Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • صفر تا صد

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    249 بازدیدها
    MeysaaaaaamM
    @ali-reza-0 http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Lesson/10/21/ اینجا میتونی پیدا کنی
  • موازنه

    3
    1
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    237 بازدیدها
    T
    ببین ما میدانیم 21 درصد حجمی هوا از اکسیژن تشکیل شده،تو الان جرم هوا رو داری،برای بدست اوردن مول اکسیژن،باید جرم هوا در چگالی هوا ضرب کنی،تا حجم هوا بدست بیاری،بعد حجم هوا رو در 21 درصد ضرب،تا حجم اکسیژن رو بدست بیاری،بعد از بدست اوردن حجم اکسیژن ضربدر چگالی اکسیژن میکنی تا جرم اکسیژن بدست بیاد،بعد تقسیم بر جرم اتمی تا مول اکسیژن رو بدست بیاری،اگر عدد 29 در مثالهای قبلی بهت نداده باشه حاصلضرب چگالیها (یکی عکس)تقسیم بر جرم مولیه... امیدوارم فهمیده باشی :neutral_face:
  • شیمی۳

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    240 بازدیدها
    fbhnF
    [image: 1510596350614-img_-_-_-resized.jpg] سلام میشه اینو واسم حل کنین🙏
  • درصد جرمي لطفا اين2 تا رو حل كنيد لطفا

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    229 بازدیدها
    M
    @kimiya-spa در درصد جرمي لطفا اين2 تا رو حل كنيد لطفا گفته است: 1كسر مولي نفتالن در تولوئن براير با 0/200 است درصد جرمي نفتالن در اين محلول چه قدر است؟ نفتالن c10h8 . تلولوئن c7h8 2كسر مولي اوره در يك محلول ابي 0/130 است در صد جرمي اوره در اين محلول چه قدر است؟ con2h4 اوره @دانش-آموزان-آلاء @خیرین-کوچک-دریا-دل @همیار @فارغ-التحصیلان-آلاء
  • منبع شيمي

    6
    1 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    384 بازدیدها
    م
    مبتکران+موج آزمون
  • شیمی پیش (ثابت تعادل )

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    239 بازدیدها
    S
    بچه ها این سوال به نظرتون حل میشه؟![image: 1510506911052-dsc_0213-resized.jpg]
  • سوال:اکسیدهای عناصر

    9
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    426 بازدیدها
    T
    @negwin در سوال:اکسیدهای عناصر گفته است: @tamom در سوال:اکسیدهای عناصر گفته است: @negwin در سوال:اکسیدهای عناصر گفته است: @tamom خب باید گروهشو ببینی چنده بقیش همیناییه ک نوشتم نه منظورم این بود عملا ممکنه ربطی ب گروه نداشته باشه ی عنصر از ی گروه ممکنه 5 اکسید بده در حالیکه عنصر دیگ از همون گروه یکی بده .... تو مبتکران و جزوه استادی ک پیشش رفتم اینجوری نوشتن برای سال دوم این جواب میده
  • سوال

    11
    0 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    581 بازدیدها
    T
    من سوالای کنکور رو بررسی نکردم هنوز اما در سطح کتاب،تعداد الکترون های ظرفیت ممکنه همش در لایه ی ظرفیت نباشه !!!! منظورم اینه طبق ص های 27 و ص 44 شیمی2 لایه ی ظرفیت رو اخرین لایه(یا بیرونی ترین)گرفتن،و اونو یک لایه دانستن،اما الکترون ظرفیت طبق ص27 شامل الکترون های لایه ی ظرفیت و در d درحال پرها بعلاوه ی الکترون های لایه ی ماقبل اخر(ظرفیت)است،در واقع الکترون ظرفیت ممکنه جز الکترون های درونی باشه :grimacing: اگ جایی اشتباه کردم بگید مرسی
  • تستی از فصل 2 دوم (جزوه آقای صنیعی)

    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    294 بازدیدها
    HMA10H
    سلام دوباره دوستان متاسفانه من سر این تست های خیلی اماتور هم مشکل پیدا کردم ممنون میشم این تست ها رو هم برای من تشریح کنید:[image: 1510389128325-capture.png] [image: 1510389125896-capture2.png] [image: 1510389131950-capture-3.png]
  • اشکال شیمی

    15
    0 رای ها
    15 دیدگاه‌ها
    577 بازدیدها
    _pourya__
    @fazix 😐 گروه 5 و 6 اصلی رو میگم که تو تناوب مث نجیبا اخرین p شون سه تارو به بالا داره پ اونارو هم باید تو پاسخنامه میگرفته ن ک ففط بگه نجیبو هالوژن
  • ساختار لوویس یونها

    10
    0 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    684 بازدیدها
    T
    @dr-bernosi در ساختار لوویس یونها گفته است: @tamom در ساختار لوویس یونها گفته است: یه داتیو،ی عادی میده... زیاد در سطح کتاب نیست،یکبار مثبتش بیشتر مورد توجه تا این تو کنکور دوبار مطرح شده! :grimacing:
  • سوال

    منتقل شده
    4
    3 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    297 بازدیدها
    نفیسه123ن
    جرمnaclبدست اومده رو بدست میاریم تقسیم بر 400 ضرب در 100
  • لینک سوالات دوپینگ شیمی استاد اقاجانی؟

    12
    0 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    A
    @سجاد96 نه اون مهلته ثبت نامه
  • مقایسه شعاع اتمی تو سه سوت

    16
    1
    5 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    974 بازدیدها
    AmirbernosiA
    @aaalizadeh79 در مقایسه شعاع اتمی تو سه سوت گفته است: @dr-bernosi کار سختی نیست بنظرم فقط باید تصویر سازی کنیم و اونایی که برابره رو بلد باشیم که اگه یکی رو یادمون رفت از اونی که یادمون هست بتونیم بگیم کلا 3 گروهه! 1 13 و 14 بقیش همونطوریه!
  • یه سوال سرعتی!!!!!

    6
    1 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    329 بازدیدها
    M
    @njzamin خودم هم چند مورد از این قبیل دیدم که مثل اینی که شمامیگید بودن .مثل سوال5 ازمون 5 فار ازمون ،سوال9 ازمون 6 موج و...اما متاسفانه سوالا رو اشتباه حل کردند . چرا که دقت نکردند که اون مایع به فراورده تبدیل میشه و اونا کل حجم رو کم کردند .
  • شیمی آقاجانی یا شکیبایان ؟

    11
    0 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    626 بازدیدها
    satiiS
    @منتظرالمهدی من پارسال زمان کمی داشتم چون مدرسه میرفتم حقیقتا استادشیمیمون هم خوب نبود من با اقای اقاجانی تو دو سه ما اخر خوندم و دقیقا تونستم سوالای سنتیک و تعادل کنکور و به خوبی بزنم پیشنهاد میدم اقای اقاجانی رو دنبال کنید
  • عنصر نیودیمیم

    منتقل شده
    12
    0 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    450 بازدیدها
    م
    @mohandes اون امضام ربطی به پستای اینجا نداره قبلا نوشته بودمش الآنم چون نیومدم که بمونم ، موقت اومدم برش نداشتم : )
  • سوال شیمی۲

    20
    0 رای ها
    20 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    RAHIL_28R
    @fbhn خواهش :blush:
  • سوال شیمی 2-ازمایش رادرفورد

    14
    0 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    689 بازدیدها
    loveryou021L
    منظور ورقه وذره بود با عرض پوزش
  • سینتیک

    6
    1
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    427 بازدیدها
    پ
    ممنون...