Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • اخر با شیمی چه کنیم؟

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    106 بازدیدها
    Sh.ES
    فقط به آلا اعتماد کن . یه سزی از معلما برای اینکه بگن ما یه چیزایی از شیمی حالیمونه، یه عالمه چیزایی میگن که به درد نمیخوره. منبع کنکور کتاب و کتاب و کتاب هستش. نه کمتر و نه بیشتر ... اول کتاب دوم کتاب سوم کتاب و تا شماره ی بینهایت بعد از اون آلا آلا آلا
  • سیر شدن با استون

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    140 بازدیدها
    SADEGH1S
    سلام خوبید سوال : از مونوکلره کردن ۲-کلرو-۴و۴-دی متیل هگزان چند محصول بدست می آید ؟ محصولات همراه مکانیسم رادیکالی آنها نوشته و درصد هرکدام را بدست آورید . دوستان میشه این سوالو حلش کنید ؟ 🙄 لطف میکنید
  • استـــــاد صنیعی

    2
    2 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    208 بازدیدها
    M.anM
    سلام من دقیق نمی دونم چدندتا تست بوده توضیح محصول رو بخونید @دانش-آموزان-آلاء اگه داشتین این همایش رو راهنمایی کنید دوستتون رو
  • فیلم آقاجانی سال ۹۴_۹۵

    منتقل شده
    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    164 بازدیدها
    M.anM
    سلام یا ضبط نشدن یا مشکل فنی داشتن حذف شدن این دوره دیگه پشتیبانی نمیشه از دوره های دیگه برای این مبحث استفاده کنید
  • تغییر غلظت

    6
    1
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    64 بازدیدها
    VirusV
    @ahmadt ببخشید اصن در مورد سوال 6 من کلا چیزی ک گفتم بی ربطه (فکر کنم تو حالت خواب بودم :joy: ) ولی خب نظر کتابم همینه واسه مایع خالص و جامد غلظت درنظر میگیرن
  • جدول پتانسی کاهشی

    19
    0 رای ها
    19 دیدگاه‌ها
    305 بازدیدها
    C
    @enmi دست مولفا درد نکنه واقعا کتابشون چرته هیچی از شیمی نمیفهمی
  • انحلال امونیوم نیترات

    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    237 بازدیدها
    sandiiiiS
    @دانش-آموزان-آلاء
  • سوال شیمی

    12
    1
    0 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    179 بازدیدها
    Hanie.hH
    @Virus در سوال شیمی گفته است: @Hanie-h در سوال شیمی گفته است: چرا آلومینیم کلرید یه ترکیب مولکولیه؟مگه نباید یکی باشه!؟ مولکولیه ، ساختار لوییس هم براش در نظر میگیرن ، اختلاف الکترو نگاتیوی Al و Cl هم 1.5 هست لعنت به هرچی استثنا😑 مرسی
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    2 بازدیدها
  • انرژی پتانسیل

    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    80 بازدیدها
    ب
    @ahmadt در انرژی پتانسیل گفته است: سلام 1- یک مول اب صفر درجه نسبت به یک مول یخ صفر درجه، انرژی گرمایی یعنی مجموع انرژی جنبشی ذراتش بیشتر هست 2- انرژی پتانسیل یک مول اب صفر درجه با یک مول یخ صفر درجه یکسان هست ایا این دو جمله هر دو صحیح هستن؟ 3- انرژی پتانسیل کلا مربوط به پیوند های بین اتمی هست؟ یا نیروی جاذبه بین ملکولی رو هم شامل میشه؟ مثلا اگر اب و اتانول رو مخلوط کنیم، (یا مثلا استون -که به گفته الگو با حل شدن در اب اکسیژنش پیوند هیدروژنی میزنه- و اب)، میتونیم بگیم چون پیوند های هیدروژنی قوی تری تشکیل شده نسبت به دو ماده در حالت اولیه و چون برای جدا کردن دوباره صرف انرژی لازمه، انرژی پتانسیلشون افزایش یافته؟ سپاس یه نکته مهم برهم کنش های فیزیکی نیاز به انرژی برای تشکیل ندارند. اما برهم کنش شیمیایی(پیوند های کولانسی، داتیو، یونی،) نیازمند انرژی هستند
  • دوستان ایا دوره فصل ۲ شیمی اقای پویان نظر کامله؟

    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    187 بازدیدها
    Z
    اما فصل دو کامله
  • ثابت تعادل

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    29 بازدیدها
    S
    ثابت تعادل مربوط به واکنش های تعادلی هست در واکنش های تعادلی هم سرعت رفت و برگشت ثابته
  • شیمی

    منتقل شده
    10
    1 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    177 بازدیدها
    Sh.ES
    مشاورای من آقای صنیعی رو پیشنهاد دادن. مخصوصا همایش طلایی رو
  • شیمی یازدهم

    منتقل شده
    3
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    87 بازدیدها
    Mobina AskariM
    @US-navy سلام یعنی هیچ وقت دیگه ظبط نمیشه,؟,حتما ایشون قهر کردن؟[متن لینک]([آدرس لینک]([آدرس لینک](آدرس لینک)))
  • شیمی

    88
    0 رای ها
    88 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    MaryaM._.shM
    @Rakhshandeh [image: 1586206273733-_-_mfnr-resized.jpg] ببینید شکل کتاب اومده زیرلایه هرلایه رو نوشته بعدبر اساس پر شدن زیر لایه ها فلش زده ک‌اونم برمیگرده ب n+L ببینید شما باید این ترتیب رو حفظ باشید بهترین روش هم چیزی هس ک براتون ارسال کردم اونم ک توکتاب نوشته همینه دقیقا ولی گفته اینجوری حفظ کنید همین اما ببینید درمورد چیزی ک ارسال کردم ک گفته اقای اقاجانی هس ما زیرلایه p رو از لایه دوم ب بعد داریم زیرلایه dرو از لایه چهارم ب بعد زیر لایه fاز لایه ششم ب بعد پس 1s 2s,2p 3s,3p 4s,3d,4p 5s,4d,5p 6s,4f,5d,6p 7s,5f,6d,7p روش کتاب هم گفته ک از پایین شروع کن ب خوندن و توی هر قسمت از انتها ب ابتدای فلش بله اومدی انتهای هر فلش رفته ب لایه بعد درسه
  • پاسخدهی به سوالات شیمی شما:)

    منتقل شده
    3
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    91 بازدیدها
    VirusV
    میشه ۲
  • انحلال پذیری

    منتقل شده شیمی نظام جدید
    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    140 بازدیدها
    VirusV
    میشه گزینه 2 از 75 گرم 12.5 کم شه میشه 62.5 که جرم کله محلول در دمای 40 هستش با اون 25 گرمه اولی تناسب ببندی جرم حل شونده توی 62.5 گرم محلول میشه 12.5 ، حالا این 12.5 حل شونده بعلاوه 12.5 گرم رسوب میشه همون جرم حل شونده در 75 گرم محلول در دمای 70 ینی 25 گرم حل شونده تو 75 گرم محلول که در واقع میشه 25 گرم حل شونده تو 50 گرم آب هر دو رو ضرب در 2 کن میشه 50 گرم حل شونده در 100 گرم آب ینی انحلال پذیریش تو 70 درجه سانتی گراد 50 گرم در 100 گرم آب هست
  • مسائل فصل۲شیمی۲

    10
    1
    0 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    147 بازدیدها
    ا
    @Rahnama اره راس میگین نصف میشه
  • شیمی

    21
    1
    1 رای ها
    21 دیدگاه‌ها
    297 بازدیدها
    VirusV
    @Zahra-gh20 اگر حجم 1 باشه تعداد مول اسید اولیه میشه 0.1 0.098 مول یونیده نشده پس 0.002 مول یونیده شده 0.002 بر روی 0.1 میشه درجه یونش که میشه 0.02
  • شیمی ۲ نظام قدیم فصل ۵

    6
    3
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    60 بازدیدها
    Am EliA
    @Amir-Bernousi درسته ،ممنونم