Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    3 بازدیدها
  • افراد دارای مشکل قلبی وارد نشوند

    حل شده
    17
    1
    2 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    591 بازدیدها
    f.nalistF
    [image: 1705002756778-98b38f13-d49b-4888-bd9e-a31e277d7471-image-resized.png] آیا ایمان نمی آورید؟ @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا
  • پیشنهاد برای حل سریع این تست

    1
    1
    3 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    63 بازدیدها
    f.nalistF
    [image: 1704999368933-59d911ce-733f-46a6-b901-40af61ab038d-image.png] @تجربیا
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    4 بازدیدها
  • لحن پاسخنامه رو متوجه نشدم

    حل شده
    25
    1
    4 رای ها
    25 دیدگاه‌ها
    258 بازدیدها
    Reza-HR
    @f-nalist آره. البته فک کنم پارسال هم همینطور بوده. یعنی من مشابه پارسال که میزنم شبیه همینه. انگار تو این دوره، بچه ها مباحث درسی رو بلدن، فقط باید ور رفتن با سوال رو یاد بگیرن نمیدونم
  • مولکول‌های اطلاعاتی

    حل شده
    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    133 بازدیدها
    Z.nsZ
    بله ممنون
  • تست

    حل شده
    57
    4
    1 رای ها
    57 دیدگاه‌ها
    907 بازدیدها
    آدمکآ
    @გამვლელი حله خواهش میکنم 😹
  • جهش جابه جای در کاریوتیپ

    حل شده
    19
    1
    1 رای ها
    19 دیدگاه‌ها
    218 بازدیدها
    م
    @هویججج ممنونم
  • رانش اللی

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    42 بازدیدها
    آدمکآ
    @Fateme-Samaei بله همینطور ک گفتید شکل کتابم تایید میکنه اینو
  • سوال

    حل شده
    14
    1 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    238 بازدیدها
    آدمکآ
    @გამვლელი خواهش میکنم
  • سوال

    حل شده
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    59 بازدیدها
    آدمکآ
    خب اگه تولید کنه که باید ارسالم کنه نظر من اینه که کمتر تولید میکنه ( هرچقدم کم ولی همونارو کامل ارسال میکنه) حالا اینکه دقیقا مکانیزمش چیه و چطور یه گیرنده حساسیتش رو به تولید پیام نسبت به محرک کم میکنه از نظر مولکولی نمیدونم
  • ابهامِ زیست

    9
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    76 بازدیدها
    DumbledoreD
    @khanoomi من حالا ریز نمی دونم ولی چون بافت پیوندی زیرین رو جزئی از درون شامه نمی دونیم و چون درون شامه یه لایه نازک بافت پوششی هست و زیرش غشای پایه ست. جایی نیست که رگ های خونی نفوذ کنن حالا احتمالا در بافت پیوندی زیرین رگ خونی داریم ولی جزئی از درون شامه در نظر نمی گیریم. و خواهش می کنم موفق باشید
  • تست

    حل شده
    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    126 بازدیدها
    م
    @გამვლელი اره بعضی وقتا پیش میاد اشکال نداره خواهش میکنم 💙
  • ژنتیک

    حل نشده
    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    93 بازدیدها
    م
    @N-Sz بیماریای مطرح شده یا وابسته ب جنس نهفته بودن یا مستقل از جنس نهفته. غ تو وابسته پدر الل بیمارشو میده مادر الل سالمشو و یه دختر ناخالص داریم تو مستقل چدر بیماریشو میده مادر سالمشو و یه فرزند ناخالص داریم غ تو وابسته پدر بیماریشو میده مادرم اگ ناقل باشه بیماریشو. دختر بیمار میشه. و مادر اگ الل سالمشو بده و پدر y رو پسر سالم میشه تو مستقل خب فرقی نداره پدر و مادر هردو یا میتونن الل بیمارو بدن یا اینکه مادر سالمشو بده و یه ناقلم درست شه غ تو وابسته پدر بیماریشو میده و مادرم الل بیماریشو در صورت ناقل بودن میده دختر بیمار با ژنوتیپ متفاوت با مادر میشه تو مستقلم پدر بیماری و مادرم بیماریشو در صورت ناقل بودن میده و دختر متفاوته با مادر ص وقتی میگه پسری با ژنوتیپ یکسان با مادر همین اول میفهمیم مستقل از جنسه چون اگ وابسته باشه که اصن نمیشه. پسر xyعه مادر xx نمیتونن ژنوتیپ یکسانی داشته باشن. پس فقط میتونه بیماری مستقل از جنس باشه
  • سوال

    حل شده
    3
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    97 بازدیدها
    DumbledoreD
    @آدمک ممنونم
  • سوال

    حل شده
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    64 بازدیدها
    آدمکآ
    بنظرم بله خوده کتاب میگه بینایی مختل میشه و فرد دچار بی حسی میشه خب مشخصه نورون های حسی هم درگیر این قضیه هستن
  • تست از گروه های خونی

    حل نشده
    1
    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    115 بازدیدها
    ع
    سلام این سوال رو میشه توضیح بدید 17046302581158689732269058714265.jpg
  • سوال

    حل شده
    17
    1 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    291 بازدیدها
    آدمکآ
    @გამვლელი در سوال گفته است: 3.نوع تنفس گویچه های قرمز؟ بی هوازی لاکتیکی من میگم اینا چون اکثره اندامکاشونو از دست دادن و پر از هموگلوبین شدن بخاطر تنفس لاکتیکی عملکرد تنفسشون پایینه و هرچی گلوکز بگیرن (با تاثیر هورمون تیروئیدی) درجا مصرف میکنن که ی موقع کم نیارن ینی اونقد نیاز دارن به گلوکز که اصن دیگه چیزی نمی مونه که بخواد بصورت گلیکوژن ذخیره شه. یه دلیل دیگه میتونه این باشه که تمایز این سلولا بصورتی بوده که قبل از از دست دادن هسته فقط ی سری ژن های خاص و مورد نیازشون رو روشن کردن (مثل ژن ساخت کربنیک انیدراز) و اصن هیچوقت سراغ بیان ژن گیرنده انسولین نرفته چون میدونسته بدردش نمیخوره و بعدشم که هسته رو از دست داده و نمیتونه در هر صورت اون انزیم سازنده گلیکوژن رو بسازه خیلی چیزا ممکنه ، اینکه کدومش از نظر علمی درسته خدا داند ولی خدایی در کل نکته غیر اخلاقی بود
  • پیوند فسفودی استر بدون شکستن پیوند بین فسفات ها

    حل شده
    9
    1
    1 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    108 بازدیدها
    _
    @مآهور خواهش میکنم ✨
  • دلیل برابر نبودن اندازه حبابا تو همانندسازیو میدونی؟:)

    1
    1
    6 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    81 بازدیدها
    م
    سلام. بنظرم خیلی دلیلش جالب بود خواستم شماهم یه نگاهی انداخته باشین بهش [image: 1704614491009-f47e6dfd-0cab-406c-a7c4-9a550ab933c9-image.png] @بچه-های-تجربی-کنکور-1402 @بچه-های-تجربی-کنکور-1403 @دوازدهم