Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • سلول الکترولیتی

    8
    2 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    156 بازدیدها
    MrMiIadM
    @FatiJoooooni خلاصه مفید کوتاه
  • شیمی 2

    12
    1
    1 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    95 بازدیدها
    Marzie khanoomM
    @Rakhshandeh کسی اطلاع نداشت؟@samann
  • تحلیل یه سوال از شیمی / برقکافت

    4
    1
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    71 بازدیدها
    Sh.ES
    @پری-ناز پس اتلاف انرژی چی میشه؟ مگر نه اینکه واکنش برقکافته و برای انجامش داریم از برق کمک میگیریم؟
  • جدول ژانت

    منتقل شده
    42
    4 رای ها
    42 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    Sh.ES
    @sarnisa6 خواهش میکنم
  • شیمی / استون

    13
    3 رای ها
    13 دیدگاه‌ها
    217 بازدیدها
    fafarf asfasfF
    @Rakhshandeh-m چون دوست عزیز اگه دقت کنی تو نامگذاری ترکیبات الکن ها اولین مرحله شماره گذاری باید از سمتی باشه که به پیوند دوگانه نزدیک تر باشد پس پروپن C=C-C از هر طرف که پیوند دوگانه باشه فرقی نمیکنه :) و تو نوشتن نمیگن 2 پروپن چون 2 در در این زمان اصلا بی معنیه ولی مثلا اگر C=C-C-C اینجوری بود این میشد 1_بوتن
  • شیمی

    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    180 بازدیدها
    fafarf asfasfF
    @fafarf-asfasf ببخشید برعکس نوشتم خخ سیلیسم اند و هیدروژن کاتد نحوه حلشم اینطوریه که واکنشو جمع میزنی از روش قانون هس به این واکنش میرسی si + 2h2o ---->sio2 + 2h2 از اینجا با حساب کردن عدد اکسایش معلومه سیلیسیم اکسایش یافته و هیدروژن کاهش سپس میری از واکنش اول کاتد رو منهایه اند میکنی و میشه emf که اگه اشتبا نکنم میشه 0.01 میشه
  • شیمی

    30
    2
    1 رای ها
    30 دیدگاه‌ها
    248 بازدیدها
    RAMIN1380R
    @Rakhshandeh-Sh هم وطن اشتب میزینی برادر حوصله توضیح ندارم برو دقت کن یکم فعلا 😊😊😊
  • شیمی پیش/ ثابت تعادل

    16
    0 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    58 بازدیدها
    MahhhM
    @K99_Dr اها. مرسیی.. فهمیدم 🌹🌹🌹♥♥ ممنون از وقتی برام گذاشتی
  • انتالپی هس/ شیمی 3

    22
    2 رای ها
    22 دیدگاه‌ها
    251 بازدیدها
    MahhhM
    @Ali2001 اخرش متوحه نشدم ببخشید
  • فصل ۱ شیمی دوازدهم

    31
    1
    2 رای ها
    31 دیدگاه‌ها
    187 بازدیدها
    FragileF
    @پری-ناز [image: 1585453751156-15854537238708390057774123218860-resized.jpg] روش تستیه!!
  • حرکت براونی

    3
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    185 بازدیدها
    M
    @پری-ناز ممنون
  • شیمی

    منتقل شده
    62
    1
    3 رای ها
    62 دیدگاه‌ها
    612 بازدیدها
    hassan yalalyH
    @m-v سلامت باشیدد *همچنین
  • دوباره شیمی🥰

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    25 بازدیدها
    FragileF
    @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
  • موازنه

    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    55 بازدیدها
    VirusV
    با موازنه H شروع کن به راحتی به جواب میرسی
  • شیمی استاد صنیعی

    منتقل شده
    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    219 بازدیدها
    M.anM
    @mohammad-magholy به ترتیب جلسات ببینید این ترتیب رو خودشون مناسب دیدن
  • شیمی

    15
    1
    0 رای ها
    15 دیدگاه‌ها
    250 بازدیدها
    Marzie khanoomM
    سلام توی ‌شیمی 10 یه پاورقی تو فصل دو گفته اگه بادکنک پرشده از هوا رو تو نیتروژن مایع بذاریم حجمش کم میشه وجوابشم گفته چون نیتروژن گرمای هوای بادکنکو جذب کرده اصن متوجه نمیشم چه ربطی به بادکنک داره مگه دمازیاد شدنش افزایش حجم نداشت @m-v )@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
  • انحلال

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    36 بازدیدها
    VirusV
    @پری-ناز در انحلال گفته است: @Mohsen-Taheri یه سوال دیگه حاصل ضرب تعداد یون ها در غلظت محلول چه چیزی می شود؟ غلظت یون ها در محلول مثلا محلول 1 مولار nacl رو در نظر بگیر هر مول nacl دارای 2 مول یون هستش غلظت یون ها میشه 2 مولار
  • پیشنهاد/جزوه/شیمی/یازدهم/استاد حامدپویان نظر

    منتقل شده
    5
    6 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    2k بازدیدها
    Erfan...11E
    سلام...ببخشید خیلی به این جزوه نیاز داریم...لطفا تو سایت قرارش بدین🌹🌹🌹❤❤
  • غلظت

    28
    1 رای ها
    28 دیدگاه‌ها
    468 بازدیدها
    M
    @amirhossein-hf :beaming_face_with_smiling_eyes:
  • لوویس

    6
    1 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    82 بازدیدها
    S
    بعضی ساخار ها مثل SiCl4 که مشخصه و ساده میمونه بعضی ترکیب های دیگه ... بعضیا هم مثل HF که دوتایین هم که مشخصه. در ترکیب هایی که بیش از دو تا اتم دارن : به طور کلی و معمول اونی که الکترونگاتیوی کمتری داره میشه اتم مرکزی و همینطور اونی که تعداد کمتری در یه ترکیب داره ( استثنا N2O ) در اسید ها به تعداد OH ، H داریم مثلا در H2SO4 حالا در ترکیب باید ببینیم اتم مرکزی به الکترون نیاز داره یا نه داشته باشه کووالانسی نداشته باشه در صورت امکان داتیو میده مثلا در یه ترکیب مث همین N2O اینطوری عمل میکنیم ( استثنا ) میدونیم N مرکزه میذاریمش و یه N و O در اطرافش قرار میدیم . ظرفیتا رو مینویسیم Nمرکزی که سه تا تک داره میتونه با N کناری پیوند سه گانه بده برای اوکتت شدن و دیگه نیازی به اکترون نداره ولی Oمونده اینجا داتیو میده چون N جفت الکترون داره و O اگه یه تک الکترون رو بدیم به اون یکی یه اوربیتال خالی میشه برا N ( بخوایم جوری دیگه ای پیوند بدیم اونوقت اتم ها تک دارن ولی باید حتی الامکان تک وجود نداشته باشه ) هالوژن ها و هیدروژن اتم مرکزی نمیشن و کلا یه کووالانسی بیشتر نمیدن ولی هالوژن ها میتونن داتیو بدن . ولی به طور کلی رسم ساختار لوویس نیاز به تمرین داره . چند بار که تمرین کنید به راحتی میتونید رسم کنید .