ata mohsen در بستن پایه دهم گفته است:
amir karami 0 عطا محسنی نه محسن جان:face_with_tears_of_joy:
بیا درستش کردم
ata mohsen در بستن پایه دهم گفته است:
amir karami 0 عطا محسنی نه محسن جان:face_with_tears_of_joy:
بیا درستش کردم
@zahra-forouzanfar برای سوال 2 من گفتم میشه 1
ولی دقیق تر نگاه میکنم شما درست میگین 4 جوابه
ata mohsen در حذف دروس عمومی از کنکور1402 گفته است:
سلام:clapping_hands_light_skin_tone:
قابل توجه کنکوری های 1402
قراره از کنکور 1402 کنکور در دو روز برگزار شود و دروس عمومی از کنکور حذف ولی دروس اختصاصی بماند.
درسته که هنوز سنجش نگفته ولی یجورایی تقریبا قطعیه و استاد ها هم استوری کردن.
https://p30konkor.com/کنکور-۱۴۰۲/
دانش-آموزان-آلاء
دهم
بازم فرقی نداره
داوطلب ها همون داوطلب ها هستن
صرفا بچه ها وقت بیشتر برای تخصیصی میزارن و درصد بالاتر میزنن
و سازمان سنجش هم مجبور میشه تست های خیلی سخت تری رو طرح کنه که بازم چیز وحشتناکی میشه
@hamed-shakouri تست 5
میشه گزینه 1
erfan javaheri در زین بی قرار ابریشم گفته است:
Mobin Saadat عجب شانسی دروس عمومی براشون حذف شد
تویه یه تایپیک دیگه درباره همین موضوع حرف زدم
من میگم که داوطلب ها که ضعیف تر یا قوی تر نمبشن
حالا اگه عمومی هارو حذف کنند بچه ها رو تخصصی ها وقت بیشتری میزارن و درش قوی تر میشن و سازمان سنجش برای تفکیک بهتر بچه ها مجبوره آزمون سخت تری رو بگیره که بازم چیز جالبی نمیشه
مثلا بچه ها الان باید روزی 10 ساعت مطالعه داشته باشند که پزشکی قبول شن اون موقع هم همون 10 ساعت مطالع رو باید داشته باشند
پس بی عدالتی در کار نیست
مگه برای بچه های 1401 که بخوان پشت کنکور بمونن بی عداتی باشه
چون در سال قبلش یک عالمه عمومی خوندن ولی وقتی پشت کنکوری اند دیگه هرچی یاد گرفتن در باره عمومی رو باید دور بندازن
@hamed-shakouri
گزینه 1
چون 3 بیت دیگه جناس داشتن
https://alaatv.com/c/6319
این روش برنامه ریزی که آقای امینی راد توضیح داده
@hamed-shakouri در تست زنی ادبیات موضوعی: آرایــه گفته است:
@zahra-forouzanfar
بین حرف ها جناس نداریم دوست عزیز
چی بگم تو حل بعضی تست ها دیدم که به زور جناس گرفته شده ولی نکته ای که گفتید رو به خاطر میسپارم
خب من باید سعی کنم تا قبل 1402 قبول بشم برم پی کارم
امیرعباس یوسفی 0 در کتاب فارسی رو بخونم؟🤔 گفته است:
سلام دوستای قشنگم
یه سوال دارم🥲
دهمم امسال تموم شده و دارم ادبیات دهم رو مرور میکنم مباحثی که برای کنکور لازمه رو یه مرور کردم
لازمه خود درسای کتاب رو هم مرور کنم؟🤔
من خودم متن درس رومیخونم تا معنی کلمات رو در کاربرد جمله یاد بگیریم و لغات مهم هایلات میکنم
حالا این کارو میکنم در کنارش خود به خود معنی و مفهوم نثر ها یا مفهوم بعضی از کنایه های کتاب رو کنارش یاد میگیرم
البته این کار وقتی خوبه که تایم زیادی رو برای فارسی اختصاص بدین و لطمه ای به بحث مبحثی خوندنتون و تست زدنتون وارد نکنه
Elham Hamed
عیب نداره بعدا اونم درست میشه
بچه ها این بیت رو بخونین
عین آب حیات دانی چیست؟
آب سرچشمه %(#de1414)[ روان ]من است
اینجا روان دو معنی میده و ایهام داریم 1) روح 2)جاری
خب سوال من اینه که نقش دستوری (روان) چیه؟
اگه معنی روح رو در نظر بگیریم نقش دستوری میشه مسند به شرطی که بعد از سرچشمه یه مکث ریز بزنیم و اگه معنی جاری رو مد نظر بگیریم نقش دستوری میشه صفت
حالا یه معلم داشتیم که میگفت هر کلمه یک نقش دستوری میگیره و نه بیشتر
نظر شما چیه؟
Reza Panahi
فقط میدونم که یکم باید برنامه ات متنوع تر باشه
@zahra-forouzanfar در ایهام و دستورزبان گفته است:
amir karami 0
تازه صفت هم نقش دستوری نیست... پیچیده تر شدمسند برای چی بپره ؟
ببخشید من یه چیزی رو اشتباه گفتم میشه مضاف الیه مضاف الیه
(ان اب سرچشمه جاری من است)
خواهش می کنم
نه هی فکر کنم مسند غلطه همون مضاف الیه درسته چون اوطوری که استاد خوند متن رو بیشتر روان مضاف الیه میخورد البته البته با احتساب معنای روح
از اینکه گفتیید که صفت نقش دستوری نیست به یه چیزایی پی بردم ولی ازشون مطمعن نیستم
اینکه بنا بر معنی روان گفتیم که میتانه صفت یا مضاف الیه ولی این 2 مورد در عربی نقش خاص هستند ولی در فارسی هر دو وابسته پسین محسوب میشن و این یعنی یک نقش دستوری دارد و نه دوتا
Reza Panahi
به شخصه خیلی برات خوشحالم
احتمالا گل منادا باشه ولی مثلا من میگم (ای گل ) این الان یک جمله است
طبق نظر من این بیت 4 جمله داره
(ای گل ) جمله اول
(اگر از باغ جمالت آگاه بودی) اینم جمله دوم
حالا اگه به جمله دوم نگاه کنی میبینی که نهاد نداره یا یه طوری محذوف شده پس این نهاد رو از جمله قبلیش قرض میگیریم
این بهترین شیوه ای بود میتونستم بگم
برای مصراع دوم هم همینطوری مثل مصراع اول نتیجه میگیریم
بچه ها سایتی رو سراغ دارید که یکسری سوالاتی که برام پیش میاد (مخصوصا در زیست) رو برام رفع ابهام کنه؟
مثلا فردی که پاسخ میده دارای سطح علمی باشه(ترجیحا دانش آموز نباشه)
دانش-آموزان-آلاء
@zahra-forouzanfar در دستور سراسری ۹۹ گفته است:
amir karami 0 نمیدونم ... توی قرض گرفتن رو شک دارم...
باهم پست گذاشتیم
این قرض گرفتن تکنیک توضیح دادنه بابا
@ladan-karami-karami در گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها) گفته است:
mohammadhassan
سلام امیدوارم که همگی خوب باشید
تحلیل آزمون دینی داشتم ۶ دقیقه
شیمی خواندن درس جدید معلم (اسید و باز ) +حل تکالیف + ۳۴ تا تست ۹۲ دقیقه
زیست خواندن فصل ۲ + فیلم + تست ۳۸ دقیقه
مجموع= ۱۳۶ دقیقه یا دو ساعت و ۱۶ دقیقه
بچه ها امروز که زیست تست می زدم یه نکته دیدم حیفم اومدم نگم. از فصل۳ دهم. اینکه وقتی نایژه اصلی دو انشعاب می شه انشعاب کوچک تر به شش راست وارد می شه همون شش راستی که از شش چپ بزرگ تره و ۳ لپ داره که به قول آقای موقاری کلی ترکیب کرده بود.
یه چیز دیگه هم اگر توی شکل کتاب به دیواره حبابک دقت کنید می بینید که سلول ها با حفراتی به هم مرتبط اند.
ببخشید اینجا گفتم دلم نیومد نگم
شبتون بخیر
مطمعنی نکته ای که گفتی درسته
نایژه ورودی به شش راست بزرگتره (همون نایژه ای که منشعب میشه)
تصویر توی کتاب قرینه واقعیته
@zahra_forouzanfar
نظرت در مورد توضیح من چیه عیب ایراد نمیشه ازش گرفت؟