جهاد مغنیه
-
مرید سید علی من فكر ميكردم شما پسري
Bio رو فكر ميكردم دخترن
@پيروز ُ اولش گفتم شايد پسره
@jahad-20 فكر ميكردم صد در صد پسره
چرا؟ -
مرید سید علی من فكر ميكردم شما پسري
Bio رو فكر ميكردم دخترن
@پيروز ُ اولش گفتم شايد پسره
@jahad-20 فكر ميكردم صد در صد پسره
چرا؟@خانوم-وكيل
مگه به جز جهاد بقیه پسر نیسن -
@خانوم-وكيل
مگه به جز جهاد بقیه پسر نیسنبچه رزمنده ن ظاهرا مريدجان دختره پيروزم كه نارسيسه گل نرگسم نرگس خوشگلمونه ماي نيم هم
️
-
بچه رزمنده ن ظاهرا مريدجان دختره پيروزم كه نارسيسه گل نرگسم نرگس خوشگلمونه ماي نيم هم
️
@خانوم-وكيل
تو رو خدا -
@خانوم-وكيل
تو رو خدابچه رزمنده شما دختري ديگه؟
-
بچه رزمنده شما دختري ديگه؟
@خانوم-وكيل
ظاهرا خیر باطنا بله -
@خانوم-وكيل
ظاهرا خیر باطنا بلهبچه رزمنده الجنسية في النية
️
-
بچه رزمنده الجنسية في النية
️
@خانوم-وكيل
از بچگی به پسرا می موندم هم از نظر ظاهر و هم کارام -
یک مصرع است حاصل عمری که داشتم / یار آمد و به بندم کشید و برد
ی چند دیقه از شب جمعه مونده این حقیر هم دعا کنید.mehregan eslami 0 در جهاد مغنیه گفته است:
یک مصرع است حاصل عمری که داشتم / یار آمد و به بندم کشید و برد
ی چند دیقه از شب جمعه مونده این حقیر هم دعا کنید.حتما
همچين -
@خانوم-وكيل
از بچگی به پسرا می موندم هم از نظر ظاهر و هم کارامبچه رزمنده
به هر کی می گم از خاله بازی بدم میاد مسخره م می کنه
مو هام هم تازه گذاشتم بلند شه -
@jahad-20
یه چیزایی می دونم مثلا تو عید غدیر بیشتر می خونن و دو انسان برادر دینی هم میشن منم خوندم البته خواهر دینیه -
@jahad-20 در جهاد مغنیه گفته است:
بچه ها شما درباره ی عقد اخوت چیزی میدونین؟
عقد اُخُوّت پیوندی است که بین دو مسلمان بسته میشود تا با یکدیگر برادر (یا در زنان، خواهر) باشند.[نیازمند منبع] فایده این عقد این است که هر کدام از دوطرف عقد، دیگری را در همه چیز ترجیح دهد؛ مثلاً اگر فرد حاجتی دارد، کسی که با او عقد بسته، او را بر دیگران مقدّم کند و در رفعِ حاجتش بکوشد، بلكه در اعمال مستحبی، او را شریک کند.[۱] در عبارت عربیِ صیغه این عقد آمده است که دو برادر هر حقی را از همدیگر ساقط میکنند، مگر دید و بازدید، دعاکردن و شفاعت در آخرت را.[۲]
این عقد تعهداتی همچون ارثبردن از یکدیگر و مَحرمشدن را ایجاد نمیکند؛ بنابراین دو نفر که عقد اخوت بستهاند، از هم ارث نمیبرند و هیچگونه رابطه محرمیت میان وابستگان آنان ایجاد نمیشود. این عقد، فقط میان دو مرد یا دو زن بسته میشود و هیچ زن و مردی نمیتوانند این عقد را بین خود جاری کنند و خواهر و برادر شوند.
-
@jahad-20
یه چیزایی می دونم مثلا تو عید غدیر بیشتر می خونن و دو انسان برادر دینی هم میشن منم خوندم البته خواهر دینیهبچه رزمنده در جهاد مغنیه گفته است:
@jahad-20
یه چیزایی می دونم مثلا تو عید غدیر بیشتر می خونن و دو انسان برادر دینی هم میشن منم خوندم البته خواهر دینیهخب خداروشکر که میدونین
منکه داغون شدم با این تفسیر های بچه ها -
بچه رزمنده در جهاد مغنیه گفته است:
@jahad-20
یه چیزایی می دونم مثلا تو عید غدیر بیشتر می خونن و دو انسان برادر دینی هم میشن منم خوندم البته خواهر دینیهخب خداروشکر که میدونین
منکه داغون شدم با این تفسیر های بچه ها@jahad-20
چرا مگه کسی چیزی گفته -
@jahad-20
چرا مگه کسی چیزی گفتهبچه رزمنده من نشنيده بودم يه چيز ديگه اومد تو ذهنم
-
@jahad-20
چرا مگه کسی چیزی گفتهبچه رزمنده نه رفع شد همه چی
-
%(#ff0000)[جايگاه و نقش زن از ديدگاه امام موسي صدر]
امام صدر درخصوص زن میفرماید: «در طی تاریخ، همواره مرد بر زن سیطره داشته است؛ گاه به سبب برتری جسمی و گاه با نیروی قانون، که آن را نیز همواره مردانِ در مصدر قدرت تصویب کردند. اما از نگاه دین، سرشت زن و مرد يكی است و آن دو درواقع یک موجود هستند، چرا که در استمرارِ نسل بشر و در تکوین و ماندگاری جامعه با هم همکاری و اشتراک دارند.»امام صدر به آنچه مردان در طی قرون و اعصار درخصوص زن بیان کردهاند، به دیدۀ تردید مینگرد، زیرا از دیدگاه امام، در طی تاریخ مردان هم در نقش خصم و هم در نقش قاضی و داور ظاهر شدهاند. ایشان در برداشت و نوع نگرش زنان دربارۀ خود نیز تردید میکند، زیرا این برداشتها از نگرش محدود و جهتداری ناشی میشود که نتیجۀ خودکمبینی یا تأثیر القائات مردان است.
امام این دیدگاهها را در سخنرانی خود با عنوان «زنان عرب و نبرد آزادیخواهی» در خانۀ هنر و ادب (دارالفن و الأدب) در تاریخ 1970/4/7 مطرح کردند. ایشان در بخشی از آن سخنرانی که در چندین روزنامۀ عربی و خارجی بازتاب داشت، افزودند: «در منطق دین الگوی برتر جامعه خانواده است.» امام با اشاره به ناکامی اتحاد جماهیر شوروی در جایگزین کردن فرد به جای خانواده، آزادی را خواستهای روانی نامیدند، مشروط بر آنکه بر پایۀ منطق استوار باشد.» و در ادامه افزودند:
استعدادها فقط در سایۀ آزادی رشد میکند، و آزادی موجب میشود که رشد و پیشرفت روندی طبیعی داشته باشد. فشار و محدودیتْ استعدادها را محدود و منحرف میکند. ما باید زمینۀ مناسب برای رشد استعدادهای زنان را فراهم کنیم و این کار خدمت به تمامی جامعه است. باید دربارۀ آزادی دادن به زن جدیت داشته باشیم. مردان ـــ حتی زمانی که ادعای آزادی دادن به زن را دارند ــ درواقع، زن را محدود و مقیّد میکنند، زیرا مردان هستند که با تعیین مد لباس و با در اختیار گرفتن رسانهها و نیز در عرصۀ ادبیات، زن را کنترل میکنند. امروزه مردان به شکلی زیرکانه ارادۀ خود را بر زن تحمیل میکنند و میخواهند زن تابلویی هنری باشد.
امام در ادامه میافزایند:
من هرگز درصدد آن نیستم که افکار مردانی را مبنا قرار دهم که با نیروی جسمی یا با قوانین خودساخته بر جهان سیطره یافتهاند تا برتری خود را ثابت کنند. البته افکار زنانی را هم تأیید نمیکنم که واقعیت موجود را پذیرفته یا در نهایت بر ضد آن شورش کردهاند. بهتر است بر منابع و مراجعی دقیقتر و صحیحتر تکیه کنیم و آن مراجع عبارتاند از آفریدگار و دین. زن هم از لحاظ عقلی با مرد برابر است و هم از لحاظ جسمی. او در پیدایش جنین و ولادت آن سهیم است و زن و مرد در استمرار نسل بشر و پایداری جامعه به یک اندازه نقش دارند. تفاوت میان دو جنس فقط بر مبنای تفاوت در استعدادها و تواناییهاست.
امام در ادامه و درخصوص زنان عرب افزودند: «زن عرب امروز دشوارترین مرحلۀ تاریخ خود را پشت سر میگذارد؛ از سویی باید بر آداب و رسوم قبیلهای و احکام دینیِ تحریف شده و الگوهای وارداتی چیره شود و، از سوی دیگر، باید به میدان نبرد بر ضد دشمن وارد شود. هم زنان و هم ما مردان باید با شجاعت و فداکاری به میدان نبرد چندجانبه وارد شویم.»