Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
محدثه شعبانیم

محدثه شعبانی

@محدثه شعبانی
دانش آموزان آلاء تجربی
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
204
موضوع ها
37
Shares
0
گروه‌ها
4
دنبال‌کننده‌ها
1
دنبال‌شونده‌ها
0

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • سیناپس
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    @First مرسی از توضیحتون

    زیست شناسی

  • سیناپس
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    Farideh Khangah چون کلا تو کتاب حرفی نزده فکر میکنم در نظر بگیریم نداره بهتره

    زیست شناسی

  • سیناپس
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    سلام دوستان ایا درسته که میگن در پایانه آکسون دستگاه گلژی هم داریم ؟ خود کتاب مستقیما حرفی نزده ولی یه جا گفته که ناقل های عصبی که توی فضای سیناپسی آزاد شدن باید دوباره جذب بشن(یا تجزیه بشن) و توی پایانه آکسون دوباره داخل ریز کیسه ذخیره بشه پس میتونم نتیجه گیری کنم که توی پایانه آکسون هم دستگاه گلژی دارم ؟
    و یا سوال دیگه که فکر کنم خیلیا گیر دارن سیناپس غیر نورون با نورون داریم ؟(یا به عبارت دیگه ایا سلول پیش سیناپسی حتما باید نورون باشه) به نظر خودم بله چونکه داخل کتاب در قسمت توضیح سیناپس اگر توجه کرده باشید نوشته یاخته ی عصبی پیش همایه ای و یاخته ی پس همایه ای ... برای پیش سیناپسی کلمه ی عصبی رو برخلاف پس سیناپسی به کار برده
    @دانش_آموزان_آلاء

    زیست شناسی

  • سوختن ناقص
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    @Alzahra-Daftar متوجه شدم ممنون ❤

    شیمی

  • سوختن ناقص
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    Fatemeh Babazadeh توی کتاب دهم برای سوختن ناقص مثال نیاورده بود فقط تعریف کرده بود من تو گوگل زدم اکثرا میگفتن علاوه بر کربن دی اکسید کربن مونو کسید هم تولید میشه

    شیمی

  • سوختن ناقص
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    سلام دوستان در رابطه با سوختن ناقص ما میدونیم که علاوه بر کربن دی اکسید کربن مونوکسید هم تولید میشه ... پس اگر توی یه تستی برای فرآورده سوختن ناقص فقط کربن مونوکسید رو گفته بود غلط بگیرم یا درست ؟ چون کتاب تست من درست گرفته و موازنه واکنش رو هم بدون اینکه کربن دی اکسید رو توی فرآورده ها داشته باشه انجام داده

    @دانش_آموزان_آلاء
    @خیرین_کوچک_دریا_دل

    شیمی

  • زیست دهم فصل۴
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    mlika hoveida گزینه سه
    گزینه یک که بعضی از سیاهرگ ها ندارن دریچه رو گزینه دو درباره سرخرگ ها درسته گزینه چهار هم که درباره مویرگ هاست منظور سوال هم سرخرگ ها و سیاهرگ های بزرگه چون سیاهرگ ها و سرخرگ های کوچیک توی لایه ماهیچه ایشون رشته ی الاستیک کمتری دارن و مویرگ هم که کلا لایه ماهیچه ای نداره

    زیست شناسی

  • فصل سوم شیمی دهم انحلال پذیری
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    سلام دوستان یه سوالی دارم درباره انحلال پذیری ما گفتیم که شبیه شبیه رو در خودش حل میکنه مثلا مواد قطبی در قطبی حل میشن مواد ناقطبی در مواد ناقطبی اونایی که پیوند هیدروژنی دارن در حلالی که پیوند هیدروژنی داره حل میشن و ترکیب های یونی هم تو آب و اینا خلاصه
    بعد یکم جلوتر از این مبحث تو کتاب مبحث انحلال پذیری گازها مطرح میشه مثلا حل شدن گاز اکسیژن در آب که میاد تاثیر دما و فشار و اینا رو روش برسی میکنه
    خب حالا مگه گاز اکسیژن مولکول ناقطبی نیست ؟ پس چرا اصلا باید بتونه تو آب حل شه ؟
    (من با خودم گفتم شاید اون مبحث شبیه شبیه رو در خود حل میکنه فقط درباره مواد جامد و مذاب درسته و مبحث انحلال پذیری گازها کلا یه چیز جداست ولی مطمئن نیستم لطفا اگر جوابو میدونید کمک کنید

    شیمی

  • رگ ها
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    البته فشار تراوشی باقی مانده فشار خونه من اشتباه گفتم

    زیست شناسی

  • رگ ها
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    محدثه شعبانی

    زیست شناسی

  • رگ ها
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    اول اینکه مایع میان بافتی و مایع بین سلولی یکی هستن و مایع درون سلولی رو بهش میگیم سیتو پلاسم
    دوم اینکه پلاسما همون خونابه ، خوناب هم که خب بخشی از خونه ، خون هم که تو مویرگ و سرخرگ و سیاهرگ جریان داره پس بله تو مویرگ هم پلاسما داریم
    سوم اینکه فشار اسمزی درون مویرگ از فشار اسمزی مایع میان بافتی بیشتره با توجه به شکل کتاب که یه خط صاف کشیده برای فشار اسمزی متوجه میشیم که اختلاف فشار اسمزی درون و بیرون مویرگ ثابته(توجه کن که اختلافه ثابته) فشار تراوشی (باقی مانده ی فشار اسمزی) در سمت سرخرگی از اختلاف فشار اسمزی بیشتره پس مواد میریزن داخل مایع بین سلولی یا مایع میان بافتی
    و در سمت سیاهرگی اختلاف فشار اسمزی از فشار تراوشی بیشتره پس بر اساس شیب غلظت مواد دفعی سلول ها از طریق مایع بین سلولی وارد مویرگ میشه
    درباره ی سوال اولت یکم ابهام وجود داه ولی از مویرگ های منفذ دار علاوه بر مولکولهای کوچیک هورمون ها ام میتونن عبور کنن(حالا نمیدونم این هورمون درشت مولکول محسوب میشه یا نه چون میگیم بعضی از هورمون ها پروتئینی هستن پس طبعا نباید بتونن از منافذ مویرگ منفذ دار عبور کنن ولی میتونن اینجاشو خودمم مشکل دارم )
    تو مویرگ نامیوشته هم که جابه جایی های عظیم رخ میده مثلا تو طحال و کبد جنازه گلبول قرمز جابه جا میشه 😂

    زیست شناسی

  • کدوم دبیر
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    Azx Azxc باشه ممنونم

    زیست شناسی

  • کدوم دبیر
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    @Narjes-Hashemi مرسی از راهنماییت

    زیست شناسی

  • کدوم دبیر
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    امیر تشنه دل دیگه این دوتا رو قک کنم ۹۹درصد قاطی میکنن😂

    زیست شناسی

  • کدوم دبیر
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    سلام دوستان من برای دهم فیلم های کاراگاه نکته و تست آقای امینی رو دیدم و خیلی هم راضی بودم ولی برای یازدهم فیلم های ایشون موجود نست و جدای از این دبیر بقیه ی فیلم ها همه صفر تا صدن که من اگر بخام ببینم خیلی وقتم رو میگیره کسی اینجا هست که بتونه راهنماییم کنه چیکار کنم ؟ چون با فیلگ دیدن خیلی مطالب رو خوب یاد میگیرم و حس بدی دارن که برای یازدهم نمیتونم فیلم ببینم 😭

    زیست شناسی

  • کلیه
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    Alireza Varamanzar نه اتفاقا خیلی هم جامع و کامل بود ممنونم 😅

    زیست شناسی

  • کلیه
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    سلام دوستان چند تا سوال دارم که به شدت توشون گیر کردم و برام ابهام دارن اگر بلدین لطفا کمک کنید
    یکی اینکه ستون کلیه جزو بخش مرکزیه یا قشری ؟ من خودم با توجه به متن کتاب معتقدم تو بخش قشریه اما تو کتاب نشر الگو گفته تو بخش مرکزیه
    تو گوگل م زدم بهش میگن مرکزی قشری 😐😂
    سوال دوم اینکه لوله هنله کاملا تو هرمه یا فقط قسمتیش؟ مجرای جمع کننده ی ادرار هم همینطور ایآ کاملا تو هرمه یا تو بخش قشری هم دیده میشع؟ به نظر خودم هست
    و باز اینکه آیا تو ستون کلیه کلافک دارم ؟ به نظر خودم هست منتها تو یه تستی گفته بود نه (بازم نشر الگو، ب نظرم اصلا واسه کنکور مناسب نیست)
    بعدی : ایآ این جمله درسته 👈 تو لوله جمع کننده ادرار ترشح ندارم ولی باز جذب دارم .
    و ی سوال دیگه چرا تو کپسول بومن ترشح ندارم ؟ تو گوگل زدم گفت داریم توی فیلم آلا آقای امینی هم گفت داریم کتابم که گفته کلا تو دیواره گردیزه داریم منتها بازم کتاب نشر الگو زحمت کشید گفته نداریم

    زیست شناسی

  • معده
    محدثه شعبانیم محدثه شعبانی

    Sara_R دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم اینطوریه که به هر حال غیر مستقیم داره از غده ی معده ترشح میشه
    چون یاخته هاش تو غده ان

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 10 / 11
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع