Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
زیستکنکور۱۴۰۰تحلیل کنکورنکته و تستجمع بندی زیست
331 دیدگاه‌ها 14 کاربران 11.1k بازدیدها 12 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • H_RH H_R

    ۵.چند مورد، در ارتباط با انسان صحیح است؟
    الف) عملکرد هر آنزیم، تحت تأثیر جهش دستخوش تغییر می گردد.
    ب) نوعی جهش می تواند هر دو فامتن (کروموزوم) همتا را تحت تأثیر قرار دهد.
    ج) در پی وقوع نوعی جهش در رمزه (کدون) پایان، بر طول فراورده ژن افزوده می شود.
    د) در هر جهش کوچک، همواره نوکلئوتید یا نوکلئوتیدهایی اضافه، حذف و جانشین می گردد .
    ۱)۱
    ۲)۲
    ۳)۳
    ۴)۴
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    خب این بود از این سوالات 😁
    منتظر پاسخ هاتون هستم🤨😉😏

    امیدوارم مفید باشن🌸

    P آفلاین
    P آفلاین
    parisa___
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #317

    H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

    ۵.چند مورد، در ارتباط با انسان صحیح است؟
    الف) عملکرد هر آنزیم، تحت تأثیر جهش دستخوش تغییر می گردد.
    ب) نوعی جهش می تواند هر دو فامتن (کروموزوم) همتا را تحت تأثیر قرار دهد.
    ج) در پی وقوع نوعی جهش در رمزه (کدون) پایان، بر طول فراورده ژن افزوده می شود.
    د) در هر جهش کوچک، همواره نوکلئوتید یا نوکلئوتیدهایی اضافه، حذف و جانشین می گردد .
    ۱)۱
    ۲)۲
    ۳)۳
    ۴)۴
    .

    گزینه ۲
    الف) از جایگاه فعال می‌تونه دور باشه مشکلی ایجاد نمیکنه
    ب) مضاعف شدگی
    ج) اگه جهش اضافه رخ بده میشه
    د) حس میکنم اگه یا گذاشته بود درست تر میشد 😶اضافه یا حذف یا جانشین

    اللَّهُمَّ لَاتَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أبَداً

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • H_RH H_R

      ۴. بخشی از ساقه مغز انسان که نسبت به سایرین به بخش حاوی گیرنده های حساس به افزایش کربن دی اکسید نزدیک تر است، چه مشخصه ای دارد؟
      ۱) می تواند دم را خاتمه دهد و مدت زمان دم را تنظیم نماید.
      ۲) باعث تنظیم دمای بدن، تشنگی، گرسنگی و خواب می شود.
      ۳) در فعالیت های شنوایی، بینایی و حرکت نقش اصلی را دارد.
      ۴) با دریافت پیام گیرنده های مفاصل و عضلات اسکلتی، وضعیت بدن را تنظیم می کند.

      P آفلاین
      P آفلاین
      parisa___
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط parisa___ انجام شده
      #318

      H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

      ۴. بخشی از ساقه مغز انسان که نسبت به سایرین به بخش حاوی گیرنده های حساس به افزایش کربن دی اکسید نزدیک تر است، چه مشخصه ای دارد؟
      ۱) می تواند دم را خاتمه دهد و مدت زمان دم را تنظیم نماید.
      ۲) باعث تنظیم دمای بدن، تشنگی، گرسنگی و خواب می شود.
      ۳) در فعالیت های شنوایی، بینایی و حرکت نقش اصلی را دارد.
      ۴) با دریافت پیام گیرنده های مفاصل و عضلات اسکلتی، وضعیت بدن را تنظیم می کند.

      بخش حاوی گیرنده حساس بهco2 در بصل النخاع هست← بخش پل مغزی نسبت به بقیه بهش نزدیک تر
      گزینه۱ درسته
      ۲) هیپوتالاموس
      ۳) مغز میانی
      ۴) مخچه

      اللَّهُمَّ لَاتَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أبَداً

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • H_RH H_R

        ۳.کدام مورد، درباره همه جانورانی صادق است که زاده هایشان را به کمک غدد شیری خود تغذیه می کنند؟
        ۱) گوارش میکروبی در آنها، پس از گوارش آنزیمی صورت می گیرد.
        ۲) در شرایطی، بازجذب آب از مثانه آنها به خون افزایش پیدا می کند.
        ۳) فشار خون ریوی در آنها، کمتر از فشار خون گردش عمومی بدن است.
        ۴) در شرایط بارداری، سرخرگهای بند ناف، خون جنین آنها را به جفت منتقل می کند.

        P آفلاین
        P آفلاین
        parisa___
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط parisa___ انجام شده
        #319

        H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

        ۳.کدام مورد، درباره همه جانورانی صادق است که زاده هایشان را به کمک غدد شیری خود تغذیه می کنند؟
        ۱) گوارش میکروبی در آنها، پس از گوارش آنزیمی صورت می گیرد.
        ۲) در شرایطی، بازجذب آب از مثانه آنها به خون افزایش پیدا می کند.
        ۳) فشار خون ریوی در آنها، کمتر از فشار خون گردش عمومی بدن است.
        ۴) در شرایط بارداری، سرخرگهای بند ناف، خون جنین آنها را به جفت منتقل می کند.

        گزینه ۳
        ۱) نشخوار کنندگان← آنزیمی بعد میکروبی
        ۲)با جذب آب از کلیه بود
        ۳)درسته پستانداران جدایی کامل بطن،گردش مضاعف
        ۴) پلاتی پوس تخم گذار

        اللَّهُمَّ لَاتَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أبَداً

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        2
        • H_RH H_R

          ۲. به طور معمول کدام عبارت، در خصوص یک یاخته عصبی فاقد میلین انسان صحیح است؟
          ۱) در زمانی که اختلاف پتانسیل دو سوی غشا به کمترین مقدار خود برسد، فقط یک نوع یون از غشا عبور می کند.
          ۲) سرعت هدایت پیام عصبی در بین هر دو نقطه متوالی یک رشته عصبی (با قطر یکنواخت)، مقدار ثابتی است.
          ۳) با بسته شدن هر دو نوع کانال دریچه دار یونی، مقدار اختلاف پتانسیل دو سوی غشا بدون تغییر خواهد ماند.
          ۴) ایجاد پتانسیل عمل در هر نقطه از رشته عصبی به تولید پتانسیل عمل در نقطه مجاورش وابسته است.

          P آفلاین
          P آفلاین
          parisa___
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط parisa___ انجام شده
          #320

          H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

          ۲. به طور معمول کدام عبارت، در خصوص یک یاخته عصبی فاقد میلین انسان صحیح است؟
          ۱) در زمانی که اختلاف پتانسیل دو سوی غشا به کمترین مقدار خود برسد، فقط یک نوع یون از غشا عبور می کند.
          ۲) سرعت هدایت پیام عصبی در بین هر دو نقطه متوالی یک رشته عصبی (با قطر یکنواخت)، مقدار ثابتی است.
          ۳) با بسته شدن هر دو نوع کانال دریچه دار یونی، مقدار اختلاف پتانسیل دو سوی غشا بدون تغییر خواهد ماند.
          ۴) ایجاد پتانسیل عمل در هر نقطه از رشته عصبی به تولید پتانسیل عمل در نقطه مجاورش وابسته است.

          گزینه ۲
          سلول رابط و میگه
          ۱) کانال های نشتی همیشه باز و پمپ ←Na,k درحال عبور
          ۲) درست
          ۳) برای یک لحظه وقتی که اختلاف پتانسیل+۳۰ هر دو کانال بسته است و بعد دوباره اختلاف پتانسیل تغییر میکنه
          ۴) اولین نقطه ای که پتانسیل عمل از اونجا شروع میشه

          اللَّهُمَّ لَاتَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أبَداً

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          2
          • H_RH H_R

            ۱.کدام مورد، درباره همه بی مهرگانی صادق است که به کمک نفریدی، عمل دفع مواد زائد را به انجام می رسانند؟
            ۱) ساختاری جهت بستن منافذ تنفسی سطح بدن دارند.
            ۲) با کمک یاخته و یا بخشی از آن، اثر محرک را دریافت می کنند.
            ۳) همولنف در آنها، از طریق رگها به درون حفره هایی پمپ می شود.
            ۴) مواد زائد بدن آنها، توسط کریچه (واکوئل) های انقباضی دفع می شود.

            P آفلاین
            P آفلاین
            parisa___
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #321

            H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

            ۱.کدام مورد، درباره همه بی مهرگانی صادق است که به کمک نفریدی، عمل دفع مواد زائد را به انجام می رسانند؟
            ۱) ساختاری جهت بستن منافذ تنفسی سطح بدن دارند.
            ۲) با کمک یاخته و یا بخشی از آن، اثر محرک را دریافت می کنند.
            ۳) همولنف در آنها، از طریق رگها به درون حفره هایی پمپ می شود.
            ۴) مواد زائد بدن آنها، توسط کریچه (واکوئل) های انقباضی دفع می شود.

            گزینه ۲
            نفریدی←۱_پروتونفریدی۲_متانفریدی
            ۱) کرم خاکی که تنفس پوستی داره نه نایدیسی
            ۲)گیرنده حسی سلول یا بخشی از سلول!!
            ۳) کرم خاکی←خون داره
            ۴_کرم خاکی مثانه داره که به منفذ ادراری ختم میشه

            اللَّهُمَّ لَاتَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أبَداً

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • H_RH H_R

              ۱.کدام مورد، درباره همه بی مهرگانی صادق است که به کمک نفریدی، عمل دفع مواد زائد را به انجام می رسانند؟
              ۱) ساختاری جهت بستن منافذ تنفسی سطح بدن دارند.
              ۲) با کمک یاخته و یا بخشی از آن، اثر محرک را دریافت می کنند.
              ۳) همولنف در آنها، از طریق رگها به درون حفره هایی پمپ می شود.
              ۴) مواد زائد بدن آنها، توسط کریچه (واکوئل) های انقباضی دفع می شود.

              kosariK آفلاین
              kosariK آفلاین
              kosari
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #322

              H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

              ۱.کدام مورد، درباره همه بی مهرگانی صادق است که به کمک نفریدی، عمل دفع مواد زائد را به انجام می رسانند؟
              ۱) ساختاری جهت بستن منافذ تنفسی سطح بدن دارند.
              ۲) با کمک یاخته و یا بخشی از آن، اثر محرک را دریافت می کنند.
              ۳) همولنف در آنها، از طریق رگها به درون حفره هایی پمپ می شود.
              ۴) مواد زائد بدن آنها، توسط کریچه (واکوئل) های انقباضی دفع می شود.

              ۲
              H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

              ۲. به طور معمول کدام عبارت، در خصوص یک یاخته عصبی فاقد میلین انسان صحیح است؟
              ۱) در زمانی که اختلاف پتانسیل دو سوی غشا به کمترین مقدار خود برسد، فقط یک نوع یون از غشا عبور می کند.
              ۲) سرعت هدایت پیام عصبی در بین هر دو نقطه متوالی یک رشته عصبی (با قطر یکنواخت)، مقدار ثابتی است.
              ۳) با بسته شدن هر دو نوع کانال دریچه دار یونی، مقدار اختلاف پتانسیل دو سوی غشا بدون تغییر خواهد ماند.
              ۴) ایجاد پتانسیل عمل در هر نقطه از رشته عصبی به تولید پتانسیل عمل در نقطه مجاورش وابسته است.

              ۲
              H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

              ۳.کدام مورد، درباره همه جانورانی صادق است که زاده هایشان را به کمک غدد شیری خود تغذیه می کنند؟
              ۱) گوارش میکروبی در آنها، پس از گوارش آنزیمی صورت می گیرد.
              ۲) در شرایطی، بازجذب آب از مثانه آنها به خون افزایش پیدا می کند.
              ۳) فشار خون ریوی در آنها، کمتر از فشار خون گردش عمومی بدن است.
              ۴) در شرایط بارداری، سرخرگهای بند ناف، خون جنین آنها را به جفت منتقل می کند.

              ۳
              H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

              ۴. بخشی از ساقه مغز انسان که نسبت به سایرین به بخش حاوی گیرنده های حساس به افزایش کربن دی اکسید نزدیک تر است، چه مشخصه ای دارد؟
              ۱) می تواند دم را خاتمه دهد و مدت زمان دم را تنظیم نماید.
              ۲) باعث تنظیم دمای بدن، تشنگی، گرسنگی و خواب می شود.
              ۳) در فعالیت های شنوایی، بینایی و حرکت نقش اصلی را دارد.
              ۴) با دریافت پیام گیرنده های مفاصل و عضلات اسکلتی، وضعیت بدن را تنظیم می کند.

              ۱
              H_R در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

              ۵.چند مورد، در ارتباط با انسان صحیح است؟
              الف) عملکرد هر آنزیم، تحت تأثیر جهش دستخوش تغییر می گردد.
              ب) نوعی جهش می تواند هر دو فامتن (کروموزوم) همتا را تحت تأثیر قرار دهد.
              ج) در پی وقوع نوعی جهش در رمزه (کدون) پایان، بر طول فراورده ژن افزوده می شود.
              د) در هر جهش کوچک، همواره نوکلئوتید یا نوکلئوتیدهایی اضافه، حذف و جانشین می گردد .
              ۱)۱
              ۲)۲
              ۳)۳
              ۴)۴

              ۲

              ‹‹ اُوِردُوزِ مَغزي دَر اَثَرِ مَصرَفِ زیادِ فِڪر... ››

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • دریا دریایید دریا دریایی

                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                Kosar A003 در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                H_R
                ۱🤐

                گاو🐄
                فک کنم این مثال نقضشه

                انسان مثال بهتری نیست به نظرت ؟
                پستاندار که هست ولی گوارش میکروبی نداریم ما

                BioB آفلاین
                BioB آفلاین
                Bio
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #323

                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                Kosar A003 در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                H_R
                ۱🤐

                گاو🐄
                فک کنم این مثال نقضشه

                انسان مثال بهتری نیست به نظرت ؟
                پستاندار که هست ولی گوارش میکروبی نداریم ما

                گوارش میکروبی نداریم دکتر؟
                روده بزرگ چخبره پس؟

                دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • Kosar A003K Kosar A003

                  Bio
                  چهارو یک که نمیشه پس صد در صد ردن🥀
                  بین دو و سه میمونه:/
                  در مورد اون سوال جهش نظرتون چیه؟

                  BioB آفلاین
                  BioB آفلاین
                  Bio
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #324

                  Kosar A003 در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                  Bio
                  چهارو یک که نمیشه پس صد در صد ردن🥀
                  بین دو و سه میمونه:/
                  در مورد اون سوال جهش نظرتون چیه؟

                  کدوم جهش؟

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • BioB Bio

                    دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                    Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                    Kosar A003 در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                    H_R
                    ۱🤐

                    گاو🐄
                    فک کنم این مثال نقضشه

                    انسان مثال بهتری نیست به نظرت ؟
                    پستاندار که هست ولی گوارش میکروبی نداریم ما

                    گوارش میکروبی نداریم دکتر؟
                    روده بزرگ چخبره پس؟

                    دریا دریایید آفلاین
                    دریا دریایید آفلاین
                    دریا دریایی
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #325

                    Bio
                    اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                    BioB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • دریا دریایید دریا دریایی

                      Bio
                      اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                      BioB آفلاین
                      BioB آفلاین
                      Bio
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #326

                      دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                      Bio
                      اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                      برا مام کار میکنن استاد
                      یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                      دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • BioB Bio

                        دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                        Bio
                        اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                        برا مام کار میکنن استاد
                        یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                        دریا دریایید آفلاین
                        دریا دریایید آفلاین
                        دریا دریایی
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #327

                        Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                        دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                        Bio
                        اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                        برا مام کار میکنن استاد
                        یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                        والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                        اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                        پس مقال نقضه 😝

                        BioB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • دریا دریایید دریا دریایی

                          Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                          دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                          Bio
                          اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                          برا مام کار میکنن استاد
                          یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                          والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                          اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                          پس مقال نقضه 😝

                          BioB آفلاین
                          BioB آفلاین
                          Bio
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #328

                          دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                          Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                          دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                          Bio
                          اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                          برا مام کار میکنن استاد
                          یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                          والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                          اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                          پس مقال نقضه 😝

                          سلطان که یکیه اونم خودتی
                          ولی به ما هم میدن
                          بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                          دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          2
                          • BioB Bio

                            دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            Bio
                            اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                            برا مام کار میکنن استاد
                            یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                            والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                            اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                            پس مقال نقضه 😝

                            سلطان که یکیه اونم خودتی
                            ولی به ما هم میدن
                            بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                            دریا دریایید آفلاین
                            دریا دریایید آفلاین
                            دریا دریایی
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #329

                            Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                            Bio
                            اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                            برا مام کار میکنن استاد
                            یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                            والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                            اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                            پس مقال نقضه 😝

                            سلطان که یکیه اونم خودتی
                            ولی به ما هم میدن
                            بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                            کاملا موافقم سلطان جاست یه نفر 😍
                            جذب اندک سر اب و یون ها هست نه گلوکز
                            😐
                            😑
                            😐

                            BioB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • دریا دریایید دریا دریایی

                              Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              Bio
                              اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                              برا مام کار میکنن استاد
                              یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                              والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                              اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                              پس مقال نقضه 😝

                              سلطان که یکیه اونم خودتی
                              ولی به ما هم میدن
                              بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                              کاملا موافقم سلطان جاست یه نفر 😍
                              جذب اندک سر اب و یون ها هست نه گلوکز
                              😐
                              😑
                              😐

                              BioB آفلاین
                              BioB آفلاین
                              Bio
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #330

                              دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                              Bio
                              اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                              برا مام کار میکنن استاد
                              یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                              والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                              اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                              پس مقال نقضه 😝

                              سلطان که یکیه اونم خودتی
                              ولی به ما هم میدن
                              بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                              کاملا موافقم سلطان جاست یه نفر 😍
                              جذب اندک سر اب و یون ها هست نه گلوکز
                              😐
                              😑
                              😐

                              خودشیفته
                              تو سلطانی ولی من شاهم :smiling_face_with_sunglasses:
                              چرا انقد با من بحث میکنی واقعا؟

                              دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • BioB Bio

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio
                                اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                                برا مام کار میکنن استاد
                                یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                                والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                                اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                                پس مقال نقضه 😝

                                سلطان که یکیه اونم خودتی
                                ولی به ما هم میدن
                                بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                                کاملا موافقم سلطان جاست یه نفر 😍
                                جذب اندک سر اب و یون ها هست نه گلوکز
                                😐
                                😑
                                😐

                                خودشیفته
                                تو سلطانی ولی من شاهم :smiling_face_with_sunglasses:
                                چرا انقد با من بحث میکنی واقعا؟

                                دریا دریایید آفلاین
                                دریا دریایید آفلاین
                                دریا دریایی
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #331

                                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                دریا دریایی در تحلیل میراث کمپبل با چاشنی کنکور !😂😉💉 گفته است:

                                Bio
                                اونا که واسه خودشون کار میکنن نه ما :baby_light_skin_tone:

                                برا مام کار میکنن استاد
                                یه مقداری از گلوکز شون جذب میشه

                                والا سلطان ما خوندیم که اینا گلوکز رو ور میدارن برا خودشون بعد فقط ویتامین میدن بهمون 😅
                                اگه این کارم میکنن خو به کنکور چه؟ اصلا به ما چه ؟
                                پس مقال نقضه 😝

                                سلطان که یکیه اونم خودتی
                                ولی به ما هم میدن
                                بابا اصن کتاب گفته جذب اندک در روده بزرگ

                                کاملا موافقم سلطان جاست یه نفر 😍
                                جذب اندک سر اب و یون ها هست نه گلوکز
                                😐
                                😑
                                😐

                                خودشیفته
                                تو سلطانی ولی من شاهم :smiling_face_with_sunglasses:
                                چرا انقد با من بحث میکنی واقعا؟

                                خودشفیته منظورم از سلطان آقا موقاریه 😐😂
                                😂😂😂😂
                                چون بحث زیستی لذت بخشه 😋

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                2
                                پاسخ
                                • پاسخ به عنوان موضوع
                                وارد شوید تا پست بفرستید
                                • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                • بیشترین رای ها


                                • 1
                                • 2
                                • 13
                                • 14
                                • 15
                                • 16
                                • 17
                                • درون آمدن

                                • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                • اولین پست
                                  آخرین پست
                                0
                                • دسته‌بندی‌ها
                                • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                • جدیدترین پست ها
                                • برچسب‌ها
                                • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                • دوره‌های آلاء
                                • گروه‌ها
                                • راهنمای آلاخونه
                                  • معرفی آلاخونه
                                  • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                  • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                  • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                  • معرفی گروه‌ها
                                  • لینک‌های دسترسی سریع