sheiiida از لحاظ عملی بله ولی در کتاب که کنکورهم رفرنس ما کتاب هستش میگیم فقط در زیرمخاط و مخاط عصبی داریم در ضمن در کتاب طوری نشون داده که از لایه بیرونی عبور میکنه نه اینکه اونجا سلول های عصبی چیزیو تحریک کنن
Mahan Xodayi
دیدگاهها
-
یک سوال ریز از زیست دهم -
جوابگویی سوالات شما@Miss-joker گفتم کع منظورتونو متوجه نشدم...
-
جوابگویی سوالات شما@Miss-joker دقیق منظورتونو متوجه نشدم!!؟؟
ولی اینطوری که وقتی از فضای داخلی روده به یاخته پرز میرع از یک غشا عبور میکنه(از دو لایه فسفولیپیدی)+از یاخته پرز میخواد به مایع بین سلولی بره هم از یک غشا عبود میکنه(بازم دولایه فسفولیپیدی)+حالا از مایع بین سلولی برع به یاخته دیواره رگ خونی بازم یک لایه غشا(و مسلما بازم دولایه فسفولیپید)+از یاخته دیواره رگ خارج شه بره داخل خود خون هم یک غشا(دولایه فسفولیپیدی)=حالا تا اینجا شد چهار تا غشا عبور کرده و هشتا هم فسفولیپیدی -
جوابگویی سوالات شماBio منظورم از سلول دیواره رگع
-
جوابگویی سوالات شماBio بله😐خیلی ممنون...
-
غده روده باریکBio الان فاگورو به امانت به یکی از دوستام دادم ولی تو کتابم نوشتم....اگه خیلی مهمه براتون میتونم بش بگم برام عکسشو بفرسع
-
غده روده باریکnima H نع اون نقطه های سیاه بافت لنفی ان!!!!
-
غده روده باریکmasood khadmloo سلام...
بله سه نوعن و هورمون سازهافقط در غده ان تا جایی که من میدونم و تو فاگو نوشته بود اون نقطه ها بافت لنفی ان!!!! -
جوابگویی سوالات شماnima H سلام....
ی مونومر برای جذب شدن به خون چن بار از غشای سلول عبور میکنه!؟میدونم غشا دو لایه فسفولیپیدو اینا..
هیچ خب ببینید دوبار از غشای یاخته پرز یبارم از غشای رگ!؟ ولی سوال گفته چهاربار!؟؟؟؟ -
معده!@Infinitie-A ببینید توی گفتار اول سال دهم وقتی که درباره بافت پوششی صحبت میکنه میگه بافت پوششی توانایی ایجاد غده رو هم داره ینی موادی رو ترشح کنه و میدونیم که معده دارای بافت پوششی استوانه ای چن لایس!خب و توی معده مخاط به سمت زیر مخاط فرو رفته و غده ها و حفره هایی رو ایجاد کرده....حالا توی همین حفره ها و غده ها ما سلول داریم سلول هامون چ نوعین!؟پوششی استوانه ای کع موادی رو ترشح میکنه از قبیل بی کربنات و موسی از سطحی ها که در حفره اند و هورمون و اسیدمعده و مخاط ازسلول هایی که در غده معده اند...!!!
در کل منظورم اینه اون غده ها و حفره های مد نظر شما رو یاخته های پوششی مخاط، با فرو رفتنشون به سمت زیر مخاط تشکیل دادن..... -
سوال از فشارyalda 0 سلام چون مبحث فشارو دیدم گفتم سوال بپرسم کسی میتونه تجزیه برایند بردار های زاویه دارو چکیده وار توضیح بدع فراموش کردم!؟؟؟؟؟؟؟
-
جوابگویی سوالات شماnima H سلام😐
تشکر... -
جوابگویی سوالات شماMahan Xodayi و اینکه برا بار دوم که غذا وارد دهن گاو میشع بازم گوارش شیمیایی انجام میشع دیگه!؟خب اصن باید بشع!!نه؟؟
-
جوابگویی سوالات شماnima H ی سوال!!!تو روده پرنده دانه خوار گوارش شیمیایی داریم مکانیکی هم داریم دیگه!؟
-
جوابگویی سوالات شماYas Karimi نه اگه منظورتون فاگوعه گفته بود پانکراس و کبد و صفرا جزو لوله گوارش نیستند ولی جزوی از دستگاه گوارش اند!
-
جوابگویی سوالات شماnima H 😐😐صحیححح
-
سوال زیست شناسیnima H و نخواهند بود!
-
جوابگویی سوالات شماnima H گفته تولید میشود پس منظورش کبده نه!؟
-
جوابگویی سوالات شماnima H جفتش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
سوال زیست شناسیnima H حرف حقه!؟منها کاربردی تر هاش باکتری و گیاه و جانورع