پرسش و پاسخ عربی
-
خیلی ممنون واقعا قواعدش قاطی هست اقای ناصح زاده نیم ساعت ویدیو براش ظبط کرده میگه از 1 2 اینجوریه 2تا 10 اینجوریه فلان تا فلان و ....... واقعا درک نمیکنم اینکارا چیه /:
بازم خیلی ممنون بابت اینکه کمک کردید وقت گزاشتید
-
سلام بچه ها جمله ی لایخشی الله من عباده ی الا العلما حصر داره؟یا مستنی منه؟
-
سلام یه سوال دارم میشه لطفا راهنماییم کنید
((...علی عبده لیکون للعالمین نذیرا))
واو در لیکون ضمیر نیست یعنی جز معارف شمرده نمیشه؟؟
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا @همیار @رتبه-های-انجمن-آلاء@majid-hm ضمیر چی باشه آخه؟؟؟؟؟ مربوط به اعلاله...هو مستتره ضمیرش
-
سلام بچه ها جمله ی لایخشی الله من عباده ی الا العلما حصر داره؟یا مستنی منه؟
-
سلام بچه ها جمله ی لایخشی الله من عباده ی الا العلما حصر داره؟یا مستنی منه؟
-
سلام بچه ها جمله ی لایخشی الله من عباده ی الا العلما حصر داره؟یا مستنی منه؟
@M-mohamadi مستثنی مفرغه دیگه...پس میشه با اسلوب حصر بیانش کرد.فعلش منفیه و مفرغ هم هست(یعنی مستثنی منه نداره) پس میشه با فعل مثبت و لفظ فقط معنیش کرد. اگر به اصل آیه هم نیگا کنی می بینی که اعراب علما مرفوعه پس قطعا نمی تونه تام باشه و مفرغه.
-
@M-mohamadi مستثنی مفرغه دیگه...پس میشه با اسلوب حصر بیانش کرد.فعلش منفیه و مفرغ هم هست(یعنی مستثنی منه نداره) پس میشه با فعل مثبت و لفظ فقط معنیش کرد. اگر به اصل آیه هم نیگا کنی می بینی که اعراب علما مرفوعه پس قطعا نمی تونه تام باشه و مفرغه.
Mohsen Taheri درسته
فكر ميكنم واسه ي حصر مستثني منه نبايد قيد شه درسته؟
اينجا قيد شده -
Mohsen Taheri درسته
فكر ميكنم واسه ي حصر مستثني منه نبايد قيد شه درسته؟
اينجا قيد شدهمليكابانو کجاست پس چرا من نمی بینمش
-
مليكابانو کجاست پس چرا من نمی بینمش
Mohsen Taheri عباده نيست؟
من سكوت ميكنم يادم رفته اين مبحثو
-
Mohsen Taheri عباده نيست؟
من سكوت ميكنم يادم رفته اين مبحثو
مليكابانو بله حق با شماست من یه لحضه فکر کردم اصل آیه ی قرآن رو داده...ولی این ورداشته بود فعلش رو منفی کرده بود و درعین حال(من عباده ی) رو هم حذف نکرده بود...بله حق کاملا با شماسن.ولی اگه من عباده ی رو کلا نمی ذاشت اون وقت وی تونستیم حصریه هم معنی کنیم یعنی بگیم(فقط عالمان از خدا می ترسند) ولی اینجا چون من عباده ی جا میفته اگه حصریه بگیم غلط میشه...
-
مليكابانو بله حق با شماست من یه لحضه فکر کردم اصل آیه ی قرآن رو داده...ولی این ورداشته بود فعلش رو منفی کرده بود و درعین حال(من عباده ی) رو هم حذف نکرده بود...بله حق کاملا با شماسن.ولی اگه من عباده ی رو کلا نمی ذاشت اون وقت وی تونستیم حصریه هم معنی کنیم یعنی بگیم(فقط عالمان از خدا می ترسند) ولی اینجا چون من عباده ی جا میفته اگه حصریه بگیم غلط میشه...
-
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه.. -
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه..@Adler در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه..سوال اولت
اون (ک) اخر چون ضمیر هس معرفه به حساب میاد اون دو تا کلمه قبلش مضاف هستن
چون مضاف الیه معرفه دارن هر چی مضاف قبلش باشه معرفه میشه -
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه..@Adler در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه..سوال دومت
این ترکیب وصفی هستش اسم ال دار+موصول خاص
اسم موصول خاص به صورت (که یا ایکه )ترجمه میشه
الولد الذی ...فرزندی ک
اینجا نمیاد بگه فرزند کسی ک چون ترکیب هس سر همش اینجوری معنی میشه -
@Adler در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
سلام معرفه به اضافه یعنی چی؟ مثلا در "خزائن علوملک" چرا خزائن و علوم معرفه هستن؟ یا مثلا در "مقالات المجلات الطبیعه " چرا مقالات معرفه میشه؟
سوال بعدی چطور اسم ال دار با اسم موصول میان برا ترجمه مشکل نداره ؟ مثلا این
"رایت الرجل الذی ذهب الی مسجد "..."دیدم مردی را که به مسجد می رفت "..خب الرجل معرفه هست ولی نکره معنی میشه..سوال دومت
این ترکیب وصفی هستش اسم ال دار+موصول خاص
اسم موصول خاص به صورت (که یا ایکه )ترجمه میشه
الولد الذی ...فرزندی ک
اینجا نمیاد بگه فرزند کسی ک چون ترکیب هس سر همش اینجوری معنی میشه -
سلام علیکم بفرمایید که این ترجمه در عربی میتونه اسلوب حصر باشه یا استثنا یا خیر
هیچ کس درختی نمیکارد مگر اینکه برای او ثواب باشد
@داوطلب-كنكور @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا -
سلام علیکم بفرمایید که این ترجمه در عربی میتونه اسلوب حصر باشه یا استثنا یا خیر
هیچ کس درختی نمیکارد مگر اینکه برای او ثواب باشد
@داوطلب-كنكور @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا@Shahryar-Rakhshandeh آقا من فکر کنم حصر نداره ولی استثنا داره دیگه
-
@Shahryar-Rakhshandeh آقا من فکر کنم حصر نداره ولی استثنا داره دیگه
Mohsen Taheri رو چی میگیی
-
سلام علیکم بفرمایید که این ترجمه در عربی میتونه اسلوب حصر باشه یا استثنا یا خیر
هیچ کس درختی نمیکارد مگر اینکه برای او ثواب باشد
@داوطلب-كنكور @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا -
Mohsen Taheri رو چی میگیی
@Shahryar-Rakhshandeh تست کاملش رو بذار یا سوال رو اگه میشه بی زحمت.
چون تو حصر میگه مثلا"فقط برای ثواب درخت و فلان می کاره"مثلا گفتم ها