Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • الکترون

    9
    1 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    77 بازدیدها
    Fa DF
    @Amin-Mehraji چرا باید ضرب در عدد اووگادرو بشه؟؟؟
  • سینتیک کنکور97

    8
    2 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    207 بازدیدها
    ب
    @به-سان-خورشید در سینتیک کنکور97 گفته است: @Fatemeh-Zarei در سینتیک کنکور97 گفته است: مقداری فلز آلومینیوم دریک ظرف دارای2لیترمحلول1مولار سدیم هیدرکسید انداخته شده است و طبق معادله موازنه نشدهAL+H2O+OH=AL(OH)4+H2وارد واکنش شده است اگر سرعت متوسط تولید گازH2برابر50ml/sباشدphمحلول در ثانیه چندم پس از آغاز واکنش به13 میرسد؟(حجم مولی گاز25لیتر است وفرض کنید فراورده محلول در آب خاصیت بازی چندانی ندارد [image: 1591152001892-15911525186698894950566021950675-resized.jpg] اگر خطا نکرده باشم فکر میکنم این جوری باشه اقا اون خط اخر سوتی دادم. اون تقسیم اخر کار باید ضرب بشه. عدد نهایی باید به ۴ تقسیم بشه یعنی ۱۳۵۰
  • شیمی / سینتیک

    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    29 بازدیدها
    VirusV
    چون بازه های زمانی اندازه هم (۵ ثانیه ای) هستن پس باید مقدار تغییر مول تو یه بازه نصفه بازه قبلیش باشه ینی اگر ۵ ثانیه اول n مول مصرف شده ۵ ثانیه بعدی باید n/2 و بعدی n/4 و بعدی n/8 مصرف شه جمع همشونم که میشه ۵ و از این طریق n بدست میاد که مربوط به ۵ ثانیه اوله خب بعد اونو میذاریم رو زمان مورد نظر تا سرعت تو ۵ ثانیه اول بدست بیاد واسه من تسته جدیدی بود ممنون ! [image: 1591088475353-20200602_132734-resized.jpg]
  • سرعت واکنش یازدهم کمک کنید لطفا

    14
    2 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    164 بازدیدها
    ARTA
    https://forum.alaatv.com/topic/14251/نگاهی-نو-به-شیمی?_=1591075842873 از اینجا میتونین دانلودش کنید
  • شیمی یازدهم

    منتقل شده
    4
    2 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    130 بازدیدها
    Soleyman.h_o_S
    @Javid یه سری چیزا که کتاب گفته بدونی باید (یا حداقل بدونی بهتره) مثل همون آروماتیک ها ندونم اونایی ک گفته خودش
  • شیمی 3/ انتالپی استاندارد

    36
    1
    1 رای ها
    36 دیدگاه‌ها
    175 بازدیدها
    MahhhM
    @به-سان-خورشید فهمیدم
  • واکنش شیمی

    منتقل شده
    6
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    144 بازدیدها
    miss.besharatiM
    @maryam111 خواهش عزیزم 😉
  • انتالپی پیوند و سوختن اقای صنیعی

    8
    3 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    140 بازدیدها
    ARTA
    برین تو شیم نظام قدیم ...تو صفر تا صد شیمی 3 ..تدریس استاد اقاجانی جلسه ی 14 بع بعد
  • سوال در مورد پیوند

    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    64 بازدیدها
    Soleyman.h_o_S
    آره درسته برای نشون دادن تو فصای ۳ بعدی اینجوریه ، دلیل کج رسم کردنش هم بخاطر وجود الکترونهای ناپیوندی رو اتم مرکزی هست که یکم به سمت پایین کج شدن
  • سوال شیمی

    7
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    107 بازدیدها
    زهرا جمالیز
    کسی نیست راهننایی کنه؟
  • شب شیمی ستارگان Ala tv.com

    منتقل شده
    556
    1 رای ها
    556 دیدگاه‌ها
    7k بازدیدها
    ب
    ببخشید اشتباهی منشن کردم دیگه اسما شبیه به همه
  • شیمی دهم/نام گذاری ترکیبات

    ترکیبات ترکیبات یونی فرمول شیمیایی نام گذاری واکنش نویسی
    18
    1
    1 رای ها
    18 دیدگاه‌ها
    5k بازدیدها
    HADAFH
    @amin-davodi خواهش می کنم :bouquet:
  • شیمی اسیدی

    منتقل شده حل نشده
    15
    1
    0 رای ها
    15 دیدگاه‌ها
    199 بازدیدها
    VirusV
    @Amir-Bernousi هیچی رد گم کنی فقط درواقع موله هر دو باز رو داده موله اسیدم ک خودمون در میاریم واسه اینکه خنثی شن فقط باید مول و ظرفیتاشون با هم برابری کنه از این سوالا زیاد هس اطلاعات اضافی میدن ک دچار شک شه
  • آلیاژ ها

    منتقل شده
    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    36 بازدیدها
    FragileF
    @Babak-mans چ غلط هایی؟؟؟
  • بچه ها لطفا کمک کنید

    34
    3 رای ها
    34 دیدگاه‌ها
    598 بازدیدها
    L
    @ЄƦƝЄƧƬ در بچه ها لطفا کمک کنید گفته است: @سپهر-علیزاده انیشتین ک اصلا رابطش مهم نیییس رابطه انیشتین تا کنکور 1400 هست. احتمال اینکه ازش سوال بیاد هم به نظر من بالاست چون بعد از 1400 طراحا نمیتونن ازش سوال بدن.
  • سوال ترکیبی از شیمی

    16
    1
    0 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    113 بازدیدها
    VirusV
    @Amir-Bernousi در سوال ترکیبی از شیمی گفته است: @Virus [image: 1590697340011-05c5545a-0604-41b3-8f9c-80275f254a80-image.png] 'گزینه هاشو با ماشین حساب زدم :| باید 4 میشد :| یه نکته برای نظام قدیم هست که باریم تو دمای بالای 600 درجه سانتیگراد با اب واکنش میده، اگه دما پایین میبود دمای اب تغییر نمیکرد ولی دما از 600 درجه بیشتره اینکه با ماشین حساب شده ۱۲.۳ ولی دستی میشه ۱۲.۹ بخاطر اون لگاریتمای تقریبیه ک استفاده میکنیم مثل log3=0.5 وگرنه درستش همون ۱۲.۳ هس دستتم درد نکنه سوالش خوب بود
  • لطفا اگه بلدین کمک کنید

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    75 بازدیدها
    sarnisa6S
    @Sh-E سلام بچه ها خوبین ؟ من کلی سوال شیمی دارم در طی سالیان دراز فقط نوشتمشون 😂 و نرفتم دنبال جواب متاسفانه .. حالا اگه میشه هر کدومتون هر سوالی رو که میتونید بهم کمک کنید و راهنماییم کنید ممنون میشم واقعاا 1- توی واکنش های برگشت پذیر چه زمانی غلظت واکنش دهنده و فراورده برابره؟؟ ( توی یک طرفه چی؟) 2--- میگن واکنش یک به یکه یعنی چی؟ 3- تو همین واکنش های برگشت پذیر چه زمانی غلظت دو تا فراورده مثلا با هم برابره ؟؟ (یکطرفه چطور؟) 4- یونش ها چه واکنش هایی هستند؟ 5- الکترولیت موادی اند که به صورت یونی انحلال پیدا میکنن؟ 6-تک پروتون ممولا یعنی یک هیدروژن توی فرمولشون باشه؟ 7-بار یون چند اتمی رو میتونیم خودمون محاسبه کنیم منظورم اینه که میتونیم بگیم مثلا این یون چند اتمی 3بار مثبته .. خودمون میتونیم به دست بیاریم؟ 8- عدد اکسایش رو چطور محاسبه میکنیم ؟ البته لطف میکنید اگه جواب بدید:folded_hands_light_skin_tone:
  • ترسیم لوییس

    منتقل شده
    17
    0 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    185 بازدیدها
    Fa DF
    @sarnisa6 خاهش:smiling_face_with_smiling_eyes:
  • شیمی 3/ استوکیومتری

    44
    1
    2 رای ها
    44 دیدگاه‌ها
    216 بازدیدها
    H
    @Mahhh فرومول اکسید منم اطلاع ندارم o7 رو تاحالا ندیدم مال چه پایه ای
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    8 بازدیدها