سلام دوستانی که امسال قراره برن یازدهم به شما هم گفتن امتحانات یازدهم نهاییه؟یا فقط مدرسه ماست که هی داره گوشزد میکنه🥲
هیچ جاهم درست حسابی توضیح ندادن درباره این.الان موندیم همه کتابارو دونه به دونه حفظ کنیم یا نه فقط سوالای معلم رو...
مخصوصا کتاب تاریخ و زمینش🥴
@تجربیا
@ریاضیا
@یازدهم
@دانش-آموزان-آلاء
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان عزیز
راستش من این تاپیک رو زدم که همه رفیقای گل آلایی رو جمع کنم اینجا که چکارکنیم؟
که با کمک هم آیندمون رو بسازیم ودرکمال دوستی وصداقت تک تک اجر های دیوار رو بنا کنیم.وبتونیم با هم در برابر مشکلات بایستیم.مثلا یه چیزی مثل
دیوار چین
اما داستان این دیوار بزرگ چیه؟واقعیتش من اول می خواستم عنوان رو بذارم«سازندگان دیوار کنکور۱۴۰۱ » اما وقتی باخودم فکر کردم گفتم موفقیت که فقط کنکورنیست ما
باید در کنار هم در برابر تمام سختی ها ایستادگی کنیم که کنکور فقط یکی از اونهاست.
لذا این تاپیک انشاالله با کمک شما تاریخ انقضا نخواهد داشت و همه در کنار هم بعداز کنکور هم خواهیم ماند.
اما قراره تو این تاپیک چکار کنیم:
۱_یادگیری همه جانبه
ببینید اکثر بچه های کنکوری سعی می کنند که یه منبع برای کنکور انتخاب کنند (خدا وکیلی آدم نمیرسه چند منبع رو با هم بخونه)به خصوص که منابع هم فراووونند.
ما در اینجا می خوایم با همکاری همدیگه چکیده تمام این منابع ها رو بریزم وسط. حالا اینها میتونند قلق تستی ،روش های محاسباتی،کلک های تستی و... باشند منابع هم میتونه از استادای گرانقدر آلا ،استادای عزیز دیگر ،کتاب ها ،حتی مطلب وعکسی توی فضای مجازی اینترنت ،تلگرام و...باشه.همه باهم برای هم
۲_فرصتی برای تدریس برتر
تو اینجا میتونید همون نکات و قلق هایی رو که یاد گرفتید به زبان خودتون تدریس کنید.برای این کار میتونید عکسی رو آپلود کنید و سپس دربارش توضیح بدید یا از صفحه گوشی همراه با آموزش فیلم بگیرید یا پاورپوینت درست کنید ویا...... خلاصه هر جور که مایلید توضیح بدید.تازه با این کار ۱۰برابر بیشتر خودتون یادمیگیرید یعنی بیشتر تو حافظتون میمونه.باور نمی کنید!پس به نمودار زیر نگاه کنید👇IMG_20210723_095518.jpg
۳_شکوفایی ابداعات ونوآوری ها
همه ما قطعاً ابداعات و رموز هایی در یادگیری(هر چند مسخره و خنده دار)برای خودمان گذاشتیم. اینجا میتونیم اینها رو به اشتراک بذاریم.تا همه استفاده کنند.
یادتون باشه بقول آقای موقاری رمز درسی هر چقدر مسخره تر باشه بیشتر تو ذهن میمونه.😂
۴_انتقال تجربیات
همچنین میتونید تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک بگذارید علی الخصوص دانشجو های عریز خیلی میتونن تو این بخش کمک کنند.
این تاپیک مخصوص چه کسانیه؟
درست تاپیک رو توی راه ابریشم زدم اما این تاپیک مخصوص تمام راه ابریشمیا غیر ابریشمیا ،کنکوری ها و غیر کنکوری ها خلاصه همه همه میتونند اینجا فعالیت کنند.
%(#ff0000)[توجه توجه]!
قوانین:
۱_یکی از کار های بامزه ای که به ذهنم خورده این که مگه ما نمی خوایم این دیوار رو با هم بسازیم .پس برای ساختنش نیاز به آجر داریم.حالا آجر چیه؟
آجر تو این تاپیک به تمام پست های آموزشی(درسی،انگیزشی،غیر درسی و...)گفته میشه.فقط دقت کنید حتما باید آموزشی باشه مثلاً سلام احوال پرسی یا سوال پرسیدن جزو اجر هانمیشه.پس ما به جای پست های آموزشی میگیم آجر شماره فلان. شما هر پست آموزشی که میذارید باید با فاصله از عنوان شماره آجر رو بنویسید.مثل شکل زیر👇👇
IMG_20210723_101749.jpg
شماره آجر رو از کجا بیاریم؟
کافیه شماره آجر آخرین پست های آموزشی رو نگاه کنید
مثلاً اخرین پست، آجر ۲۵بود قاعدتاً شما آجر ۲۶ رو توی پستتون قرار میدید.توجه: حتما چندتا پست اخر رو نگاه کنید ممکن یکی تو آجر گذاری اشتباه کرده باشه
مثلاً اخرین پست ها :۸_۹_۱۰_۱۵
اونی که ۱۵گذاشته در اصل ۱۱هست شما با یه نقل قول
باجمله«شماره آجر شما۱۱بود»اون رواصلاح کنید. که قاطی نشه و ادامه رو شماره گذاری کنید.
فایده این آجر ها چیه؟
فایدش اینه که بعد از مثلاً یکسال اخرین پست آموزشی مثلاشمارش۲۴۵۶
اینطوری میتونیم بفهمیم دیوارمون چقدر پیشرفت کرده و دوستانی که بعدا اضافه می شوند گیج نمیشن و میتونن از همه اجرها استفاده کنند.
یه جورایی میشه مث شناسنامه پست ،میشه راحت پست های آموزشی رو از بقیه جدا کرد.
۲_سعی کنید عنوان های پستاتون برجسته باشه ترجیحا از عنوان های ساده و مستقیم استفاده نکنید.بهتره غیر مستقیم بیان کنید مثلاً میخواین نکته درباره هیدروکربن ها بگید عنوان رو مثلاً بذارید «طلای سیاه»که یکم جذاب تر بشه.
۳_احترام به نظرات همدیگر و پاسخ درست و با حوصله هم از ملزومات این تاپیکه.
در پایان:
دوستان من با تمام وجودم چیز هایی رو که یاد گرفتم با شما به اشتراک میذارم🖐️🖐️
هر کی با این طرح هست بسم الله
#همه_با_هم_برای_هم
من برم کلنگ رو بیارم که طرح رو افتتاح کنیم.🙂
موفق وپیروز باشید.
سلام به همه💞
توی این تاپیک قصد دارم پی دی اف هایی که مدرسه لطف میکنه برامون میفرسته رو به اشتراک بذارم.
تست دروس هستند همراه با پاسخنامه.
https://s19.picofile.com/file/8431235984/4_5909231913842772276.pdf.html
✅ تست دینی سال دهم
◀️ درس های ۷ تا ۹
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
https://s19.picofile.com/file/8431236692/4_6015020243993233742.pdf.html
✅ جزوه تست فارسی سال دهم
◀️ 100 تست از قرابت معنایی
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
انشالله مورد استفاده قرار بگیره.🌹
باز هم هست که کم کم به اشتراک میذارم سر فرصت.
@تجربیا
@انسانیا
@دهم
@دانش-آموزان-آلاء
سوال روز....
-
@silent_thoughts در سوال روز.... گفته است:
به سان خورشید
اها اره مرسی،الان متوجه شدم درواقع از اون قسمت «که هست»با مصرع دوم خونده شهبه سان خورشید در سوال روز.... گفته است:
به سان خورشید در سوال روز.... گفته است:
@silent_thoughts در سوال روز.... گفته است:
سوال 897 اگ میشه توضیح بدید کدوم گزینه و چرا
سوال 898 هم گزینه ی چهارم،مصرع دومش یعنی چی؟ممنون
جوابش میشه ۲
سوال ۸۹۸..... توی مصرع دوم میگه دزد رو روی منبر ننشون. به دار، دار زن(به دار بیاویز)
اوهوم،اگ کاما رو نمی ذاشت بهتر بود:/
مرسی بازم
دمت گرم ممنونم:)))ی سوال دیگ،این جمله ی درس دهم گنج حکمت فارسی3 ک میگ:
همینم از افریدگار سپاسگزاری بس ک بدین سعادتم رهنمون بود تا هرگز«فریب آزاده مردم را از خویشتن بتی نسازم»این قسمت مشخص کردم منظورش چیه دقیقا؟
(نوشته ترک غرور و... ولی نمیفهممش ،فریب ازاده مردم؟!)میگه خدا رو شکر که برای فریب مردم از خودم بت نساختم
-
به سان خورشید
اها مرسی:))
راستی درسای دیگه ت هم اگ سوالی داشتم تگ کنم مشکلی نیست؟
ممنون بازم:) -
@silent_thoughts در سوال روز.... گفته است:
به سان خورشید
اها مرسی:))
راستی درسای دیگه ت هم اگ سوالی داشتم تگ کنم مشکلی نیست؟
ممنون بازم:)نه بابا این چه حرفیه.... من ساعت ده یا یازده نیم شب هستم
-
به سان خورشید
ممنونم بازم:) -
@silent_thoughts گزینه ی 1 میشه.
کلا دو جورن این پروتئین ها یکه کانالH+ اند ویکی هم پمپH+ که هر دوتاشونPH رو تغیر میدن .
دلیل نادرستی سایر گزینه ها:
2)کانال جزو زنجیره ی انتقال الکترون نیست و الکترون رو از خودش عبور نمیده
3)کانال انتقال فعال نداره و با انتشار H+ ها رو درجهت شیب از تیلاکوئید خارج میکنه
4)پمپ چون H+ رو میاره تو تیلاکوئید پس از H+ توی بستره کم میکنه -
Mohsen Taheri
ممنون ولی فک کنم متوجه منظورم نشدی،سوالم این بود ک تیتر گفته«انتقال» ،پس کلا کانال رو نباید حساب کنیم.(؟!) -
@silent_thoughts آهان!
بابا این چ ربطی به (انتقال فعال داره آخه؟؟؟؟) ولی اگه من جای طراح بودم می گفتم"هر پروتئینی که در غشای تیلاکوئید در ترابری H+ نقش داره" اونجوری دیگه ابهام ایجاد نمی شد!
ببین الان خداییش معلومه ک طراح منظورش از طرح تست مقایسه ی بین کانال و پروتئین بوده پس زیاد به اون گیر نده چون اگه "انتقال" صورت سوال رو "انتقال فعال" بگیریم دیگه تست جواب نداره....پس ینی چی؟؟؟؟؟؟ینی باید را بیای با طراح!!!
ذهنتو آزاد بذار..
موفق باشی -
Mohsen Taheri
مرسی
نظرت درمورد تست 64 چیه؟ -
@silent_thoughts دادا اینطوری درنظر نگیر که زنجیره بین فتو1و2 ATP تولید میکنه یا بخوایم آنزیم ATPساز رو جز زنجیره بگیریم
در واقع انرژی ای که تولید شده در زنجیره در نهایت منجر به تولید مولکول پرانرژی ای (ATP) میشه .
تو صورت سوال گفته در هر زنجیره بعدش تو گزینه 4 میگه اون انرژی تولید شده در زنجیره درنهایت میشه ATP -
@silent_thoughts
در حالت کلی شرط نزولی بودن اینه که مشتق کوچکتر مساوی صفره و شرط اکیدا نزولی اینه که مشتق کوچکتر از صفر باشه
ولی یه سری نقاط ممکنه تو تابع باشن که مشتق شون صفره ولی تابع بازم اکیدا نزولیه
مثل تابع x3- که نزولی اکیده ولی در نقطه صفر مشتق صفره به خاطر همین برا این سوالا با اینکه گفته نزولی اکید ولی مشتقو کوچک تر مساوی صفر میذاریم