صفت مبهم
-

بیت اخر
چرا صفت مبهم حساب نمیشه؟؟
همه توحید تو گویم
توحید هسته نمیشه؟
اگه هسته نیست میشه دلیلشو بگین؟ -
منظور از همه همیشه است
نه همه افراد
البته فکر کنم -
منظورش اینه که در هر حال داره خدارو ستایش میکنه
باید این طوری مرتبش کرد. : در هر حال توحید تو را میگویم.
در نتیجه توحید هسته هست، اما همه صفت جانشین اسم هستش. که میشه ضمیر مبهم ...@سما-نویدفر
میشه بیشتر توضیح بدی؟ نفهمیدم حقیقتا -
@سما-نویدفر
میشه بیشتر توضیح بدی؟ نفهمیدم حقیقتاNazanin Parsa همه وابسته ی پیشی و صفت مبهم خواهد بود اگر هسته ای بعدش بیاد مثلا تو بیت بالایی می فرماید: همه غیبی: غیب هسته است و دوتا وابسته داره1)همه:وابسته ی پیشین از نوع صفت مبهم2)وابسته ی پسین:ی نکره
ولی وقتی تو بیت پاییی ذکر میشه: همه درگاه تو جویم، اینجا او هسته ش محذوفه در واقع اینطوری بوده شاید: در همه ی لحظات(احوال).و وقتی هسته ش حذف بشه دیگه نمی تونیم وابسته ی پیشین و صفت بگیریم بلکه اینجا خود "همه" ب عنوان هسته کار میکنه و ضمیر مبهمه دیگه صفت نیست چون موصوفش که همون هسته باشه حذف شده!
و بقیه هم ب همین صورت.
آن درخت. میشه چی؟؟؟؟آن وابسته ی پیشین و صفت اشاره ست چو هسته ای داره ولی اگه فقط بگه آن(فرضا) دیگه میشه ضمیر اشاره که وابسته نیست!!! -
Nazanin Parsa همه وابسته ی پیشی و صفت مبهم خواهد بود اگر هسته ای بعدش بیاد مثلا تو بیت بالایی می فرماید: همه غیبی: غیب هسته است و دوتا وابسته داره1)همه:وابسته ی پیشین از نوع صفت مبهم2)وابسته ی پسین:ی نکره
ولی وقتی تو بیت پاییی ذکر میشه: همه درگاه تو جویم، اینجا او هسته ش محذوفه در واقع اینطوری بوده شاید: در همه ی لحظات(احوال).و وقتی هسته ش حذف بشه دیگه نمی تونیم وابسته ی پیشین و صفت بگیریم بلکه اینجا خود "همه" ب عنوان هسته کار میکنه و ضمیر مبهمه دیگه صفت نیست چون موصوفش که همون هسته باشه حذف شده!
و بقیه هم ب همین صورت.
آن درخت. میشه چی؟؟؟؟آن وابسته ی پیشین و صفت اشاره ست چو هسته ای داره ولی اگه فقط بگه آن(فرضا) دیگه میشه ضمیر اشاره که وابسته نیست!!!Mohsen Taheri
خیلی مچکرم ممنون








