ماجرا اینه که ما میگیم هورمون ها یا از غده ها ی درون ریز (به شکل مجتمع) ترشح میشن
یا از یاخته های درون ریز (پراکنده ان)
هورمون ها چون به خون ترشح میشن براشون از کلمه ی درون ریز استفاده میکنم
کلا اینطوریه که ما دو تا دستگاه درون ریز و دستگاه برون ریز داریم که دستگاه درون ریز شامل یاخته های درون ریز و غده های درون ریز میشن
تو معده هم اینطوریه که یاخته های درون ریز پراکنده ی ترشح کننده ی گاسترین داخل عده ها هستن وگرنه اینطور نیست که خودشون غده باشن
تو صفحه ی ۵۵ زیست یازدهم توضیح داده
محدثه شعبانی
دیدگاهها
-
معده -
تنفسسلام دوستان یه سوال داشتم از طرفیت ها و حجم های تنفسی لطفا اگر میدونین سریع جواب بدین 🥰
یه نکته میگه که گنجایش دستگاه تنفس برابره با ظرفیت تام به علاوه ی ۱۵۰سی سی هوای مرده
یه نکته ی دیگه هم هست که میگه هوای مرده یک سوم هوای جاریه و خود به خود تو ظرفیت حیاتی (و البته ظرفیت تام) حساب شده
اینا با هم در تناقض ان الان ما هدای مرده رو جزو ظرفیت تام به حساب بیاریم یا نه ؟ اگه به حساب بیاریم دیگه نکته اول کلا منتفی میشه -
گوارش و جذب@amin-forouzan متوجه شدم ممنون 💙
-
گوارش و جذبسلام وقت بخیر کسی میدونه چرا جمله ی زیر غلطه؟
مواد معدنی همانند مواد کلسترولی صفرا در عدم چسبیدن ذرات لیپیدی روده نقش دارند
و اینکه چرا جمله های زیر درسته :
_مویرگ های خونی داخل پرز ها در دو طرف رگ های لنفی واقع هستن (این به نظرم غلطه چون داخل هر پرز کلا یه دونه رگ لنفی داریم)
_ورود ترکیبات معدنی به یاخته ی پوششی روده مانند اغلب آمینو اسید ها هم با انتشار و هم با انتقال فعال صورت میگیرد (واضحه که اینم باید غلط باشه چون جذب بیشتر آمینو اسیدها با روش هم انتقالیه)