@shiva-tr در موازنه گفته است:
@soheil95s95
ببخشید مثلا چطور باید تشخیص بدیم کدوم دو ماده رو انتخاب کنیم؟
مثلا اگه تو این سوالی ک الان فرستادین مس توی ترکیب اولی و سومی رو در نظر بگیریم تغییراتش میشه 2
و اگه نیتروژن توی ترکیب دومی و چهارمی رو در نظر بگیریم تغییراتش میشه 1..حالا یعنی باید به ترکیب اولی ضریب 1 و به ترکیب دومی ضریب 2 بدیم؟
ولی ازراه عادی موازنه میکنم باید ضریب ترکیب دوم 20 باشه...
البته من تعیین عدد اکسایش رو هنوز نخوندم شاید توی بدست اوردن عدد اکسایشا اشتباه میکنم
متاسفانه یا خوشبختانه دو نوع موازنه اکسایش_کاهش داریم😶
دسته اول : دو عنصر مورد نظر در طرف دوم فقط یک عدد اکسایش دارند ----> این مشابه همون سوالیه که الان حل کردیم ## یعنی تغییرات رو به طرف اول میدیم
دسته دوم (چاپ جدید حذف شده!😶) : یکی از عناصر مورد نظر ما در طرف دوم با دو عدد اکسایش ظاهر میشه ---> تست ۹۵!!! در اینها بر عکس عمل میکنیم ، یعنی اعداد رو به طرف دوم نسبت میدیم.

🙂🙂🙂🙂🙂🙂
خب این سبک دیگه نمیاد اما سبک اول رو در نظر داشته باشید