Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. بررسی سوالات کنکور توسط دکتر رحیمی
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

بررسی سوالات کنکور توسط دکتر رحیمی

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
7 دیدگاه‌ها 2 کاربران 1.7k بازدیدها 3 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • M آفلاین
    M آفلاین
    mohammadhassan
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    0_1496773293706_2017-06-06_224459.png

    دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل سلام دوستان، همونطور که مشخصه از عکس میخوایم بررسی هایی که دکتر رحیمی انجام بدن رو بزاریم تو تاپیک، هر وقت پست جدیدی بزارن من تو این تاپیک قرار میدم، خوشحال میشم از این تاپیک استفاده کنید.

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    9
    • M آفلاین
      M آفلاین
      mohammadhassan
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      0_1496773403256_photo_2017-06-05_14-23-04.jpg

      🔴🔴🔴 نکات سوالهای ۱ تا ۴ کنکور سراسری ۹۴ (سوال ۱۵۶ تا ۱۵۹)

      🔵سوال ۱ - هویج یک گیاه علفی دوساله است و سلول سازنده‌ی تارکشنده از سولهای روپوست ریشه است و ریشه‌ی هویج دارای رشد پسین است (فصل ۱۰ سال سوم)

      💉گزینه ۱ )به دلیل وجود هم چسبی در سلول های آب ، آبی که از طریق تار کشنده وارد سلولهای روپوست ریشه میشود به دلیل افزایش پتانسیل آب، آب به سلولهای درونی تر تا آوند چوبی حرکت میکند و به این ترتیب پیوستگی شیره خام در آوند چوبی حفظ میشود پس این گزینه صحیح است

      💉 گزینه ۲ ) سلولهای مرده نوک ریشه کلاهک ها هستند که وظیفه آنها محافظت از سلولهای مریستمی است نه سلول روپوست

      💉 گزینه ۳ )طبق شکل کتاب درسی سال دوم سلولهای بنیادی از سلولهای روپوست فاصله دارند

      💉 گزینه ۴ ) پلی مر اسید چرب یعنی کوتیکول که طبق جمله کتاب درسی کوتیکول (پوستک ) فقط در روپوست اندام های هوایی وجود دارد در حالیکه سوال در مورد روپوست ریشه صحبت میکند

      🔵 سوال ۲ - آزمون و خطا همان شرطی شدن فعال است (فصل ۷ پیش دانشگاهی)

      💉گزینه ۱) این رفتار از نوع الگوی عمل ثابت و غریزی است

      💉 گزینه ۲) صفت غریزی است که ربطی به یادگیری ندارد

      💉 گزینه ۳)امتناع پرنده از خوردن پروانه مقلد به دلیل این است که پرنده قبلا آنرا خورده و تنبیه شده پس شرطی فعال شده است و این گزینه صحیح است

      💉گزینه ۴) این گزینه هم الگوی عمل ثابت و غریزی است

      🔵 سوال ۳ - دقت کنید که سوال درمورد همه ی رشته های دوک صحبت میکند و همچنین توجه کنید که حسن یوسف یک گیاه گلدار است (فصل ۶ و ۷ سوم)

      💉گزینه۱ ) طبق شکل کتاب بعضی از رشته ها تا نیمه سلول بعضی تا قطب دیگر و بعضی حتی به میانه هم نمیرسند

      💉 گزینه ۲ )بعضی از رشته ها اصلا به کروموزوم ها متصل نمیشوند

      💉 گزینه ۳ ) حسن یوسف گیاه گلدار است و سانتریول ندارد

      💉 گزینه ۴ ) رشته دوک از جنس میکروتوبول است و میکرو توبول و میکرو فلامنت از تغییر شکل اسکلت سلولی حاصل میشوند چون همانطور که گفتیم گیاه گلدار سانتریول ندارد و این تغییر موقت است و در مرحله تلوفاز از بین میرود پس این گزینه صحیح است

      🔵 سوال ۴ - جانوران دورگه حاصل آمیزش دو گونه متفاوت هستند که میتوانند زیستا باشند ولی نمیتوانند گونه جدید ایجاد کنند(فصل ۵ پیش دانشگاهی)

      💉گزینه ۱)این حالت مثل قاطر میشود که زیستاست ولی نازاست و به دلیل نازا بودن نمیتواند روند انتقال ژنها را بصورت پایدار بین گونه ها انجام دهد

      💉 گزینه ۲) در نازایی دورگه جانور زیستا است مثل قاطر که میتواند رشد کند و طی همانند سازی DNA، جانور ژنهایی را که از والدین به ارث رسیده را تکثیر میکند پس این گزینه صحیح است

      💉گزینه ۳ ) در مورد نازایی دورگه مثل قاطر ، جانور زیستا هست ولی توانایی تولید گامت و تولید زاده ندارد و نازاست

      💉 گزینه ۴ ) قاطر نازاست ولی زیستاست و عمر طبیعی دارد

      🔹🔹🔹🔹 توجه 🔹🔹🔹🔹
      توصیه میکنم حتما به این نکات توجه کنید و حین مرور این نکات سوال ها جلو چشمتون باشه که سوال هارو میتونید در اکثر کتاب ها پیدا کنید به علاوه سوال هایی که هرشب بررسی میکنیم رو در کانال قرار میدیم

      موفق باشید ✌️

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • M آفلاین
        M آفلاین
        mohammadhassan
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        0_1496773452239_photo_2017-06-06_22-09-48.jpg

        🔴🔴🔴نکات سوالهای ۵ تا ۸ کنکور سراسری ۹۴ (سوال ۱۶۰ تا ۱۶۳)

        🔵 سوال ۵ - منشا آنزیم های موجود در روده باریک میتوانند ۱-آنزیم های لوزالمعده ۲-آنزیم هایی که از سلولهای دیواره روده باریک آزاد میشوند ۳-آنزیم های معده ۴-آنزیم های موجود در بزاق هستند

        💉 گزینه ۱ ) این گزینه فقط در مورد پروتئازهای لوزالمعده صادق است و برای دیگر آنزیم ها درست نیست

        💉 گزینه ۲ ) فقط آنزیم های پانکراس هستند که با مجرای مشترکی همراه با صفرا به دوازدهه (ابتدای روده باریک) میریزند

        💉 گزینه۳ ) آنزیم هایی که از سلولهای روده باریک که فرسوده میشوند بدون مصرف انرژی از آنها خارج میشوند و وارد روده باریک میشوند

        💉 گزینه ۴ ) این ویژگی مربوط به بافت پوششی است و همه‌ی آنزیم های گوارشی از بافت پوششی منشا میگیرند پس این گزینه صحیح است

        🔵 سوال ۶ - در غشای داخلی میتوکندری های یک نورون طی تنفس هوازی ATP تولید میشود

        💉 گزینه ۱ ) انتقال دهنده های عصبی عموما از نوع پروتئین هستند و کلا سنتز هر نوع ماده ای در سلول نیازمند انرژی است

        💉 گزینه ۲ ) انتقال دهنده عصبی بدون صرف هیچ گونه انرژی در فضای سیناپسی به سلول پس سیناپسی میرسد و آنرا فعال یا مهار میکند پس این گزینه صحیح است

        💉 گزینه ۳ ) برای برقراری پتانسیل آرامش باید پمپ سدیم - پتاسیم فعال سود که با صرف ATP فعالیت میکند

        💉 گزینه ۴ ) آزادسازی انتقال دهنده عصبی با اگزوسیتوز است و اگزوسیتوز هم با صرف انرژی است

        🔵 سوال ۷ - ژن قسمتی از مولکول DNA است و جهش های نقطه‌ای دو نوع اند الف ) نوع یک : جانشینی که در آن یک نوکلوئوتید با یک نوکلوئوتید دیگر عوض میشود نوع دو : تغییر در چارچوب که در آن یک یا چند نوکلوئوتید کم یا اضافه میشوند و چارچوب خوانش ژن تغییر میکند

        💉 گزینه ۱ ) رونوشت اولیه ژن یعنی mRNA نابالغ که اگر تغییر در نوکلوئوتید منجر به تغییر توالی آن شود میتواند باعث افزایش یا کاهش اندازه رونوشت شود

        💉 گزینه ۲ ) محصول ژن یعنی همان پروتئین یا RNA که به دلیل گزینه ۱ این گزینه هم رد میشود

        💉 گزینه ۳ ) عامل ترانسفورماسیون DNA است که اگر جای یک نوکلوئوتید با یک نوکلوئوتید دیگر عوض شود تعداد نوکلوئوتیدهای DNA ثابت مانده و اندازه مولکول تغییر نمیکند پس این گزینه درست است

        💉 گزینه ۴ ) اگر جهش در نواحی تنظیمی رخ دهد باعث مختل شدن تنظیم بیان ژن میشود

        🔵 سوال ۸ - به قید قطعا توجه شود

        💉 گزینه ۱ ) هر سه نوع گیاهان C3 ، C4 و CAM با بالا رفتن دما و شدت نور با افزایش هورمون آبسیزیک اسید و بستن روزنه ها از دفع آب جلوگیری میکنند ولی تنها گیاهانی که در شب روزنه ها را باز میکنند CAM ها هستند

        💉 گزینه ۲ ) این گیاهان C3 هستند که در دما و شدت نور بالا تنفس نوری در آنها رخ میدهد و این گیاهان و به طور کلی همه‌ی سلولهای زنده در غیاب اکسیژن با استفاده از گلیکولیز ، ATP تولید میکنند

        💉 گزینه ۳ ) گیاه CAM است که به کندی رشد میکند و دو مرحله تثبیت CO2 دارد ولی این دومرحله در یک سلول و در دو اندامک متفاوت رخ میدهد

        💉 گزینه ۴ ) گیاه C4 در این شرایط بر تنفس نوری غلبه دارد و فوتوسنتز را با کارایی بسیار پایین انجام نمیدهد بلکه با همین سازگاری توانسته کارایی فوتوسنتز در این شرایط را نسبت به C3 ها افزایش دهد بنابراین این گزینه هم غلط میباشد

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        3
        • M آفلاین
          M آفلاین
          mohammadhassan
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

          0_1496963456042_photo_2017-06-08_22-58-36.jpg

          🔴🔴🔴 نکات سوالهای ۹ تا ۱۲ کنکور سراسری ۹۴ (سوال ۱۶۴ تا ۱۶۷)

          🔵 سوال ۹ - این سوال در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد چون به نوعی میتوان گفت خارج از کتاب بود ولی حذف نشد به هر حال به این نکات توجه کنید که حفره گلویی در جاندارانی حفظ میشود که آبشش دارند که در دوزیستان نوزاد آبشش وجود دارد و سوال مارا مجبور کرده که سیستم گردش خون قورباغه با آبشش را مشابه ماهی در نظر بگیریم

          💉 الف ) همانطور که گفتیم قورباغه‌ای که حفره گلویی و در نتیجه آبشش دارد قطعا نابالغ است و توانایی تولید گامت ندارد (غ)

          💉 ب ) با توجه به اینکه قورباغه نابالغ در آب زندگی میکند و آبزی است پس توانایی دفع اوریک اسید را قطعا ندارد چرا که اوریک اسید ویژه جانداران خشکی زی است (غ)

          💉 ج ) همانطور که گفتیم مجبوریم گردش خون را مشابه ماهی در نظر بگیریم بنابراین خون پس از خروج از قلب به آبشش رفته و سپس به بافت ها میرود (قلب قورباغه سه حفره‌ای و دارای دو دهلیز و یک بطن است ) (غ)

          💉 د ) قورباغه نوزاد گیاهخوار است و گلوکز مورد نیاز خود را از سلولز سلولهای گیاهی تامین میکند ولی قورباغه بالغ گوشتخوار (شکار حشرات) است (ص)

          🔵 سوال ۱۰ - در این سوال به قید بسیاری توجه کنید

          💉 گزینه ۱ ) طبق خط کتاب درسی در همه بافت های گیاهی از جمله برگها و... بیشترین اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط به دست می آورند

          💉 گزینه ۲ ) هورمون موثر در حفظ جذب آب در ریشه آبسیزیک اسید است که نقش اصلی را در خفتگی دانه هم دارد

          💉 گزینه ۳ ) با توجه به قید بسیاری این گزینه کاملا صحیح است و متن کتاب درسی است

          💉 گزینه ۴ ) هورمون های گیاهی در همه‌ی سلولهای هسته دار نمیتوانند تولید شوند بلکه بیشتر در سلولهای مریستمی و هر هورمون در نقطه‌ای خاص تولید میشود

          🔵 سوال ۱۱- تغییر گونه ها دو نوع الگو دارد : یکی الگوی تعادل نقطه‌ای که به صورت ناگهانی و پس از یک دوره طولانی بدون تغییر رخ میدهد و دومی الگوی تغییر تدریجی که به تدریج تغییر صورت میگیرد این سوال در مورد تغییر ناگهانی و نقطه‌ای صحبت میکند و همچنین ۶۵ میلیون سال پیش انقراض پنجم رخ داده است

          💉 گزینه ۱ ) همانطور که گفتیم قبل از تعادل نقطه‌ای همواره گونه در مدت طولانی بدون تغییر یا تغییرات اندک میباشد پس این گزینه صحیح است

          💉 گزینه ۲ ) در انقراض پنجم حدود ۷۶ درصد از گونه های ساکن خشکی نابود شدند

          💉 گزینه ۳ ) در پی انقراض ها همواره شرایط برای گونه های سالم مانده و سازگارتر بهتر میشود

          💉 گزینه ۴ ) با مطالعه یک انقراض نمیشود که سیر تحول را به طور کامل شناخت

          🔵 سوال ۱۲- چرخه زندگی کاهوی دریایی از نوع تناوب نسل و دارای دو مرحله گامتوفیتی (هاپلوئید) و اسپوروفیتی (دبپلوئید) است و سلول های هاپلوئیدی آن هاگ تاژکدار و سلولهای بخش گامتوفیتی و گامت تاژکدار هستند

          💉 گزینه ۱ )هاگ و گامت هردو تاژک دارند ولی همجوشی فقط بین گامت ها رخ میدهد

          💉 گزینه ۲ ) هاگ و گامت تاژکدارند و گامتوفیت حاصل رشد و میتوز سلول هاگ است ولی گامت ها با همجوشی اسپوروفیت را خواهند ساخت

          💉 گزینه ۳ ) سلول هاپلوئیدی بدون تاژک همان سلول پیکر گامتوفیت است که حاصل میتوز هاگ (زئوسپور ۴ تاژکی) است

          💉 گزینه ۴ ) سلولهای پیکری همانطور که گفتیم حاصل میتوز هاگ هستند که هاپلوئید است و یک مجموعه کروموزوم دارد پس این گزینه صحیح است

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          2
          • M آفلاین
            M آفلاین
            mohammadhassan
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

            0_1497288917850_photo_2017-06-10_20-02-49.jpg

            🔴🔴🔴 نکات سوالهای ۱۳ تا ۱۶ کنکور سراسری ۹۴ (سوال ۱۶۸ تا ۱۷۱)

            🔵 سوال ۱۳- نقطه A بعد از موج P قرار دارد که در این نقطه دهلیزها در حال انقباض هستند ، نقطه ی B در حین موج QRS قرار گرفته و کمی قبل از شروع انقباض بطنها ، نقطه‌ی C در حین انقباض بطنها ، در نقطه‌ی D همچنان بطنها در حال انقباض هستند که این نقطه تقریبا همزمان با ثبت موج T است و همچنین نقطه‌ی E بعد از موج T قرار دارد و استراحت عمومی را نشان میدهد

            💉 گزینه ۱ ) در نقطه A یعنی در حین انقباض دهلیزها صدایی شنیده نمیشود پس این گزینه به راحتی رد میشود

            💉 گزینه ۲ ) همانطور که میدانید بخش قابل انقباض قلب میوکارد است که سلولهای ماهیچه‌ی قلبی مخطط و منشعب دارد و طبق نقاط داده شده که در بالا بررسی کردیم در A دهلیز منقبض است و بطن استراحت میکند و در نقطه C بطن منقبض است و دهلیز استراحت میکند پس این گزینه کاملا درست است

            💉 گزینه ۳ ) با توجه به اینکه در نقطه A دهلیزها در حال انقباض هستند و جریان الکتریکی هنوز به بطن ها نرسیده است

            💉 گزینه ۴ ) در نقطه A انتشار پیام عصبی توسط خود سلولهای ماهیچه‌ای میوکارد منتشر میشود و فقط در هنگام زایش تحریک است که گره سینوسی-دهلیزی نقش دارد

            🔵 سوال ۱۴- چرخه جنسی فرد سالم معمولا ۲۸ روز طول میکشد و دو فاز فولیکولی و لوتئال دارد

            💉 گزینه ۱ ) توده‌ای زرد رنگ یعنی جسم زرد است که حدود روز ۲۶ شروع به تحلیل میکند که در این مرحله ترشح استروژن و پروژسترون کاهش میابد پس این گزینه کاملا صحیح میباشد

            💉 گزینه ۲ ) ابتدا باید میزان هورمون لوتئینی کننده (LH) بالا برود و سپس میوزI کامل شود و نخستین گویچه قطبی به دنبال آن آزاد شود

            💉 گزینه ۳ ) این گزینه کمی ابهام دارد ولی با نگاه دقیق به شکل کتاب میتوان فهمید که همزمان با شروع رشد فولیکول پاره شده میزان هورمون FSH شروع به کاهش نمیکند بلکه کمی با تاخیر است

            💉 گزینه ۴ ) تخمک تمایز نیافته همان اوول است که حاصل تکمیل تقسیم میوز یعنی انجام میوزII در ابتدای لوله فالوپ رحم است که این گزینه میگه که آزاد شدن از تخمدان که کلا غلطه

            🔵 سوال ۱۵- کپک های مخاطی از آغازیان هستند و دو نوع‌اند : یکی کپک مخاطی سلولی و یکی کپک مخاطی پلاسمودیومی

            💉 گزینه ۱) هر دونوع کپک در شرایطی میتوانند قابلیت تحرک داشته باشند ولی رویش هاگ در کپسول فقط در مورد کپک های مخاطی پلاسمودیومی میتواند درست باشد پس این گزینه غلط است

            💉 گزینه ۲ ) هر دونوع کپک توانایی تولید سلولهای هاپلوئید را دارند ولی گامت تاژکدار فقط در برخی از کپک های مخاطی پلاسمودیومی دیده میشود

            💉 گزینه ۳ ) توده‌ی سیتوپلاسمی چند هسته‌ای یعنی پلاسمودیم که ویژه کپک های پلاسمودیومی است که در این جانداران پس از تشکیل زیگوت و به دنبال آن پلاسمودیوم که در پلایمودیوم تقسیم میتوز رخ داده و جاندار جدیدی حاصل میشود پس این گزینه درست است

            💉 گزینه۴ ) هر دونوع کپک مخاطی در چرخه زندگی خود توانایی تولید سلول آمیبی شکل را میتوانند داشته باشند ولی تقسیم به توده‌های متعدد فقط در کپک های پلاسمودیومی مشاهده میشود

            🔵 سوال ۱۶- به قید بعضی توجه کنید ، وکتورها در مهندسی ژنتیک برای انتقال ژن مورد نظر به سلول میزبان استفاده میشوند

            💉 گزینه ۱ ) همه‌ی وکتورها باید بتوانند مستقل تکثیر شوند و از امکانات همانندسازی میزبان استفاده کنند

            💉 گزینه ۲ ) همه وکتورها از آنزیم های همانندسازی کننده میزبان (DNAپلیمراز و هلیکاز) استفاده میکنند

            💉 گزینه ۳ ) در شلیک با تفنگ ژنی خود ژن به
            طور مستقیم به سلول وارد میشود و وکتور نقشی در این مورد ندارد

            💉 گزینه ۴ ) آنزیم های محدودکننده اغلب DNA با دو انتهای تک رشته‌ای ایجاد میکنند که این گزینه هم غلط است پس این سوال کلا جواب ندارد !!!! ولی طراح گزینه۴ را درست گرفته شاید بتوان گفت که بعضی باکتری ها پلازمید دارند و به این دلیل شاید بتوان ۴ را درست گرفت که خیلی قانع کننده نیست!!! ولی باتوجه به اینکه گزینه های دیگر کاملا اشتباه هستند با رد گزینه ها هم میشد ۴ را زد

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • M آفلاین
              M آفلاین
              mohammadhassan
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

              0_1497435696250_photo_2017-06-13_22-35-14.jpg

              🔴🔴🔴 نکات سوالهای ۱۷ تا ۲۰ کنکور سراسری ۹۴ (سوال۱۷۲ تا ۱۷۵)

              @pouryarahimi

              🔵 سوال ۱۷- به شکلهای جانوران در فصل گردش مواد توجه خیلی خیلی ویژه داشته باشید!

              💉 گزینه ۱ ) خرچنگ دراز و ملخ هر دو دارای گردش خون باز و قلب منفذ دار دارند که خون از طریق این منافذ به قلب برمیگردد نه رگ شکمی

              💉 گزینه ۲ ) خون عبوری از قلب خرچنگ دراز روشن و پراکسیژن است ولی خون عبوری از قلبهای لوله‌ای کرم خاکی، تیره و پراکسیژن است

              💉 گزینه ۳ ) در ملخ رگهای متعددی از جمله رگ پشتی خون را به سمت سر و سایر قسمتها میراند ولی طبق شکل کتاب در ماهی خون تیره توسط رگ شکمی به آبشش که در سر قرار دارد جریان میابد پس این گزینه صحیح است

              💉 گزینه ۴ ) در ماهی سیاهرگ شکمی خون را به قلب و سپس سرخرگ شکمی خون را از قلب وارد آبشش در سر میکند

              🔵 سوال ۱۸- نخود یک گیاه نهاندانه است و لقاح مضاعف دارد و دارای دانه‌ی بالغ دولپه‌ای و بدون آلبومن است و سلولهایی که کیسه‌ی رویانی را دربرگرفته و احاطه کرده اند سلولهای پارانشیم خورش هستند که دیپلوئید هستند

              💉 الف ) همانطور که گفتیم این سلولها دیپلوئید هستند و کروموزوم همتا دارند (ص)

              💉 ب ) این، لپه های درون کیسه رویانی هستند که آلبومن را به طور کامل مصرف میکنند نه سلولهای خورش (غ)

              💉 ج ) در هنگام تشکیل کیسه رویانی یکی از سلولهای پارانشیم خورش تتراد تشکیل داده و میوز میکند ولی پس از تشکیل کیسه رویانی و لقاح میوز نمیکنند و تتراد تشکیل نمیدهند (غ)

              💉 د ) بخشی که باعث اتصال رویان به گیاه مادر میشود حاصل میتوزهای پی در پی سلول تخم است و ربطی به پارانشیم خورش ندارد (غ)

              🔵 سوال ۱۹- اگر دودمانه را وابسته به جنس مغلوب در نظر بگیریم فرد ۸ یک زن سالم و ناقل(ناخالص) خواهد بود چون پدرش سالم بوده ولی مادرش بیمار بوده است و اگر بایک مرد بیمار که روی کروموزوم X خود الل a که بیماری زا است را دارد آمیزش کند نصف فرزندان بیمار و نصف فرزندان سالم خواهند شد

              🔵 سوال ۲۰ ) واکنش های وابسته به نور در فوتوسنتز مراحل ۱ و ۲ هستند که در مرحله ۱ نور توسط رنگیزه ها جذب میشود و در مرحله ۲ الکترون برانگیخته شده و در زنجیره انتقال الکترون به جریان می افتد و از فوتوسیستم II به سمت فوتوسیستم I حرکت میکند و سپس +NADP را احیا میکند

              💉 گزینه ۱ ) در مرحله ۲ الکترون از فوتوسیستم II که دارای کلروفیل P680 است به سمت فوتوسیستم I که کلروفیل P700 دارد حرکت کرده و در این نقل و انتقال ، پمپ +H فعال شده و همچنین با فعالیت آنزیم تجزیه کننده آب غلظت +H در داخل تیلاکوئید بیشتر میشود و عبور این یون ها از کانال ، باعث ATP سازی میشود (ص)

              💉 گزینه ۲ ) الکترونهایی که از P680 در فوتوسیستم II خارج میشوند انرژی لازم برای فعالیت پمپ غشایی تیلاکوئید را فراهم میکنند پس این گزینه غلط است

              💉 گزینه ۳ ) پروتئینی که در تیلاکوئید ATP سازی میکند ، کانال پروتئینی است که با خروج +H از این کانال غلظت این یون در داخل تیلاکوئید کمتر میشود

              💉 گزینه ۴ ) این گزینه خیلی ساده است و میدانید که آنزیم تجزیه کننده آب در مجاورت فوتوسیستم II (دارای کلروفیل P680) و داخل تیلاکوئید قرار دارد و الکترونهای کاهش یافته این کلروفیل ها را جبران میکند

              @pouryarahimi

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • AHPA آفلاین
                AHPA آفلاین
                AHP
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                دوستان برای سوالات کنکور 94 بخش تخصصی از لینک زیر اقدام کنید :point_down:
                http://www6.sanjesh.org/download/sar94/daftar/tajrobi94/tekhtesasinah.pdf
                و برای پاسخنامه نیز از سایت زیر اقدام کنید ...
                http://www.kanoon.ir/Article/97736

                0_1497440163572_z-as-0074-black-alt00.png

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                2
                پاسخ
                • پاسخ به عنوان موضوع
                وارد شوید تا پست بفرستید
                • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                • بیشترین رای ها


                • درون آمدن

                • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                • اولین پست
                  آخرین پست
                0
                • دسته‌بندی‌ها
                • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                • جدیدترین پست ها
                • برچسب‌ها
                • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                • دوره‌های آلاء
                • گروه‌ها
                • راهنمای آلاخونه
                  • معرفی آلاخونه
                  • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                  • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                  • استفاده از ابزارهای ادیتور
                  • معرفی گروه‌ها
                  • لینک‌های دسترسی سریع