@Amir-ali-Nikfard سلام دوست من :hand_with_fingers_splayed_medium-light_skin_tone: :hand_with_fingers_splayed_medium-light_skin_tone: :hand_with_fingers_splayed_medium-light_skin_tone: :hand_with_fingers_splayed_medium-light_skin_tone: :hand_with_fingers_splayed_medium-dark_skin_tone:
باکتری ها از دسته یاخته های پروکاریوتی هستند و اینو خوب بدون که هیچ یاخته ی پروکاریوتی راکیزه(میتوکندری )ندارد
شاید بپرسی چرا خب نداره؟
باید در جواب بگم که یاخته های پروکاریوتی نظیر همین باکتری ، کلا فاقد اندامک های غشا دار هستند .
هسته خودش اندامک غشا دار است و باکتری و کل پروکاریوت ها فاقد هسته هم هستند.
این اندامک های غشا دارو که دو غشایی هم هستند ، یاخته های یوکاریوتی دارند.
یاخته های یوکاریوتی شامل : گیاهان ، جانوران ، قارچ ها و آغازیانند.
امیدوارم که این مطالب به دردت خورده باشه :ok_hand: :ok_hand: :love-you_gesture: