Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
MMd_NobariM

MMd_Nobari

@MMd_Nobari
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
54
موضوع ها
6
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
0
دنبال‌شونده‌ها
2

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • مشاور واسه انتخاب رشته🫠
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    دستمال جیب نمیدونم اطلاعاتش چقدره ولی خودت راجع به رشته های مختلف میتونی از سایت هایی مثل فرادرس اطلاعات کسب کنی، تو گروه های تلگرامی دانشجو ها هم عضو شی ازشون سوالی داشتی بپرسی. اگه راجع به رتبه و اینا هم کمک میخوای کانال تلگرام عباس بهمنی و نتایج قبولی کانون و گزینه دو میتونه کمکت کنه

    سوال مشاوره ای

  • عدم ورود به تاپیک
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    @MIM-Atefat در عدم ورود به تاپیک گفته است:

    سلام ببخشید کسیی میدونه چرا نمیشه تو بعضیی تاپیکار فتت ؟ چرا این جوریه !!

    داش باید ژن خوب باشی

    سوال مشاوره ای

  • قضیه مقدار میانی
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    @0Farzam0 در قضیه مقدار میانی گفته است:

    قضیه مقدار میانی

    @0Farzam0 در قضیه مقدار میانی گفته است:

    مقدار مقدار میانی تو سینماتیک

    @0Farzam0 در قضیه مقدار میانی گفته است:

    اثبات مقدار میانی

    موردی که شما میفرمایید و تو سینماتیک کاربرد داره، قضیه مقدار میانگین هست. قضیه مقدار "میانی" بحث دیگری ست که متاسفانه به اشتباه توسط جناب میرحسینی هم بیان میشه اسمش تو تدریس، ممکنه شما هم از اونجا دچار این اشتباه شده باشید...اون تو فیزیک کاربرد خاصی نداره.
    این قضیه میانگین اصولا به تیپ سوالات نظام قدیم برمیگرده و تو کنکور نظام جدید به کار نمیاد چندان. با این همه دونستنش خالی از لطف نیست و اگر سوال غیر استانداردی در رابطه با حداکثر فاصله دو متحرک و امثالهم دیدید میتونید ازش استفاده کنید. نیازی به یادگیری اثباتش هم خیر نیست ولی اگه یکم کاربرد مشتق بلد باشید چیز خاصی نداره اثباتش.

    فیزیک

  • خطر سوزش مغز ولی تو بخون😂
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    بیوتکنولوژی بخون اگ قبول شدی
    ولی چیزی که نوشتی در نمیاد تو رشته ی خاصی بهتره خودت مسیرت رو بسازی یه رشته ای هم بخونی حالا بغلش...بگذریم که اصلا کارآفرینی و پژوهشگری بحثش جداس و اصلا این دو تا دنیاهای مجزان...انگار میخوای هم بازیگر بشی هم کارگردان هم تهیه کننده...شاید بتونی بشی ولی چیز جالبی در نمیاد

    سوال مشاوره ای

  • دینامیک
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    Baby-_-Yooda
    چون صورت سوال نوشته: بزرگیِ شتاب
    پس "اندازه" بردار شتاب رو در نظر میگیریم و به "علامت" بردار کاری نداریم. علامت در کمیت های برداری صرفا نشان دهنده جهت هست و ارتباطی با اندازه و بزرگی بردار نداره.

    فیزیک

  • فنر جمع میشه یا باز میشه؟
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    تشکر مهم نیس...یه لایک هم بکنی من قبولت دارم /:

    فیزیک

  • فنر جمع میشه یا باز میشه؟
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    Amir ali Nikfard
    از اونجایی که فنر نیرویی رو به بالا به جسم وارد میکنه لابد توسط جسم کشیده شده...چون فنر همیشه میخواد به طول اولیه و تعادل خودش برسه

    فیزیک

  • پایه یه تست هستی؟
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    Mohammad 17 در پایه یه تست هستی؟ گفته است:

    سلام
    من هستم

    شرمنده من نیستم
    خدافظ

    اطلاعیه ها سرویس جدید بانک تست آزمون

  • سوال بعدی ...از شکیبایی شما متشکرم 💔😂
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    پرستو بابایی
    ببینید شما باید n رو عددی بذارید که اون رابطه ی جمله عمومی رو صحیح بکنه... یعنی 6n + 53 بر 3n - 19 بخش پذیر باشه... برای راحتی کار میاییم کسر رو به شکلی که نوشته ساده میکنیم تا توی صورت عدد 91 بمونه و خبری از متغیر n نباشه و فقط تو مخرج n باشه
    بقیش هم که قضیه ی تقسیم هست
    پ.ن: راه من مثل پاسخنامه ی کتابه
    هرکجای راه کتاب رو متوجه نشدید بگید توضیح بدم

    ریاضی تجربی

  • سوال بعدی ...از شکیبایی شما متشکرم 💔😂
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    پرستو بابایی
    بی ادب از من کپی کرده :/

    ریاضی تجربی

  • سوال بعدی ...از شکیبایی شما متشکرم 💔😂
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    Untitled.png
    با توجه به عکسی که فرستادم، 3n - 19 باید شمارندۀ (مثبت یا منفی) 91 باشه
    یعنی مقدارش باید باشه 1 و 7 و 13 و 91 ... یا مقدار های منفیِ این اعداد
    مثبت ها هیشکدوم درست نیستن چون عدد صحیح بدست نمیاد برای شماره جمله...از منفی ها هم 1- و 7- و 13- اوکی هست... 91- اوکی نیست چون اونوقت شماره جمله منفی میشه و n باید یه عدد صحیح مثبت باشه
    پس کلا سه تا جواب هست ... گ4

    ریاضی تجربی

  • و اما ادامه سوال اول 😅
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    پرستو بابایی
    یه ایده ای که الان به ذهنم رسید اینه که این دنباله در حقیقتی یه دنباله ترکیبی هست ... یعنی دو تا الگوی جداگانه رو ترکیب کرده
    الگوی اول: ... - 49 - 25 - 9 - 1
    الگوی دوم: ... - 35 - 15 - 3
    تو الگوی اول (که جملات فرد دنباله ی سوال رو شامل میشه) مقدار جمله برابر مربع شماره ی جمله الگوی اصلی هست
    تو الگوی دوم (جملات زوج دنباله) اینطوره که میای دو عدد فرد اطراف اون عدد زوج رو در هم ضرب میکنی...مثلا جمله ی ششم دنباله اصلی برابر هست با پنج ضربدر هفت
    الان جمله دهم میشه 9 ضربدر 11 یعنی 99 (طبق الگوی دوم)
    جمله یازدهم میشه 11 به توان دو یعنی 121 (طبق الگوی مربعی اول)
    پس جواب گ1 هست

    ریاضی تجربی

  • و اما ادامه سوال اول 😅
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    پرستو بابایی
    اگه حتما بخوای یه جمله عمومی برای دنباله پیدا کنی سخته چون دنباله غیرخطی هست از نوعی که رایج نیست
    ولی بدون جمله عمومی راحت به جواب میرسی

    ریاضی تجربی

  • و اما ادامه سوال اول 😅
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    قدر نسبت اولش بوده 2 بعد شده 6 بعد شده 10 ...
    یعنی فاصله ی بین قدر نسبت ها ثابت و 4+ هست
    با این ایده باید حلش کنی

    ریاضی تجربی

  • پایه یه تست هستی؟
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    سلام
    من هستم

    اطلاعیه ها سرویس جدید بانک تست آزمون

  • استاد خوب برای فیزیک
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    CpR
    توضیح دادم منظورم از تکنیک چیه
    تکنیک یعنی بیای سینماتیک رو با کاربرد مشتق درس بدی، نوسان موج رو با مشتق مثلثاتی درس بدی، دیدگاهِ تکنیکی تو فیزیک یعنی اینکه ریاضیات تنها ابزار لازم برای حل مسئله هست. این دیدگاه تو خیلی از مباحث جواب میده ولی تو مباحثی که مفاهیم کیفی دخیلن و ریاضیاتی در کار نیست جوابگو نیست.
    مثلا میرحسینی میاد سر کلاس میگه اصل پایستگی بار الکتریکی یعنی تو سیستم منزوی خلق و نابودی بار نداریم. در حالیکه این جمله غلطه و در فصل فیزیک هسته ای میخونیم که در واپاشی بتا منها، یک نوترون به الکترون و پروتون تبدیل میشه و اصطلاحا خلق بار دیده میشه. شکل درست پایستگی بار الکتریکی این هست که بگیم مجموع جبری بار های الکتریکی تو سیستم منزوی ثابت هست.
    یه اشتباهی هم که میرحسینی تو هرررر فصل تکرار میکنه اینه که تو همه ی نمودار ها شیب خط رو برابر تانژانت زاویه خط با محور افقی میگیره...در حالیکه این فقط تو نمودار هایی صدق میکنه که یکای محور افقی و عمودی یکی باشن...
    پس یه سری چیزا تو فیزیک هستن که صرفا با فرمول و ریاضیات نمیشه به درک درستی ازش رسید. این اشکال کار میرحسینی هست که تو مفاهیم کیفی فیزیک لغزش داره.
    خلاصه میرحسینی چون مهندسی مکانیک خونده فیزیک رو به بهترین شکل ممکن منتقل نمیکنه و ایراداتی داره. اما با این همه سینماتیک، نوسان و امواج، مدار و جریان الکتریکی و تاحدودی دینامیک فصل هایی هستن که واقعا ارزش دیدن دارن.

    فیزیک

  • استاد خوب برای فیزیک
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    سبک مفهومی...ذهبی
    سبک تکنیکی...میرحسینی
    باید ببینی با کدوم بیشتر حال میکنی
    البته منظورم از تکنیک این نیست که بیاد چیزای عجیب غریب من درآوردی مثل قضاتی و کامران بگه...منظورم اینه ریاضیاتِ قضیه رو خیلی جدی میگیره تا عمق مفاهیم
    ذهبی بیشتر با دیدگاهِ یه فیزیکدان مسائل رو حل میکنه اما میرحسینی با دیدگاهِ یه مهندس مکانیک... هرکدوم هم خوبی ها و بدی های خودشو داره
    مثلا میرحسینی سینماتیک رو یه جوری تدریس میکنه که با هر معلم یا کتاب دیگه ای هم درس بخونی من توصیه میکنم سینماتیکش رو حداقل ببینی...اما مثلا تو فصل هایی که مفاهیم کیفی بیشتر دخیلن (مثل الکتریسته ساکن) به خوبیِ سینماتیک نیست.
    ذهبی هم مفاهیم رو خوب جا میندازه اما روش هایی که میگه بعضا خیلی معمولی ان و باعث میشه زمان محاسبه 1.5 برابر بشه(بخصوص در حرکت با شتاب ثابت - یا نوسان موج)البته ایرادی هم نمیشه زیاد بهش گرفت چون روش هاش منطبق بر کتابه... اما در کل خیلی خوبه

    فیزیک

  • مدلسازی
    MMd_NobariM MMd_Nobari

    @Kimia-S
    چگالی هوا با مواردی مثل تغییر ارتفاع یا تغییر دما و امثالهم تغییر میکنه که این موارد باید خیلی قابل توجه باشن (مثلا چند کیلومتر تغییر ارتفاع داشته باشیم!) پس میشه چگالی هوا رو تو مدل ثابت در نظر گرفت
    بقیه موارد اما تو آیرودینامیک خودرو های مسابقه جزو عوامل مهم هستن و تغییر جزئی یا چشم پوشی از اون ها در مدل باعث میشه نتونیم به نتایج و پیشبینی های درستی برسیم

    فیزیک
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع