Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
ForuharF

ᴀʀʏᴀᴍᴇʜʀ

@Foruhar
فارغ التحصیلان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
888
موضوع ها
111
Shares
0
گروه‌ها
1
دنبال‌کننده‌ها
36
دنبال‌شونده‌ها
62

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    خب بعد از یه هفته بلاخره یکی باید سوکوت این تاپیک رو بشـــکنه :grinning_squinting_face:
    گــــــــزاره
    افزایش ترشح هورمون محرک غده فوق کلیه از بخش پیشین هیپوفیز امکان ندارد که باعث ایجاد اختلال در تخریب دیواره باکتری ها شود .

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • بهترین دبیر ریاضی مجموعه آلا
    ForuharF Foruhar

    Hossein Daraei
    این تاپیک مال دو سال پیشه و این دوستی که الان ازشون سوال پرسیدی آخرین بازدیدش دی 1400 بوده

    ریاضی تجربی

  • ماستوسیــــت
    ForuharF Foruhar

    سلام سلام
    آقا ماستوسیت ، باباش کیه ؟ از کی منشا میگیره ؟
    فک کنم آقا موقاری گفته بودن که از سلول های بنیادی میلوئیدی درسته ؟؟؟
    تجربیا

    زیست شناسی

  • نقاله تو جلسه کنکور !
    ForuharF Foruhar

    درود دوستان ، یه سوال داشتم از دوستان عزیزی که سر جلسه با خودشون نقاله برده بودن ! میخوام بدونم چه تجربه ای دارید ؟
    اخه مثلا دی ماه من که نقاله نبرده بودم ولی حتی مراقب نزاشت من تراش با خودم ببرم سر جلسه خب حتما نقاله هم نمی زاشت طبیعتا ! :grinning_face_with_sweat:
    نقاله تو آئین نامه سازمان سنجش ذکر نشده که ممنوعه ! ولی بعضی مراقبا واقعا معرکن دیگه چی بگم !
    بگذریم... حالا کسی بوده با موفقیت نقاله ببره و بهش چرت و پرت نگن ؟
    تجربیا
    ریاضیا
    فارغ-التحصیلان-آلاء

    ریاضی تجربی

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    گزاره
    همه اندامک ها دارای انزیم هستند

    خب صریحا میخوام جواب بدم نه ، این چه گزاره ایه که پرنیا گفته :face_with_tears_of_joy:
    ولی حس میکنم یه جای کار میلنگه خب پس احتمالا درسته ولی چراشو نمیدونم :grinning_squinting_face:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • نقاله تو جلسه کنکور !
    ForuharF Foruhar

    @Death
    تراش کردن با خوده مراقب ، خوب اومدی :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:
    راستش یه تراش تو کلاس بود هرکی لازم بود همونو بهش میداد

    ریاضی تجربی

  • گیرنده آنتی ژنی
    ForuharF Foruhar

    آقا ( یا خانم ) سلام :slightly_smiling_face:
    این جمله از کتاب خیلی سبزه و ظاهرا درستم هست :
    یاخته های پادتن ساز چون گیرنده آنتی ژنی ندارند پس قدرت تشخیص یاخته های غیر خودی را هم ندارند .
    ولی یه ســــــوال ؟
    آقــــا الان خط دوم هر چند دفاع اختصاصی نیست ولی میتونه خودی رو از غیرخودی تشخیص بده که ! درسته ؟
    پس یعنی باید بگیم اینام گیرنده آنتی ژنی دارند ؟

    زیست شناسی

  • گیرنده آنتی ژنی
    ForuharF Foruhar

    Reza Dolatsha
    Michael Vey
    نه دوستان گلم سوال بنده رو بد متوجه شدید
    منظور من اینه که خب آقا توی بحث ایمنی اینکه خودی رو از غیرخودی تشخیص بدیم خیلی ویژگی مهمیه و بیشتر سلول هایی که توی دفاع نقش دارند این ویژگی رو دارند چرا میگم بیشتر چون همین پلاسموسیت یا پادتن ساز این ویژگی رو نداره
    خب چرا نداره ، چون گیرنده آنتی ژنی نداره !
    و اما سوال من اینه که ، اگه این گیرنده آنتی ژنی نداره و نمیتونه تشخیص بده ؛ پس یعنی اونایی که میتونن تشخیص بدن قطعا گیرنده آنتی ژنی دارند ؟
    الان مثلا ماکروفاز ، گیرنده آنتی ژنی داره ؟
    نوتروفیل چی ؟ و...

    زیست شناسی

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    گزاره
    همواره بین نورون حسی و حرکتی نورون رابط وجود دارد

    #گفتار_یک_فصل_یک_یازدهم

    غلطه !

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    @Allen-Gamer هومم.. فک کنم صحیحه در صورتی ک طرف دختر باشه

    درست بودن که آره درسته
    ولی جنس مورد نظر مرده

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey
    هورمون مترشحه از تیروئید که روی تنظیم فعالیت جنسی اثر میزاره
    پرولاکتینه و این کار یعنی تنظیم فعالیت های جنسی فقط برای مرداست هر چند هورمون هم در زن و هم در مرد ترشح میشه

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    @Allen-Gamer اها اهااا گرفتم چیشد
    ببین قسمت اول سوال ک فق پیچوندی چون کلا سلول هدف هورمونای تیروییدی همه سلولای بدنه.
    و کلا از اونجایی ک تو ماهیچه اسکلتی (و بعضی وقتا قلبی) بیش از ی هسته داریم درنتیجه بیش از ی کروموزوم x داریممم

    وایسا وایسا الان فهمیدم که یه سوتی بزرگ دادم
    پرولاکتین از هیپوفیز پیشین ترشح میشه نه از تیروئید :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    @Allen-Gamer تو هم مث من به نکتش توجه نکردی:>
    بیا ببرمت تو حال و هوای تخلیه ادرار.. :>:face_with_tears_of_joy: گرفتی؟

    ااااااا چه جالب
    تازه قرار بود امروز بخش کلیه ها رو بخونم مرسی که گفتی

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Mo Xo :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    محمد فواد
    غلطه ، چون درست نیست :grinning_face_with_sweat:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    گزاره
    با فعال شدن بیش از حد پروترومبیناز ممکن است توانایی انقباض ماهیچه قلب کاهش یابد .

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • صفرا و گوارش پروتئین ها
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در صفرا و گوارش پروتئین ها گفته است:

    @Allen-Gamer هوممم.. حالا جدا از اینا اگ ی گزاره بهت بدم بگم صفرا در گوارش پروتئین ها نقش دارد تو چی میگی؟

    همین که آقا عرفان گفت رو میگم :face_with_tears_of_joy:
    @erfan-f

    زیست شناسی

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey این که گفتی غلطه خب آره غلطه و ما میتونیم جی 2 رو مد نظر قرار بدیم که توی اونم همانند سازی DNA داریم
    و منظور از اون پروتئین ها ، نقطه وارسی بود

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    @Rahman-Atafat
    این گزاره توی کتاب IQ بود و من کپی ش کردم اینجا و اینکه گزاره درسته

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • میتوز
    ForuharF Foruhar

    hossen forozan
    چون ضخیم تر و فشرده تر میشن
    چجوری ضخیم تر میشن ؟ به کمک اون پروتئین ها بودن (هیستون)
    و اصلا متن کتاب درسی میگه فشرده شدن کروموزم از پروفاز آغاز میشود و تا متافاز ادامه دارد
    که متافاز دییگه ماکسیموم فشردگیه و دیگه فشردگی بیشتر توی این مرحله ندارم !

    زیست شناسی
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع