رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی
-
Hossein Karami 0
گفتید گام اول برنامه ریزی انتخاب منبع و مقدار ساعت مطالعه و تعداد تست ها برای هر درس هستپس باید یه دسته بندی برای دروس باشه درسته؟
که طبق صحبت قبلی تون گفتید باید به نقاط ضعف و قوت توجه کردشما چطوری درس ها رو تو برنامه تون دسته بندی می کردین ؟ و اینکه تعداد تست ها رو باچه معیاری انتخاب می کردین؟
برای تخمین زمان به چه مواردی دقت می کردین؟@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
گفتید گام اول برنامه ریزی انتخاب منبع و مقدار ساعت مطالعه و تعداد تست ها برای هر درس هستپس باید یه دسته بندی برای دروس باشه درسته؟
که طبق صحبت قبلی تون گفتید باید به نقاط ضعف و قوت توجه کردشما چطوری درس ها رو تو برنامه تون دسته بندی می کردین ؟ و اینکه تعداد تست ها رو باچه معیاری انتخاب می کردین؟
برای تخمین زمان به چه مواردی دقت می کردین؟بر اساس معیار های اول علاقه به درس دوم ضریب درس تو کنکور و سوم ضعف و قوت تعداد تست رو هم بر اساس اهمیت موضوع درس توی کنکور انتخاب میکردم مثلا برای دروس تخصصی سعی میکردم برای هر درس حداقل ۴۰۰ تا سوال در هفته حل کنم و عمومی هم حداقل ۱۰۰ تا برای هر درس و در تخمین هم به تعداد تست و مقدار مطالب خواندنی و حفظی و مفهومی دقت میکردم که با توجه به سرعت حفظ کردن خودم و تست زدن خودم یه تخمین حدودی از زمان اجرا میزدم
-
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
گفتید گام اول برنامه ریزی انتخاب منبع و مقدار ساعت مطالعه و تعداد تست ها برای هر درس هستپس باید یه دسته بندی برای دروس باشه درسته؟
که طبق صحبت قبلی تون گفتید باید به نقاط ضعف و قوت توجه کردشما چطوری درس ها رو تو برنامه تون دسته بندی می کردین ؟ و اینکه تعداد تست ها رو باچه معیاری انتخاب می کردین؟
برای تخمین زمان به چه مواردی دقت می کردین؟بر اساس معیار های اول علاقه به درس دوم ضریب درس تو کنکور و سوم ضعف و قوت تعداد تست رو هم بر اساس اهمیت موضوع درس توی کنکور انتخاب میکردم مثلا برای دروس تخصصی سعی میکردم برای هر درس حداقل ۴۰۰ تا سوال در هفته حل کنم و عمومی هم حداقل ۱۰۰ تا برای هر درس و در تخمین هم به تعداد تست و مقدار مطالب خواندنی و حفظی و مفهومی دقت میکردم که با توجه به سرعت حفظ کردن خودم و تست زدن خودم یه تخمین حدودی از زمان اجرا میزدم
-
Hossein Karami 0
چطور از زمانی که در اختیار داریم به صحیح ترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
چطور از زمانی که در اختیار داریم به صحیح ترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
با یه برنامه ریزی مناسب هم میشه درس خوند هم تفریح مناسب داشت و دونستم دقیق مسیر حرکت که با برنامه ریزی طولانی مدت قابل شناسایی هست
-
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
چطور از زمانی که در اختیار داریم به صحیح ترین شکل ممکن استفاده کنیم؟
با یه برنامه ریزی مناسب هم میشه درس خوند هم تفریح مناسب داشت و دونستم دقیق مسیر حرکت که با برنامه ریزی طولانی مدت قابل شناسایی هست
-
آیا در طول سال منتهی یه آزمون سراسری، اتفاق افتاده از این مسیر که صحبتش رو کردین خارج بشید؟ (اگر بله، علتش چی بوده؟ اگر نه، چطوری این موضوع مدیریت شده؟)
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
آیا در طول سال منتهی یه آزمون سراسری، اتفاق افتاده از این مسیر که صحبتش رو کردین خارج بشید؟ (اگر بله، علتش چی بوده؟ اگر نه، چطوری این موضوع مدیریت شده؟)
بله همون طور که میدونید سال قبل اتفاقات زیادی افتاد که باعث درگیر شدن ذهن هر کسی میشد و من برای مدیریت این موضوع فضای مجازی رو کنار گذاشتم که تا ذهنم درگیر نشه و از اخبار با خبر نشم
-
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
آیا در طول سال منتهی یه آزمون سراسری، اتفاق افتاده از این مسیر که صحبتش رو کردین خارج بشید؟ (اگر بله، علتش چی بوده؟ اگر نه، چطوری این موضوع مدیریت شده؟)
بله همون طور که میدونید سال قبل اتفاقات زیادی افتاد که باعث درگیر شدن ذهن هر کسی میشد و من برای مدیریت این موضوع فضای مجازی رو کنار گذاشتم که تا ذهنم درگیر نشه و از اخبار با خبر نشم
-
Hossein Karami 0
خوب شد اشاره کردین، موضوع تعویق رو چطوری مدیریت کردین ؟ جدای از بحث حواشی و اخبار،
تغییراتی که تو برنامه تون دادین
تاثیرش روی برنامه ریزی بلند مدتی که داشتین چطور بود ؟@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
خوب شد اشاره کردین، موضوع تعویق رو چطوری مدیریت کردین ؟ جدای از بحث حواشی و اخبار،
تغییراتی که تو برنامه تون دادین
تاثیرش روی برنامه ریزی بلند مدتی که داشتین چطور بود ؟چون برنامه ای که ریخته بودم داخل اردیبهشت تموم میشد کل سه پایه و بعد شروع به مرور میکردم و با این اتفاق فقط باعث شد که تعداد دور مروری خودم رو زیاد بکنم و ترجیح میدادم به اتفاقی که خارج از توان من هست و من نمیتونم اون رو کنترل کنم فکر نکنم
-
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
خوب شد اشاره کردین، موضوع تعویق رو چطوری مدیریت کردین ؟ جدای از بحث حواشی و اخبار،
تغییراتی که تو برنامه تون دادین
تاثیرش روی برنامه ریزی بلند مدتی که داشتین چطور بود ؟چون برنامه ای که ریخته بودم داخل اردیبهشت تموم میشد کل سه پایه و بعد شروع به مرور میکردم و با این اتفاق فقط باعث شد که تعداد دور مروری خودم رو زیاد بکنم و ترجیح میدادم به اتفاقی که خارج از توان من هست و من نمیتونم اون رو کنترل کنم فکر نکنم
به نظرتون ارزیابی به صورت برنامه ای مفید هست یا به صورت سنجشی؟
منظور از ارزیابی برنامه ای، شرکت در آزمون هایی مثل قلم چی یا گزینه دو یا... هست که دارای یک برنامه راهبردی با بودجه بندی خاص هستن که پیش روی دانش آموز در یادگیری را هدفمند تر می کند.
و ازمون های سنجشی شرکت در چند مرحله آزمون خاص در طول سال هست.
-
به نظرتون ارزیابی به صورت برنامه ای مفید هست یا به صورت سنجشی؟
منظور از ارزیابی برنامه ای، شرکت در آزمون هایی مثل قلم چی یا گزینه دو یا... هست که دارای یک برنامه راهبردی با بودجه بندی خاص هستن که پیش روی دانش آموز در یادگیری را هدفمند تر می کند.
و ازمون های سنجشی شرکت در چند مرحله آزمون خاص در طول سال هست.
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
به نظرتون ارزیابی به صورت برنامه ای مفید هست یا به صورت سنجشی؟
منظور از ارزیابی برنامه ای، شرکت در آزمون هایی مثل قلم چی یا گزینه دو یا... هست که دارای یک برنامه راهبردی با بودجه بندی خاص هستن که پیش روی دانش آموز در یادگیری را هدفمند تر می کند.
و ازمون های سنجشی شرکت در چند مرحله آزمون خاص در طول سال هست.
بستگی به فرد داره مثلا کسی که در برنامه ریزی و مقدار بودجه بندی مشکل داره حتما باید ارزیابی برنامه ای داشته باشه و کسی که مشکل ندارم آزمون های سنجشی بهتر است ولی هدف اصلی آزمون برای من سنجش آموخته ها و شناسایی نقاطی از درس بود که خوب یاد نگرفتم برای همین ارزش یابی برنامه ای برای من مناسب تر بود و این نوع آزمون باعث میشه که دانش آموز جایگاه خودشو در بین همسالان خودش پیدا کنه برای همین پیشنهاد من بطور کلی ارزیابی برنامه ای هست ولی باز هم تاکید میکنم که به خود دانش آموز وابسته هست
-
خب بچه ها الان شما می تونید سوال هاتون رو بپرسید
مصاحبه ما تموم نشده و قسمت بعدیش رو که در مورد جمع بندی و سایر موارد هست به زودی خواهیم داشت که بهتون اطلاع میدیم کی هست
امشب تا ساعت 22 می تونید سوال هاتون رو بپرسید
باز هم در خدمت آلایی درجه یکمون خواهیم بود
تو تاپیک پایین می تونید سوال هاتون رو بپرسید
https://forum.alaatv.com/topic/25749/سوال-های-شما-از-رتبه-159-منطقه-1-تجربی -
با سلام و وقت بخیر به همه آلایی ها
Hossein Karami 0 خوب هستین ؟ شروع کنیم جلسه امروز رو ؟
این پست پاک شده! -
با سلام و وقت بخیر به همه آلایی ها
Hossein Karami 0 خوب هستین ؟ شروع کنیم جلسه امروز رو ؟
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
با سلام و وقت بخیر به همه آلایی ها
Hossein Karami 0 خوب هستین ؟ شروع کنیم جلسه امروز رو ؟
-
خب بچه ها @دانش-آموزان-آلاء @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
هندزفری ها رو بپوشید که امروز مصاحبه مون صوتی هست -
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
با سلام و وقت بخیر به همه آلایی ها
Hossein Karami 0 خوب هستین ؟ شروع کنیم جلسه امروز رو ؟
-
Hossein Karami 0
خب ما جلسه قبل آخرین موضوعی که صحبت کردیم در مورد آزمون ها بودبه نظرتون آزمون ها در برنامه ریزی ما رو کمک می کنن؟
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
خب ما جلسه قبل آخرین موضوعی که صحبت کردیم در مورد آزمون ها بودبه نظرتون آزمون ها در برنامه ریزی ما رو کمک می کنن؟
-
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
خب ما جلسه قبل آخرین موضوعی که صحبت کردیم در مورد آزمون ها بودبه نظرتون آزمون ها در برنامه ریزی ما رو کمک می کنن؟
باور عموم دانش آموزان این هست که آزمون رو شرکت میکنم و منتظر میمونم تا نتیجه اعلام بشه، که برای ما مشخص هست عدم تحلیل ارزیابی و بررسی کیفیت و کمیت هر درس، نه تنها زمانمون رو هدر میده بلکه ما رو از شناخت یادگیری های ناقص و انجام اقدامات لازم برای تکمیل آن محروم میکنه.
و شناخت آمار کیفی و کمی یادگیری امری مهم در برنامه ریزی هست.چطور میشه بدون نگاه به گذشته و عدم شناخت توانایی های خودمون برنامه ریزی کنیم؟!شما این تحلیل و ارزیابی رو چه شکلی انجام میدادین؟
-
باور عموم دانش آموزان این هست که آزمون رو شرکت میکنم و منتظر میمونم تا نتیجه اعلام بشه، که برای ما مشخص هست عدم تحلیل ارزیابی و بررسی کیفیت و کمیت هر درس، نه تنها زمانمون رو هدر میده بلکه ما رو از شناخت یادگیری های ناقص و انجام اقدامات لازم برای تکمیل آن محروم میکنه.
و شناخت آمار کیفی و کمی یادگیری امری مهم در برنامه ریزی هست.چطور میشه بدون نگاه به گذشته و عدم شناخت توانایی های خودمون برنامه ریزی کنیم؟!شما این تحلیل و ارزیابی رو چه شکلی انجام میدادین؟
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
باور عموم دانش آموزان این هست که آزمون رو شرکت میکنم و منتظر میمونم تا نتیجه اعلام بشه، که برای ما مشخص هست عدم تحلیل ارزیابی و بررسی کیفیت و کمیت هر درس، نه تنها زمانمون رو هدر میده بلکه ما رو از شناخت یادگیری های ناقص و انجام اقدامات لازم برای تکمیل آن محروم میکنه.
و شناخت آمار کیفی و کمی یادگیری امری مهم در برنامه ریزی هست.چطور میشه بدون نگاه به گذشته و عدم شناخت توانایی های خودمون برنامه ریزی کنیم؟!شما این تحلیل و ارزیابی رو چه شکلی انجام میدادین؟
-
Hossein Karami 0
گفتین آزمون های جمع بندی بریم سراغ همین موضوع
بودجه بندی کنکور سراسری ، چندین کتاب رو شامل میشه که در بازه زمانی محدود، امر مطالعه و یادگیری رو با پیچیدگی خاص خودش روبه رو می کنه
فراموشی هم یکی از مواردی هست که مزید برعلت میشهچطور مطالب یادتون میموند؟
-
Hossein Karami 0
گفتین آزمون های جمع بندی بریم سراغ همین موضوع
بودجه بندی کنکور سراسری ، چندین کتاب رو شامل میشه که در بازه زمانی محدود، امر مطالعه و یادگیری رو با پیچیدگی خاص خودش روبه رو می کنه
فراموشی هم یکی از مواردی هست که مزید برعلت میشهچطور مطالب یادتون میموند؟
@m-an در رتبه ۲۵۹ منطقه ۱ کنکور تجربی گفته است:
Hossein Karami 0
گفتین آزمون های جمع بندی بریم سراغ همین موضوع
بودجه بندی کنکور سراسری ، چندین کتاب رو شامل میشه که در بازه زمانی محدود، امر مطالعه و یادگیری رو با پیچیدگی خاص خودش روبه رو می کنه
فراموشی هم یکی از مواردی هست که مزید برعلت میشهچطور مطالب یادتون میموند؟