سوال دینی!
-
ARTHUR مثل علت و معلولی میمونه که بعضی سوالا نمیشه مشخص کرد....هرکی یه چیزی میگه
صحبتی ندارمVezra در سوال دینی! گفته است:
ARTHUR مثل علت و معلولی میمونه که بعضی سوالا نمیشه مشخص کرد....هرکی یه چیزی میگه
صحبتی ندارمولی چون سوال کنکور بوده مبنا رو این بگیر که تعبیر کننده حضرت یوسف بوده مگه این که طراح گزینه ها رو یه جوری بده که غلط بشه
-
Vezra در سوال دینی! گفته است:
ARTHUR مثل علت و معلولی میمونه که بعضی سوالا نمیشه مشخص کرد....هرکی یه چیزی میگه
صحبتی ندارمولی چون سوال کنکور بوده مبنا رو این بگیر که تعبیر کننده حضرت یوسف بوده مگه این که طراح گزینه ها رو یه جوری بده که غلط بشه
-
ARTHUR در سوال دینی! گفته است:
جالب اینه که توی اسامی پاسخ دهندگان دفترچه مهروماه اسم مولف گاج ( زهرا سمیعی عارف) هست! :|
دیگه مطمئن شدم که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کننده خواب بوده. به این دلیل :
http://uupload.ir/files/wikl_2017-04-09_011422.png
http://uupload.ir/files/mdm_2017-04-09_010704.pngطراح کنکور سراسری و اکثر کتاب ها بر مبنای این آیه میگن تعبیر کننده خود حضرت یوسف(ع) بوده اما این توی این آیه حضرت یوسف(ع) داره از تعبیر شدن خوابش میگه نه از تعبیر کردن . این آیه مربوط به وقتیه که یوسف(ع) عزیز مصر بود و 11 برادرش (یازده ستاره) و پدر و مادرش(ماه و خورشید) در برابر او سجده کردند.
http://uupload.ir/files/060v_2017-04-09_005814.png -
دیگه مطمئن شدم که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کننده خواب بوده. به این دلیل :
http://uupload.ir/files/wikl_2017-04-09_011422.png
http://uupload.ir/files/mdm_2017-04-09_010704.pngطراح کنکور سراسری و اکثر کتاب ها بر مبنای این آیه میگن تعبیر کننده خود حضرت یوسف(ع) بوده اما این توی این آیه حضرت یوسف(ع) داره از تعبیر شدن خوابش میگه نه از تعبیر کردن . این آیه مربوط به وقتیه که یوسف(ع) عزیز مصر بود و 11 برادرش (یازده ستاره) و پدر و مادرش(ماه و خورشید) در برابر او سجده کردند.
http://uupload.ir/files/060v_2017-04-09_005814.pngARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...
به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
ای بابااااااااا
من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....
این تست بیاد نمیزنم -
[یه سوال دیگه
درس 5 دینی 2
صفحه 49]
آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
%(#fc0303)[یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت ]
......................................................................................................
توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
%(#fc0303)[یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول]
از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟
اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بده -
[یه سوال دیگه
درس 5 دینی 2
صفحه 49]
آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
%(#fc0303)[یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت ]
......................................................................................................
توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
%(#fc0303)[یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول]
از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟
اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بدهVezra در سوال دینی! گفته است:
[یه سوال دیگه
درس 5 دینی 2
صفحه 49]
آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
%(#fc0303)[یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت ]
......................................................................................................
توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
%(#fc0303)[یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول]
از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...
خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟
اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بده
نه مهر و ماه هم همونو گفته...اشتباه كردين:) -
Vezra در سوال دینی! گفته است:
[یه سوال دیگه
درس 5 دینی 2
صفحه 49]
آیه : و خلق الله السماوات و الارض بالحق و لتجزی کل نفسبما کسبت و هم لا یظلمون
توی مهرو ماه نوشته : یکی از دلایل حق بودن جهان افرینش این است که در جهان اخرت پاداش هرکس متناسب با اعمال او داده میشود
%(#fc0303)[یعنی حق بودن افرینش رو معلول گرفته و پاداش و جزا رو علت ]
......................................................................................................
توی گاج نوشته : برحق بودن خلقت جهان علت برقراری نظام پاداش و جزاست
%(#fc0303)[یعنی حق بودن جهان رو علت گرفته و برقراری نظام جزا و پاداش رو معلول]
از طرفی تو پیام آیات کتاب شماره 3
سوال کرده :یکی از نتایج بر حق بودن خلقت جهان که به انسان مربوط میشود چیست؟
از صورت سوال مشخص میشه که مثل پیامی که گاج گفته حق بودن جهان رو علت گرفته و...
خب حالا کدومش معلوله کدومش علت؟
اگرم من بد متوجه شدم لطفا یکی بیاد توضیح بده
نه مهر و ماه هم همونو گفته...اشتباه كردين:) -
Vezra بلي:)
دليل حق بودنِ جهان افرينش...
پس حق بودن علت و براي اين علت يه سري دلايلي ميخوام كه ميشه ادامه ي جمله -
ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...
به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
ای بابااااااااا
من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....
این تست بیاد نمیزنمVezra در سوال دینی! گفته است:
ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...
به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
ای بابااااااااا
من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....
این تست بیاد نمیزنمخواهش میکنم.
این دیگه مشکل طراحه
چون درستش اینه که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کرده .
اگه طراح بخواد مجدد از این قسمت سوال بده باید با گزینه ها راهنمایی کنه. -
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست.@Amir-Bernousi گزینه 2میشه؟
-
دوستان تستی که درباره حکمت و عدل مطرح شده:
جوابش میشه گزینه 1و4 که هردوگزینه یکی هستن
به نظرم این دوستمون خودش این گزینه هارو مطرح کرده:smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:
و درمود تستی که درباره تعبیر خوابی که حضرت یوسف دید:
اگر درگزینه ها حضرت یعقوب داشتیم اون جوابه ولی اگر درگزینه ها حضرت یعقوب نبود میتونیم حضرت یوسف درنظر بگیریمتمامی خواب هارو حضرت یوسف تعبیر کرده
ولی درمورد خوابی که خودحضرت یوسف دیده برای تعبیرش استثنا هست که اولویت اول حضرت یعقوب و اگر درگزینه ها نبود حضرت یوسف
اگر به اون تست کنکور هم رجوع کنید داخل گزینه هاش حضرت یعقوب نیس بخاطر همین حضرت یوسف رو جواب گرفته
شک نکنید و همینی که من گفتم رو بزنید -
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست. -
@Amir-Bernousi گزینه 3
اولا ک گزینه 1 و 4 یکی هستن و سوال نمیتونه ک دوتا جواب داشته باشه! پس هردو خط میخورن
حق یعنی هدفمند=حکمت
ب کسی ظلم نمیشه=عدالت
چون حکمت هست عدالت داریم@sh-kh
نتیجه و معلول و ثمره و... همگی یه مفهوم رو دارناین تست گزینه هاش طوری قرار داده که گزینه 1 و 4 و 3 یکی هستن
به نظرم گزینه هارو خودش گزاشتهدرضمن منطقی نیس بگی چون گزینه 1 و 4 یکی هستن باید خطشون زد
چون با گزینه 3 هم هیچ فرقی ندارندرکل یا سوالشو اشتباه طرح کرده ، که باید میگفت کدام گزینه غلطه که میشد گزینه 2
یا باید گزینه هارو بادقت بیشتری قرار میداد که سه تاش یکی نشه -
@sh-kh
نتیجه و معلول و ثمره و... همگی یه مفهوم رو دارناین تست گزینه هاش طوری قرار داده که گزینه 1 و 4 و 3 یکی هستن
به نظرم گزینه هارو خودش گزاشتهدرضمن منطقی نیس بگی چون گزینه 1 و 4 یکی هستن باید خطشون زد
چون با گزینه 3 هم هیچ فرقی ندارندرکل یا سوالشو اشتباه طرح کرده ، که باید میگفت کدام گزینه غلطه که میشد گزینه 2
یا باید گزینه هارو بادقت بیشتری قرار میداد که سه تاش یکی نشه@sbr-abasi من از شیوه تست زنی استفاده کردم ک گفتم 1و4 خط میخورن شاید منطقی نباشه ولی چیزی ک اساتید میگن اینه
دقیقا از این روش یادمه اقای اقاجانی استفاده کردن ک دو گزینه شبیه هم بودن فقط با گفتار متفاوت ک بدون نیاز ب تحلیل ب غلط بودن پی میبریم