Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
D

D.fateme.r

@D.fateme.r
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
621
موضوع ها
16
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
77
دنبال‌شونده‌ها
32

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • واقعاااا میشه؟؟؟؟؟
    D D.fateme.r

    این تاپیکا معمولن خوراکِ بعد عیده خواهرم :joy:
    سرتو بنداز پایین درستو بخون تک رقمی هم میتونی بشی :/ #جدی

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    Zaraa اره فکر خوبیه ، فایل پی دی اف رو هم اضافه میکنم .

    زیست شناسی

  • دوست دارین با انجمن آلا همکاری کنین ؟
    D D.fateme.r

    @zahra_asd در دوست دارین با انجمن آلا همکاری کنین ؟ گفته است:

    @M-an اگه برای درس عربی و ادبیات لازم بود من هستم چون تو این دوتا عمومی درصدم خوب بود
    اختصاصیها هم زیست وشیمی رو تا جایی که بتونم دوس دارم کمک کنم به بچه ها ❤️

    میشه شما کلاس آموزش نقاشی هم بذاری؟ :upside-down_face:

    اطلاعیه ها

  • واقعاااا میشه؟؟؟؟؟
    D D.fateme.r

    @Atefeh-99 در واقعاااا میشه؟؟؟؟؟ گفته است:

    Mahdi2001 در واقعاااا میشه؟؟؟؟؟ گفته است:

    جواب چیو بگیم؟ سوالی نپرسیدید. چندتا نمونه از ادمایی اوردید که با تلاش و امیدشون موفق شدن.
    خوب کاری کردید گذاشتید هر کسی هر چه قدر تلاش کنه نتیجش رو حتما میگیره این چیزیه که از قرآن گرفته تا انواع کتابا و آدما میگن و واقعا حقیقته

    منظورم اینه واقعا شدنیه؟اخه بعضیا میگن اینا داستاااانه😐

    ده ماه تا کنکورت وقت داری ، چرا دنبال اینی که بدونی اینا داستانه یا نه ؟

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 35
    مولکول های کوچک ( انتشار ) : محلول در آب ( از طریق منافذ ) ← گلوکز، آمینواسید، سدیم، پتاسیم / محلول در چربی ( از طریق غشا ) ← اکسیژن، کربن دی اکسید، اوره
    مولکول های درشت ( با مصرف ATP ) : ورود ← آندوسیتوز / خروج ← اگزوسیتوز
    جریان توده ای : فشار تراوشی ← باقیمانده ی فشار خون / فشار اسمزی ← وجود پروتئین ها در خون ( مانند آلبومین )
    هم در قسمت سرخرگی و هم در قسمت سیاهرگی فشار تراوشی و اسمزی را داریم.
    در سمت سرخرگی : فشار تراوشی زیاد ( پلاسما بیرون می رود ) / فشار اسمزی ثابت
    در سمت سیاهرگی : فشار تراوشی کم / فشار اسمزی ثابت ( خون غلیظ تر، چون وقتی پلاسما را ریختیم بیرون، پروتئین ها را نریختیم ← آب میان بافتی میاد درون سمت سیاهرگی )
    هر چه به سمت سیاهرگ می رویم فشار تراوشی کمتر می شود.
    در همه ی مویرگ ها به جز مویرگ های کلیه، روزانه 20 لیتر تبادل داریم 17 لیتر به قسمت سیاهرگی بر می گردد و 2 لیتر بر نمی گردد و در مایع میان بافتی می ماند.
    ← اون سه لیتر توسط دوست خوبمون لنف جمع آوری میشه!
    عوامل خیز : مصرف نمک زیاد ( فشار خون را بالا می برد ) : فشار خون بالا ، فشار تراوشی بالا، ولی بعدش فشار تراواشی همچنان بالا می مونه / در نتیجه در سمت سیاهرگی تراوشی بالا خواهد بود.
    مصرف مایعات کم
    آسیب دیواره ی مویرگ ( مانع برگشت مواد )
    بسته شدن رگ های لنفی ( کمبود پروتئین خون ) ← فشار اسمزی کم
    سیاهرگ ها :
    سیاهرگ ها با داشتن فضای داخلی وسیع و دیواره ای با مقاومت کمتر بیشتر حجم خون را در خود جای می دهند.
    اولین عاملی که باعث ادامه ی جریان خون در سیاهرگ ها می شود باقیمانده ی فشار سرخرگی است.
    جهت جریان خون در بیشتر سیاهرگ ها از پایین به بالاست.
    تلمبه ی ماهیچه ی اسکلتی : انقباض ماهیچه های دست و پا، شکم و دیافراگم
    دریچه های لانه کبوتری : جریان خون را یک طرفه و به سمت بالا هدایت می کنند.
    فشار مکشی قفسه ی سینه : در هنگام دم قفسه ی سینه باز می شود و فشار از روی سیاهرگ های نزدیک قلب برداشته می شود و درون آن ها فشار مکشی ایجاد می شود که خون را به سمت بالا می برد.

    زیست شناسی

  • معرفی همیار های جدید
    D D.fateme.r

    همیار شدن ( درجه دار شدن! ) همگی مبارک (:

    اطلاعیه ها

  • مهم - ویرایش انتخاب رشته
    D D.fateme.r

    فرصت مجدد سازمان سنجش به داوطلبانی که قصد ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری 98 را دارند

    داوطلبانی که در زمان مقرر اعلام شده انتخاب رشته خود را ثبت نموده اند ، هم می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org لیست انتخاب رشته خود را مشاهده و یا نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

    لازم به ذکر است که برای ویرایش اطلاعات انتخاب رشته محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند به تعداد دلخواه لیست انتخابی خود را ویرایش نمایند.

    پیشنهاد میکنیم حتی داوطلبانی که از انتخاب رشته ی خود اطمینان دارند حتما یکبار دیگر لیست وارد شده را مشاهده کنند در تجربه ی چند ساله ی خود کم ندیده ایم داوطلبانی را که به علت وارد کردن کد رشته محل یک دانشگاه توسط کافینت ها یا سهل انگاری خود داوطلب تمام زحمات یکساله شان بر باد رفته و سرنوشتشان تغییر کرده.
    برای سرنوشت تحصیلیتان وقت بگذارید💥

    منبع : کانال دکتر افشار

    دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    دانش-آموزان-آلاء
    همیار
    ادمین

    romisa ممنون که خبر دادی بهم ((: یه تاپیک زدم براش تا بچه های بیشتری ببین ((:

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 38
    خون :
    پلاکت، جزئی از بخش یاخته ای است اما خود سلول نیست بلکه بخشی از یک سلول است.
    گلبول قرمز تازه متولد شده مانند گلبول سفید هسته دارد اما هنگام بالغ شدن، هسته ی خود را از دست می دهد.
    پلاکت شامل دو نوع پروتئین « آکتین و میوزین » است.
    77 % کربن دی اکسید را پلاسما، « 7 % » و مواد محلول در آن « 70 % بی کربنات » خارج می کشد.
    23 درصد کربن دی اکسید و 97 درصد اکسیژن توسط هماتوکریت منتقل می شوند.
    همه ی هورمونهای بدن، به خون می ریزند.
    یکی از وظایف خون، ایمنی و دفاع است که در آن گلبول های سفید و گلوبولین ها « پادتن » نقش دارد، پادتن در پلاسما قرار دارد. ← همه ی وظیفه ی ایمنی بدن بر عهده ی هماتوکریت نیست.
    پلاکت و فیبرینوژن که پروتئین محلول در پلاسماست، در جلوگیری از هدر رفتن خون نقش دارد.
    هماتوکریت در حفظ فشار اسمزی هیچ نقشی ندارد.
    مواد موجود در پلاسما :
    یون ها : پتاسیم – سدیم – بی کربنات
    مواد غذایی : کربوهیدرات ها – آمینو اسید ها – ویتامین ها – چربی ها – اکسیژن
    پروتئین ها :
    آلبومین : حفظ فشار اسمزی – انتقال بعضی داروها مانند پنی سلین
    فیبرینوژن : انعقاد خون و جلوگیری از هدر رفتن خون « هنگام خونریزی »
    گلوبولین ها : ایمنی و دفاع « مانند پادتن » - انواعی از گلوبولین ها و هموگلبین ها : تنظیم پی اچ با جذب و انتقال یون هیدروژن
    مواد دفعی : اوره، کربن دی اکسید، لاکتیک اسید
    هورمون ها : از تمامی غدد درون ریز

    زیست شناسی

  • " پرسش و پاسخ کنکاش کنکوری "
    D D.fateme.r

    Negin Abbasi یه راه حل برای اینکه بتونید از پس تست ها بربیایید اینه که قبل از حل تست ، روش حل رو برای خودتون توضیح بدید !
    مثلا اگه یه تست حرکت میزنید قبل از دست به قلم شدن از خودتون بپرسید : 《خب این چطوری حل میشد ؟ 》 بعد ○ روشِ حل ○ رو کامل توضیح بدید و نهایتا شروع کنید .

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 42
    عامل حرکت مواد عذایی در عروس دریایی، سلول های مژک دار است.
    ساده ترین دستگاه گردش مواد را عروس دریایی دارد.
    دستگاه گردش مواد با دستگاه گردش خون فرق می کند.
    خانواده ی مرجانیان برای ورود و خروج مواد یک منفذ مشترک دارند اما کرم پهن پلاناریا یک منفذ برای ورود دارد و خروج مواد دفعی از سرح انجام می شود.
    در جانورانی که دستگاه گوارش وجود ندارد مثل پلاناریا و عروس دریایی و کل مرجانیان ها، دستگاه گردش مواد نقش دستگاه گوارش را نیز ایفا می کند.
    به حد فاصل بین پوست و لوله ی گوارش، حفره ی عمومی می گویند ( در کرم لوله ای )
    سامانه ی گردش باز ( برای حشرات) : قلب لوله ای ( در سطح پشتی ) | ( پمپ « انقباض ( دریچه های منافذ بسته است ) » از طریق رگ ) ← سینوس ها ← تبادل در بین یاخته ها و همولنف ← هنگام انبساط قلب ( باز شدن ماهیچه ها ) ← همولنف از طریق منافذ دریچه دار ← قلب لوله ای

    زیست شناسی

  • من و رشتم (فرهنگیان )
    D D.fateme.r

    آزمون جامع رو هم من نشنیدم 🤔

    مشاوره تحصیلی

  • توضیحات زیست دهم استاد موقاری
    D D.fateme.r

    جلسه ی 44

    گردش خون در بدن مهره داران:

    1. ساده : دو حفره ای: یک بطن + دو دهلیز : ماهی ها و نوزاد دوزیستان
    2. مضاعف:
      الف) 3 حفره ای: دو هدلیز + یک بطن: دوزیستان بالغ
      ** نوزاد دوزیستان: گیاهخوار، دارای آبشش و قلب دو حفره ای/ دوزیستان بالغ: گوشت خوار، دارای شش و قلب سه حفره ای
      ب) چهار حفره ای: دو دهلیز + دو بطن:
      ← دیواره ی بین دو بطن کامل : برخی خزندگان، پرندگان و پستانداران
      ← دیواره ی دو بطن ناقص: بیشتر خزندگان: مارها، مارمولک و عنکبوت ها
      در جانورانی که گردش خون ساده دارند در حفره های قلب همواره خون تیره وجود دارد.
      تفاوت بین دیواره ی بین دو بطن ناقص و کامل، در فشار خون است. جانوری که دیواره ی بین دو بطن آن ها کامل است فشار خون بیشتری دارد.
      ماهی ها تنها جانورانی اند که در طول زندگی خود همواره گردش خون ساده دارند.
      همه ی اندام ها ← سیاهرگ شکمی با خون تیره ← سینوس سیاهرگی (دیواره نازک) با خون تیره ← دهلیز با خون تیره ← بطن با خون تیره ← مخروط سیاهرگی با خون تیره ← سرخرگ شکمی (آبشش) با خون تیره ← (آبشش) با خون روشن ← سرخرگ پشتی با خون روشن ← مویرگ های عمومی بدن با خون روشن ← همه ی اندام ها
      فشار خون رگ: کمترین: سیاهرگ شکمی / بیشترین: سرخرگ شکمی
      تنها سرخرگ و سیاهرگی که در ماهی خون روشن دارد، سرخرگ پشتی هست.
    زیست شناسی

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    maryam111 در مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    سلام عزیزم مرسی بابت تاپیک خوبت😍 فقط اون تیکه لیوان پلاستیکی و پوشه روغنی رو من نفهمیدم دقیقا چی باید بگیم؟؟من از نظر خلاقیت و اینا هم یکم ضعیفم😑

    سلام عزیزم خواهش میکنم 🌷
    ببین این مورد که گفتم سال های قبل تو مصاحبه نبود ولی پارسال تو تبریز از اکثر بچه ها پرسیدن
    یه لیوان یک بار مصرف یا یه پوشه ی روغنی گذاشته بودن روی میز و گفته بودن بگو با اینا چه کار خلاقانه ای میتونی انجام بدی
    دوست من مثلا گفته بود از پوشه ی روغنی به عنوان تخته وایت برد استفاده میکنم
    یا لیوان رو جامدادی رومیزی میکنم، توش گل میکارم، مثل ازمایشی که تو علوم دوران ابتدایی بود باهاش تلفن درست میکنم!

    مشاوره تحصیلی

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    maryam111 در مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r در مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    maryam111 خواهش میکنم
    از پسش برمیای ❤

    انشالله❤فقط یه سوال دیگه هم داشتم ازت من الان هم شیمی زدم هم ابتدایی کی مشخص میشه من کدومش رو قبول شدم؟

    تو اعلام نتایج نهایی مشخص میشه فقط
    ولی حواست به یه چیزی باشه حتما
    اگه تو مصاحبه ازت پرسیدن کدومو بیشتر دوست داری؛
    بگو شیمی رو دوست دارم چون میتونم با بچه های دبیرستان وقت بگذرونم و علاوه بر لذت بردن از تدریس شیمی سعی کنم به حل شدن دغدغه هاشون کمک کنم
    و ابتدایی رو هم دوست دارم چون از بودن با بچه های تو این رده ی سنی هم لذت میبرم و میتونم تو اموزشم هیجان و بازی داشته باشم
    خلاصه خواهرم برنمیگردی بگی فقط شیمی دوست دارم چون بدبخت میشی 😂
    در ضمن بعد از این جوابت احتمال زیاد ازت میخوان که چند تا از دغدغه های هر دو نسل رو بگی
    در مورد دبیرستانی ها میتونی بگی اصلی ترین دغدغه شون کنکوره و گاها استفاده ی بیش از حد فضای مجازی و از این مسائل
    در مورد ابتدایی هم میتونی بگی مثل خجالتی بودن، دوست پیدا نکردن و ...

    مشاوره تحصیلی

  • بگو ک قوی بودی و شد
    D D.fateme.r

    @d-fateme-r در بگو ک قوی بودی و شد گفته است:

    میخوام بنویسم:upside-down_face:
    اخرین باری ک تو مجازی از خودم نوشتم یادم نیست کی بود
    یادم نیست چرا نوشتم
    حتی شاید قسم خورده بودم ک دیگ تو مجازی ننویسم!
    ولی هیچ چیز یادم نیست
    ن ک تو 18 سالگی فراموشی گرفته باشما ن
    خودم میخواستم ک خاطرات مجازی رو دفن کنم و چقدر ذوق مرگ میشم وقتی میفهمم نمیتونم ب یاد بیارم :upside-down_face:
    فکر کنم چهار پنج سالم بود ک کامپیوتر اومد خونمون!
    من ی دختر چهار پنج ساله بودم ک خیلی زود یاد گرفتم چطوری با کامپیوتر کار کنم!
    مث ی عطش میموند!
    من تشنه ی تکنولوژی بودم و سیر نمیشدم
    بین همه ی عروسکام ، اون ماشینِ زشتِ دو بعدیِ بامزه ک تو بازی کامپیوتری بود منو ب خودش جذب میکرد...
    چند سال بعد ی مهمون ناخونده ی جدید اومد...اینترنت!
    و من بازم زود یاد گرفتم چطوری تو سایت های چرتِ مجازی چرخ بزنم...یاد گرفتم چطوری میتونم بفهمم فلان سلیبریتی تو فلان مراسم چی تنش بود...اخ ک چ ذوقی داشت بازی های دخترونه ی مجازی!و من چقدر احمق بودم ک لذتِ بازی تو دنیای واقعی رو با دنیای مجازی عوض میکردم...
    من حتی بچگیمو تو مجازی کُشتم :upside-down_face:
    حالم بهم میخوره از چیزی ک از خودم ساختم
    اره حالم از کسی ک الان داری نوشتشو میخونی بهم میخوره!
    من دنیامو پای نت باختم حاجی :upside-down_face:
    من ارزو هامو اینجا یکی یکی دفن کردم
    من همونی بودم ک شیمی رو 100 میزد ولی الان دارم ب 34 درصد شیمیِ تو کارنامم نگاه میکنم...
    من همونی بودم معلمای دبستانم میگفتن استعدادت تو ریاضی فوق العادست...همونی ک معلمم تو دفترخاطراتم نوشته از این ک با من تو کلاس ریاضی بوده لذت میبرده! و همونیم ک ب 33 درصد ریاضی لبخند میزنه :upside-down_face:
    وای ک چ ذوقی داشت وقتی تو آزمون اول قلمچی زیست 70 درصد زدم...
    آخ ک چقدر مامانم خوشحال شد وقتی بهش قول دادم دارو قبول میشم...
    0_1533126650004_Capture84.PNG
    هی اینا رو نگفتم ک بخوام فاز بیام
    من تو این مجازیِ لعنتی پیر شدم...یادم نمیره روزایی ک تو تلگرام تلف شد...یادم نمیره غریبه های مجازی ک بخاطرشون با آیندم بازی کردم...یادم نمیره ک خوشحالیِ خونوادمو با چی عوض کردم... یادم نمیره حتی ب خودم دروغ گفتم...یادم نمیره حتی زیر قولی زدم ک با خدا بسته بودم...
    بذا ی چیزی بهت بگم
    اینجا جهنمِ ن مجازی!
    من کیم؟ من همونیم ک تو آتیش این جهنم سوخته!
    اینا رو گفتم ک شاید تویی ک داری حرفامو میخونی ب خودت بیای و زود تر خودتو از اینجا خلاص کنی...
    من ی بازنده ام رفیق!
    من ی بازنده ی بازندم...
    میدونی قسمت تلخش کجاست؟این ک شاید وابستگیم ب نت 90 درصدِ دلیل باختنم بوده!

    نگو ک هیچ تلاشی واسه کم کردن وابستگیم نکردم
    چرا من خواستم کنار بذارمش
    من قسم خوردم ک دیگ تو حرف زدنام مراعات میکنم
    من قسم خوردم ک حتی شکل حرف زدن و تایپ کردنم رو هم عوض میکنم
    من قسم خوردم ک دیگ میذارمش کنار
    ولی زدم زیرش :upside-down_face:
    این آخر قصه ی منِ
    ولی ب خودت بیا
    نذار آخر قصه ی تو مثل من شه...:upside-down_face:

    لازمه بگم یکم یواش تر حاجی 😂

    مشاوره تحصیلی

  • بگو ک قوی بودی و شد
    D D.fateme.r

    @d-fateme-r در بگو ک قوی بودی و شد گفته است:

    میخوام بنویسم:upside-down_face:
    اخرین باری ک تو مجازی از خودم نوشتم یادم نیست کی بود
    یادم نیست چرا نوشتم
    حتی شاید قسم خورده بودم ک دیگ تو مجازی ننویسم!
    ولی هیچ چیز یادم نیست
    ن ک تو 18 سالگی فراموشی گرفته باشما ن
    خودم میخواستم ک خاطرات مجازی رو دفن کنم و چقدر ذوق مرگ میشم وقتی میفهمم نمیتونم ب یاد بیارم :upside-down_face:
    فکر کنم چهار پنج سالم بود ک کامپیوتر اومد خونمون!
    من ی دختر چهار پنج ساله بودم ک خیلی زود یاد گرفتم چطوری با کامپیوتر کار کنم!
    مث ی عطش میموند!
    من تشنه ی تکنولوژی بودم و سیر نمیشدم
    بین همه ی عروسکام ، اون ماشینِ زشتِ دو بعدیِ بامزه ک تو بازی کامپیوتری بود منو ب خودش جذب میکرد...
    چند سال بعد ی مهمون ناخونده ی جدید اومد...اینترنت!
    و من بازم زود یاد گرفتم چطوری تو سایت های چرتِ مجازی چرخ بزنم...یاد گرفتم چطوری میتونم بفهمم فلان سلیبریتی تو فلان مراسم چی تنش بود...اخ ک چ ذوقی داشت بازی های دخترونه ی مجازی!و من چقدر احمق بودم ک لذتِ بازی تو دنیای واقعی رو با دنیای مجازی عوض میکردم...
    من حتی بچگیمو تو مجازی کُشتم :upside-down_face:
    حالم بهم میخوره از چیزی ک از خودم ساختم
    اره حالم از کسی ک الان داری نوشتشو میخونی بهم میخوره!
    من دنیامو پای نت باختم حاجی :upside-down_face:
    من ارزو هامو اینجا یکی یکی دفن کردم
    من همونی بودم ک شیمی رو 100 میزد ولی الان دارم ب 34 درصد شیمیِ تو کارنامم نگاه میکنم...
    من همونی بودم معلمای دبستانم میگفتن استعدادت تو ریاضی فوق العادست...همونی ک معلمم تو دفترخاطراتم نوشته از این ک با من تو کلاس ریاضی بوده لذت میبرده! و همونیم ک ب 33 درصد ریاضی لبخند میزنه :upside-down_face:
    وای ک چ ذوقی داشت وقتی تو آزمون اول قلمچی زیست 70 درصد زدم...
    آخ ک چقدر مامانم خوشحال شد وقتی بهش قول دادم دارو قبول میشم...
    0_1533126650004_Capture84.PNG
    هی اینا رو نگفتم ک بخوام فاز بیام
    من تو این مجازیِ لعنتی پیر شدم...یادم نمیره روزایی ک تو تلگرام تلف شد...یادم نمیره غریبه های مجازی ک بخاطرشون با آیندم بازی کردم...یادم نمیره ک خوشحالیِ خونوادمو با چی عوض کردم... یادم نمیره حتی ب خودم دروغ گفتم...یادم نمیره حتی زیر قولی زدم ک با خدا بسته بودم...
    بذا ی چیزی بهت بگم
    اینجا جهنمِ ن مجازی!
    من کیم؟ من همونیم ک تو آتیش این جهنم سوخته!
    اینا رو گفتم ک شاید تویی ک داری حرفامو میخونی ب خودت بیای و زود تر خودتو از اینجا خلاص کنی...
    من ی بازنده ام رفیق!
    من ی بازنده ی بازندم...
    میدونی قسمت تلخش کجاست؟این ک شاید وابستگیم ب نت 90 درصدِ دلیل باختنم بوده!

    نگو ک هیچ تلاشی واسه کم کردن وابستگیم نکردم
    چرا من خواستم کنار بذارمش
    من قسم خوردم ک دیگ تو حرف زدنام مراعات میکنم
    من قسم خوردم ک حتی شکل حرف زدن و تایپ کردنم رو هم عوض میکنم
    من قسم خوردم ک دیگ میذارمش کنار
    ولی زدم زیرش :upside-down_face:
    این آخر قصه ی منِ
    ولی ب خودت بیا
    نذار آخر قصه ی تو مثل من شه...:upside-down_face:

    یکی از سرگرمی های من تو انجمن، خوندن پست های قدیمی هست که شماها با لایک برام پیداشون می کنید :))
    چند روز دیگه 22 ساله میشم و باید اعتراف کنم وقتی فهمیدم این پست رو تو 18 سالگی نوشتم، جا خوردم.
    چقدر بامزه است که اون روزا فکر می کردم گیم بازی کردن تو بچگیم «کشتنش» بوده :)))))
    هر بار نوشته های قدیمی خودم رو می بینم این جمله ی « دوام الحال، من المُحال » بیشتر باورم میشه.

    مشاوره تحصیلی

  • عدم تمرکز حین مطالعه
    D D.fateme.r

    سلام (:
    هر چیزی که حواستون رو پرت میکنه (خصوصا موبایل ) رو از خودتون دور کنید
    موقع درس خوندن آهنگ نذارید!
    تایم بگیرید : مثلا بگید حداکثر یک ربع طول میکشه تا این بند رو تموم کنم و یک ربع برای خوندنش وقت بذارید این طوری خودتون رو مجبور میکنید تا با حواس جمع بشنید پای درس
    پیامک بازی و چک کردن شبکه های مجازی رو بذارید برا آخر شب
    همین (:
    یه نگاه هم به اینجا بنداز : https://forum.alaatv.com/topic/6989/صداهای-مزاحم/10

    سوال مشاوره ای

  • جزوه ی زیست دوازدهم
    D D.fateme.r

    سلام بچه ها
    کسی هست که جزوه ی کامل فیلم های صفر تا صد دوازدهم استاد موقاری رو داشته باشه؟
    جزوه ی شما بعد از تایپ تو قسمت توضیحات سایت قرار داده میشه
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    تجربیا
    بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
    بچه-های-کنکور-تجربی-1400

    زیست شناسی

  • دانشگاه شهید رجائی
    D D.fateme.r

    81Sobhan در دانشگاه شهید رجائی گفته است:

    @D-fateme-r
    اها یعنی بستگی به آموزش عالی داره که کدوم دانشگاه باشه
    استان ما که نیست احتمال زیاد چون فرهنگیان ابتدایی رو داره
    بعد ی چیزی اینکه شهر دیگه برا فرهنگیان درس بخونی مزیت محسوب میشه یا فرقی نداره ؟

    5.PNG
    ببینید این یه بخش از دفترچه ی انتخاب رشته ی 98 عه
    یک این که فرهنگیان بومی گزینی داره و شما فقط میتونید کد رشته های مربوط به استان خودتون رو انتخاب کنید
    این کد رشته ها بر اساس نیاز سنجی آموزش و پرورشه . مثلا آذربایجان شرقی سال هاست که به دبیری زمین شناسی نیاز نداره . بنابراین اعلام نیاز نمیکنه و چنین کد رشته ای برای داوطلبای بومی آذربایجان شرقی ذاتا وجود نداره که بچه ها بتونن انتخاب کنن !
    این اتفاق در مورد رشته ی تربیت بدنی هم افتاد امسال ! خیلی از استان ها تربیت بدنی برداشتن ولی آذربایجان شرقی نه ! [ منظورم از برداشتن ، محل تحصیل نیست ! منظورم اینه که اون استان ها به اون رشته نیاز داشتن ]
    حالا شما یه داوطلب کنکور 98 پسر اهل آذربایجان شرقی هستید و میخوایید دبیری شیمی بخونید ! طبق دفترچه ی سنجش شما فقط میتونید تو پردیس علامه امینی تبریز تحصیل کنید .
    یا یه دختر اهل آذربایجان شرقی هستید و میخوایید دبیری زیست بخونید . طبق چیزی که سنجش اعلام کرده تو سال 98 فقط میتونستید تو پردیس علامه طباطبایی ارومیه بخونید ! یا اگه میخواستید دبیری شیمی بخونید فقط تو پردیس نسیبه ی تهران امکان پذیر بود
    تفاوت گزینش رشته های فرهنگیان با بقیه ی رشته ها مثل تفاوت رستوران معمولی و سلف سرویس میمونه :neutral_face: بدین صورت که شما اهل هر کجای ایران که باشی میتونی پرستاری رو تو هر استان که دلت خواست انتخاب کنی ! ولی همه چیز برای انتخاب دبیری شیمی از قبل برنامه ریزی شده و حق انتخاب چندانی نداری :neutral_face:

    سوال مشاوره ای
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع