Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
S

Saudade 19 0

@Saudade 19 0
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
546
موضوع ها
10
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
15
دنبال‌شونده‌ها
24

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • زمان خیلی مهمه
    S Saudade 19 0

    @f-nalist در زمان خیلی مهمه گفته است:

    فرمول گرما بالا ظرفیت گرمایی پاین

    نشنیدم
    ولی هرچی هست، توصیه نمیکنم
    تنها فرمول اضافه ای که بلدم تو این فصل، همون فرمول محاسبۀ دمای تعادل هست (که شبیه فرم فرمول جرم اتمی میانگین هست تو شیمی) که البته اونم از همین فرمول اصلی(جمع جبری گرماها برابر صفر) بدست میاد.
    کلا هیچوقت فرمول اضافه خودم یاد نمیگیرم چون نه یادم میمونه نه راحتم باهاشون نه بنظرم همیشه جوابن.

    فیزیک

  • زمان خیلی مهمه
    S Saudade 19 0

    Aqua
    بستگی داره
    اگه کامپیوتر شریف میخوای، آره باید فرز تر بشی
    من خودم از اونجایی که یه رتبه سه رقمی برام کافیه، میانگین دو دقیقه وقت بذارم رو تستا کافیه برام...حالا یه تستی شاید خیلی سخت شد سه دقیقه طول کشید...یه تستی شاید یه دقیقه...ولی میانگین دو دقیقه بنظرم خوبه

    فیزیک

  • زمان خیلی مهمه
    S Saudade 19 0

    @f-nalist
    تو این سوال مهم ترین چیز اینه که قبل از حل کردن مسئله، برا خودت روشن کنی دقیقا دنبالِ چی هستی
    حجم خودِ گلوله که 500 هست.
    یه نگا به گزینه ها بنداز و اینطوری ترجمه شون کن

    1. حجم سرب 500 هست
    2. حجم سرب 100 هست
    3. حجم سرب 400 هست
    4. حجم سرب 250 هست

    پس مسئله روشنه. تو کافیه ببینی از اون 500 سانتی متر مکعب چه قدرش فضای خالی هست و چه قدرش توسط سرب پر شده.
    حالا جمع جبری گرماهای مبادله شده رو 0 در نظر بگیر، به جای جرم گلوله هم بنویس چگالی سرب ضربدر حجم سرب...
    با جایگذاری به سادگی حجم سرب به دست میاد.
    مورد بعدی که به نظرم اومد بهش دقت کنی محاسبه هست، مثلا به جای 125 (گرمای ویژه سرب) بهتره بذاری 1000/8

    میدونی اینا همش تمرین هست، بنظرم کسی که خیلی خوب تمرین کرده و کلی تست حل کرده سریعتر میتونه تمام اطلاعات مسئله رو پردازش کنه و تو 1 دقیقه بی دردسر حل کنه. ولی حتی اگه سرجلسه 2 دقیقه هم طول کشید واسه این تست بنظرم مشکلی نیست.

    فیزیک

  • زمان خیلی مهمه
    S Saudade 19 0

    Aqua در زمان خیلی مهمه گفته است:

    اول بگو گزینه 3 میشه ؟

    اره

    فیزیک

  • علامت کار کل
    S Saudade 19 0

    ولی پاسخنامه میتونست واضح تر باشه
    قضیۀ کار و انرژی درونی یعنی چی؟
    اولا درستش قضیۀ کار و انرژی مکانیکی هست
    ثانیا این اصطلاج تو کتاب نیست
    باید میگفت چون نیروی مقاومت زمین یک نیروی ناپایستار هست، کارش رو از تغییرات انرژی مکانیکی حساب میکنیم

    فیزیک

  • علامت کار کل
    S Saudade 19 0

    Maaah
    K₂ + U₂ = E₂ = 0
    اون جایی که وزنه وایمیسته، انرژی جنبشی صفر هست. صورت سوال همون نقطه رو هم مبدا انرژی پتانسیل گرفته. در نتیجه، انرژی پتانسیلش هم صفره و کلا انرژی مکانیکی صفره و فقط انرژی مکانیکی نقطۀ اولیه رو حساب کرده و یه منفی هم پشتش بخاطر اختلاف.
    اوکیه؟

    فیزیک

  • حد :/
    S Saudade 19 0

    Ālbā
    اگه یه عدد منفی، که بی نهایت به صفر نزدیکه رو در نظر بگیری
    توان سه اون عدد از خودش بزرگ تر میشه و منهای خودش بکنی یه عدد مثبت میشه اما خیلی کوچیک و بی نهایت نزدیک به صفر. همون صفر مثبت
    پس با ضابطه بالایی میری

    ریاضی تجربی

  • درود عضو جدید هستم👋🏻
    S Saudade 19 0

    HiMandana در درود عضو جدید هستم👋🏻 گفته است:

    عضو شدم:))

    دانش-آموزان-آلاء
    چرا منو نگا میکنید؟ وردارید اون فرش قرمزو بیارید

    آلاخونه

  • شیمی
    S Saudade 19 0

    Robert De Niro
    تجزیه کن به یون های سازنده اش
    گوگرد تری اکسید دو بار منفی
    اون یکی هم آمونیوم
    بعد معادله بنویس برای هرکدوم
    نیتروژن میشه 3-
    گوگرد میشه 4+

    شیمی

  • فصل۲ ۱۲
    S Saudade 19 0

    @Znbs در فصل۲ ۱۲ گفته است:

    به ازای دو مول آمونیاک ۳ مول الکترون مبادله نمیشه؟

    موازنه رو ول کنید
    عدد های موازنه نسبی هستن...شما به جای 3-2-2-1-1 میتونید 6-4-4-2-2 رو به عنوان ضرایب بذارید مثلا...اصلا مهم نیست
    عدد اکسایش هر اتم آمونیاک از 3- رسیده به 0 . پس به ازای مصرف 1 مول آمونیاک، 3 مول الکترون مبادله میشه

    شیمی

  • شما راه بهتری ندارین؟
    S Saudade 19 0

    Anzw 18
    داشتم گوش میدادم
    ویرایش زدی برگشت از اول😐

    ریاضی تجربی

  • آونگ
    S Saudade 19 0

    Aqua
    با همون پایستگی انرژی مکانیکی رفته جلو
    فقط یه جور دیگه بازی کرده با معادلات

    فیزیک

  • شما راه بهتری ندارین؟
    S Saudade 19 0

    Maaah
    نه تقسیم نمیخواد
    پرانتز اول که حدس ریشه ست
    پرانتز دوم هم
    t² و 1- که واضحه با توجه به معادله
    2t هم با توجه به اونا و ضربشون تو پرانتز اولی جور میکنی
    نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه🤧😂

    ریاضی تجربی

  • علامت کار کل
    S Saudade 19 0

    Maaah
    صورت سوال رو حدس بزنیم الان؟🤧😂

    فیزیک

  • مبادله الکترون
    S Saudade 19 0

    Maaah
    نه
    منظورش اینه ضریب استوکیومتری اش 2 هست

    شیمی

  • آونگ
    S Saudade 19 0

    @f-nalist
    اسپم اگه علیه اسپم باشه موردی نداره

    فیزیک

  • آونگ
    S Saudade 19 0

    @f-nalist
    داداش اسپم نده

    فیزیک

  • آونگ
    S Saudade 19 0

    آدمک
    بیا پستاش رو بفرستم برات

    فیزیک
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع