حُــبّ العـــربــــی
-
@DR-Ali-110
4نوع ضمیر داریم: %(#870839)[منفـــصل] ها جداگانه میان و به هیچی نمیچسبن، %(#870839)[متـــصل] ها به اسم یا فعل یا حرف میچسبن.
1_ منفصل مرفوعی(مثلا میتونن نقش فاعل بگیرن): هُـوَ ، هما ، هم، هيَ ، هما ، هنَّ، أنتَ ، أنتما، أنتم، أنتِ،أنتما ، أنتنّ،أنا، نحن
2_ منفصل منصوبی: إیاه، إیّاهما، إیاهم، إیاها، إیاهما، إیاهنّ ،إیاکَ، إیّاکما،إیّاکم، إیّاکِ ،إیّاکما، إیّاکنَّ، إیّایَ، إیّانا
3_ متصل منصوبی و مجروری(به فعل بچسبن منصوبی، به اسم و حرف جَر بچسبن مجروری) : ه ، هما، هم، ها،هما ، هنّ، کَ، کما،کُم، کِ، کما ،کنّ، ی، نا
مثال: ضربــه : زدم او را (این منصوبیه نقش مفعولی داره)
کتابــه: کتابِ او (این مجروریه، نقش مضاف الیه گرفته)
منه : از او( اینم مجروریه، به حرف جر چسبیده )
4_ متصل مرفوعی(اینا تو صیغه های فعلن) : ا و ی نَ ( منظور ا، و ، ی ، که قبل از نَ بیان.مثل تذهبــــ%(#ff0062)[و]نَ ) تَ ، تما، تَم ، تِ ، تما ، تنّ -
@DR-Ali-110
4نوع ضمیر داریم: %(#870839)[منفـــصل] ها جداگانه میان و به هیچی نمیچسبن، %(#870839)[متـــصل] ها به اسم یا فعل یا حرف میچسبن.
1_ منفصل مرفوعی(مثلا میتونن نقش فاعل بگیرن): هُـوَ ، هما ، هم، هيَ ، هما ، هنَّ، أنتَ ، أنتما، أنتم، أنتِ،أنتما ، أنتنّ،أنا، نحن
2_ منفصل منصوبی: إیاه، إیّاهما، إیاهم، إیاها، إیاهما، إیاهنّ ،إیاکَ، إیّاکما،إیّاکم، إیّاکِ ،إیّاکما، إیّاکنَّ، إیّایَ، إیّانا
3_ متصل منصوبی و مجروری(به فعل بچسبن منصوبی، به اسم و حرف جَر بچسبن مجروری) : ه ، هما، هم، ها،هما ، هنّ، کَ، کما،کُم، کِ، کما ،کنّ، ی، نا
مثال: ضربــه : زدم او را (این منصوبیه نقش مفعولی داره)
کتابــه: کتابِ او (این مجروریه، نقش مضاف الیه گرفته)
منه : از او( اینم مجروریه، به حرف جر چسبیده )
4_ متصل مرفوعی(اینا تو صیغه های فعلن) : ا و ی نَ ( منظور ا، و ، ی ، که قبل از نَ بیان.مثل تذهبــــ%(#ff0062)[و]نَ ) تَ ، تما، تَم ، تِ ، تما ، تنّ@zedtwo در حُــبّ العـــربــــی گفته است:
@DR-Ali-110
4نوع ضمیر داریم: %(#870839)[منفـــصل] ها جداگانه میان و به هیچی نمیچسبن، %(#870839)[متـــصل] ها به اسم یا فعل یا حرف میچسبن.
1_ منفصل مرفوعی(مثلا میتونن نقش فاعل بگیرن): هُـوَ ، هما ، هم، هيَ ، هما ، هنَّ، أنتَ ، أنتما، أنتم، أنتِ،أنتما ، أنتنّ،أنا، نحن
2_ منفصل منصوبی: إیاه، إیّاهما، إیاهم، إیاها، إیاهما، إیاهنّ ،إیاکَ، إیّاکما،إیّاکم، إیّاکِ ،إیّاکما، إیّاکنَّ، إیّایَ، إیّانا
3_ متصل منصوبی و مجروری(به فعل بچسبن منصوبی، به اسم و حرف جَر بچسبن مجروری) : ه ، هما، هم، ها،هما ، هنّ، کَ، کما،کُم، کِ، کما ،کنّ، ی، نا
مثال: ضربــه : زدم او را (این منصوبیه نقش مفعولی داره)
کتابــه: کتابِ او (این مجروریه، نقش مضاف الیه گرفته)
منه : از او( اینم مجروریه، به حرف جر چسبیده )
4_ متصل مرفوعی(اینا تو صیغه های فعلن) : ا و ی نَ ( منظور ا، و ، ی ، که قبل از نَ بیان.مثل تذهبــــ%(#ff0062)[و]نَ ) تَ ، تما، تَم ، تِ ، تما ، تنّشوخی می کنی .....
چه شکلی حفظ کنم ....
-
@zedtwo در حُــبّ العـــربــــی گفته است:
@DR-Ali-110
4نوع ضمیر داریم: %(#870839)[منفـــصل] ها جداگانه میان و به هیچی نمیچسبن، %(#870839)[متـــصل] ها به اسم یا فعل یا حرف میچسبن.
1_ منفصل مرفوعی(مثلا میتونن نقش فاعل بگیرن): هُـوَ ، هما ، هم، هيَ ، هما ، هنَّ، أنتَ ، أنتما، أنتم، أنتِ،أنتما ، أنتنّ،أنا، نحن
2_ منفصل منصوبی: إیاه، إیّاهما، إیاهم، إیاها، إیاهما، إیاهنّ ،إیاکَ، إیّاکما،إیّاکم، إیّاکِ ،إیّاکما، إیّاکنَّ، إیّایَ، إیّانا
3_ متصل منصوبی و مجروری(به فعل بچسبن منصوبی، به اسم و حرف جَر بچسبن مجروری) : ه ، هما، هم، ها،هما ، هنّ، کَ، کما،کُم، کِ، کما ،کنّ، ی، نا
مثال: ضربــه : زدم او را (این منصوبیه نقش مفعولی داره)
کتابــه: کتابِ او (این مجروریه، نقش مضاف الیه گرفته)
منه : از او( اینم مجروریه، به حرف جر چسبیده )
4_ متصل مرفوعی(اینا تو صیغه های فعلن) : ا و ی نَ ( منظور ا، و ، ی ، که قبل از نَ بیان.مثل تذهبــــ%(#ff0062)[و]نَ ) تَ ، تما، تَم ، تِ ، تما ، تنّشوخی می کنی .....
چه شکلی حفظ کنم ....
@DR-Ali-110 به راحتی..!
-
@DR-Ali-110 ظاهرا شما اصلا نخوندین.
اینا مباحث ساده ی عربیه.
اول یه لطفی کنین براش وقت بذارین.
بعد سوالی بود بپرسین. مشخصه ک اصلا مطالعه نداشتین :|
در ضمن اینجا چت نکنین.ممنون@zedtwo
چشم..
معذرت -
@DR-Ali-110 ظاهرا شما اصلا نخوندین.
اینا مباحث ساده ی عربیه.
اول یه لطفی کنین براش وقت بذارین.
بعد سوالی بود بپرسین. مشخصه ک اصلا مطالعه نداشتین :|
در ضمن اینجا چت نکنین.ممنون@zedtwo در حُــبّ العـــربــــی گفته است:
@DR-Ali-110 ظاهرا شما اصلا نخوندین.
اینا مباحث ساده ی عربیه.
اول یه لطفی کنین براش وقت بذارین.
بعد سوالی بود بپرسین. مشخصه ک اصلا مطالعه نداشتین :|
در ضمن اینجا چت نکنین.ممنونمنظور ام مجرد و مزید است
-
@zedtwo در حُــبّ العـــربــــی گفته است:
@DR-Ali-110 ظاهرا شما اصلا نخوندین.
اینا مباحث ساده ی عربیه.
اول یه لطفی کنین براش وقت بذارین.
بعد سوالی بود بپرسین. مشخصه ک اصلا مطالعه نداشتین :|
در ضمن اینجا چت نکنین.ممنونمنظور ام مجرد و مزید است
-
@DR-Ali-110 سوالات شما کاملا حفظی اســــت :|
یکم خودتون تلاش کنین براش خب
منم الان توضیح بدم مث سوال قبلی نمیخونین. پس براتون فایده ای نخواهد داشتتت
جاهایی ک مشکل داشتید رو بپرسیــــد
فلن میرم بخونم. شب سوالاتونو جواب میدم.@zedtwo در حُــبّ العـــربــــی گفته است:
@DR-Ali-110 سوالات شما کاملا حفظی اســــت :|
یکم خودتون تلاش کنین براش خب
منم الان توضیح بدم مث سوال قبلی نمیخونین. پس براتون فایده ای نخواهد داشتتت
جاهایی ک مشکل داشتید رو بپرسیــــد
فلن میرم بخونم. شب سوالاتونو جواب میدم.مرسی
-
افرین بهت که اینقدر به فکر بچه هایی و تا الان زحمت کشیدی و این تاپیک رو بروز نگه داشتی
بچه های زیادی زحمت میکشن در جهت درس برای بچه ها (:انشالله جواب زحمتتاتون رو امسال بگیرید
خسته نباشی پهلوان
-
سلام،ببخشید یه سوال داشتم.
به جمله ی <<یا علیُّ اُکتب التمرین الثالث>> توجه کنید!
با توجه فعل اُکتب،آیا فاعل ضمیر مستتر انتَ هست یا هُوَ؟؟
در پاسخنامه به ضمیر مستتر هُوَ اشاره شده ولی بنطر من با توجه به معنی کلمه که میشه(( بنویس )) و صیغه یک امر مخاطب هست پس ضمیر ((انتَ)) باید درست میبود!!
لطفا نظراتتونو بگید خیلی ممنون. -
سلام،ببخشید یه سوال داشتم.
به جمله ی <<یا علیُّ اُکتب التمرین الثالث>> توجه کنید!
با توجه فعل اُکتب،آیا فاعل ضمیر مستتر انتَ هست یا هُوَ؟؟
در پاسخنامه به ضمیر مستتر هُوَ اشاره شده ولی بنطر من با توجه به معنی کلمه که میشه(( بنویس )) و صیغه یک امر مخاطب هست پس ضمیر ((انتَ)) باید درست میبود!!
لطفا نظراتتونو بگید خیلی ممنون.هانیه جعفری به نظر من هم أنتَ هست. چون جمله مخاطبه.
از چه کتابیه؟ -
سلام،ببخشید یه سوال داشتم.
به جمله ی <<یا علیُّ اُکتب التمرین الثالث>> توجه کنید!
با توجه فعل اُکتب،آیا فاعل ضمیر مستتر انتَ هست یا هُوَ؟؟
در پاسخنامه به ضمیر مستتر هُوَ اشاره شده ولی بنطر من با توجه به معنی کلمه که میشه(( بنویس )) و صیغه یک امر مخاطب هست پس ضمیر ((انتَ)) باید درست میبود!!
لطفا نظراتتونو بگید خیلی ممنون.هانیه جعفری فعل اُکتب هس؟ حرکت دیگه ای نداره؟
-
سلام،ببخشید یه سوال داشتم.
به جمله ی <<یا علیُّ اُکتب التمرین الثالث>> توجه کنید!
با توجه فعل اُکتب،آیا فاعل ضمیر مستتر انتَ هست یا هُوَ؟؟
در پاسخنامه به ضمیر مستتر هُوَ اشاره شده ولی بنطر من با توجه به معنی کلمه که میشه(( بنویس )) و صیغه یک امر مخاطب هست پس ضمیر ((انتَ)) باید درست میبود!!
لطفا نظراتتونو بگید خیلی ممنون.هانیه جعفری به نظر منم انت میشه درسته که مخاطبه ولی چیزایی که قبل از فعل باشن رو نمیتونیم به عنوان فاعل درنظر بگیریم ووقتی تو یه جمله قبلا گفته که منظور با کیه دیگه توی ادامش نمیگیم
امیدوارم منظورمو رسونده باشم -
هانیه جعفری به نظر من هم أنتَ هست. چون جمله مخاطبه.
از چه کتابیه؟@zedtwo از کتاب عربی کامل گاج!
اُکتب هیچ حرکت دیگه ای نداشت
تو پاسخنامه زده بود هُوَ ولی از نظر معنی درست درنمیاد چون صیغه یک امر مخاطبه منم با شما هم نظرم! -
سلام؛کلمه هذا مگه مبنی بر فتح نیست؟!دوستان..
لطفا کسی از دوستان که تست خوب سراغ داره برا عربی بگه..من توانایی خرید کتاب تست عربی ندارم،
نظام قدیم هستم -
سلام،ببخشید یه سوال داشتم.
به جمله ی <<یا علیُّ اُکتب التمرین الثالث>> توجه کنید!
با توجه فعل اُکتب،آیا فاعل ضمیر مستتر انتَ هست یا هُوَ؟؟
در پاسخنامه به ضمیر مستتر هُوَ اشاره شده ولی بنطر من با توجه به معنی کلمه که میشه(( بنویس )) و صیغه یک امر مخاطب هست پس ضمیر ((انتَ)) باید درست میبود!!
لطفا نظراتتونو بگید خیلی ممنون.هانیه جعفری
بله فعل مخاطب هست. اگه سوم شخص باشه معنی نمیده به خصووووص که علی اینجا منادا {از نوع علم} هست -
هانیه جعفری
بله فعل مخاطب هست. اگه سوم شخص باشه معنی نمیده به خصووووص که علی اینجا منادا {از نوع علم} هست -
سلام؛کلمه هذا مگه مبنی بر فتح نیست؟!دوستان..
لطفا کسی از دوستان که تست خوب سراغ داره برا عربی بگه..من توانایی خرید کتاب تست عربی ندارم،
نظام قدیم هستمamirhossein 0 سلام. مبنی بر فتح نیست. %(#ff0066)[اما چرا؟!]
اسم و حرف اگه به %(#ff0066)["الف"] یا %(#6600ff)["ی ساکن"] ختم بشن مبنی برسکون هستن. مثل: %(#ff0066)[هذا، اِلی ، حتی] ، %(#6600ff)[فی، الذی] و...
شما فک کنم با فعل قاطی کردید. چون مثلا ضربا مبنی بر فتحه (درواقع قبل "ا" یه فتحه میاد و اینطوری میشه: ضربَا)
%(#007bff)[پس جمع بندی:]
%(#ff00ae)[ا] ، %(#0088ff)[و] ، %(#8400ff)[ی]
%(#ff00a6)[تو اسم و حـــرف مبنی بر سکون]
%(#007bff)[تو فعل مبنی بر فتح(ا) ، ضم (و) ، کسر(ی)] البته تو فعلای امر مخاطب برا صیغه هایی که نونشون حذف میشه میتونیم مبنی بر حذف نون هم بگیم. -
سلام؛کلمه هذا مگه مبنی بر فتح نیست؟!دوستان..
لطفا کسی از دوستان که تست خوب سراغ داره برا عربی بگه..من توانایی خرید کتاب تست عربی ندارم،
نظام قدیم هستمamirhossein 0 برای کتاب هم تو کانالای تلگرام فایل پی دی اف میذارن.از اونجا دانلود کنین.اگه پیدا نکردید بگید براتون پیدا کنم.