خب بعد از یه هفته بلاخره یکی باید سوکوت این تاپیک رو بشـــکنه :grinning_squinting_face:
گــــــــزاره
افزایش ترشح هورمون محرک غده فوق کلیه از بخش پیشین هیپوفیز امکان ندارد که باعث ایجاد اختلال در تخریب دیواره باکتری ها شود .
ᴀʀʏᴀᴍᴇʜʀ
دیدگاهها
-
هر کی یه گزاره😁😁😁 -
بهترین دبیر ریاضی مجموعه آلاHossein Daraei
این تاپیک مال دو سال پیشه و این دوستی که الان ازشون سوال پرسیدی آخرین بازدیدش دی 1400 بوده -
ماستوسیــــتسلام سلام
آقا ماستوسیت ، باباش کیه ؟ از کی منشا میگیره ؟
فک کنم آقا موقاری گفته بودن که از سلول های بنیادی میلوئیدی درسته ؟؟؟
تجربیا -
نقاله تو جلسه کنکور !درود دوستان ، یه سوال داشتم از دوستان عزیزی که سر جلسه با خودشون نقاله برده بودن ! میخوام بدونم چه تجربه ای دارید ؟
اخه مثلا دی ماه من که نقاله نبرده بودم ولی حتی مراقب نزاشت من تراش با خودم ببرم سر جلسه خب حتما نقاله هم نمی زاشت طبیعتا ! :grinning_face_with_sweat:
نقاله تو آئین نامه سازمان سنجش ذکر نشده که ممنوعه ! ولی بعضی مراقبا واقعا معرکن دیگه چی بگم !
بگذریم... حالا کسی بوده با موفقیت نقاله ببره و بهش چرت و پرت نگن ؟
تجربیا
ریاضیا
فارغ-التحصیلان-آلاء -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:
گزاره
همه اندامک ها دارای انزیم هستندخب صریحا میخوام جواب بدم نه ، این چه گزاره ایه که پرنیا گفته :face_with_tears_of_joy:
ولی حس میکنم یه جای کار میلنگه خب پس احتمالا درسته ولی چراشو نمیدونم :grinning_squinting_face: -
نقاله تو جلسه کنکور !@Death
تراش کردن با خوده مراقب ، خوب اومدی :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:
راستش یه تراش تو کلاس بود هرکی لازم بود همونو بهش میداد -
گیرنده آنتی ژنیآقا ( یا خانم ) سلام :slightly_smiling_face:
این جمله از کتاب خیلی سبزه و ظاهرا درستم هست :
یاخته های پادتن ساز چون گیرنده آنتی ژنی ندارند پس قدرت تشخیص یاخته های غیر خودی را هم ندارند .
ولی یه ســــــوال ؟
آقــــا الان خط دوم هر چند دفاع اختصاصی نیست ولی میتونه خودی رو از غیرخودی تشخیص بده که ! درسته ؟
پس یعنی باید بگیم اینام گیرنده آنتی ژنی دارند ؟ -
گیرنده آنتی ژنیReza Dolatsha
Michael Vey
نه دوستان گلم سوال بنده رو بد متوجه شدید
منظور من اینه که خب آقا توی بحث ایمنی اینکه خودی رو از غیرخودی تشخیص بدیم خیلی ویژگی مهمیه و بیشتر سلول هایی که توی دفاع نقش دارند این ویژگی رو دارند چرا میگم بیشتر چون همین پلاسموسیت یا پادتن ساز این ویژگی رو نداره
خب چرا نداره ، چون گیرنده آنتی ژنی نداره !
و اما سوال من اینه که ، اگه این گیرنده آنتی ژنی نداره و نمیتونه تشخیص بده ؛ پس یعنی اونایی که میتونن تشخیص بدن قطعا گیرنده آنتی ژنی دارند ؟
الان مثلا ماکروفاز ، گیرنده آنتی ژنی داره ؟
نوتروفیل چی ؟ و... -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:
گزاره
همواره بین نورون حسی و حرکتی نورون رابط وجود دارد#گفتار_یک_فصل_یک_یازدهم
غلطه !
-
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:
@Allen-Gamer هومم.. فک کنم صحیحه در صورتی ک طرف دختر باشه
درست بودن که آره درسته
ولی جنس مورد نظر مرده -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey
هورمون مترشحه از تیروئید که روی تنظیم فعالیت جنسی اثر میزاره
پرولاکتینه و این کار یعنی تنظیم فعالیت های جنسی فقط برای مرداست هر چند هورمون هم در زن و هم در مرد ترشح میشه -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:
@Allen-Gamer اها اهااا گرفتم چیشد
ببین قسمت اول سوال ک فق پیچوندی چون کلا سلول هدف هورمونای تیروییدی همه سلولای بدنه.
و کلا از اونجایی ک تو ماهیچه اسکلتی (و بعضی وقتا قلبی) بیش از ی هسته داریم درنتیجه بیش از ی کروموزوم x داریممموایسا وایسا الان فهمیدم که یه سوتی بزرگ دادم
پرولاکتین از هیپوفیز پیشین ترشح میشه نه از تیروئید :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:
@Allen-Gamer تو هم مث من به نکتش توجه نکردی:>
بیا ببرمت تو حال و هوای تخلیه ادرار.. :>:face_with_tears_of_joy: گرفتی؟ااااااا چه جالب
تازه قرار بود امروز بخش کلیه ها رو بخونم مرسی که گفتی -
هر کی یه گزاره😁😁😁Mo Xo :face_with_tears_of_joy:
-
هر کی یه گزاره😁😁😁محمد فواد
غلطه ، چون درست نیست :grinning_face_with_sweat: -
هر کی یه گزاره😁😁😁گزاره
با فعال شدن بیش از حد پروترومبیناز ممکن است توانایی انقباض ماهیچه قلب کاهش یابد . -
صفرا و گوارش پروتئین هاMichael Vey در صفرا و گوارش پروتئین ها گفته است:
@Allen-Gamer هوممم.. حالا جدا از اینا اگ ی گزاره بهت بدم بگم صفرا در گوارش پروتئین ها نقش دارد تو چی میگی؟
همین که آقا عرفان گفت رو میگم :face_with_tears_of_joy:
@erfan-f -
هر کی یه گزاره😁😁😁Michael Vey این که گفتی غلطه خب آره غلطه و ما میتونیم جی 2 رو مد نظر قرار بدیم که توی اونم همانند سازی DNA داریم
و منظور از اون پروتئین ها ، نقطه وارسی بود -
هر کی یه گزاره😁😁😁@Rahman-Atafat
این گزاره توی کتاب IQ بود و من کپی ش کردم اینجا و اینکه گزاره درسته -
میتوزhossen forozan
چون ضخیم تر و فشرده تر میشن
چجوری ضخیم تر میشن ؟ به کمک اون پروتئین ها بودن (هیستون)
و اصلا متن کتاب درسی میگه فشرده شدن کروموزم از پروفاز آغاز میشود و تا متافاز ادامه دارد
که متافاز دییگه ماکسیموم فشردگیه و دیگه فشردگی بیشتر توی این مرحله ندارم !