Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • سلول گالوانی و الکترولیتی

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    72 بازدیدها
    S
    @zo 🌷🌷🌷
  • بدجه بندی98

    2
    1
    4 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    79 بازدیدها
    S
    @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
  • فصل ۲ یازدهم

    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    58 بازدیدها
    Z
    @saaaionadms ممنون مرسی😁😁
  • سوال کامل حل نشده در شیمی تفتان

    3
    1
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    103 بازدیدها
    saaaionadmsS
    فکر میکنم بخاطر برخلافی که گفته غلط باشه استون H متصل به FON نداره ولی اب داره اکسیژن استون میتونه با H اب پیوند هیدروژنی بده (که فک کنم بخاطر همین انحلال پذیری بالایی داره تو اب)
  • هیدروکربن آروماتیک نداریم!؟؟؟

    حل شده
    19
    3
    1 رای ها
    19 دیدگاه‌ها
    252 بازدیدها
    heydar taherinejadH
    @Hoorieh-sh اره دقیقا بهترکیبی میگیم هیدروکربن که فقط هیدروژن و کربن توش باشه
  • شیمی یازدهم

    حل نشده
    9
    1
    2 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    300 بازدیدها
    _
    @_Sajjad_ آنتالپی پیوند : واکنش تجزیه یک مول مولکول به رادیکال های آزاد که همشون هم باید گازی باشن یعنی هرکدوم که گاز نباشند ، یا فرآورده ها رادیکال( اتم آزاد ناپایدار که الکترون ناپیوندی دارن) نباشن یا اون پیونده یک مول نباشه ، دیگه آنتالپی اون واکنش برار با آنتالپی پیوند نیست انرژی پیوند هم میزان انرژی که باید مصرف کنیم تا پیوند بشکنه ( اسمش انتالپی پیونده نه تجزیه) محتوای انرژی = آنتالپی
  • سوال در مورد تعادل لطفا پاسخ دهید

    5
    1
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    115 بازدیدها
    A
    @Amin-Mehraji مال خیلی سبزه روش شما هم خیلی خوشم اومد مرسی دمت گرم
  • واکنش شیمیایی

    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    125 بازدیدها
    Dr.agonD
    @Ali-Fathi در واکنش شیمیایی گفته است: سلام به همگی آیا در تمام واکنش های شیمیایی باید واکنش دهنده ها، حالت گازی داشته باشند.تا واکنش انجام بشه و فراورده بوجود بیاد. و اگر واکنش دهنده حالت گازی باید داشته باشه، در واکنش اکسید آهن چه جوری اینها که حالت گازی ندارن. ممنون میشم راه نمایی کنید. @دانش-آموزان-آلاء نه. واکنش بین مواد مختلف ممکنه ت فاز های مختلفی انجام بشه ی مثال کلی : واکنش های تصعید=جامد ب گاز واکنش های ذوب=جامد ب مایع واکنش انجماد=مایع ب جامد تبخیر= مایع ب گاز و یکی از انواع این واکنش ها چگالش=گاز ب جامد میعان=گاز ب مایع
  • ایزوتوپ های هیدروژن

    10
    1
    1 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    106 بازدیدها
    Dr.agonD
    @parisa8 در ایزوتوپ های هیدروژن گفته است: گزینه3:مگه تو کتاب گفته هیدروژن ایزوتوپ‌هاش بیش از7تاس؟[image: 1597516967326-img_-_.jpg] ایزوتوپ های 1 و 2 هیدروژن پایدارن ایزوتوپ های 3 و 4و 5و 6 و 7 ناپایدارن و رادیو ایزوتوپ هستن ایزوتوپ های 1و2و3 طبیعی هستن ایزوتوپ های 4و5و6و7 هیدروژن ساختگی بر این اساس گزینه سه درسته و رد می شه
  • شیمی1

    40
    1
    0 رای ها
    40 دیدگاه‌ها
    241 بازدیدها
    VirusV
    @Mr-Fantastic خواهش
  • درخواستی از آلا که اگر برآورده شود چه میشود

    منتقل شده
    36
    3 رای ها
    36 دیدگاه‌ها
    683 بازدیدها
    maryam111M
    @SOHEIL-MORADYAN-0 برادر صبر کن ما یه درخواست داشتیم چند هفته فقط بچه ها زیرش مدیر منشن میکردن که ببینن پیام رو بعد که دیدن چند هفته طول کشید تاخبر بدن اندکی صبرررر سحر نزدیک است😁
  • شیمی دهمممم

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    66 بازدیدها
    _
    به نظر سوال اشتباهه
  • تفاوت اکسیژن سرد و گرم

    انواع اکسیژن
    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    148 بازدیدها
    mrma80M
    اکسیژن سرد اصطلاحیه که تو هوا مایع ها استفاده میشه
  • قطبی و یونی

    حل شده
    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    134 بازدیدها
    mrmaM
    @Hoorieh-sh یور وول کام .... سوالی داشتی حتما بپرس
  • راهنمایی برای شیمی

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    85 بازدیدها
    M
    @Ali-Fathi در راهنمایی برای شیمی گفته است: سلام ( آیا از دیدگاه مولکولی در موقع انجام یک واکنش که واکنش دهنده مایع یا جامد است ابتدا باید مواد به حالت گازی تبدیل شده و واکنش بین ذرات گازی با شکستن برخی یا همه پیوندها درون ذره گازی و تشکیل فراورده ادامه می یابد.) آیا تمام در تمام واکنش ها این طوری هستند.؟ پس در واکنش اکسید فلزات چه طور هست است که هیچ گونه تبدیل به حالت گازی اتفاق نمی افتد. ممنون میشم اگر بنده را از این ابهام رهایی دهید. @تجربیا خوب شما دارید خودتون میگید دید مولکولی پس فلزات و ترکیبات یونی را فاکتور بگیرید
  • ۹۲ خارج

    9
    1
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    83 بازدیدها
    Z
    @Virus چرا
  • شیمی دهم

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    63 بازدیدها
    romisaR
    @mahdi-zarenezhad @همیار
  • ۹۳ خارج

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    35 بازدیدها
    Z
    [image: 1597329173764-15973291496441908662504-resized.jpg] سلام سوال ۲۵۶ اون قسمتی که زیرش خط کشیدم رو میشه توضیح بدین؟ @راهنما-شیمی @تجربیا @ریاضیا
  • رقیق کردن محلول اسید و درصد جرمی

    3
    2
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    153 بازدیدها
    MAHSAA26M
    ببخشید دوباره منشنتون میکنم @محمدحسین-پاس-بین
  • آیا میدانید ها میاد؟

    کنکور۱۴۰۰
    9
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    امیرحسین صیدیا
    @MAHSAA26 اره اینم حرفیه