Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. زوائد رشته مانند
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

زوائد رشته مانند

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده حل شده زیست شناسی
29 دیدگاه‌ها 8 کاربران 1.2k بازدیدها 8 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • سروش قادریس آفلاین
    سروش قادریس آفلاین
    سروش قادری
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    سلام دوستان
    صبح بخیر 🌻
    قلم چی یه سوال آورده که صورت سوالش منظورش گیرنده های شیمیایی بویایی و چشاییه
    بعد یه جمله آورده گفته در دو طرف خود دارای زوائد رشته مانند با طول متفاوت هستند
    اینو درست گرفته ولی به نظر من خیلی غلطه
    اولا چشایی یه طرف داره،اون طرف در تماس با غشای پایه‌س،ولی با نورون حسی ارتباط داره
    یه سوال بین همین موضوع،1626150659055-21086109.jpg
    این چیزایی که به گیرنده چشایی وصله‌ن،اینه دندریتن یا پایانه آکسون؟اگه دندریتن،پس یعنی سیناپس دادن؟مگه نمیگفتیم یاخته پیش سیناپسی حتما نورونه
    اگه پایانه آکسونه،خب مگه پیام شنوایی نباید بره به مغز؟پ این چرا باید پیام عصبی دریافت کنه از نورون؟
    ادامه سوال اول،به نظرم باید میگفت که فقط در یک طرف خودشون زوائد دارن
    ممنون میشم راهنماییم کنید که من اشتباه فهمیدم یا مشکل سواله🌻🙏
    همیار یازدهم دوازدهم تجربیا دریا دریایی

    چیچکچ پ 2 پاسخ آخرین پاسخ
    3
    • سروش قادریس سروش قادری

      سلام دوستان
      صبح بخیر 🌻
      قلم چی یه سوال آورده که صورت سوالش منظورش گیرنده های شیمیایی بویایی و چشاییه
      بعد یه جمله آورده گفته در دو طرف خود دارای زوائد رشته مانند با طول متفاوت هستند
      اینو درست گرفته ولی به نظر من خیلی غلطه
      اولا چشایی یه طرف داره،اون طرف در تماس با غشای پایه‌س،ولی با نورون حسی ارتباط داره
      یه سوال بین همین موضوع،1626150659055-21086109.jpg
      این چیزایی که به گیرنده چشایی وصله‌ن،اینه دندریتن یا پایانه آکسون؟اگه دندریتن،پس یعنی سیناپس دادن؟مگه نمیگفتیم یاخته پیش سیناپسی حتما نورونه
      اگه پایانه آکسونه،خب مگه پیام شنوایی نباید بره به مغز؟پ این چرا باید پیام عصبی دریافت کنه از نورون؟
      ادامه سوال اول،به نظرم باید میگفت که فقط در یک طرف خودشون زوائد دارن
      ممنون میشم راهنماییم کنید که من اشتباه فهمیدم یا مشکل سواله🌻🙏
      همیار یازدهم دوازدهم تجربیا دریا دریایی

      چیچکچ آفلاین
      چیچکچ آفلاین
      چیچک
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      سروش قادری قطعاً دارینه ست چون پیام گرفته

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • سروش قادریس سروش قادری

        سلام دوستان
        صبح بخیر 🌻
        قلم چی یه سوال آورده که صورت سوالش منظورش گیرنده های شیمیایی بویایی و چشاییه
        بعد یه جمله آورده گفته در دو طرف خود دارای زوائد رشته مانند با طول متفاوت هستند
        اینو درست گرفته ولی به نظر من خیلی غلطه
        اولا چشایی یه طرف داره،اون طرف در تماس با غشای پایه‌س،ولی با نورون حسی ارتباط داره
        یه سوال بین همین موضوع،1626150659055-21086109.jpg
        این چیزایی که به گیرنده چشایی وصله‌ن،اینه دندریتن یا پایانه آکسون؟اگه دندریتن،پس یعنی سیناپس دادن؟مگه نمیگفتیم یاخته پیش سیناپسی حتما نورونه
        اگه پایانه آکسونه،خب مگه پیام شنوایی نباید بره به مغز؟پ این چرا باید پیام عصبی دریافت کنه از نورون؟
        ادامه سوال اول،به نظرم باید میگفت که فقط در یک طرف خودشون زوائد دارن
        ممنون میشم راهنماییم کنید که من اشتباه فهمیدم یا مشکل سواله🌻🙏
        همیار یازدهم دوازدهم تجربیا دریا دریایی

        پ آفلاین
        پ آفلاین
        پنیرک
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط پنیرک انجام شده
        #3

        سروش قادری
        ۱. در مورد شکل، چیزای متصل به گیرنده چشایی رشته عصبی حسی (همونی که واسش یه تاپیک دیگه زده بودی و توصیحات مبسوط رو دادند!) هستند. این رشته عصبی حسی در بافت پیوندی (توی عکس رنگ پس زمینه کِرِم رنگ) قرار دارند، ولی برای سیناپس دادن با گیرنده چشایی از بافت پیوندی خودشون خارج میشن.
        ۲. جمله ای که از سوال آوردی، برای گیرنده چشایی غلطه. چون گیرنده چشایی خب اصلاً زوائد نداره ... ولی برای گیرنده بویایی درسته. چون گیرنده بویایی سلول عصبی‌ هست. دارای دندریت کوتاه و آکسون خیلی بلند (شکل کتاب رو ببین).
        ۳. اونجا که گفتی مگر سلول پیش سیناپسی نورون نیست، باید بگم که سلول پیش سیناپسی: الف) غالباً نورون و ب)گاهی گیرنده حسی هست. برخی گیرنده ها، که خود نورون اند (مثل بینایی و بویایی و ...) در الف دسته بندی میشن. ولی، برخی گیرنده ها هم اصلاً نورون نیستند. مثل همین چشایی و اینها میشن سلول های خاصی که نورون نیستند اما می‌توانند سلول پیش سیناپسی باشند (مورد ب).

        اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل مارا ... به باباش می‌گم! والا!

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • OverthinkO آفلاین
          OverthinkO آفلاین
          Overthink
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          درباره ی سوال دومتون: گیرنده چشایی از نوع ساختار سلول جداگانه غیر عصبی هست ولی چون گیرنده هست توانایی تولید و انتقال پیام رو داره و اون قسمت هایی هم که در شکل فرستادید دندریت نورون حسی هستند که پیام تولید شده در گیرنده چشایی رو دریافت میکنندو اینکه ما میگیم که سلول پیش سیناپسی، سلولی با توانایی تولید پیام عصبی و انتقال اون هست پس هم می تونه نورون باشه و هم گیرنده.
          درباره ی سوال اول هم فکر میکنم که سوال ایراد داشته باشه.

          به آزادگی درخت سرو...🍃

          OverthinkO 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • OverthinkO Overthink

            درباره ی سوال دومتون: گیرنده چشایی از نوع ساختار سلول جداگانه غیر عصبی هست ولی چون گیرنده هست توانایی تولید و انتقال پیام رو داره و اون قسمت هایی هم که در شکل فرستادید دندریت نورون حسی هستند که پیام تولید شده در گیرنده چشایی رو دریافت میکنندو اینکه ما میگیم که سلول پیش سیناپسی، سلولی با توانایی تولید پیام عصبی و انتقال اون هست پس هم می تونه نورون باشه و هم گیرنده.
            درباره ی سوال اول هم فکر میکنم که سوال ایراد داشته باشه.

            OverthinkO آفلاین
            OverthinkO آفلاین
            Overthink
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            @nazanin-mirzai در زوائد رشته مانند گفته است:

            درباره ی سوال دومتون: گیرنده چشایی از نوع ساختار سلول جداگانه غیر عصبی هست ولی چون گیرنده هست توانایی تولید و انتقال پیام رو داره و اون قسمت هایی هم که در شکل فرستادید دندریت نورون حسی هستند که پیام تولید شده در گیرنده چشایی رو دریافت میکنندو اینکه ما میگیم که سلول پیش سیناپسی، سلولی با توانایی تولید پیام عصبی و انتقال اون هست پس هم می تونه نورون باشه و هم گیرنده.
            درباره ی سوال اول هم در گیرنده ی چشایی قسمت جلویی گیرنده(نزدیک منفذ) در کتاب های قدیم مژک چشایی نام گذاری کرده بود (که در اصل ریزپرز هستن نه مژک) که سوال یک طرف گیرنده چشایی رو این مژک ها و طرف دیگرش را دندریت های نورون حسی در نظر گرفته و گفته زوائدی با طول های متفاوت دارد..
            در گیرنده بویایی هم که یک طرفش دندریت مژک دار آن هست و طرف دیگرش هم رشته های آکسونی هست ..پس سوال درسته

            به آزادگی درخت سرو...🍃

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • دریا دریایید آفلاین
              دریا دریایید آفلاین
              دریا دریایی
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

              و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
              سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
              چشایی،شنوایی،تعادل
              اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

              سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • دریا دریایید دریا دریایی

                به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                چشایی،شنوایی،تعادل
                اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                سروش قادریس آفلاین
                سروش قادریس آفلاین
                سروش قادری
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                چشایی،شنوایی،تعادل
                اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • سروش قادریس سروش قادری

                  دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                  به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                  و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                  سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                  چشایی،شنوایی،تعادل
                  اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                  والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                  سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                  فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                  دریا دریایید آفلاین
                  دریا دریایید آفلاین
                  دریا دریایی
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                  دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                  به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                  و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                  سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                  چشایی،شنوایی،تعادل
                  اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                  والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                  سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                  فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                  باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                  سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • amir ahmadi 1A آفلاین
                    amir ahmadi 1A آفلاین
                    amir ahmadi 1
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    سلام.
                    تو این سوال قلم چی اگه صورت سوالشو دقیق بخونین نوشته بعضی از یاخته هایی که در درک درست مزه غذا نقش داره که این بعضی باعث میشه این گزینه درست بشه.

                    amir ahmadi 1A سروش قادریس 2 پاسخ آخرین پاسخ
                    -1
                    • amir ahmadi 1A amir ahmadi 1

                      سلام.
                      تو این سوال قلم چی اگه صورت سوالشو دقیق بخونین نوشته بعضی از یاخته هایی که در درک درست مزه غذا نقش داره که این بعضی باعث میشه این گزینه درست بشه.

                      amir ahmadi 1A آفلاین
                      amir ahmadi 1A آفلاین
                      amir ahmadi 1
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10
                      این پست پاک شده!
                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • amir ahmadi 1A amir ahmadi 1

                        سلام.
                        تو این سوال قلم چی اگه صورت سوالشو دقیق بخونین نوشته بعضی از یاخته هایی که در درک درست مزه غذا نقش داره که این بعضی باعث میشه این گزینه درست بشه.

                        سروش قادریس آفلاین
                        سروش قادریس آفلاین
                        سروش قادری
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        amir ahmadi 1 در زوائد رشته مانند گفته است:

                        سلام.
                        تو این سوال قلم چی اگه صورت سوالشو دقیق بخونین نوشته بعضی از یاخته هایی که در درک درست مزه غذا نقش داره که این بعضی باعث میشه این گزینه درست بشه.

                        سلام
                        16267233155092016376628.jpg
                        سوال68
                        پاسخنامه همون سواله

                        amir ahmadi 1A 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • سروش قادریس سروش قادری

                          amir ahmadi 1 در زوائد رشته مانند گفته است:

                          سلام.
                          تو این سوال قلم چی اگه صورت سوالشو دقیق بخونین نوشته بعضی از یاخته هایی که در درک درست مزه غذا نقش داره که این بعضی باعث میشه این گزینه درست بشه.

                          سلام
                          16267233155092016376628.jpg
                          سوال68
                          پاسخنامه همون سواله

                          amir ahmadi 1A آفلاین
                          amir ahmadi 1A آفلاین
                          amir ahmadi 1
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          سروش قادری پس سوالش مشکل داره یا پاسخنامه ی اون کتاب که استفاده میکنین اگه میشه از سوالش یه عکس بفرستین

                          سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • amir ahmadi 1A amir ahmadi 1

                            سروش قادری پس سوالش مشکل داره یا پاسخنامه ی اون کتاب که استفاده میکنین اگه میشه از سوالش یه عکس بفرستین

                            سروش قادریس آفلاین
                            سروش قادریس آفلاین
                            سروش قادری
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #13

                            amir ahmadi 1 16267575952742016376628.jpg

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • monirsM آفلاین
                              monirsM آفلاین
                              monirs
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              الف رو به این دلیل درست گرفته چون توی شکل 13 فصل 2 سال 11 اونجا که نوشته منفذ، زوائد انگشت مانند وجود داشت (خاطرم نیست شکل نظام قدیم بوده یا چاپ قبلی کتاب‌های نظام جدید ولی این نکته رو گوشه‌ی ذهنتون داشته باشید).
                              از طرفی می‌دونیم که سمت دیگه‌ی گیرنده‌های چشایی رشته‌ی عصبی وجود داره
                              با درنظر گرفتن این دو مورد می‌تونیم بگیم هر دو طرف گیرنده‌های چشایی زوائد رشته مانند وجود داره.
                              در مورد بویایی هم اگر نگاه کنید دو سمتش زوائد وجود داره.
                              دقت کنید که سوال نگفته این زوائد متعلق به خود گیرنده‌هاست. شاید بخاطر همینه که به مشکل خوردید با این سوال

                              شتاب کن؛

                              که «تو» را قُدْرَتیستْـ در اسرار...

                              سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • monirsM monirs

                                الف رو به این دلیل درست گرفته چون توی شکل 13 فصل 2 سال 11 اونجا که نوشته منفذ، زوائد انگشت مانند وجود داشت (خاطرم نیست شکل نظام قدیم بوده یا چاپ قبلی کتاب‌های نظام جدید ولی این نکته رو گوشه‌ی ذهنتون داشته باشید).
                                از طرفی می‌دونیم که سمت دیگه‌ی گیرنده‌های چشایی رشته‌ی عصبی وجود داره
                                با درنظر گرفتن این دو مورد می‌تونیم بگیم هر دو طرف گیرنده‌های چشایی زوائد رشته مانند وجود داره.
                                در مورد بویایی هم اگر نگاه کنید دو سمتش زوائد وجود داره.
                                دقت کنید که سوال نگفته این زوائد متعلق به خود گیرنده‌هاست. شاید بخاطر همینه که به مشکل خوردید با این سوال

                                سروش قادریس آفلاین
                                سروش قادریس آفلاین
                                سروش قادری
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                monirs بله درست میگید احتمالا با همون منطق گفته تو دو طرف وجود داره

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                • دریا دریایید دریا دریایی

                                  سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                  دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                  به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                  و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                  سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                  چشایی،شنوایی،تعادل
                                  اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                  والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                  سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                  فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                  باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                  سروش قادریس آفلاین
                                  سروش قادریس آفلاین
                                  سروش قادری
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #16

                                  دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                  سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                  دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                  به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                  و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                  سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                  چشایی،شنوایی،تعادل
                                  اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                  والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                  سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                  فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                  باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                  16268454520911231167983.jpg
                                  ببخشید امشب شد یه هفته 😅🙏🌻
                                  امروز بررسی کردم دوباره سوالارو یادم افتاد

                                  دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • سروش قادریس سروش قادری

                                    دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                    و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                    سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                    چشایی،شنوایی،تعادل
                                    اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                    والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                    سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                    فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                    باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                    16268454520911231167983.jpg
                                    ببخشید امشب شد یه هفته 😅🙏🌻
                                    امروز بررسی کردم دوباره سوالارو یادم افتاد

                                    دریا دریایید آفلاین
                                    دریا دریایید آفلاین
                                    دریا دریایی
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #17

                                    سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                    به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                    و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                    سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                    چشایی،شنوایی،تعادل
                                    اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                    والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                    سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                    فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                    باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                    16268454520911231167983.jpg
                                    ببخشید امشب شد یه هفته 😅🙏🌻
                                    امروز بررسی کردم دوباره سوالارو یادم افتاد

                                    خو به نظرم مزخرف گفته 😐😂
                                    الان گیرنده ی حس چشایی که نورون نیست وقتی با یه نورون سیناپس میده الان تکلیف چیه ؟!

                                    OverthinkO AmirbernosiA 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • دریا دریایید دریا دریایی

                                      سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                      دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                      سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                      دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                      به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                      و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                      سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                      چشایی،شنوایی،تعادل
                                      اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                      والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                      سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                      فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                      باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                      16268454520911231167983.jpg
                                      ببخشید امشب شد یه هفته 😅🙏🌻
                                      امروز بررسی کردم دوباره سوالارو یادم افتاد

                                      خو به نظرم مزخرف گفته 😐😂
                                      الان گیرنده ی حس چشایی که نورون نیست وقتی با یه نورون سیناپس میده الان تکلیف چیه ؟!

                                      OverthinkO آفلاین
                                      OverthinkO آفلاین
                                      Overthink
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      دریا دریایی اره به نظر منم درست نگفته چون سلول پیش سیناپسی ،سلولی با توانایی تولید و انتقال پیام عصبی هست پس گیرنده یا نورونه که مثلا گیرنده چشایی این خاصیت رو داره پس توانایی سیناپس هم داره.

                                      به آزادگی درخت سرو...🍃

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      2
                                      • دریا دریایید دریا دریایی

                                        سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                        دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                        سروش قادری در زوائد رشته مانند گفته است:

                                        دریا دریایی در زوائد رشته مانند گفته است:

                                        به نظر منم غلطه اگه میگفت یه طرف میشد قبول کرد ولی دو طرف نه درست نیست

                                        و اما سوال دوم کی گفته پیش سیناپس حتما نورونه
                                        سه تا حس گیرنده شون نورون نیستن
                                        چشایی،شنوایی،تعادل
                                        اینا گیرنده هایی غیر نورونی هستن که میتونن سینا بدن

                                        والا سوال اول رو دقیقا متن سوالو کپی کردم
                                        سوال دوم هم دقیقا متن پاسخنامه شه
                                        فرصت کردم شب می‌فرستم همینجا

                                        باشه بفرستش تا ببینیم چی به چیه

                                        16268454520911231167983.jpg
                                        ببخشید امشب شد یه هفته 😅🙏🌻
                                        امروز بررسی کردم دوباره سوالارو یادم افتاد

                                        خو به نظرم مزخرف گفته 😐😂
                                        الان گیرنده ی حس چشایی که نورون نیست وقتی با یه نورون سیناپس میده الان تکلیف چیه ؟!

                                        AmirbernosiA آفلاین
                                        AmirbernosiA آفلاین
                                        Amirbernosi
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        دریا دریایی تو کتاب نظام جدید اینطوریه که گیرنده ها سیناپس تشکیل نمیدن
                                        ینی لفظ سیناپس مخصوص نورون پیش سیناپسی و یه سلول پس سیناپسیه

                                        دریا دریایید پ سروش قادریس 3 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • AmirbernosiA Amirbernosi

                                          دریا دریایی تو کتاب نظام جدید اینطوریه که گیرنده ها سیناپس تشکیل نمیدن
                                          ینی لفظ سیناپس مخصوص نورون پیش سیناپسی و یه سلول پس سیناپسیه

                                          دریا دریایید آفلاین
                                          دریا دریایید آفلاین
                                          دریا دریایی
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          @amir-bernousi
                                          خب اگه اینجوری به موضوع نگاه کنیم مزخرف نگفته 😅
                                          تشکر 🌸🌸

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع