Yegane Dehqan اره
Dr.Aryan
دیدگاهها
-
کلیه💎 -
لایه های لوله گوارشmonirs سلام خیلی لطف کردید متشکرم
-
معده -
حلقMaryam Nateqi ممنون
-
هستهشایدم ی معنی دیگ میده
اینکه هر هسته ب طور حتم داخل سلولدر ساختار یاخته یوکاریوت مشاهده میشه و بیرون از اون یا جای دیگ مشاهده نمیشه :neutral_face: -
هستهYegane Dehqan عب نداره پیش میاد خودمم اولش ی جور دیگ خوندم ک سوال شد برام تاپیک زدم :face_with_tears_of_joy:
-
هستههر هسته قطعا در سلول یوکاریوتی دیده میشود اما در هر سلول یوکاریوتی الزاما هسته دیده نمیشود.
-
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari ولی بنظرم چون ما میگیم انعکاس بلع ینی غیر ارادیه
امکانش هست عکس اون قسمتی از کتاب ک گفته ارادی هست رو اپلود کنین؟ -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari اقای موقاری گفتن بلع مرکزش بصل انخاع هست پس غیر ارادی میشه دیگ اینجور نیس؟
خودمم گیج شدم ی جواب قطعی پیدا نمیشه :neutral_face: -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari اره خب کتاب ملاک اصلیه صفحه چند کتاب گفته ارادیه؟
-
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari من ی سرچ هم زدم و ب این نتیجه رسیدم ک
غیر ارادیه حالا خود دانید میتونید بیشتر تحقیق کنید -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مریزهره صالحی سلام دریچه ابتدای مری مخططه ولی غیر ارادیه
-
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari در گوارش ، گفتار ۱ گفته است:
@dr-aryan

خط اول نگاه كن حالا يكجا بنداره هاي ارادي نام برده كه بنداره ابتداي مري و مخرج گرفته كه الان حضور ذهن ندارم كدوم صفحه بوده ، آقاي موقاري توي جلسات خيلي روي اين موضوع تاكيد كردن كه بنداره اول مري و بندازه خارجي مخرج مخطط وارادين و كارديا پيلور ايلئوسكال وبنداره داخلي مخرج غيرارادي ان از ماهيچه صافنشما کلمه ارادی میبینی اینجا؟
%(#ff0000)[ن اشتباه نکنید هر ماهیچه ای مخطط باشه الزاما ارادی نیست استثنا هم داره]
بنداره خارجی مخرج مخطط و ارادیه اما حلق و و ابتدای مری غیر ارادین
الان توی درسنامه ی کتاب کمک درسی خوندم ک حرکات کرمی حلق غذارو ب سمت مری هدایت میکنه ینی اینجا غیر ارادیه ک حرکات کرمی داره و ابتدای مری و بنداره ابتدای مرسی برخلاف بقیه قسمت های مری مخطط هستن و بنداره ابتدای مری غیرارادی شل میشه و غیر ارادی هم بولد کرده بود.
پس نتیجه میگیریم:
%(#0bb870)[حلق ابتدای مری و بنداره ابتدای مری ماهیچه مخطط دارن و غیر ارادی هستن]
اینو دیگ مطمئن شدم خودم -
هستهYegane Dehqan من خودم دیدم تو خیلی سبز گفته بود غیر ارادیه
باش تگتون میکنم تو اون تاپیک ک ایشون monirs رو تگ کردم -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مریmonirs در ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری گفته است:
@dr-aryan در ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری گفته است:
monirs ممنون میشم رفع ابهام کنید ک بچه ها هم مطمئن شن
سلام بچه ها کنکور غالبا روی مباحث ابهام دار دست نمیذاره.
ما در این حد بلدیم که اسفنگتر ابتدای مری از نوع ماهیچه مخطط هست و عملکرد غیر ارادی داره.
کسانی که میگن کتاب درسی گفته ارادیه لطفا پایه، سال چاپ و شمارهی صفحه رو بگن.در کل یادتون باشه اولویت اینجور نکتهها با کتاب درسی و تست کنکوره. اگر تا حالا توی کنکور مطرح نشده بود باید به معلم یا کتاب تست یا آزمون آزمایشیتون (که بهش اعتماد دارید) رجوع کنید.
سلام منم توی کتاب کمک درسی دیدم بولد هم کرده بود نوشته بود غیر ارادی
ممنون لطف کردید -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مریYegane Dehqan شما مختارید هرجور میخواید انتخاب کنید ک کدوم صحیحه یا نیست من میخواستم برا خودم رفع ابهام شه و در این بین برا بعضی ها هم شفاف سازی شه حالا یکی میخواد قبول کنه یا نکنه ب خودش مربوطه
من توی خیلی سبز دیدم نوشته غیر ارادی از ادمین هم پرسیدم ک تایید کردن حالا شاید یکی دیگ بخاطر اون جزوه ک احتمالا اشتباه شده بگه ارادیه خب ب من ربطی نداره ک چ سود یا ضرری برا من داره من فقط میخواستم برا همه شفاف سازی شه شماهم میتونید خودتون بیشتر تحقیق کنید و تصمیم بگیرید من هیچ نظری ندارم ک غیرارادی درنظر بگیرید یا ارادی
موفق باشید -
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مریدرضمن کسی هم اصرار نداره ارادیه یا غیرارادی ما داریم دنبال پاسخ صحیح میگردیم همین
-
ارادی یا غیر ارادی بودن ماهیچه مری@roghayeh-eftekhari
نه نه بد برداشت نكنيد منظور از بحث دعوا نيست ، دعوا و بحث زمين تا آسمون فرق داره من فقط خيلي دلخور شدم از اينكه حرفاهاي من رو يكجور ديگه خونيد يكجور ديگه جواب داديد(كلي ميگم)
من واقعا عذر میخوام امیدوارم این دلخوری همینجا تموم بشه
بله كاملا موافقم گفتم من قبول ميكنم اما در صورتي كه اگه دوست داريد دوتا درخواست منو انجام بديد يكي مثال بياريد برام دوهم جواب سوالام رو بديد
خب اینکه میگن غیرارادی در انعکاس بلع منظورم بود و بخاطر اینکه اینو ذکر نکردم شاید دچار دوگانگی و شک و تردید شدیم و جا داره اینجا ی عذرخواهی دیگ کنم چون من منظورم در انعکاس بلع بود ک غیرارادی عمل میکنه ولی در بقیه موارد رو نمیدونم شاید در بقیه موارد ارادی باشه حالا باز من بیشتر تحقیق میکنم درمورد بقیه مواردش
بازم اگه لحنم بد بود عذرخواهي ميكنم چون واقعا خيلي ناراحت شدم كه هيچكس حرف من درست نخوند
ن بابا نیاز ب عذرخواهی نیست ما همه توی الا ی خانواده ایم کسی هم قصد ناراحت کردن کسیو نداره باز میگم اگ ناراحت شدید واقعا عذر میخوام چون من انعکاس رو میگفتم غیرارادیه و یادم نبود ذکر کنم ک منظورم انعکاسه احتمالا اینجور باشه ک غیرارادیه در انعکاس و درکل ارادیه
شبتون بخیر
موفق باشید -
لایه های لوله گوارش