IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
@dr.sobhan در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
Orkide yas در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
مینااا
خب هر جسمی یه سطحی داره و یه حجمی
حالا توی سلول ها و کلا تو زیست شناسی این نسبت سطح به حجم واسه زنده موندن سلول مهمه
ینی تامین انرژی و کلی چیزای دیگه و حتی تقسیم کارا به این نسبت بستگی داره
نییازا راحت تر برطرف میشه
سطح روی جسمه که میبینیم و حجم اون سطح به اضافه درونشه
نمیدونم منظورمو گرفتین یا ن
تو سلول های ماهیچه ای و عصبی و نخینه ها نسبت سطح به حجم کمه و نیازا راحتت تر برطرف میشه تو سلولای بزرگ تر سطح بیشتره ولی نسبت سطح به حجم هم زیاده
خداکنه درست گفته باشم و شما هم متوجه شده باشین اگه غلطی دارم دوستان بگیننه ببین در سلول های ککروی یا مکعبی تابع رشد سطح درجه 2 و تابع رشد حجم تابه 3 هست (این نکنته خارج از کتاب و واسه فهم بهتر مطلبه)
در نتیجه هر چه سلول بزرگتر بشه نسبت سطح به حجمش کوچیکتر میشه !چون سطحش با توان 2 داره رشد میکنه ولی حجمش با توان 3 ! بعد این سطح فایدهش اینه که میتونه نیازهای سلول رو بر طرف کنه پس اگه نسبت سطح به حجم خیلی کوچیک بشه دیگه رفع نیاز سلول برای حجم سخت و نشدنی میشه
این واسه فهم کلی قضیه بود
پس : سلول بزرگ نسبت سطح به حجم کمتری داره و سخت تر نیازاش برطرف میشه (کد واسه به یاد موندن : گول هیکلشو نخور از سطح و نسبت سطح به حجم داغونه )
حالا سلول هایی که میخوان بزرگ باشن باید چیکار کنن (سلول عصبی)!کار نداره میان شکل خودشونو از کروی و مکعبی تبدیل میکنن به دراز و نازک که این کار باعث میشه به ازای هر واحد حجم سطح بیشتری نسبت به سلول های کروی شکل داشته باشهحرفات درست تر و آسونترههههه
عزیزم حرفای اقای دکترو بخون بهتره
مینااا -
@dr.sobhan
Orkide yas در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
@dr.sobhan در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
Orkide yas در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
مینااا
خب هر جسمی یه سطحی داره و یه حجمی
حالا توی سلول ها و کلا تو زیست شناسی این نسبت سطح به حجم واسه زنده موندن سلول مهمه
ینی تامین انرژی و کلی چیزای دیگه و حتی تقسیم کارا به این نسبت بستگی داره
نییازا راحت تر برطرف میشه
سطح روی جسمه که میبینیم و حجم اون سطح به اضافه درونشه
نمیدونم منظورمو گرفتین یا ن
تو سلول های ماهیچه ای و عصبی و نخینه ها نسبت سطح به حجم کمه و نیازا راحتت تر برطرف میشه تو سلولای بزرگ تر سطح بیشتره ولی نسبت سطح به حجم هم زیاده
خداکنه درست گفته باشم و شما هم متوجه شده باشین اگه غلطی دارم دوستان بگیننه ببین در سلول های ککروی یا مکعبی تابع رشد سطح درجه 2 و تابع رشد حجم تابه 3 هست (این نکنته خارج از کتاب و واسه فهم بهتر مطلبه)
در نتیجه هر چه سلول بزرگتر بشه نسبت سطح به حجمش کوچیکتر میشه !چون سطحش با توان 2 داره رشد میکنه ولی حجمش با توان 3 ! بعد این سطح فایدهش اینه که میتونه نیازهای سلول رو بر طرف کنه پس اگه نسبت سطح به حجم خیلی کوچیک بشه دیگه رفع نیاز سلول برای حجم سخت و نشدنی میشه
این واسه فهم کلی قضیه بود
پس : سلول بزرگ نسبت سطح به حجم کمتری داره و سخت تر نیازاش برطرف میشه (کد واسه به یاد موندن : گول هیکلشو نخور از سطح و نسبت سطح به حجم داغونه )
حالا سلول هایی که میخوان بزرگ باشن باید چیکار کنن (سلول عصبی)!کار نداره میان شکل خودشونو از کروی و مکعبی تبدیل میکنن به دراز و نازک که این کار باعث میشه به ازای هر واحد حجم سطح بیشتری نسبت به سلول های کروی شکل داشته باشهحرفات درست تر و آسونترههههه
عزیزم حرفای اقای دکترو بخون بهتره
دم جفتتون گرم ک انقد وقت گذاشتین -
مینااا
وظیفه بود عزیزم -
بچه قارچ همین دو فیلمه
-
doctor_who
بله -
استاد ممنون بخاطر گیاهی
-
وااااااااااااااای استاد مرسیییییییییی برای گیاهی
فقط جزوه هاتونم بزارید لطفا -
استاد روزتون مبااااااااااااااااااااااااارک
خدا خیرتون بده. امیدوارم وقت بیشتری رو به جامعه ی دانش اموزان آلاء اختصاص بدید -
باسلام به استاد توانمندمون دکتر رحیمی و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران آلاء ... روز معلم رو بر استاد گرامی ،دکتر رحیمی عزیییییز رو تبریک میگم ... و تشکری بینهایت واسه تدریس فوق العادتون ...
-
ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﯼ ﺗﻮ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﻫﻮﺵ !
ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺑﮑﻦ ﮔﻮﺵ
ﻣﻌﻠﻢ ﭼﻮﻥ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻻ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﻣﺮﻧﺠﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺶ !
ﻣﺰﻥ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﺑﯽ ﺟﺎ ﺑﺮ ﺩﻟﺶ ﻧﯿﺶ
استاد عزیزم روزتون مبارک انشاالله همیشه پاینده و سرزنده باشید
و همچنین از تمام زحمت کشان آلاء از تک تک شون تشکر می کنم
انشاألله ما دانش آموزان با رتبه های خوب آوردن بهترین کادو رو به شما عزیزان بدهیم
-
ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﯼ ﺗﻮ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﻫﻮﺵ !
ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺑﮑﻦ ﮔﻮﺵ
ﻣﻌﻠﻢ ﭼﻮﻥ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻻ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﻣﺮﻧﺠﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺶ !
ﻣﺰﻥ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﺑﯽ ﺟﺎ ﺑﺮ ﺩﻟﺶ ﻧﯿﺶ
استاد عزیزم روزتون مبارک انشاالله همیشه پاینده و سرزنده باشید
و همچنین از تمام زحمت کشان آلاء از تک تک شون تشکر می کنم
انشاألله ما دانش آموزان با رتبه های خوب آوردن بهترین کادو رو به شما عزیزان بدهیم
-
ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﯼ ﺗﻮ ﻋﻘﻞ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﻫﻮﺵ !
ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﺑﮑﻦ ﮔﻮﺵ
ﻣﻌﻠﻢ ﭼﻮﻥ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻻ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ
ﻣﻌﻠﻢ ﺭﺍ ﻣﺮﻧﺠﺎﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺶ !
ﻣﺰﻥ ﺑﺎ ﺣﺮﻑ ﺑﯽ ﺟﺎ ﺑﺮ ﺩﻟﺶ ﻧﯿﺶ
استاد عزیزم روزتون مبارک انشاالله همیشه پاینده و سرزنده باشید
و همچنین از تمام زحمت کشان آلاء از تک تک شون تشکر می کنم
انشاألله ما دانش آموزان با رتبه های خوب آوردن بهترین کادو رو به شما عزیزان بدهیم