Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. بهترین رقیب شما؟!
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

بهترین رقیب شما؟!

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
6 دیدگاه‌ها 4 کاربران 397 بازدیدها 5 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • سارا M 0س آفلاین
    سارا M 0س آفلاین
    سارا M 0
    خیرین کوچک دریا دل
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    سلام.
    بعضی از دوستان فک میکنند که بهترین رقیب دوستان اونا هستند! یا اینکه وقتی تراز دوستشون پایین تر میشه خوشحال میشن! پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو بخونید تا متوجه بشید بهترین رقیب برای شما کی میتونه باشه!
    بزرگترین رقیب شما کیست؟؟؟
    در طول این یکسال درس خوندن واسه کنکور همیشه حواست به رقیبات درآزمون ها ،در کتابخونه و حتی دوستان و آشنایان نزدیک بود و همیشه سعی کردی که رتبه و تراز و حتی ساعات مطالعشونو زیر ذره بین خودت داشته باشی و بقول معروف جاسوسی رقیبتو میکردی که ببینی اون داره چی میخونه و چقدر داره تست میزنه و…که مبادا ازت جلو باشه!!!کتاب ،جزوه و منابع درسیتو ازش مخفی کنی و حتی با بهترین همکلاسیت به خاطر این یکسال کنکور ،قطع ارتباط کنی!!!رقابت خوبه ولی نه تا این حد که همش فکر کنی اگر با رقیبت درس بخونی ،رفع اشکال کنید و کتاب و جزوه رد وبدل کنید،بازنده ای و دوستت برنده!!!این نگرش منفی داشتن خیلی به ضرر شما خواهد بود تا به نفعتان .اولا اگر واقعا رقیب درسی با سطح بالاتر از خود دارید باید سعی کنید از معلومات و سطح علمی او سودی ببرید حتی اگر در یک درس ازشما قویتر باشد،نه اینکه او را به مثال یک دشمن دیرینه ی خود بدانید که انگار تنها رقیب شما درکنکور،است.پس هوشیارانه عمل کنید همانطور که همیشه بدنبال دانستن رازها و روشهای مطالعه ی نفرات برتر درطول این یکسال بوده اید الان هم بدنبال کسب تجارب و مهارت های درسی از رقیبی باشید که در طول این مدت در کنار شما و پا به پای شما در آزمون ها بوده است.
    بیاد داشته باشید که رقابت باعث افزایش انگیزه و تلاش شما میشود .بهم انرژی بدهید تا جلوی خستگی ها را بگیرید و سرشار از انرژی و با یک روحیه ی رقابتی سالم درس بخونید که فوق العاده این روش در افزایش ساعات مطالعه و راندمان بهتر یادگیری هم شما وهم رقیب درسیتان تاثیر گذار خواهد بود. اما به راستی چه کسی بهتراز خود شما میتواند بهترین و سرسخت ترین رقیب باشد؟؟؟
    با داوطلبی که دیروز بودید و درس خوندید ،رقابت کنید.این گونه رقابت داشتن در مطالعه برای کنکور باعث میشود شما از فضای رقابتی ناسالم دورشده و در نتیجه همیشه ذهنی آرام و بدون تنش و درگیری های فکری ،داشته باشید و وقتی بعداز سپری شدن یک روز و درآخر شب سرتو میذاری روی بالشت،از تلاش و زحمتی که امروز داشتی رضایت قلبی خواهی داشت.این بهترین رقابت شماست چرا که باعث میشه فرداش با امروز خودتون رقابت کنید ،بیشتر تلاش کنید تا بیشتر به اهداف نزدیکتر بشید.با آدمی که دیروز بودید رقابت کنید تا بتوانید بهترین رکوردها را بزنید.
    رقابت با خود برای کاهش پاسخ های غلط در آزمون ها ی نیمسال دوم میتواند بسیار بسیار تاثیر گذار بر رتبه و تراز و نگه داشتن پایدار وضعیت خوب درسی شما تا روز کنکور باشد نه تراز های دارای نوسان که خودتان هم گاهی وقتا شک میکنید چجوری از تراز 3000شدی 5000و یا برعکس از 6000شدی 4000!!!
    کسی که باید آزمون ها و کنکور را سر جلسه مدیریت کند ،مهارت هاشو نشون بده ،تویی نه داوطلب دیگه ای .پس واقعا عاقلانه ومنطقی نیست بخواهی خودتو با شخص دیگه ای مقایسه کنی و بخای کورکورانه باهاش رقابت کنی چون اسم شما روی پاسخبرگ است نه اسم رقیبتان…
    پس تمام سعی وتلاشتو بکار بگیر و قاطعانه همت کن که رقیب دیروزتو شکست بدی.چون فقط خودت میدونی نقطه ضعف ها و کم کاری های رقیب دیروزت کجاهاست پس بازم صادقانه تلاش کن که اشکالاتتو رفع کنی و اینو بدون که سهم تو از قبولی در کنکور محفوظه و به قول معروف هر کسی رزق خودشو برمیداره نه رزق یکی دیگه رو.
    و …بازم رقابت ممنوع….خودتو مدیریت کن و هوشیارانه و هدفمند شده درس بخون نه چشم و گوش بسته…

    اگ ب قیمت از دست دادنِ آرامشته زیادی گرونه!
    پس رهاش کن بره؛)

    سارا M 0س M AMIN HOSSEINI 0A 3 پاسخ آخرین پاسخ
    8
    • سارا M 0س سارا M 0

      سلام.
      بعضی از دوستان فک میکنند که بهترین رقیب دوستان اونا هستند! یا اینکه وقتی تراز دوستشون پایین تر میشه خوشحال میشن! پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو بخونید تا متوجه بشید بهترین رقیب برای شما کی میتونه باشه!
      بزرگترین رقیب شما کیست؟؟؟
      در طول این یکسال درس خوندن واسه کنکور همیشه حواست به رقیبات درآزمون ها ،در کتابخونه و حتی دوستان و آشنایان نزدیک بود و همیشه سعی کردی که رتبه و تراز و حتی ساعات مطالعشونو زیر ذره بین خودت داشته باشی و بقول معروف جاسوسی رقیبتو میکردی که ببینی اون داره چی میخونه و چقدر داره تست میزنه و…که مبادا ازت جلو باشه!!!کتاب ،جزوه و منابع درسیتو ازش مخفی کنی و حتی با بهترین همکلاسیت به خاطر این یکسال کنکور ،قطع ارتباط کنی!!!رقابت خوبه ولی نه تا این حد که همش فکر کنی اگر با رقیبت درس بخونی ،رفع اشکال کنید و کتاب و جزوه رد وبدل کنید،بازنده ای و دوستت برنده!!!این نگرش منفی داشتن خیلی به ضرر شما خواهد بود تا به نفعتان .اولا اگر واقعا رقیب درسی با سطح بالاتر از خود دارید باید سعی کنید از معلومات و سطح علمی او سودی ببرید حتی اگر در یک درس ازشما قویتر باشد،نه اینکه او را به مثال یک دشمن دیرینه ی خود بدانید که انگار تنها رقیب شما درکنکور،است.پس هوشیارانه عمل کنید همانطور که همیشه بدنبال دانستن رازها و روشهای مطالعه ی نفرات برتر درطول این یکسال بوده اید الان هم بدنبال کسب تجارب و مهارت های درسی از رقیبی باشید که در طول این مدت در کنار شما و پا به پای شما در آزمون ها بوده است.
      بیاد داشته باشید که رقابت باعث افزایش انگیزه و تلاش شما میشود .بهم انرژی بدهید تا جلوی خستگی ها را بگیرید و سرشار از انرژی و با یک روحیه ی رقابتی سالم درس بخونید که فوق العاده این روش در افزایش ساعات مطالعه و راندمان بهتر یادگیری هم شما وهم رقیب درسیتان تاثیر گذار خواهد بود. اما به راستی چه کسی بهتراز خود شما میتواند بهترین و سرسخت ترین رقیب باشد؟؟؟
      با داوطلبی که دیروز بودید و درس خوندید ،رقابت کنید.این گونه رقابت داشتن در مطالعه برای کنکور باعث میشود شما از فضای رقابتی ناسالم دورشده و در نتیجه همیشه ذهنی آرام و بدون تنش و درگیری های فکری ،داشته باشید و وقتی بعداز سپری شدن یک روز و درآخر شب سرتو میذاری روی بالشت،از تلاش و زحمتی که امروز داشتی رضایت قلبی خواهی داشت.این بهترین رقابت شماست چرا که باعث میشه فرداش با امروز خودتون رقابت کنید ،بیشتر تلاش کنید تا بیشتر به اهداف نزدیکتر بشید.با آدمی که دیروز بودید رقابت کنید تا بتوانید بهترین رکوردها را بزنید.
      رقابت با خود برای کاهش پاسخ های غلط در آزمون ها ی نیمسال دوم میتواند بسیار بسیار تاثیر گذار بر رتبه و تراز و نگه داشتن پایدار وضعیت خوب درسی شما تا روز کنکور باشد نه تراز های دارای نوسان که خودتان هم گاهی وقتا شک میکنید چجوری از تراز 3000شدی 5000و یا برعکس از 6000شدی 4000!!!
      کسی که باید آزمون ها و کنکور را سر جلسه مدیریت کند ،مهارت هاشو نشون بده ،تویی نه داوطلب دیگه ای .پس واقعا عاقلانه ومنطقی نیست بخواهی خودتو با شخص دیگه ای مقایسه کنی و بخای کورکورانه باهاش رقابت کنی چون اسم شما روی پاسخبرگ است نه اسم رقیبتان…
      پس تمام سعی وتلاشتو بکار بگیر و قاطعانه همت کن که رقیب دیروزتو شکست بدی.چون فقط خودت میدونی نقطه ضعف ها و کم کاری های رقیب دیروزت کجاهاست پس بازم صادقانه تلاش کن که اشکالاتتو رفع کنی و اینو بدون که سهم تو از قبولی در کنکور محفوظه و به قول معروف هر کسی رزق خودشو برمیداره نه رزق یکی دیگه رو.
      و …بازم رقابت ممنوع….خودتو مدیریت کن و هوشیارانه و هدفمند شده درس بخون نه چشم و گوش بسته…

      سارا M 0س آفلاین
      سارا M 0س آفلاین
      سارا M 0
      خیرین کوچک دریا دل
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      سارا M 0
      تجربیا
      دانش-آموزان-آلاء

      اگ ب قیمت از دست دادنِ آرامشته زیادی گرونه!
      پس رهاش کن بره؛)

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • سارا M 0س سارا M 0

        سلام.
        بعضی از دوستان فک میکنند که بهترین رقیب دوستان اونا هستند! یا اینکه وقتی تراز دوستشون پایین تر میشه خوشحال میشن! پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو بخونید تا متوجه بشید بهترین رقیب برای شما کی میتونه باشه!
        بزرگترین رقیب شما کیست؟؟؟
        در طول این یکسال درس خوندن واسه کنکور همیشه حواست به رقیبات درآزمون ها ،در کتابخونه و حتی دوستان و آشنایان نزدیک بود و همیشه سعی کردی که رتبه و تراز و حتی ساعات مطالعشونو زیر ذره بین خودت داشته باشی و بقول معروف جاسوسی رقیبتو میکردی که ببینی اون داره چی میخونه و چقدر داره تست میزنه و…که مبادا ازت جلو باشه!!!کتاب ،جزوه و منابع درسیتو ازش مخفی کنی و حتی با بهترین همکلاسیت به خاطر این یکسال کنکور ،قطع ارتباط کنی!!!رقابت خوبه ولی نه تا این حد که همش فکر کنی اگر با رقیبت درس بخونی ،رفع اشکال کنید و کتاب و جزوه رد وبدل کنید،بازنده ای و دوستت برنده!!!این نگرش منفی داشتن خیلی به ضرر شما خواهد بود تا به نفعتان .اولا اگر واقعا رقیب درسی با سطح بالاتر از خود دارید باید سعی کنید از معلومات و سطح علمی او سودی ببرید حتی اگر در یک درس ازشما قویتر باشد،نه اینکه او را به مثال یک دشمن دیرینه ی خود بدانید که انگار تنها رقیب شما درکنکور،است.پس هوشیارانه عمل کنید همانطور که همیشه بدنبال دانستن رازها و روشهای مطالعه ی نفرات برتر درطول این یکسال بوده اید الان هم بدنبال کسب تجارب و مهارت های درسی از رقیبی باشید که در طول این مدت در کنار شما و پا به پای شما در آزمون ها بوده است.
        بیاد داشته باشید که رقابت باعث افزایش انگیزه و تلاش شما میشود .بهم انرژی بدهید تا جلوی خستگی ها را بگیرید و سرشار از انرژی و با یک روحیه ی رقابتی سالم درس بخونید که فوق العاده این روش در افزایش ساعات مطالعه و راندمان بهتر یادگیری هم شما وهم رقیب درسیتان تاثیر گذار خواهد بود. اما به راستی چه کسی بهتراز خود شما میتواند بهترین و سرسخت ترین رقیب باشد؟؟؟
        با داوطلبی که دیروز بودید و درس خوندید ،رقابت کنید.این گونه رقابت داشتن در مطالعه برای کنکور باعث میشود شما از فضای رقابتی ناسالم دورشده و در نتیجه همیشه ذهنی آرام و بدون تنش و درگیری های فکری ،داشته باشید و وقتی بعداز سپری شدن یک روز و درآخر شب سرتو میذاری روی بالشت،از تلاش و زحمتی که امروز داشتی رضایت قلبی خواهی داشت.این بهترین رقابت شماست چرا که باعث میشه فرداش با امروز خودتون رقابت کنید ،بیشتر تلاش کنید تا بیشتر به اهداف نزدیکتر بشید.با آدمی که دیروز بودید رقابت کنید تا بتوانید بهترین رکوردها را بزنید.
        رقابت با خود برای کاهش پاسخ های غلط در آزمون ها ی نیمسال دوم میتواند بسیار بسیار تاثیر گذار بر رتبه و تراز و نگه داشتن پایدار وضعیت خوب درسی شما تا روز کنکور باشد نه تراز های دارای نوسان که خودتان هم گاهی وقتا شک میکنید چجوری از تراز 3000شدی 5000و یا برعکس از 6000شدی 4000!!!
        کسی که باید آزمون ها و کنکور را سر جلسه مدیریت کند ،مهارت هاشو نشون بده ،تویی نه داوطلب دیگه ای .پس واقعا عاقلانه ومنطقی نیست بخواهی خودتو با شخص دیگه ای مقایسه کنی و بخای کورکورانه باهاش رقابت کنی چون اسم شما روی پاسخبرگ است نه اسم رقیبتان…
        پس تمام سعی وتلاشتو بکار بگیر و قاطعانه همت کن که رقیب دیروزتو شکست بدی.چون فقط خودت میدونی نقطه ضعف ها و کم کاری های رقیب دیروزت کجاهاست پس بازم صادقانه تلاش کن که اشکالاتتو رفع کنی و اینو بدون که سهم تو از قبولی در کنکور محفوظه و به قول معروف هر کسی رزق خودشو برمیداره نه رزق یکی دیگه رو.
        و …بازم رقابت ممنوع….خودتو مدیریت کن و هوشیارانه و هدفمند شده درس بخون نه چشم و گوش بسته…

        M آفلاین
        M آفلاین
        moohamad bahrami
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        سارا M 0 کاملا موافقم

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        4
        • سارا M 0س سارا M 0

          سلام.
          بعضی از دوستان فک میکنند که بهترین رقیب دوستان اونا هستند! یا اینکه وقتی تراز دوستشون پایین تر میشه خوشحال میشن! پیشنهاد میکنم مطلب زیر رو بخونید تا متوجه بشید بهترین رقیب برای شما کی میتونه باشه!
          بزرگترین رقیب شما کیست؟؟؟
          در طول این یکسال درس خوندن واسه کنکور همیشه حواست به رقیبات درآزمون ها ،در کتابخونه و حتی دوستان و آشنایان نزدیک بود و همیشه سعی کردی که رتبه و تراز و حتی ساعات مطالعشونو زیر ذره بین خودت داشته باشی و بقول معروف جاسوسی رقیبتو میکردی که ببینی اون داره چی میخونه و چقدر داره تست میزنه و…که مبادا ازت جلو باشه!!!کتاب ،جزوه و منابع درسیتو ازش مخفی کنی و حتی با بهترین همکلاسیت به خاطر این یکسال کنکور ،قطع ارتباط کنی!!!رقابت خوبه ولی نه تا این حد که همش فکر کنی اگر با رقیبت درس بخونی ،رفع اشکال کنید و کتاب و جزوه رد وبدل کنید،بازنده ای و دوستت برنده!!!این نگرش منفی داشتن خیلی به ضرر شما خواهد بود تا به نفعتان .اولا اگر واقعا رقیب درسی با سطح بالاتر از خود دارید باید سعی کنید از معلومات و سطح علمی او سودی ببرید حتی اگر در یک درس ازشما قویتر باشد،نه اینکه او را به مثال یک دشمن دیرینه ی خود بدانید که انگار تنها رقیب شما درکنکور،است.پس هوشیارانه عمل کنید همانطور که همیشه بدنبال دانستن رازها و روشهای مطالعه ی نفرات برتر درطول این یکسال بوده اید الان هم بدنبال کسب تجارب و مهارت های درسی از رقیبی باشید که در طول این مدت در کنار شما و پا به پای شما در آزمون ها بوده است.
          بیاد داشته باشید که رقابت باعث افزایش انگیزه و تلاش شما میشود .بهم انرژی بدهید تا جلوی خستگی ها را بگیرید و سرشار از انرژی و با یک روحیه ی رقابتی سالم درس بخونید که فوق العاده این روش در افزایش ساعات مطالعه و راندمان بهتر یادگیری هم شما وهم رقیب درسیتان تاثیر گذار خواهد بود. اما به راستی چه کسی بهتراز خود شما میتواند بهترین و سرسخت ترین رقیب باشد؟؟؟
          با داوطلبی که دیروز بودید و درس خوندید ،رقابت کنید.این گونه رقابت داشتن در مطالعه برای کنکور باعث میشود شما از فضای رقابتی ناسالم دورشده و در نتیجه همیشه ذهنی آرام و بدون تنش و درگیری های فکری ،داشته باشید و وقتی بعداز سپری شدن یک روز و درآخر شب سرتو میذاری روی بالشت،از تلاش و زحمتی که امروز داشتی رضایت قلبی خواهی داشت.این بهترین رقابت شماست چرا که باعث میشه فرداش با امروز خودتون رقابت کنید ،بیشتر تلاش کنید تا بیشتر به اهداف نزدیکتر بشید.با آدمی که دیروز بودید رقابت کنید تا بتوانید بهترین رکوردها را بزنید.
          رقابت با خود برای کاهش پاسخ های غلط در آزمون ها ی نیمسال دوم میتواند بسیار بسیار تاثیر گذار بر رتبه و تراز و نگه داشتن پایدار وضعیت خوب درسی شما تا روز کنکور باشد نه تراز های دارای نوسان که خودتان هم گاهی وقتا شک میکنید چجوری از تراز 3000شدی 5000و یا برعکس از 6000شدی 4000!!!
          کسی که باید آزمون ها و کنکور را سر جلسه مدیریت کند ،مهارت هاشو نشون بده ،تویی نه داوطلب دیگه ای .پس واقعا عاقلانه ومنطقی نیست بخواهی خودتو با شخص دیگه ای مقایسه کنی و بخای کورکورانه باهاش رقابت کنی چون اسم شما روی پاسخبرگ است نه اسم رقیبتان…
          پس تمام سعی وتلاشتو بکار بگیر و قاطعانه همت کن که رقیب دیروزتو شکست بدی.چون فقط خودت میدونی نقطه ضعف ها و کم کاری های رقیب دیروزت کجاهاست پس بازم صادقانه تلاش کن که اشکالاتتو رفع کنی و اینو بدون که سهم تو از قبولی در کنکور محفوظه و به قول معروف هر کسی رزق خودشو برمیداره نه رزق یکی دیگه رو.
          و …بازم رقابت ممنوع….خودتو مدیریت کن و هوشیارانه و هدفمند شده درس بخون نه چشم و گوش بسته…

          AMIN HOSSEINI 0A آفلاین
          AMIN HOSSEINI 0A آفلاین
          AMIN HOSSEINI 0
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          سارا M 0
          عالی بود فکرمو باز کرد .:ok_hand_medium-light_skin_tone:

          سارا M 0س 1 پاسخ آخرین پاسخ
          3
          • amir karami 0A آفلاین
            amir karami 0A آفلاین
            amir karami 0
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط amir karami 0 انجام شده
            #5

            همیشه علاقه داشتم که دوستی داشته باشم که رقیب درسیم باشه
            همینطوری نکته رد و بدل کنیم کتاب بدم بهش و اونم کتاب بده بهم و ....
            اگرچه من با دوستام رو راس بودم ولی اون ها نه
            سر همین دیگه فقط اینو به خودم قبولاندم که تنها رقیب من خود من هستم
            عقیده خیلی خوبیه بهتر از اینکه با بچه های تاپ قلمچی و گزینه دو و ..... رقابت داشته باشی

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            4
            • AMIN HOSSEINI 0A AMIN HOSSEINI 0

              سارا M 0
              عالی بود فکرمو باز کرد .:ok_hand_medium-light_skin_tone:

              سارا M 0س آفلاین
              سارا M 0س آفلاین
              سارا M 0
              خیرین کوچک دریا دل
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              AMIN HOSSEINI 0
              خواهش میکنم...خوشحالم ک مفید بود.

              amir karami 0 در بهترین رقیب شما؟! گفته است:

              همیشه علاقه داشتم که دوستی داشته باشم که رقیب درسیم باشه
              همینطوری نکته رد و بدل کنیم کتاب بدم بهش و اونم کتاب بده بهم و ....
              اگرچه من با دوستام رو راس بودم ولی اون ها نه
              سر همین دیگه فقط اینو به خودم قبولاندم که تنها رقیب من خود من هستم
              عقیده خیلی خوبیه بهتر از اینکه با بچه های تاپ قلمچی و گزینه دو و ..... رقابت داشته باشی

              دقیقا...من خودم به شخصه همیشه دلم میخواسته ک ی خواهر همسن خودم داشته باشم...تا هم باهم پیشرفت کنیم و هم همدیگه رو درک کنیم چون شرایطمون یکیه....

              به نظرم بهترین رقیب آدم خودشه((: شماهم دقیقا درست میگید...بهتره با خوده دیروزیتون رقابت کنید...اینجوری موقع خواب خودتون رو با دیروز مقایسه میکنید و وقتی پیشرفتتون رو می بینید براتون لذتی داره ک خودش انرژی بهتون میده.

              اگ ب قیمت از دست دادنِ آرامشته زیادی گرونه!
              پس رهاش کن بره؛)

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              پاسخ
              • پاسخ به عنوان موضوع
              وارد شوید تا پست بفرستید
              • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
              • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
              • بیشترین رای ها


              • درون آمدن

              • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

              • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
              • اولین پست
                آخرین پست
              0
              • دسته‌بندی‌ها
              • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
              • جدیدترین پست ها
              • برچسب‌ها
              • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
              • دوره‌های آلاء
              • گروه‌ها
              • راهنمای آلاخونه
                • معرفی آلاخونه
                • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                • استفاده از ابزارهای ادیتور
                • معرفی گروه‌ها
                • لینک‌های دسترسی سریع