Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
ForuharF

ᴀʀʏᴀᴍᴇʜʀ

@Foruhar
فارغ التحصیلان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
888
موضوع ها
111
Shares
0
گروه‌ها
1
دنبال‌کننده‌ها
36
دنبال‌شونده‌ها
62

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • اندام های ضمیمه دستگاه تناسلی مرد
    ForuharF Foruhar

    سلام به آلایی های عزیز یه سوالی داشتم ، استاد موقاری میگن که کوچک ترین غده در دستگاه تناسلی مرد غده پیازی میزراهی هستش ، آیا من میتونم بگم که بزرگترینش هم وزیکول سمینال هستش ؟؟؟

    تجربیا

    زیست شناسی

  • مشاوره کنکوری (گفتگو)
    ForuharF Foruhar

    درود من قبلا صبحا ساعت 5 بیدار میشدم اما کلا بعد از اواسط عید این ویژگی رو از دست دادم...
    راهکاری دارید برای اینکه وقتی آدم صبحا بیدار میشه و نره دوباره بخوابه
    من کلا آلارمو خاموش میکنم هر روز ! بعد میرم میخوابم
    .
    .
    و لطفا به هیــــچ عنوان قصد جسارت ندارم ولی از این دسته توصیه ها که "نمیدونم خوابتو هر شب 5 دقیقه ببر جلو و نمیودنم هر روز 10 دقیقه زودتر بیدار شو و..." خودداری فرمایید . و لطفا تجربه شخصی خودتون رو بگین
    با تشکر :face_with_tears_of_joy: :folded_hands_medium-light_skin_tone: :folded_hands_medium-light_skin_tone: :bouquet: :bouquet:

    سوال مشاوره ای

  • موقاریتی ها تشریف بیارن 😄
    ForuharF Foruhar

    سلام به دوستان گل ، منظورم از موقاریتی ها دانش آموزانی بود که زیست رو با استاد موقاری میخونن و یا خوندن :face_with_tears_of_joy:
    خب بریم سر اصل مطلب ؛ این تست رو ببینید :
    300b83d4-9beb-4755-a2ac-22a6485522d0-PhotoCache_1658170021559.jpg
    خب طبیعتا باید مورد الف غلط باشه !
    امـــــــــا
    db9f4292-91c2-49d3-9629-17bd80d3338c-PhotoCache_1658170042710.jpg
    43c198ec-cc88-4394-8c84-4badff3998a9-PhotoCache_1658170042710.jpg
    مگه استاد موقاری نمی گفتن که استخوان بازو با ترقوه و کتف مفصل بازو رو ایجاد میکنند ؟

    تجربیا
    راه-ابریشمی-ها-زیست
    Mahan Xodayi 2
    Farideh Khangah
    @zahra-hamrang
    @سینا-0
    Matin Mousavi 1

    زیست شناسی

  • ایستگاه عبـــرت
    ForuharF Foruhar

    همکلاسیام میدونن که استاد موقاری خط قرمزه منه ! بشدت دوسشون دارم و مطمئنم همتون همینطورید و تدریسشون واقعا بی نظیره ، ارتباطی که دانش آموز باهاشون میگیره واقعا مثه یه دوست مثه یه پدر مثه یه برادر میمونن !
    ولی با احترام به تمام دوستان نازنین ، تجربه شخصی تاکید میکنم !
    نمی گم ای کاش وقتمو نمیزاشتم برا فیلماشون ، اتفاقا اصلا پشیمون نیستم ولی کنکور واقعا سخت شده و اگه کلاس نکته و تست یکی از دبیرای مطرح رو کنارشون ادامه بدن خوبه !

    سوال مشاوره ای

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey ولی یه چوری گفتی هرگز که آدم میترسه بگه صحیح :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • ایستگاه عبـــرت
    ForuharF Foruhar

    انجمن آلا باید به کاربرا حق آزادی بیــان بِده :grinning_face_with_sweat:
    تجـــــــربه کاملا شخصی درباره راه ابریشم شیمی استاد پویان نظر
    حالا من که توی تخفیف خریدم ولی این محصول این طوری نیست که جُزوه شون کامل بایدنکاتی هستن که باید توی برگه جدا بنویسید و همراه با جزوه بخونید که وقت گیره
    و حجــــــم زیادی داره
    ولی تدریس استاد ایرادی نداره ها !
    بازم خودتون میدونید

    سوال مشاوره ای

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    @Allen-Gamer نمیدانم.. حتما باید ابرومو میبردی؟ هعقق

    هر وقت این کلمه " هعققق "رو مینویسی احساس میکنم داری بالا میاری پرنیا :confused_face: :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • ایستگاه عبـــرت
    ForuharF Foruhar

    نباید همش بگیم ای کاش ! ای کاش برای آدمای نامیده ما که داریم ادامه میدیم دوستان ! ( از دوستان منظور خودمم :face_with_tears_of_joy: )

    • صبح ها زودتر بیدار شو ( چه خبره اینقدر میخوابی ؟ )
      تو دوست عزیزی که حالا حالا کنکور نداری و داری اینا رو میخونی لطفا نگو که اینا چه بازنده هایی هستن ! من که اصلا مث اینا نمیشم لطفا گوش کن لطفا عمل کن
    • از اول سال دوازدهم رفتم آزمون ماز ثبت نام کردم ، نصف بیشتریش رو غایب بودم و بقیه رو هم واقعا افتضاح میدادم ، فقط درس زیست رو میزدم باورت میشه ؟ باید آزمونا رو جدی بگیری شاید بگی فقط یه ازمونه مگه چیه ؟ خودت میفهمی
    • تحلیل خیلی مهمه
    • بدون دیدن فیلم تدریس معلم کلاسش نرو پول نده الکی
    • با دوستای پُمپ انرژی منفی دوست نشید
    • (تجربه شخصی) چقدر خوب میشد اگر وقتم رو صرف نوشتن جزوات فیلم های شیمی پویان نظر نمی کردم ، تدریسشون خوبه ها ولی قدیمیه الان دیگه کنکور سخت شده نسبت به اون زمان اگه بدونید هر جلسه چقدر ازم وقت میگرفت تا جزوه شو بنویسم که از آخرم الان گوشه ی اتاق خـاک بخورن !
    سوال مشاوره ای

  • لایه های لوله گوارش
    ForuharF Foruhar

    Sajad Barez تا حالا به همچین نکته ای بر نخوردم
    ولی فکر نکنم :thinking_face:

    ببینیم نظر دیگر اساتید چیه :
    Mahan Xodayi 2
    Matin Mousavi 1
    Michael Vey
    Farideh Khangah
    @f-seif-0
    @zahra-hamrang
    @سینا-0
    و تجربیا های گل

    زیست شناسی

  • استاد فیزیک
    ForuharF Foruhar

    علی راستگو
    تدریس استاد نوکنده رو هم من دیدم عالیه
    و منم مثل شما قصد دارم شرکت کنم

    فیزیک

  • سوال سخخخخخخخخخخت کانون، بحث لوله گوارش
    ForuharF Foruhar

    Amir ali Nikfard در سوال سخخخخخخخخخخت کانون، بحث لوله گوارش گفته است:

    جواب.JPG

    بعععععله همینطور که گفتم هر دوتا حرکت Mahan Xodayi 2
    ولی حرکت جویدن چه سمیه دیگه ؟ :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی

  • کارگاه نکته تست فیزیک یازدهم استاد یاری
    ForuharF Foruhar

    سلام خدمت دوستان گل آلایی و عوامل محترم اجرایی آلا .
    خواستم بگم که اگر امکانش هست استاد یاری عزیز ضبط کارگاه نکته و تست فیزیک یازدهم رو ادامه بدند چون از اونجایی که داریم به تابستون نزدیک میشیم و سایر دوستانی که میخوان مثل من تابستون به جمع بندی پایه بپردازند به مشکل مواجه نشند .
    .
    @M-an monirs maryam111 sohrab
    .
    .
    ممنونم از زحماتتون

    انتقادات ، پیشنهادات

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    گزاره
    مقدار هوایی که حتی با بازدم عمیق هم از شش ها خارج نمیشود ، برخلاف مقدار هوایی در حدود 150 میلی لیتر است هوای مجاری را که همگی بافت پوششی مژک دار دارند را پر میکند.

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • نایژه و نایژک ، بافت پوششی ؟؟؟
    ForuharF Foruhar

    @Kosar-Mortazavi
    Reza Dolatsha
    Nila YS
    sarvin Piri
    با تشکر از شما عزیزان که وقت گذاشتید :two_hearts:

    زیست شناسی

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    @erfan-f
    در واقع تحلیل خودم هم تحلیل زینب خانم بود ( @Zeinab-Evazi )
    یعنی این :

    به نظرم غلطه،
    چون افزایش ترشح هورمون محرک باعث میشه هورمون های بخش قشری فوق کلیه هم بیشتر ترشح بشن، و خب کورتیزول هم بیشتر ترشح میشه که کورتیزول، پروتئین ها رو تجزیه میکنه
    و آنزیم لیزوزیم پروتئینی هست که باعث تخریب دیواره باکتری ها میشه
    در نتیجه در این فرآيند اختلال ایجاد میشه.

    ولی خب چون شما میفرمایید که کورتیزول ربطی به آنزیم لیزوزیم نداره یکم به شک افتادم ، در واقع جسارت نباشه ها ولی شما مطمئنید کورتیزول ربطی به آنزیم لیزوزیم نداره ؟
    آخه کورتیزول فقط به دنبال پروتئینه :grinning_face_with_sweat: خب آنزیم لیزوزیم هم که پروتئینیه همینطور که میدونید ، شاید یه تاثیرایی روش بزاره دیگه ؟ :beaming_face_with_smiling_eyes:
    البته بازم قصد جسارت نداشتم عرفان جان.

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    @erfan-f
    آره من فقط خواستم یکم سختش کنم که فکر کنم خیلی عمیق شد و از کتاب خارج شد
    و به گفته شما به ما ربطی نداره :grinning_face_with_sweat:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Michael Vey در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    گزاره
    قشر مخ به طور همزمان از همه بدن اطلاعات دریافت و پردازش میکند اما نمیتواند همواره جایگاه پردازش نهایی باشد

    #گفتار_دو_فصل_یک_یازدهم

    آره درسته
    چون مثلا توی انعکاس های نخاعی مخ میدونه و کاملا در جریانه ولی وظیفه روی میسپاره به دست معاونش (نخاع ) :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    گزاره

    در بدن فردی که هورمون مترشحه از تیروئید در تنظیم فعالیت های جنسی او موثر است میتوان یاخته هایی مشاهده کرد که بیش از یک کروموزوم X دارند .

    .
    قبول دارم که تست ، تست خیلی خفنیه
    منبع : کتاب IQ گاج + خلاقیت های خودم :face_with_tears_of_joy:

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • هر کی یه گزاره😁😁😁
    ForuharF Foruhar

    Ftme31h Shhm در هر کی یه گزاره😁😁😁 گفته است:

    سلام یه سوال داشتم میدونم خیلی بی ربط هست ولی ازتون خواهش میکنم اونایی که تجربه دارن راهنمایی کنن
    من خیلی از وقتم پای دیدن فیلم میگذره یه فیلم یه جورایی نیاز دارم چون اگه خودم بخونم تمرکز ندارم
    وقتی هم فیلم میبینم کلی از وقتم پای نوشتن جزوه می‌ره مثلا استاد موقاری جزوه ندارن متاسفانه که چاپ کنیم...
    چیکار باید کرد بنظرتون ؟

    ببینید فاطمه خانم منم اوایل که فیلم میدیم همینجوری بود اوضاع یعنی چجوری ؟
    1- بیشتر وقتم صرف جزوه نویسی میشد
    2- وقتایی که میخواستم خودم برم تست بزنم و خودم درسو بخونم یکم برام سخت بود که روی پاهای خودم وایسم

    برای راه حل میتونم بگم که برای اینکه وقتم زیاد صرف جزوه نویسی نشه فهمیدم که نباید مو به مو حرفای استاد موقاری رو بنویسم ، خیلی از نکات تو متن کتاب هست فقط باید یه سری از نکاتی که ریزه و مهم به نظر میاد رو بنویسم که تقریبا به طور میانگین هر فیلم جزوه نویسیش نصف زمان فیلم وقت میبرد
    برای اینکه خودم هم برم درس بخونم ولی یه حس غریبی داشتم اونو دیگه اینقدر خوندم که عادت کردم دیگه :grinning_face_with_sweat:
    ولی برای افزایش تمرکز هنگام مطالعه راهکار های مختلفی وجود داره که شاید بچه ها توی آلاخونه مطرح کرده باشند یا میتونید توی اینترنت سرچ کنید افزایش تمرکز هنگام مطالعه

    زیست شناسی @یک نکته به تو @کنکوری ها @یازدهم @دوازدهم @زیست

  • تفاوت ماده آلی و معدنی
    ForuharF Foruhar

    سلام استاد موقاری عزیز
    من هیچوقت نمیفهمم ماده آلی چیه و ماده معدنی چیه و چه ربطی به کربن دارند و همیشه اشتباشون میگیرم لطفا راهنماییم کنید :grinning_face_with_sweat:

    راستی استاد برنامه ای برای بروزرسانی و آپدیت کارگاه تست ندارید ؟ :thinking_face:

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 34
  • 35
  • 7 / 35
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع