سلام.
بنظر من گزینه ۴ درسته چون اینترفرون نوع ۲ توسط لنفوسیتT و کشنده طبیعی ترشح میشه که توانایی دیاپدز رو دارن.
...
دیدگاهها
-
تست 189 زیست داخل 98 -
بکر زاییDrfariborz
درسته. آقای موقاری هم دربارش چیزی نگفتن. حتی تو کتاب تست هم ک دیدم درباره سری کرومزومی سوال طرح شده بود ولی درباره جنسیت نه. -
بکر زاییسلام.
از نظر کروموزومی شبیه والد خودص 2n هست ولی از نظر جنسی خیر.<---- در مارهای معمولی
این مطلبیه که دربارش تو اینترنت خوندم:
در بکرزایی مارها، ماده ها در غیاب نرها اقدام به مضاعف نمودن کروموزوم های تخمک خود می کنند. که نحوه ی این عمل در مارهای معمولی با مارهای غول پیکر متفاوت است. که در ذیل توضیح داده می شود:
در مارهای معمولی، تخمک حاصل از میوز که یک کروموزوم جنسی z یا w دارد، با دومین گویچه ی قطبی که همراه خودش تولیدشده ترکیب می شود و تخم zz یا ww را به وجود می آورد که گفته شده تخم های ww زنده نمی مانند ولی تخمهای zz زنده می مانند و مار نری را بوجود می آورند که از نظر ژنتیکی کاملا شبیه مادر است و تنها از نظر جنسیت با مادر متفاوت است.
اما در مارهاي غول پيكر ماده مانند پيتون (ZW) ابتدا كروموزوم هايش را مضاعف مي كند( ZWZW ) و سپس با استفاده از تقسيم سلولي،جنين هايي كه ماده اند( ZW ) و كلون هايي كه مشابه خودشان هستند را به وجود مي آورند. لذا در هر دو صورت مار حاصل از بکرزایی، دیپلوئید خواهد بود -
ص یا غ۲Mahan Xodayi
کل مغز طناب عصبی نیست ولی قسمتی از طناب عصبی ک برجسته شده مغز رو تشکیل میده. -
ص یا غ۲Mahan Xodayi
طبق متن کتاب طناب عصبی در مهره داران (مثل انسان)پشتی هست.که بخش جلویی برجسته شده مغز رو تشکیل داده.
در این سوال چون گفته در انسان پس منظورش طناب عصبی پشتی هست. ک درسته -
ص یا غ۲سلام
درسته.منظور از بخش جلویی که برجسته شده مغز هست. که سه بخش اصلی داره(مخ.مخچه و ساقه مغز) -
کلمات فارسی سازی شدهSorena Davoodi
سلام. اگ۶ از موبایل استفاده میکنید. بالا سمت راست سه تا ط رو هم گذاشته. رو اون بزن چند تا گزینه برات میاد بالا یکیش نوشته راهنمای استفاده از انجمن روش بزنی راهنمایی کرده. -
گزینه دو و قلمچیسلام مجدد.
در سایت زیر میتونید رتبه ها و درصد های پذیرفته شدگان آزمون سراسری در رشته های مختلف رو ببینید.امیدوارم براتون مفید باشه.
https://student.gozine2.ir/KonkurResult/Index
تجربیا انسانیا ریاضیا -
اینم از دلداری های استاد موقاری😍😍Fateme Sohrabi لینکشو فرستادن
-
اینم از دلداری های استاد موقاری😍😍Fateme Sohrabi
صحبت های آقای موقاری درباره کنکور امسال (دلداری) -
کلمات فارسی سازی شدهسلام.
دبیرم گفت ک هردوشو باید بلد باشین.طراح میتونه از هر کدوم بده چون تو کتاب اومده. -
اینم از دلداری های استاد موقاری😍😍خیلی خوب بود.
ممنون -
گزینه دو و قلمچیhoneyghandhastigh8190 Gh
ممنون از راهنماییتون -
گزینه دو و قلمچی@N-n-good
خیلی ممنون. -
گزینه دو و قلمچیhoneyghandhastigh8190 Gh
ممنون از راهنماییتون -
گزینه دو و قلمچی@Dr-agon
خیلی ممنون -
گزینه دو و قلمچیسلام. من امسال میخوام تو آزمون های آزمایشی شرکت کنم.
لطفا کسانی که رفتن جواب بدن.بنظرتون کدوم بهتره؟ و هزینه هرکدوم چقدره؟
ممنون
تجربیا -
زیست 11 فصل 1سلام.
سوال ۱_هر سه نوع میتونن میلین دار باشن یا بدون میلین.طبق گزینه الف(ولی اگه طبق شکل کتاب پیش برید بنظرم بهتره چون بنظرم اون جمله رو برای استثنا ها بکار برده)
سوال ۲_بله .درسته. طبق گزینه ب و ج آکسون نورون حرکتی در بخش سفید قرار داره پس میلین داره. -
جزوه گفتار ۲ فصل ۷ زیست۲Hhh Hh
جونم به تخته های این گفتار
https://linksharing.samsungcloud.com/nlT4J04ehXDL
معتبر تا: ۹ اوت ۲۰۲۰ -
جزوه گفتار ۲ فصل ۷ زیست۲سلام.جزوه فیلم صفر تا صد این فصل رو تو کتاب نوشتم. اگه جاییش رو نتونستین بخونید بگید.
https://linksharing.samsungcloud.com/qwqmdfOA7Kqp
معتبر تا: ۹ اوت ۲۰۲۰