکنه@E-B-BUTTERFLY خب تفاوت بین ۲ حالت رو دقیق متوجه بشید و با تفسیری که ازش تو ذهنتون دارین مشخص کنید کدوم یکی هست.
(میگم فهم اولیه ی اثبات خیلی مهمه اما مراحلش فقط برای این که کامل بنویسین باید حفظ بشه).
بعد یه سوال من با توجه به چیزایی که از گفته های قبلیتون دیدم فکر میکنم کنکوری باشید
از ترمیم یازدهم حرفی زده شده؟ -
@E-B-BUTTERFLY خب تفاوت بین ۲ حالت رو دقیق متوجه بشید و با تفسیری که ازش تو ذهنتون دارین مشخص کنید کدوم یکی هست.
(میگم فهم اولیه ی اثبات خیلی مهمه اما مراحلش فقط برای این که کامل بنویسین باید حفظ بشه).
بعد یه سوال من با توجه به چیزایی که از گفته های قبلیتون دیدم فکر میکنم کنکوری باشید
از ترمیم یازدهم حرفی زده شده؟Narges_ من یازدهم هستم.
-
Narges_ من یازدهم هستم.
-
@E-B-BUTTERFLY خب تفاوت بین ۲ حالت رو دقیق متوجه بشید و با تفسیری که ازش تو ذهنتون دارین مشخص کنید کدوم یکی هست.
(میگم فهم اولیه ی اثبات خیلی مهمه اما مراحلش فقط برای این که کامل بنویسین باید حفظ بشه).
بعد یه سوال من با توجه به چیزایی که از گفته های قبلیتون دیدم فکر میکنم کنکوری باشید
از ترمیم یازدهم حرفی زده شده؟Narges_ سعی میکنم حداقل رمز بذارم. با رمزگذاری حفظ کنم.
-
Narges_ سعی میکنم حداقل رمز بذارم. با رمزگذاری حفظ کنم.
@E-B-BUTTERFLY
بهترین راه فهمیدن فرض و حکمه و اینکه بدونی کدوم حالات توی اثبات اضافیه و به درد نمیخوره..چون مثلا ما توی مثلث متساوی الساقین انواع اطلاعات رو داریم ..ولی مهم اینکه که بفهمیم از کدوم حالت استفاده کنیم
حداقل من برای هندسه از این روش استفاده میکنم..البته فکر کنم یکم هم قدرت تحلیل بالا لازم باشه -
Narges_ هر سری که مرور میکنم حالت های هم نهشتی رو اشتباه میگم. مثلاً اثبات هم نهشتی دو مثلث به حالت وتر و یک زاویه ست من میگم دو ضلع و زاویه بین.
جدیدا خیلی داره روی اعصابم پیاده روی میکنه -
سلام وقتتون بخیر.
برای یاد گرفتن ( نه حفظ کردن ) بخش های اثباتی در ریاضی چه راهکار مناسبی درنظر دارید؟ من هر چقدر هم که بخش های اثباتی رو بخونم، نهایت کاری که میتونم بکنم حفظ کردن هست که اصلا روش مناسبی نیست چون نهایتا تا چند روز ماندگاری داره.@E-B-BUTTERFLY ابزار های اثبات رو بلد باش، یعنی یه سری ویژگی های هندسی هستن قبلا اثبات شدن، مثلا قضیه خطوط موازی و مورب که ویژگی هایی داره که گاها بعضی جاها تو اثبات ازش استفاده میشه
یا خیلی چیزای دیگه
بعد وقتی اثباتی رو میبینی یه بار عین معلم برا خودت توضیح بده چیکار کرده
در نهایت یه بار از روش خودت اثبات کن
ولی بیشتر حفظیه، تجربیم هستی خیلی سخت نگیر اگه نفهمیدی تهش حفظ کن بره -
@E-B-BUTTERFLY ابزار های اثبات رو بلد باش، یعنی یه سری ویژگی های هندسی هستن قبلا اثبات شدن، مثلا قضیه خطوط موازی و مورب که ویژگی هایی داره که گاها بعضی جاها تو اثبات ازش استفاده میشه
یا خیلی چیزای دیگه
بعد وقتی اثباتی رو میبینی یه بار عین معلم برا خودت توضیح بده چیکار کرده
در نهایت یه بار از روش خودت اثبات کن
ولی بیشتر حفظیه، تجربیم هستی خیلی سخت نگیر اگه نفهمیدی تهش حفظ کن برهAqua اون قسمتی که فرض رو می نویسیم، سعی میکنم تمام نکاتی که از شکل برداشت میکنم رو یادداشت کنم اما همشون در قسمت استدلال هم نهشتی مورد استفاده قرار نمی گیرند. مسئله ای که خیلی اذیتم میکنه این هست که دو موضوع مشابه اثبات ها و درنتیجه حالت های هم نهشتی متفاوتی دارند. برای مثال:
۱. نشان دهید هر نقطه ای که روی نیمساز یک زاویه قراردارد، از دو ضلع آن زاویه به یک فاصله هست.
۲. نشان دهید هر نقطه ای که از دو ضلع یک زاویه به یک فاصله هست، روی نیمساز آن زاویه قرار دارد.
دو تا مشکل اینجا هست، یک اینکه واقعا متوجه نمیشم بر پایه چه منطقی یک سری دلایل رو در قسمت استدلال هم نهشتی میاره؛ دوم، منابع مختلف حالت های مختلف هم نهشتی رو برای یک حکم بیان می کنند که این مسئله من رو بیشتر گیج میکنه. -
Aqua اون قسمتی که فرض رو می نویسیم، سعی میکنم تمام نکاتی که از شکل برداشت میکنم رو یادداشت کنم اما همشون در قسمت استدلال هم نهشتی مورد استفاده قرار نمی گیرند. مسئله ای که خیلی اذیتم میکنه این هست که دو موضوع مشابه اثبات ها و درنتیجه حالت های هم نهشتی متفاوتی دارند. برای مثال:
۱. نشان دهید هر نقطه ای که روی نیمساز یک زاویه قراردارد، از دو ضلع آن زاویه به یک فاصله هست.
۲. نشان دهید هر نقطه ای که از دو ضلع یک زاویه به یک فاصله هست، روی نیمساز آن زاویه قرار دارد.
دو تا مشکل اینجا هست، یک اینکه واقعا متوجه نمیشم بر پایه چه منطقی یک سری دلایل رو در قسمت استدلال هم نهشتی میاره؛ دوم، منابع مختلف حالت های مختلف هم نهشتی رو برای یک حکم بیان می کنند که این مسئله من رو بیشتر گیج میکنه. -
من نمیتونم یک مسئله رو صرفا حفظ کنم یا باید حتما درکش کنم یا رمز بذارم. مخصوصا اگر بحث ریاضی باشه.
-
Hako یازدهم هستم
-
Hako یازدهم هستم