Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • PH منفی داریم؟

    حل شده
    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    224 بازدیدها
    Reza-HR
    @გამვლელი گرفتم. دمت گرم 🌹 ندیده بودم تاپیک رو
  • سوال

    حل نشده
    2
    1
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    48 بازدیدها
    Z.nsZ
    E0 کاهش اکسیژن در محیط اسیدی رو به ما داده و همچنین به ما E0 یونهای کلرید و نیترات رو داده پس متوجه میشیم چون E0 این یون‌ها به E0 اکسیڗن نزدیکه، میتونیم اونا رو به عنوان کمک الکترولیز در نظر بگیریم
  • تست

    حل شده
    13
    1
    1 رای ها
    13 دیدگاه‌ها
    98 بازدیدها
    DumbledoreD
    @آدمک ممنونم متوجه شدم بلکه این مبحث زیاد یادم نبود.
  • ایزی کوئزشن

    حل شده
    8
    2
    1 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    63 بازدیدها
    f.nalistF
    @آدمک @مآهور تنیکووو ورییی ماچچچ
  • اختلاف ph

    حل شده
    15
    2
    1 رای ها
    15 دیدگاه‌ها
    73 بازدیدها
    f.nalistF
    @مآهور 😂
  • یک اتم با دو پتانسیل کاهشی (تحلیل تست کنکور)

    شیمی کنکور عدد اکسایش پتانسیل کاهشی تحلیل تست کنکور ابهام تست کنکور
    7
    1
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    443 بازدیدها
    امیرحسین شهسواریا
    @N-Sz همون آهن که مثال زدید اگه اتم آهن با هیدروژن واکنش بده، اکسید میشه، ولی یون های آهن با بار 2+ و 3+ نمیتوانند هیدروژن رو اکسید کنند که خودشون کاهش پیدا کنند.. همین قضیه برای منیزیم و یون ۲+ اون برقراره. یعنی اتم منیزیم در واکنش با هیدروژن اکسید میشه. ولی یون ۲+ اون نمیتوانه هیدروژن رو اکسید کنه که خودش کاهش پیدا کنه. عکس این قضیه برای طلا و نقره برقراره. یعنی هیدروژن در واکنش با یون این عناصر اکسید میشه و اونها کاهش پیدا می کنند. ولی طلا و نقره در واکنش با هیدروژن اکسید نمیشن. با توجه به این ها می توان پتانسیل کاهشی استاندارد آهن و منیزیم منفی و پتانسیل کاهشی استاندارد طلا و نقره مثبت است. حالا با توجه به اینکه هم اتم Sn در واکنش با هیدروژن اکسید می شود و هم یون Sn در واکنش با هیدروژن کاهش می یابد، تعیین کنید پتانسیل کاهشی Sn مثبت است یا منفی؟
  • تشخیص عدد اکسایش در ساختار لوویس

    عدد اکسایش ترکیب های آلی اکسایش کرین روش تستی کنکور شیمی کنکور
    8
    0 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    614 بازدیدها
    امیرحسین شهسواریا
    @khanoomi اون فرمول که کتاب درسی گفته رو بلدم. ولی به اندازه کافی سریع نیست. اگه از کتاب های کنکوری پیشرفته تر یا کلاس های خصوصی یک روش سریع تر یاد گرفتید، ممنون میشن به من هم بگید.
  • تلفیق مسائل ka و PH

    16
    1
    2 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    378 بازدیدها
    f.nalistF
    @_-Reza-_ دستت درد نکنه رفیق
  • موضوع حذف شده است!

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    15 بازدیدها
  • تامین سوخت سلول سوختی

    سلول سوختی سلول گالوانی برقکافت آب اکسایش هیدروژن سوخت هیدروژن
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    220 بازدیدها
    امیرحسین شهسواریا
    سلام. خوب هستید؟ در شیمی دوازدهم فصل دوم بخشی از مبحث "سلول سوختی" برای من نامفهوم هست و اون هم بخش "تامین سوخت برای سلول سوختی" هست. کتاب درسی گفته برای تامین سوخت از روش برقکافت آب استفاده میشه که این از نظر قوانین واکنش های شیمیایی ایراد داره. در سلول سوختی، هیدروژن و اکسیژن با هم واکنش می دهند و آب را می سازند و در برقکافت آب، آب به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود. طبق قوانین واکنش های شیمیایی انرژی تولید شده در واکنش تولید آب و انرژی مصرف شده در واکنش تجزیه آب (با فرض تلف نشدن انرژی) برابرند. می دانیم بازده هیچ واکنشی ۱۰۰ درصد نیست. پس در هر دو طرف واکنش اتلاف انرژی داریم. پس نه تنها انرژی خالص تولید نمی شود، بلکه تا حدودی انرژی مصرف می شود که این از نظر اقتصادی به صرفه نیست. پس چرا انجام می شود؟
  • کربوکسیلیک اسید

    17
    1 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    153 بازدیدها
    م
    @Fateme-Samaei :rose:
  • موازنه

    حل شده
    9
    1
    0 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    76 بازدیدها
    Z.nsZ
    @آدمک ممنون
  • سطح انرژی

    حل شده
    10
    2 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    168 بازدیدها
    FarhaddF
    @پرستو-بابایی موفق باشید:rose: :seedling:
  • شیمی

    7
    1
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    81 بازدیدها
    f.nalistF
    @Blue28 خواهش میکنم
  • این معادله رو تو کنکور ببینید حل میکنید؟

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    191 بازدیدها
    ПУЯП
    @khanoomi اره موافقم فک نکنم تو کنکور همچین موازنه ای بده همه موازنه هایی که داده شبیهش یا روندش شبیه به فرمولای کتاب هست
  • شیمی2

    10
    1
    1 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    121 بازدیدها
    آدمکآ
    @Blue28 خواهش میکنم
  • S/L/g

    5
    4 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    208 بازدیدها
    ПУЯП
    @پرستو-بابایی موفق باشید
  • اینا رو نخوندی سر جلسه امتحان هم نرو ...😂

    9
    13 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    295 بازدیدها
    Blue28B
    @پرستو-بابایی ببینم منم پارسال باهاش دعوا داشتم..میخوندم فرداش یادم رفته بود..ولی باید با ذهن آروم بری سراغش یه مذاکره ریز کنی باهاش و برا خودت توضیح بدیش
  • PH و درصد تفکیک

    حل شده
    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    341 بازدیدها
    Reza-HR
    @razie_ خواهش می کنم 🌹
  • یه سوال ساده:/

    12
    1 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    299 بازدیدها
    آدمکآ
    @ELAA خواهش میکنم