Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. کانال نشتی و پمپ kو na
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

کانال نشتی و پمپ kو na

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
89 دیدگاه‌ها 15 کاربران 1.5k بازدیدها 11 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • mahta najiM mahta naji

    معراج-مهدیه یه چیزی خیلی عجیب نیس؟؟؟

    شما برا اینکه بگین من درست نمیگم دو تا اکانت جدید باز کردین یا شایدم به دو تا دوستاتون گفتین اینجا عضو شن و ازتون حمایت کنن
    خیلی مسخرست

    کاربرای
    ali Abed
    و
    @Am-Ar-Am
    سه ساعت پیش دقیقا همزمان عضو شدن و یه راست اومدن این تاپیک
    .
    .
    ببینین من با اینا کاری ندارم به جا اینکه به فکر حمایت باشین به فکر سوالتون باشین و نکته رو یاد بگیرین

    mahta najiM آفلاین
    mahta najiM آفلاین
    mahta naji
    تجربی دوازدهم
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #61

    @mahta-kamali در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

    معراج-مهدیه یه چیزی خیلی عجیب نیس؟؟؟

    شما برا اینکه بگین من درست نمیگم دو تا اکانت جدید باز کردین یا شایدم به دو تا دوستاتون گفتین اینجا عضو شن و ازتون حمایت کنن
    خیلی مسخرست

    کاربرای
    ali Abed
    و
    @Am-Ar-Am
    سه ساعت پیش دقیقا همزمان عضو شدن و یه راست اومدن این تاپیک
    .
    .
    ببینین من با اینا کاری ندارم به جا اینکه به فکر حمایت باشین به فکر سوالتون باشین و نکته رو یاد بگیرین

    معراج مهدیه
    @AliAbed
    @Am-Ar-Am

    قدر خودتو بدون

    BioB 1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • mahta najiM mahta naji

      @mahta-kamali در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

      معراج-مهدیه یه چیزی خیلی عجیب نیس؟؟؟

      شما برا اینکه بگین من درست نمیگم دو تا اکانت جدید باز کردین یا شایدم به دو تا دوستاتون گفتین اینجا عضو شن و ازتون حمایت کنن
      خیلی مسخرست

      کاربرای
      ali Abed
      و
      @Am-Ar-Am
      سه ساعت پیش دقیقا همزمان عضو شدن و یه راست اومدن این تاپیک
      .
      .
      ببینین من با اینا کاری ندارم به جا اینکه به فکر حمایت باشین به فکر سوالتون باشین و نکته رو یاد بگیرین

      معراج مهدیه
      @AliAbed
      @Am-Ar-Am

      BioB آفلاین
      BioB آفلاین
      Bio
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #62
      این پست پاک شده!
      mahta najiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • BioB Bio

        این پست پاک شده!

        mahta najiM آفلاین
        mahta najiM آفلاین
        mahta naji
        تجربی دوازدهم
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #63

        Bio منشن نمیشه

        قدر خودتو بدون

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • -Dr_Ugger-- آفلاین
          -Dr_Ugger-- آفلاین
          -Dr_Ugger-
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #64

          دوستان منم قبلا مثل همیار وbioو معراج وبقیه عزیزان فکر میکردم که کانال های دریچه دار زیر غلاف میلین وجود دارند. و وقتی که سلول نوروگلیای میلین ساز میاد و میلین رو میسازه،روی کانالهای دریچه دار رو میپوشونه ولی بنا بر دو دلیل نظرم عوض شد : ۱) همونطور که خانم کمالی گفتند کتاب خودش به صراحت بیان کرده که پژوهشگران معتقدند که کانالهای دریچه دار زیر غلاف میلین وجود ندارند. ولی bio گفتند که انوع کانال دریچه دار داریم وحتما قرار نیست که منظور کتاب کانال دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی باشه. بگم که اتفاقا منظورش هموناست میدونی چرا؟ چون قبل و بعد از اون فعالیت ما کلا داریم در مورد پتانسیل عمل و ... حرف میزنیم و میدونیم که تنها کانالهای دریچه دار در پتانیس عمل کانال های دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی است. پس چه دلیلی دارد که کتاب در یک فعالیت درمورد یک کانال دریچه دار دیگر حرف بزند؟
          ۲)از موقعی که این تاپیکو زدید خیلی فکرم مشغولش شده بود و هر روز یه سری بهش میزدم که ببینم به کجا رسیده.
          امروز که در مدرسه زیست داشتیم معلممون در این مورد حرف زد و گفت:« درسته که در فعالیت کتاب این جمله بیان شده ولی دلیلش رو نگفته و برای همین دانش اموزان هم در اون گنگ میشن و نمیتونن خوب این قضیه رو درک کنن» وبعدش واسمون توضیحش:
          همونطور که میدونیم سلول ها با هم از لحاظ شکل و اندازه متفاوت اند دلیل این تفاوت به اسکلت سلولی برمیگرده اسکلت سلولی از رشته ها و ریز رشته های پروتئینی ساخته شده که شکل سلول رو حفظ میکنه. اسکلت سلولی به تمامی اندامک های درونی سلول(به جز هسته) و «بعضی»از پروتئین های غشایی متصله.
          خب حالا فهمیدیم که اسکلت سلولی چی کار میکنه ولی ربطش به موضوع اصلیمون چیه ؟
          وقتی که نورون ساخته میشه در تمامی نقاطش از جمله آکسون و دندریت و... کانال های دریچه دار وجود دارند. کانال های دریچه دار از اون دسته پروتئین های غشایی هستند که در نورون به اسکلت سلولی متصل نیستند به همین دلیل میتونن که در غشا تحت یک نیروی خیلی کمی به حرکت در بیان و از مولکول های فسفولیپید جدا بشن.
          این نیروی کم رو نوروگلیای میلین ساز تامین میکنه وقتی که میخواد دور یه بخشی از آکسون یا یه بخشی از دندریت نورون بپیچه کانال های دریچه دار رو به اطرافش هُل میده و دیگر در آن مناطقی که میلین دور رشته نورون پیچیده کانال دریچه داری وجود ندارد از آن طرف هم کانال ها پر نقاطی اطراف میلین جمع میشوند که به آن نقاط گره رانویه میگوییم. هووووووف خیلی نوشتم امیدوارم که شما هم مثل من مطلبو گرفته باشید.
          در ضمن ازتون خواهش میکنم که اینقد با هم دیگه اصطکاک نداشته باشید. ما هممون با هم دوستیم و باید به هم دیگه کمک کنیم. ممنون
          @mahta-kamali Bio معراج مهدیه Mono دریا دریایی امیرحسین صیدی

          MonoM معراج مهدیهم 2 پاسخ آخرین پاسخ
          8
          • -Dr_Ugger-- آفلاین
            -Dr_Ugger-- آفلاین
            -Dr_Ugger-
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #65

            درضمن از آقا/خانوم@Bio معذرت میخوام که توی متن از کلمه Bio استفاده کردم اسمتون رو نمیدونستم. امیدوارم که ببخشی

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            7
            • -Dr_Ugger-- -Dr_Ugger-

              دوستان منم قبلا مثل همیار وbioو معراج وبقیه عزیزان فکر میکردم که کانال های دریچه دار زیر غلاف میلین وجود دارند. و وقتی که سلول نوروگلیای میلین ساز میاد و میلین رو میسازه،روی کانالهای دریچه دار رو میپوشونه ولی بنا بر دو دلیل نظرم عوض شد : ۱) همونطور که خانم کمالی گفتند کتاب خودش به صراحت بیان کرده که پژوهشگران معتقدند که کانالهای دریچه دار زیر غلاف میلین وجود ندارند. ولی bio گفتند که انوع کانال دریچه دار داریم وحتما قرار نیست که منظور کتاب کانال دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی باشه. بگم که اتفاقا منظورش هموناست میدونی چرا؟ چون قبل و بعد از اون فعالیت ما کلا داریم در مورد پتانسیل عمل و ... حرف میزنیم و میدونیم که تنها کانالهای دریچه دار در پتانیس عمل کانال های دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی است. پس چه دلیلی دارد که کتاب در یک فعالیت درمورد یک کانال دریچه دار دیگر حرف بزند؟
              ۲)از موقعی که این تاپیکو زدید خیلی فکرم مشغولش شده بود و هر روز یه سری بهش میزدم که ببینم به کجا رسیده.
              امروز که در مدرسه زیست داشتیم معلممون در این مورد حرف زد و گفت:« درسته که در فعالیت کتاب این جمله بیان شده ولی دلیلش رو نگفته و برای همین دانش اموزان هم در اون گنگ میشن و نمیتونن خوب این قضیه رو درک کنن» وبعدش واسمون توضیحش:
              همونطور که میدونیم سلول ها با هم از لحاظ شکل و اندازه متفاوت اند دلیل این تفاوت به اسکلت سلولی برمیگرده اسکلت سلولی از رشته ها و ریز رشته های پروتئینی ساخته شده که شکل سلول رو حفظ میکنه. اسکلت سلولی به تمامی اندامک های درونی سلول(به جز هسته) و «بعضی»از پروتئین های غشایی متصله.
              خب حالا فهمیدیم که اسکلت سلولی چی کار میکنه ولی ربطش به موضوع اصلیمون چیه ؟
              وقتی که نورون ساخته میشه در تمامی نقاطش از جمله آکسون و دندریت و... کانال های دریچه دار وجود دارند. کانال های دریچه دار از اون دسته پروتئین های غشایی هستند که در نورون به اسکلت سلولی متصل نیستند به همین دلیل میتونن که در غشا تحت یک نیروی خیلی کمی به حرکت در بیان و از مولکول های فسفولیپید جدا بشن.
              این نیروی کم رو نوروگلیای میلین ساز تامین میکنه وقتی که میخواد دور یه بخشی از آکسون یا یه بخشی از دندریت نورون بپیچه کانال های دریچه دار رو به اطرافش هُل میده و دیگر در آن مناطقی که میلین دور رشته نورون پیچیده کانال دریچه داری وجود ندارد از آن طرف هم کانال ها پر نقاطی اطراف میلین جمع میشوند که به آن نقاط گره رانویه میگوییم. هووووووف خیلی نوشتم امیدوارم که شما هم مثل من مطلبو گرفته باشید.
              در ضمن ازتون خواهش میکنم که اینقد با هم دیگه اصطکاک نداشته باشید. ما هممون با هم دوستیم و باید به هم دیگه کمک کنیم. ممنون
              @mahta-kamali Bio معراج مهدیه Mono دریا دریایی امیرحسین صیدی

              MonoM آفلاین
              MonoM آفلاین
              Mono
              اخراج شده
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #66

              @First من که بشدددددت قانع شدم مرسی خدا قوت بده😅💙

              -Dr_Ugger-- 1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • MonoM Mono

                @First من که بشدددددت قانع شدم مرسی خدا قوت بده😅💙

                -Dr_Ugger-- آفلاین
                -Dr_Ugger-- آفلاین
                -Dr_Ugger-
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #67

                Mono خدارو شکر

                BioB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                7
                • -Dr_Ugger-- -Dr_Ugger-

                  Mono خدارو شکر

                  BioB آفلاین
                  BioB آفلاین
                  Bio
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #68

                  @First در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                  Mono خدارو شکر

                  سلام
                  یاسینم عزیزم
                  حرفات منطقیه
                  ولی اجازه بده من یه نگا بندازم

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • دریا دریایید آفلاین
                    دریا دریایید آفلاین
                    دریا دریایی
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #69

                    بچه ها به نظرم همین الان این بحث رو تمام کنید و اجازه بدید آقای میرزایی جواب و بدن

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • Mahdieh SoleimanyM آفلاین
                      Mahdieh SoleimanyM آفلاین
                      Mahdieh Soleimany
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #70

                      دوستان ی اینم ببینید صفحه ۷ کتاب فعالیت
                      Screenshot_۲۰۲۰-۰۹-۱۷-۱۵-۱۶-۴۲.png

                      mahta najiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • Mahdieh SoleimanyM Mahdieh Soleimany

                        دوستان ی اینم ببینید صفحه ۷ کتاب فعالیت
                        Screenshot_۲۰۲۰-۰۹-۱۷-۱۵-۱۶-۴۲.png

                        mahta najiM آفلاین
                        mahta najiM آفلاین
                        mahta naji
                        تجربی دوازدهم
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #71

                        Mahdieh Soleimany در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                        دوستان ی اینم ببینید صفحه ۷ کتاب فعالیت
                        Screenshot_۲۰۲۰-۰۹-۱۷-۱۵-۱۶-۴۲.png

                        بله گفته شد

                        قدر خودتو بدون

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • -Dr_Ugger-- آفلاین
                          -Dr_Ugger-- آفلاین
                          -Dr_Ugger-
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #72

                          mehranmirzaei

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          5
                          • mahta najiM mahta naji

                            معراج-مهدیه یه چیزی خیلی عجیب نیس؟؟؟

                            شما برا اینکه بگین من درست نمیگم دو تا اکانت جدید باز کردین یا شایدم به دو تا دوستاتون گفتین اینجا عضو شن و ازتون حمایت کنن
                            خیلی مسخرست

                            کاربرای
                            ali Abed
                            و
                            @Am-Ar-Am
                            سه ساعت پیش دقیقا همزمان عضو شدن و یه راست اومدن این تاپیک
                            .
                            .
                            ببینین من با اینا کاری ندارم به جا اینکه به فکر حمایت باشین به فکر سوالتون باشین و نکته رو یاد بگیرین

                            معراج مهدیهم آفلاین
                            معراج مهدیهم آفلاین
                            معراج مهدیه
                            تجربی
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #73

                            @mahta-kamali ببینید من اصلن تو قید و بند این کارا نیستم شما گفتین توی کتاب درباره عدم وجود کانال نشتی و پمپ صحبت کرده ولی من چیزی ندیدم و قصد جسارت به شما رو نداشتم فقط چون نظرتون برام عجیب اومد اون رو نوشتم امیدوارم منظورمو درک کرده باشید
                            در رابطه با اون دو تا اکانت هم من هیچ اطلاعی ندارم من فقط اومدم اینجا جواب سوالمو بگیرم نیومدم کل کل کنم
                            بازم اگه ناراحت شدید ببخشید

                            mahta najiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • -Dr_Ugger-- -Dr_Ugger-

                              دوستان منم قبلا مثل همیار وbioو معراج وبقیه عزیزان فکر میکردم که کانال های دریچه دار زیر غلاف میلین وجود دارند. و وقتی که سلول نوروگلیای میلین ساز میاد و میلین رو میسازه،روی کانالهای دریچه دار رو میپوشونه ولی بنا بر دو دلیل نظرم عوض شد : ۱) همونطور که خانم کمالی گفتند کتاب خودش به صراحت بیان کرده که پژوهشگران معتقدند که کانالهای دریچه دار زیر غلاف میلین وجود ندارند. ولی bio گفتند که انوع کانال دریچه دار داریم وحتما قرار نیست که منظور کتاب کانال دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی باشه. بگم که اتفاقا منظورش هموناست میدونی چرا؟ چون قبل و بعد از اون فعالیت ما کلا داریم در مورد پتانسیل عمل و ... حرف میزنیم و میدونیم که تنها کانالهای دریچه دار در پتانیس عمل کانال های دریچه دار سدیمی یا پتاسیمی است. پس چه دلیلی دارد که کتاب در یک فعالیت درمورد یک کانال دریچه دار دیگر حرف بزند؟
                              ۲)از موقعی که این تاپیکو زدید خیلی فکرم مشغولش شده بود و هر روز یه سری بهش میزدم که ببینم به کجا رسیده.
                              امروز که در مدرسه زیست داشتیم معلممون در این مورد حرف زد و گفت:« درسته که در فعالیت کتاب این جمله بیان شده ولی دلیلش رو نگفته و برای همین دانش اموزان هم در اون گنگ میشن و نمیتونن خوب این قضیه رو درک کنن» وبعدش واسمون توضیحش:
                              همونطور که میدونیم سلول ها با هم از لحاظ شکل و اندازه متفاوت اند دلیل این تفاوت به اسکلت سلولی برمیگرده اسکلت سلولی از رشته ها و ریز رشته های پروتئینی ساخته شده که شکل سلول رو حفظ میکنه. اسکلت سلولی به تمامی اندامک های درونی سلول(به جز هسته) و «بعضی»از پروتئین های غشایی متصله.
                              خب حالا فهمیدیم که اسکلت سلولی چی کار میکنه ولی ربطش به موضوع اصلیمون چیه ؟
                              وقتی که نورون ساخته میشه در تمامی نقاطش از جمله آکسون و دندریت و... کانال های دریچه دار وجود دارند. کانال های دریچه دار از اون دسته پروتئین های غشایی هستند که در نورون به اسکلت سلولی متصل نیستند به همین دلیل میتونن که در غشا تحت یک نیروی خیلی کمی به حرکت در بیان و از مولکول های فسفولیپید جدا بشن.
                              این نیروی کم رو نوروگلیای میلین ساز تامین میکنه وقتی که میخواد دور یه بخشی از آکسون یا یه بخشی از دندریت نورون بپیچه کانال های دریچه دار رو به اطرافش هُل میده و دیگر در آن مناطقی که میلین دور رشته نورون پیچیده کانال دریچه داری وجود ندارد از آن طرف هم کانال ها پر نقاطی اطراف میلین جمع میشوند که به آن نقاط گره رانویه میگوییم. هووووووف خیلی نوشتم امیدوارم که شما هم مثل من مطلبو گرفته باشید.
                              در ضمن ازتون خواهش میکنم که اینقد با هم دیگه اصطکاک نداشته باشید. ما هممون با هم دوستیم و باید به هم دیگه کمک کنیم. ممنون
                              @mahta-kamali Bio معراج مهدیه Mono دریا دریایی امیرحسین صیدی

                              معراج مهدیهم آفلاین
                              معراج مهدیهم آفلاین
                              معراج مهدیه
                              تجربی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #74

                              @First سوع تفاهم شده ما نه باهم درگیری لفظی داریم نه چیز دیگه ای این فضا برای یادگیری و پرسش پاسخ و بررسی ابهاماته ولاغیر

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • معراج مهدیهم معراج مهدیه

                                @mahta-kamali ببینید من اصلن تو قید و بند این کارا نیستم شما گفتین توی کتاب درباره عدم وجود کانال نشتی و پمپ صحبت کرده ولی من چیزی ندیدم و قصد جسارت به شما رو نداشتم فقط چون نظرتون برام عجیب اومد اون رو نوشتم امیدوارم منظورمو درک کرده باشید
                                در رابطه با اون دو تا اکانت هم من هیچ اطلاعی ندارم من فقط اومدم اینجا جواب سوالمو بگیرم نیومدم کل کل کنم
                                بازم اگه ناراحت شدید ببخشید

                                mahta najiM آفلاین
                                mahta najiM آفلاین
                                mahta naji
                                تجربی دوازدهم
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #75

                                معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                @mahta-kamali ببینید من اصلن تو قید و بند این کارا نیستم شما گفتین توی کتاب درباره عدم وجود کانال نشتی و پمپ صحبت کرده ولی من چیزی ندیدم و قصد جسارت به شما رو نداشتم فقط چون نظرتون برام عجیب اومد اون رو نوشتم امیدوارم منظورمو درک کرده باشید
                                در رابطه با اون دو تا اکانت هم من هیچ اطلاعی ندارم من فقط اومدم اینجا جواب سوالمو بگیرم نیومدم کل کل کنم
                                بازم اگه ناراحت شدید ببخشید

                                ببینین من همون اول گفتم طبق فعالیت ۴ ص ۷
                                منظورم اون کانال های دریچه دار سدیم و پتاسیم بود که در میلین نیستن
                                ولی زمانی که اومدم تایپ کنم جاهاشونو برعکس نوشتم
                                البته زیاد فرق نمیکنه چون در هر صورت هیچ کدومشون
                                در میلین نیستن

                                قدر خودتو بدون

                                معراج مهدیهم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • mahta najiM mahta naji

                                  معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                  @mahta-kamali ببینید من اصلن تو قید و بند این کارا نیستم شما گفتین توی کتاب درباره عدم وجود کانال نشتی و پمپ صحبت کرده ولی من چیزی ندیدم و قصد جسارت به شما رو نداشتم فقط چون نظرتون برام عجیب اومد اون رو نوشتم امیدوارم منظورمو درک کرده باشید
                                  در رابطه با اون دو تا اکانت هم من هیچ اطلاعی ندارم من فقط اومدم اینجا جواب سوالمو بگیرم نیومدم کل کل کنم
                                  بازم اگه ناراحت شدید ببخشید

                                  ببینین من همون اول گفتم طبق فعالیت ۴ ص ۷
                                  منظورم اون کانال های دریچه دار سدیم و پتاسیم بود که در میلین نیستن
                                  ولی زمانی که اومدم تایپ کنم جاهاشونو برعکس نوشتم
                                  البته زیاد فرق نمیکنه چون در هر صورت هیچ کدومشون
                                  در میلین نیستن

                                  معراج مهدیهم آفلاین
                                  معراج مهدیهم آفلاین
                                  معراج مهدیه
                                  تجربی
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #76

                                  @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                  mahta najiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • معراج مهدیهم معراج مهدیه

                                    @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                    mahta najiM آفلاین
                                    mahta najiM آفلاین
                                    mahta naji
                                    تجربی دوازدهم
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mahta naji انجام شده
                                    #77

                                    معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                    @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                    بله من همون اولم گفتم طبق فعالیت ۴ صفحه ی ۷
                                    و اینکه چرا گفتم پمپ سدیم پتاسیم و کانال های نشتی
                                    در میلین وجود نداره ،طبق جمله ی کتاب که میگه در میلین
                                    پتانسیل عمل نداریم، استنباط کردیم
                                    البته این نظر شخصی من نیس

                                    قدر خودتو بدون

                                    معراج مهدیهم 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • mahta najiM mahta naji

                                      معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                      @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                      بله من همون اولم گفتم طبق فعالیت ۴ صفحه ی ۷
                                      و اینکه چرا گفتم پمپ سدیم پتاسیم و کانال های نشتی
                                      در میلین وجود نداره ،طبق جمله ی کتاب که میگه در میلین
                                      پتانسیل عمل نداریم، استنباط کردیم
                                      البته این نظر شخصی من نیس

                                      معراج مهدیهم آفلاین
                                      معراج مهدیهم آفلاین
                                      معراج مهدیه
                                      تجربی
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #78

                                      @mahta-kamali ببینید درسته در میلین پتانسیل عمل نیست ولی پمپ و کانال نشتی که میتونه در پتانسیل آرامش داشته باشه پس اینکه بگیم چون تو پتانسیل عمل میلین مانعه کانالی نیس بنظر درست نمیاد

                                      mahta najiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • معراج مهدیهم معراج مهدیه

                                        @mahta-kamali ببینید درسته در میلین پتانسیل عمل نیست ولی پمپ و کانال نشتی که میتونه در پتانسیل آرامش داشته باشه پس اینکه بگیم چون تو پتانسیل عمل میلین مانعه کانالی نیس بنظر درست نمیاد

                                        mahta najiM آفلاین
                                        mahta najiM آفلاین
                                        mahta naji
                                        تجربی دوازدهم
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mahta naji انجام شده
                                        #79

                                        معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                        @mahta-kamali ببینید درسته در میلین پتانسیل عمل نیست ولی پمپ و کانال نشتی که میتونه در پتانسیل آرامش داشته باشه پس اینکه بگیم چون تو پتانسیل عمل میلین مانعه کانالی نیس بنظر درست نمیاد

                                        من دیگه نمیدونم چطور باید توضیح بدم!
                                        فکر کنم شما یاخته های پشتیبان رو با میلینِ نورون اشتبا گرفتین
                                        بازم میگم تو میلین پمپ Na و K و کانال های نشتی نداریم
                                        در میلین پتانسیل آرامش نداریم
                                        اصلا پتانسیل آرامش ویژگی نورون هست نه میلینِ نورون

                                        به نظرم بهتره بیخیال این سوال بشین چون اصن تو کنکور نمیاد
                                        الکی وقتتون تلف میشه

                                        قدر خودتو بدون

                                        معراج مهدیهم دریا دریایید 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • mahta najiM mahta naji

                                          معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                          @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                          بله من همون اولم گفتم طبق فعالیت ۴ صفحه ی ۷
                                          و اینکه چرا گفتم پمپ سدیم پتاسیم و کانال های نشتی
                                          در میلین وجود نداره ،طبق جمله ی کتاب که میگه در میلین
                                          پتانسیل عمل نداریم، استنباط کردیم
                                          البته این نظر شخصی من نیس

                                          معراج مهدیهم آفلاین
                                          معراج مهدیهم آفلاین
                                          معراج مهدیه
                                          تجربی
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #80

                                          @mahta-kamali در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                          معراج مهدیه در کانال نشتی و پمپ kو na گفته است:

                                          @mahta-kamali من فک کردم شما میگید پمپ و کانال نشتی توی قسمت میلین دار کتاب بهش اشاره کرده اگه منظورتون کانال دریچه دار بوده که درسته حق با شماس

                                          بله من همون اولم گفتم طبق فعالیت ۴ صفحه ی ۷
                                          و اینکه چرا گفتم پمپ سدیم پتاسیم و کانال های نشتی
                                          در میلین وجود نداره ،طبق جمله ی کتاب که میگه در میلین
                                          پتانسیل عمل نداریم، استنباط کردیم
                                          البته این نظر شخصی من نیس

                                          ببینید اگه نظر به استنباط باشه پتانسیل آرامش هم باید مورد توجه قرار بگیره که کتاب هیچ حرفی از مکانش نزده اگه کتاب میگفت پتانسیل آرامش در گره رانویه و قسمت های بی میلینه استنباط درست بود ولی چون کتاب گنگ صحبت کرده چیزی در این باره نمیتونیم بگیم

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع