Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. خدا
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

خدا

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
111 دیدگاه‌ها 23 کاربران 3.9k بازدیدها 17 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

    @narjes-hashemi مسلمونا که به افرادی مثل من میگن
    چطور؟

    _Biliifti__ آفلاین
    _Biliifti__ آفلاین
    _Biliifti_
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #43

    Abbas Zangaraky مسلما اینجور نیست
    کافر کسیه که حقیقتو روشو میپوشه... مونده حالا حقیقت چی باشه!!

    اولش وقتی اومدیم کره زمین هیچ شناختی از دنیای پیرامون نداشتیم، ولی به مرور بهمون گفتن چطوری به مسائل نگاه کنیم، توی هر مساله ای. حقیقت از نظر من یعنی اینکه من میتونم به اتفاقات معانی بدم، به زندگیم یه طوری نگاه کنم که برام جذاب باشه. نذارم دیگران توی من زندگی کنن و نظرشون رو تحمیل کنن. تعارف نداریم که، ما ها خیلی وقت ها چیزی رو زندگی نکردیم بلکه اولش با درک یه سری از آدما برخورد کردیم. این همه تعریف و جهان بینی وجود داره تو دنیا.

    اما اگه کسی جهان بینیش هرطوری باشه در واقع زندگیش هم همون گواه رو میده. اول یه طوری نگاه میکنی و بعد درمیاد. نه اینکه یطوری بوده بعد باعث میشه ما دیدمون به دنیا و مسائل مختلف عوض بشه. بنظرم اصلا چیز پیچیده ای نیست. با یه نگاه به زندگی آدما میشه مهندسی معکوس کرد.

    آب رو دیدی؟ میریزی تو پارچ. شکل ظرف رو میگیره. حالا خدا هم میتونه باشه برای یه نفر. هم میتونه نباشه. دنیا هم یه همچین حالتی داره. هرجور من ببینمش همون شکل رو در نهایت میگیره (اگر اعتقاد قلبی داشته باشم)
    حالا شما بگو فلانی میگه خدا نیست. اونم داره یه سری مطالبی رو میگه ولی واقعا خدا نمیتونه باشه؟ پس یه عده کثیری اگه خدارو تو زندگی اثبات کنن برات لابد برچسب شانس میزنیم بهشون. ایشون فقط داره دنیا بینی خودشو منتقل میکنه لزوما کل حقیقت دنیا این نیست.
    یکی میگه عشق کو بابا همه دنبال تیغ زدن همن. الان این کل واقعیت دنیا بود؟ نه نیست. چون عشق هم هست.

    در آخر پیشنهاد میکنم خودتون پیدا کنید جواب رو. برید اول ببینید اصلا هست؟ دنبالش بگردید. اگر نبود بعد با قاطعیت بگید نیست اصلا وجود نداره. یقین داشتن بهتر از شک داشتنه

    یکی از بهترین تعاریفش بود😜✋🏻

    لاجرم مست و طربناک و قوی بنیادیم...

    Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
    2
    • Hhh HhH آفلاین
      Hhh HhH آفلاین
      Hhh Hh
      فارغ التحصیلان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Hhh Hh انجام شده
      #44

      سلام
      توصیه های بعضی از دوستان (درباره شکرگزاری و توجه به نعمت هایی که اطرافمون داریم)رو خوندم و بنظرم خیلی خوب اومد و به فکر ی کتاب افتادم به نام (( معجزه سپاسگزاری)) اثر راندا برن
      بخشی از معرفی این کتاب:

      • این کتاب راندا برن، شیوه های جالبی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید از طریق آن ها تمام نعمت هایی که در اختیارتان قرار گفته است را شکرگزار باشید. شکرگزاری و سپاسگزاری از خداوند می تواند تا حد زیادی به نعمت های شما افزوده کند.

      • کتاب معجزه سپاسگزاری برای چه کسانی مناسب است؟
        بدون شک هر فردی مشکلات سخت و روزهای طاقت‌فرسا در زندگی داشته و در برهه‌ای از زمان احساس ناامیدی کرده است. کتاب حاضر برای کسانی که چشم خود را بر موهبت‌های زندگی بسته‌اند و دیدگاه منفی به اتفاقات پیرامون خود دارند مناسب است تا با معجزه سپاسگزاری از دید دیگری به جهان و مسائل مختلف نگاه کنند.

      تا حالا نظر منفی درباره این کتاب نشنیدم و هرکی خونده دیدش نسبت به دنیا عوض شده و در نظرسنجی کتابراه 5 ستاره رو گرفته(میتونید برید نظرات افراد رو هم بخونید)
      راستی ، کتاب صوتیش هم هست
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه
      یاعلی

      أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ✨️

      Abbas ZangarakyA Hhh HhH 2 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • _Biliifti__ _Biliifti_

        Abbas Zangaraky مسلما اینجور نیست
        کافر کسیه که حقیقتو روشو میپوشه... مونده حالا حقیقت چی باشه!!

        اولش وقتی اومدیم کره زمین هیچ شناختی از دنیای پیرامون نداشتیم، ولی به مرور بهمون گفتن چطوری به مسائل نگاه کنیم، توی هر مساله ای. حقیقت از نظر من یعنی اینکه من میتونم به اتفاقات معانی بدم، به زندگیم یه طوری نگاه کنم که برام جذاب باشه. نذارم دیگران توی من زندگی کنن و نظرشون رو تحمیل کنن. تعارف نداریم که، ما ها خیلی وقت ها چیزی رو زندگی نکردیم بلکه اولش با درک یه سری از آدما برخورد کردیم. این همه تعریف و جهان بینی وجود داره تو دنیا.

        اما اگه کسی جهان بینیش هرطوری باشه در واقع زندگیش هم همون گواه رو میده. اول یه طوری نگاه میکنی و بعد درمیاد. نه اینکه یطوری بوده بعد باعث میشه ما دیدمون به دنیا و مسائل مختلف عوض بشه. بنظرم اصلا چیز پیچیده ای نیست. با یه نگاه به زندگی آدما میشه مهندسی معکوس کرد.

        آب رو دیدی؟ میریزی تو پارچ. شکل ظرف رو میگیره. حالا خدا هم میتونه باشه برای یه نفر. هم میتونه نباشه. دنیا هم یه همچین حالتی داره. هرجور من ببینمش همون شکل رو در نهایت میگیره (اگر اعتقاد قلبی داشته باشم)
        حالا شما بگو فلانی میگه خدا نیست. اونم داره یه سری مطالبی رو میگه ولی واقعا خدا نمیتونه باشه؟ پس یه عده کثیری اگه خدارو تو زندگی اثبات کنن برات لابد برچسب شانس میزنیم بهشون. ایشون فقط داره دنیا بینی خودشو منتقل میکنه لزوما کل حقیقت دنیا این نیست.
        یکی میگه عشق کو بابا همه دنبال تیغ زدن همن. الان این کل واقعیت دنیا بود؟ نه نیست. چون عشق هم هست.

        در آخر پیشنهاد میکنم خودتون پیدا کنید جواب رو. برید اول ببینید اصلا هست؟ دنبالش بگردید. اگر نبود بعد با قاطعیت بگید نیست اصلا وجود نداره. یقین داشتن بهتر از شک داشتنه

        یکی از بهترین تعاریفش بود😜✋🏻

        Abbas ZangarakyA آفلاین
        Abbas ZangarakyA آفلاین
        Abbas Zangaraky
        دانش آموزان آلاء ریاضی
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #45

        @narjes-hashemi ممنون بله درسته

        _Biliifti__ 1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

          Kit Cat سلام خیلی ممنون اره افسردگی دارم
          نه سردرد چیه خیلی خوب بود

          Kit CatK آفلاین
          Kit CatK آفلاین
          Kit Cat
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #46

          Abbas Zangaraky

          خواهش میکنم کاری نکردم:)
          فکر میکنم منشا ذهنیت شما بیشتر ازین که بخدا ربط داشته باشه احتمالا افسردگیتون باشه اگه خیلی حاد هست که حتما برید پیش روانشناس یا روانپزشک راستش فرقشون رو دقیق نمیدونم 😅اما اگه کم هست(همون خفیفی که دکی ها میگن🙂) پیشنهادم اینه که یکم موسیقی آروم گوش بدید و ذهنتون رو اروم کنید و سعی کنید بی طرفانه به مسائل نگاه کنید چون این بی طرف نبودنه گاهی باعث میشه حس کنید ازتون متنفرن در حالی که نیستن یا اصلا برید و باهاشون صحبت کنید بذارین بگن ازتون متنفر نیستن(حتی اگه بودنم گفتم مهم نیست چون شما با ارزش تر از اونی هستید که بخواید با تنفر کسی ارزشتون کم شه!) و اینکه با خوش بینی و اعتماد بنفس رفتار کنید...یه بار یه دوستی بهم گفت اگه زندگی بهت لیمو داد باهاش لیموناد درست کن...شمام با غماتون شوخی کنید و بخندید اصلا میگن آدمک خر نشوی گریه کنی کل دنیا سراب است بخند!:)
          و دیگه اینکه دیگران رو دوست داشته باشید که دل به دل راه داره و مطمئنا وقتی شما گرمای محبتتون رو به کسی میدید دیر یا زود ازاش رو دریافت میکنین!
          متنی که شما نوشته بودید محوریتش خدا بود اما من فکر میکنم باید بیشتر از خودخون مینوشتید اینکه الان باورتون از خودتون کمه...شاید خودتون رو اونقدر که سزاوارشید دوست ندارید..البته جون افسردگی دارید اینا احتمالا عادی هستن ولی خب افسردگیتون رو که درمان کنید من مطمئنم راحت تر میتونید به هر چی میخواین برسین!!=)
          اینکه دنبال اینید که خوب بشید خیلی عالیه...خیلی ها حتی دنبال راه نجات هم نمیرن(حالا انگار تو پارک ژوراسیکین که من اینا رو میگم!😂😐)
          همه بچه های آلا باورتون داریم =))
          خودتون هم خودتون رو باور داشته باشید و به خودتون اونقدر که سزاورید عشق بورزید...
          من مظمئنم حالا که قدم دارید برمیدارید میرسید!

          Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • Hhh HhH Hhh Hh

            سلام
            توصیه های بعضی از دوستان (درباره شکرگزاری و توجه به نعمت هایی که اطرافمون داریم)رو خوندم و بنظرم خیلی خوب اومد و به فکر ی کتاب افتادم به نام (( معجزه سپاسگزاری)) اثر راندا برن
            بخشی از معرفی این کتاب:

            • این کتاب راندا برن، شیوه های جالبی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید از طریق آن ها تمام نعمت هایی که در اختیارتان قرار گفته است را شکرگزار باشید. شکرگزاری و سپاسگزاری از خداوند می تواند تا حد زیادی به نعمت های شما افزوده کند.

            • کتاب معجزه سپاسگزاری برای چه کسانی مناسب است؟
              بدون شک هر فردی مشکلات سخت و روزهای طاقت‌فرسا در زندگی داشته و در برهه‌ای از زمان احساس ناامیدی کرده است. کتاب حاضر برای کسانی که چشم خود را بر موهبت‌های زندگی بسته‌اند و دیدگاه منفی به اتفاقات پیرامون خود دارند مناسب است تا با معجزه سپاسگزاری از دید دیگری به جهان و مسائل مختلف نگاه کنند.

            تا حالا نظر منفی درباره این کتاب نشنیدم و هرکی خونده دیدش نسبت به دنیا عوض شده و در نظرسنجی کتابراه 5 ستاره رو گرفته(میتونید برید نظرات افراد رو هم بخونید)
            راستی ، کتاب صوتیش هم هست
            امیدوارم براتون مفید بوده باشه
            یاعلی

            Abbas ZangarakyA آفلاین
            Abbas ZangarakyA آفلاین
            Abbas Zangaraky
            دانش آموزان آلاء ریاضی
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #47

            Hhh Hh سلام خیلی ممنون

            Hhh HhH 1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

              @narjes-hashemi ممنون بله درسته

              _Biliifti__ آفلاین
              _Biliifti__ آفلاین
              _Biliifti_
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #48

              Abbas Zangaraky خواهش میکنم
              درست که نیست 😂✋🏻
              این چیزا برا همه پیش میاد من خودم الان به شدت درگیرشم ولی حتما با مطالعه نتیجه میده!!
              موفق باشی:))

              لاجرم مست و طربناک و قوی بنیادیم...

              Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • Kit CatK Kit Cat

                Abbas Zangaraky

                خواهش میکنم کاری نکردم:)
                فکر میکنم منشا ذهنیت شما بیشتر ازین که بخدا ربط داشته باشه احتمالا افسردگیتون باشه اگه خیلی حاد هست که حتما برید پیش روانشناس یا روانپزشک راستش فرقشون رو دقیق نمیدونم 😅اما اگه کم هست(همون خفیفی که دکی ها میگن🙂) پیشنهادم اینه که یکم موسیقی آروم گوش بدید و ذهنتون رو اروم کنید و سعی کنید بی طرفانه به مسائل نگاه کنید چون این بی طرف نبودنه گاهی باعث میشه حس کنید ازتون متنفرن در حالی که نیستن یا اصلا برید و باهاشون صحبت کنید بذارین بگن ازتون متنفر نیستن(حتی اگه بودنم گفتم مهم نیست چون شما با ارزش تر از اونی هستید که بخواید با تنفر کسی ارزشتون کم شه!) و اینکه با خوش بینی و اعتماد بنفس رفتار کنید...یه بار یه دوستی بهم گفت اگه زندگی بهت لیمو داد باهاش لیموناد درست کن...شمام با غماتون شوخی کنید و بخندید اصلا میگن آدمک خر نشوی گریه کنی کل دنیا سراب است بخند!:)
                و دیگه اینکه دیگران رو دوست داشته باشید که دل به دل راه داره و مطمئنا وقتی شما گرمای محبتتون رو به کسی میدید دیر یا زود ازاش رو دریافت میکنین!
                متنی که شما نوشته بودید محوریتش خدا بود اما من فکر میکنم باید بیشتر از خودخون مینوشتید اینکه الان باورتون از خودتون کمه...شاید خودتون رو اونقدر که سزاوارشید دوست ندارید..البته جون افسردگی دارید اینا احتمالا عادی هستن ولی خب افسردگیتون رو که درمان کنید من مطمئنم راحت تر میتونید به هر چی میخواین برسین!!=)
                اینکه دنبال اینید که خوب بشید خیلی عالیه...خیلی ها حتی دنبال راه نجات هم نمیرن(حالا انگار تو پارک ژوراسیکین که من اینا رو میگم!😂😐)
                همه بچه های آلا باورتون داریم =))
                خودتون هم خودتون رو باور داشته باشید و به خودتون اونقدر که سزاورید عشق بورزید...
                من مظمئنم حالا که قدم دارید برمیدارید میرسید!

                Abbas ZangarakyA آفلاین
                Abbas ZangarakyA آفلاین
                Abbas Zangaraky
                دانش آموزان آلاء ریاضی
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #49

                Kit Cat اره شایدم دلیل تمام اینا افسردگیم باشه
                ممنون از همه تون

                Kit CatK 1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • _Biliifti__ _Biliifti_

                  Abbas Zangaraky خواهش میکنم
                  درست که نیست 😂✋🏻
                  این چیزا برا همه پیش میاد من خودم الان به شدت درگیرشم ولی حتما با مطالعه نتیجه میده!!
                  موفق باشی:))

                  Abbas ZangarakyA آفلاین
                  Abbas ZangarakyA آفلاین
                  Abbas Zangaraky
                  دانش آموزان آلاء ریاضی
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #50

                  @narjes-hashemi همچنین شما

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  1
                  • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                    Kit Cat اره شایدم دلیل تمام اینا افسردگیم باشه
                    ممنون از همه تون

                    Kit CatK آفلاین
                    Kit CatK آفلاین
                    Kit Cat
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #51

                    Abbas Zangaraky
                    خواهش میکنم🙂

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                      Hhh Hh سلام خیلی ممنون

                      Hhh HhH آفلاین
                      Hhh HhH آفلاین
                      Hhh Hh
                      فارغ التحصیلان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #52

                      Abbas Zangaraky
                      خواهش میکنم:folded_hands_light_skin_tone:

                      أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ✨️

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                        @ftm-montazeri ببخشید
                        اما ایشون پرسیدن کافر کیه و من هم اینطور گفتم منظوری نداشتم

                        AnselA آفلاین
                        AnselA آفلاین
                        Ansel
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #53

                        Abbas Zangaraky خواهش میکنم
                        من با حرف @Narjes-Hashemi موافقم بگردید پیدا کنید خدا رو
                        خدایی که توصیفش هممون زیاد شنیدیم
                        حرف بزنید باهاش
                        مسلما خدایی که ماها میشناسیم واسه بنده هاش نشونه واسه پیدا کردنش گذاشته
                        نمیگم درک کردن چون ما توانایی درک کردن وجودشو نداریم
                        ولی میتونیم با آرامشی که بهمون میده با امیدی که میده بهمون و خب با خیلی چیزای دیگه پیداش کنیم
                        همین مادرتون که میگید به خاطر ایشون خودتون از خیلی کار ها منع کردید نعمت خداست(یعنی یه طورایی جلوه کوچیک از خداست)
                        امیدوارم که تونسته باشم کمکتون کرده باشم
                        موفق باشید شبتون بخیر

                        مَردُمان
                        اهلِ عادت اند...

                        Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • AnselA Ansel

                          Abbas Zangaraky خواهش میکنم
                          من با حرف @Narjes-Hashemi موافقم بگردید پیدا کنید خدا رو
                          خدایی که توصیفش هممون زیاد شنیدیم
                          حرف بزنید باهاش
                          مسلما خدایی که ماها میشناسیم واسه بنده هاش نشونه واسه پیدا کردنش گذاشته
                          نمیگم درک کردن چون ما توانایی درک کردن وجودشو نداریم
                          ولی میتونیم با آرامشی که بهمون میده با امیدی که میده بهمون و خب با خیلی چیزای دیگه پیداش کنیم
                          همین مادرتون که میگید به خاطر ایشون خودتون از خیلی کار ها منع کردید نعمت خداست(یعنی یه طورایی جلوه کوچیک از خداست)
                          امیدوارم که تونسته باشم کمکتون کرده باشم
                          موفق باشید شبتون بخیر

                          Abbas ZangarakyA آفلاین
                          Abbas ZangarakyA آفلاین
                          Abbas Zangaraky
                          دانش آموزان آلاء ریاضی
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #54

                          @ftm-montazeri ممنون همچنین شما

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                            @sania-andiravan سلام
                            اول اینکه ممنون از وقتی که گذاشتید
                            راستش سلامت که نیسم و اینکه بعد این اتفاقا اصلا دلم نیس حتی اسمشو بیارم من کار بزرگی ازش نخواستم فقط یه نشونه کوچیک که فقط بفهمم نگاه میکنه
                            من بشدت مذهبی بودم اگه یه ساعت نمازم دیر میشد عذاب وجدان میگرفتم اما انگار کافی نبوده
                            بازم ممنون ازتون گفته هاتون رو یادداشت کردم لطف کردین

                            UraniumU آفلاین
                            UraniumU آفلاین
                            Uranium
                            فارغ التحصیلان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Uranium انجام شده
                            #55

                            Abbas Zangaraky در خدا گفته است:

                            @sania-andiravan سلام
                            اول اینکه ممنون از وقتی که گذاشتید
                            راستش سلامت که نیسم و اینکه بعد این اتفاقا اصلا دلم نیس حتی اسمشو بیارم من کار بزرگی ازش نخواستم فقط یه نشونه کوچیک که فقط بفهمم نگاه میکنه
                            من بشدت مذهبی بودم اگه یه ساعت نمازم دیر میشد عذاب وجدان میگرفتم اما انگار کافی نبوده
                            بازم ممنون ازتون گفته هاتون رو یادداشت کردم لطف کردین

                            سلام خب چرافک نمیکنید اینا امتحانه از طرف خدا
                            شاید شما فک میکردید خیلی مذهبی هستید و هرگز از دینش نمیگذرید و خدا هم خواسته نشونتون بده که اینجور نیس و حتی شماهم که نمازت فراموش نمیشده در معرض شیطانی

                            این نمکدان خدا جنس عجیبی دارد
                            هرچقدر میشکنیم باز نمکها دارد

                            Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            4
                            • UraniumU Uranium

                              Abbas Zangaraky در خدا گفته است:

                              @sania-andiravan سلام
                              اول اینکه ممنون از وقتی که گذاشتید
                              راستش سلامت که نیسم و اینکه بعد این اتفاقا اصلا دلم نیس حتی اسمشو بیارم من کار بزرگی ازش نخواستم فقط یه نشونه کوچیک که فقط بفهمم نگاه میکنه
                              من بشدت مذهبی بودم اگه یه ساعت نمازم دیر میشد عذاب وجدان میگرفتم اما انگار کافی نبوده
                              بازم ممنون ازتون گفته هاتون رو یادداشت کردم لطف کردین

                              سلام خب چرافک نمیکنید اینا امتحانه از طرف خدا
                              شاید شما فک میکردید خیلی مذهبی هستید و هرگز از دینش نمیگذرید و خدا هم خواسته نشونتون بده که اینجور نیس و حتی شماهم که نمازت فراموش نمیشده در معرض شیطانی

                              Abbas ZangarakyA آفلاین
                              Abbas ZangarakyA آفلاین
                              Abbas Zangaraky
                              دانش آموزان آلاء ریاضی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #56

                              @n-n-good اره خودمم به همین فکر میکنم شاید اینطور بوده

                              UraniumU 2 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                                @n-n-good اره خودمم به همین فکر میکنم شاید اینطور بوده

                                UraniumU آفلاین
                                UraniumU آفلاین
                                Uranium
                                فارغ التحصیلان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #57

                                Abbas Zangaraky
                                بعدم یچیز دیگه هم بگم
                                اگه الان مشکلی دارید بگید اگه بدتر بود چی
                                همیشه یه بدتر وجود داره
                                شاید قرار بوده بدتره پیش بیاد و خدا نزاشته
                                چینش جهان جوریه که هر اتفاقش دلیل داره

                                وقتی مشکلی پیش میاد قطعا ناراحت میشیم اما باید سعی کنیم به جنبه خوبشم فک کنیم
                                اول بهش کاملا ایمان بیارید بعد همه چیو بسپارید بهش

                                سخنرانیای استاد رائفی پور و استاد پناهیان عالیه
                                البته از منبع معتبر مثل کانالای خودشون بگیریدشون چون بعضیا تقطیع میکنن حرفاشونو و جور دیگه ای جلوه میدن

                                این نمکدان خدا جنس عجیبی دارد
                                هرچقدر میشکنیم باز نمکها دارد

                                Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                3
                                • غزل محمدی 0غ آفلاین
                                  غزل محمدی 0غ آفلاین
                                  غزل محمدی 0
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #58

                                  سلام مجدد به همگی
                                  از تمام کسانی که در مورد قانون جذب خوندن یا شنیدن یا به هر حال میدونن خواهش میکنم لطفا لطفا لطفااااااااا برید قاون جذب ، قانون جذبه رو تا اخر گوش بدید
                                  از تک تکتون خواهش میکنم خیلی چیز حیاتی ای هست
                                  لطفا تا اخر گوش بدید .
                                  ممنون

                                  Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                                    سلام نمیدونم چرا نمیشد تو بخش مناسبش بپرسم
                                    اگه اجازه بدین اینجا بپرسم
                                    من یه بی خدام تقریبا میشه گفت قران رو هم داشتم اتیش میزدم
                                    اما خودم میدونم اینطور نمیشه ادم به پوچی میرسه وقتی تصور میکنی خدایی نیست تموم اهدافت هم پوچ میشه فکر خودکشی میاد سراغم اما فقط به خاطر مادرم اینکارو نمیکنم
                                    هزار بار گفتم خدایی که از رگ گردن نزدیک تری یه نشونه کوچیک تو خواب یا بیداری بده که یکم اروم شم من خیلی به حضرت عباس ارادت داشتم از ایشون خواهش کردم اما فایده ای نداشت حس میکنم خدا هم از من متنفره مثل پدرم برادرم حتی کسی که دوسش داشتم
                                    همین موضوع باعث میشه حالم بد شه و نتونم برا کنکور بخونم میشه کمک کنید

                                    Yazdan GonabadiY آفلاین
                                    Yazdan GonabadiY آفلاین
                                    Yazdan Gonabadi
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #59

                                    Abbas Zangaraky سلام
                                    یه عالمه نوشتم بعد ارسال نشد😫
                                    ببخشید خلاصه اینکه اینو بخونید خیلی عقلی و منطقی خدا رو اثبات میکنه

                                    در کتاب های اصول عقاید، با برهان‌ها و دلیل‌های عقلی، وجود خدا به اثبات رسیده است که برخی از آنها عبارتند از:

                                    1. برهان علت و معلول
                                    2. برهان نظم
                                    3. برهان حرکت
                                    4. برهان حدوث
                                    5. برهان امکان و وجوب
                                    6. برهان صدیقین
                                      اما به دلیل محدودیت فقط به تبیین یکی از آنها می پردازیم:
                                      بر اساس اصل علیّت، هر پدیده‌ای که به وجود می‌آید، نیاز به موجودی دارد که آن را به وجود بیاورد. در این رابطه، موجود اول را معلول و موجود دوم که باعث به وجود آمدن موجود دیگری می‌شود را علت، و رابطه میان این دو را علّیت می‌نامند. همه موجوداتی که در اطراف خود می‌بینیم، معلول هستند و نیاز دارند که یک علت آنها را پدید آورده باشد. آن علت یا هیچ علتی ندارد که در آن صورت، می‌شود علت العلل و خودش مقوم ذات خود است که همان خدای متعال است. یا آنکه آن علت نیز معلول علت دیگر است و از آنجایی که دور و تسلسل باطل است، این سلسله علل باید به علتی ختم شود که نیاز به علت ندارد. در نتیجه از طریق این برهان، وجود یک علت که بی نیاز و غنی از علتهای دیگر است یعنی خدای متعال اثبات می‌گردد.

                                    برای مطالعه بیشتر درباره براهین اثبات وجود خدا به کتاب های زیر مراجعه فرمایید:

                                    • اصول عقائد اسلامی (توحید)، استاد محسن قرائتی.
                                      ـ خداشناسی، ابراهیم امینی.
                                      ـ آموزش کلام اسلامی( خداشناسی)، محمّد سعیدی مهر.
                                      ـ یکصد و ده سوال پیرامون خداشناسی از استاد مطهری، ناشر:اندیشه ماندگار.
                                      ـ تبیین براهین اثبات خدا، آیت الله جوادی آملی.
                                      ـ الله شناسی (سه جلد)، علامه آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی.
                                    Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    2
                                    • Maryam NateqiM Maryam Nateqi

                                      بزار یه داستان رو بهتون بگم
                                      یه روزی از حضرت موسی فکر کنم میپرسن خدا ما رو چقدر دوست داره حضرت موسی هم میپرسه و ندا میاد حضرت بره به یه کوهی
                                      همینطور هم همیشه حضرت موسی وقتی میره یه جا قایم میشه و یه پسر جوانی رو میبینه که چشمای های مادرش رو درآورده و داره از کوه میره بالا که یه دختر جوان وایستاده (اون دختر از این پسر جوان خواسته بوده برای ازدواج باهاش)
                                      از کوه که میره بالا یه ذره لغزش ایجاد میشه مادره میشنوه به بچه اش میگه مراقب باش پسرم، مراقب باش نیوفتی!
                                      ندا میاد به حضرت موسی که دیدی محبت مادر رو؟...

                                      ببینید یه مادر با اینکه پسرش چشمانش رو درآورده بازم با تمام وجودش دوستش داره اما خدای کریم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی..... ما رو دوست داره اصلا ما بدترین آدم! بازم خدا نسبت به ما خودش رو موظف میدونه که مهربان باشه
                                      حالا شما بر چه اساسی میگید خدا از من متنفره!
                                      اگه خدا از شما بدش میومد شرایط شما این نبود!

                                      مصطفي عباسیانم آفلاین
                                      مصطفي عباسیانم آفلاین
                                      مصطفي عباسیان
                                      دانش آموزان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #60

                                      Maryam Nateqi در خدا گفته است:

                                      بزار یه داستان رو بهتون بگم
                                      یه روزی از حضرت موسی فکر کنم میپرسن خدا ما رو چقدر دوست داره حضرت موسی هم میپرسه و ندا میاد حضرت بره به یه کوهی
                                      همینطور هم همیشه حضرت موسی وقتی میره یه جا قایم میشه و یه پسر جوانی رو میبینه که چشمای های مادرش رو درآورده و داره از کوه میره بالا که یه دختر جوان وایستاده (اون دختر از این پسر جوان خواسته بوده برای ازدواج باهاش)
                                      از کوه که میره بالا یه ذره لغزش ایجاد میشه مادره میشنوه به بچه اش میگه مراقب باش پسرم، مراقب باش نیوفتی!
                                      ندا میاد به حضرت موسی که دیدی محبت مادر رو؟...

                                      ببینید یه مادر با اینکه پسرش چشمانش رو درآورده بازم با تمام وجودش دوستش داره اما خدای کریم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی..... ما رو دوست داره اصلا ما بدترین آدم! بازم خدا نسبت به ما خودش رو موظف میدونه که مهربان باشه
                                      حالا شما بر چه اساسی میگید خدا از من متنفره!
                                      اگه خدا از شما بدش میومد شرایط شما این نبود!

                                      چه باحال شمام عین منی !.

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                                        @n-n-good اره خودمم به همین فکر میکنم شاید اینطور بوده

                                        UraniumU آفلاین
                                        UraniumU آفلاین
                                        Uranium
                                        فارغ التحصیلان آلاء
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #61

                                        Abbas Zangaraky

                                        https://www.aparat.com/v/ptEGl/
                                        پیشنهاد میکنم این کلیپو ببینید

                                        این نمکدان خدا جنس عجیبی دارد
                                        هرچقدر میشکنیم باز نمکها دارد

                                        Abbas ZangarakyA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        3
                                        • Abbas ZangarakyA Abbas Zangaraky

                                          سلام نمیدونم چرا نمیشد تو بخش مناسبش بپرسم
                                          اگه اجازه بدین اینجا بپرسم
                                          من یه بی خدام تقریبا میشه گفت قران رو هم داشتم اتیش میزدم
                                          اما خودم میدونم اینطور نمیشه ادم به پوچی میرسه وقتی تصور میکنی خدایی نیست تموم اهدافت هم پوچ میشه فکر خودکشی میاد سراغم اما فقط به خاطر مادرم اینکارو نمیکنم
                                          هزار بار گفتم خدایی که از رگ گردن نزدیک تری یه نشونه کوچیک تو خواب یا بیداری بده که یکم اروم شم من خیلی به حضرت عباس ارادت داشتم از ایشون خواهش کردم اما فایده ای نداشت حس میکنم خدا هم از من متنفره مثل پدرم برادرم حتی کسی که دوسش داشتم
                                          همین موضوع باعث میشه حالم بد شه و نتونم برا کنکور بخونم میشه کمک کنید

                                          Yazdan GonabadiY آفلاین
                                          Yazdan GonabadiY آفلاین
                                          Yazdan Gonabadi
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #62

                                          Abbas Zangaraky
                                          پرسش:
                                          در وجود خدا شک دارم! دلیل بیاورید برای اثبات وجود خدا.

                                          پاسخ:
                                          برای اثبات عقلی وجود خداوند متعال براهین متعددی مطرح است که شما را برای مطالعه بیش تر در باره این ادله به کتاب‌هایی که ذیلاً معرفی می‌شود، ارجاع می‌دهیم و تنها به ذکر دو برهان ساده اکتفا می‌کنیم.
                                          برهان نظم:
                                          برای برهان نظم تقریرهایی گوناگون ارائه شده است:

                                          1. جهان طبیعت دارای نظم هدفمندی است و هر نظم هدفمندی به حکم عقل نیازمند ناظمی آگاه و تواناست که آن را پدید آورده است، پس جهان طبیعت ناظمی آگاه و توانا دارد، و آن خداوند متعالی است. (1) در این تقریر از شکل اول قیاس منطقی بهره گرفته شده‌ است.

                                          برهان علیت:
                                          برهان علیت برهانی کاملا معقول و عام است که با اندکی تامل در اجزای آن می‌توان دریافت که امکان انکار و تردید در آن وجود ندارد؛ این برهان از یک اصل کاملا بدیهی و ضروری تشکیل شده است که می‌گوید: « هر پدیده‌ای نیاز به پدید آورنده دارد».

                                          این اصل می‌گوید هر چیز که پدیده است، یعنی هر چیزی که نبود و بود شد یا هر چیز که ایجاد شده است و سابقه نبودن دارد و به عبارت فلسفی هر چیز که «ممکن الوجود» است - یعنی الان هست، اما بودنش ضرورتی ندارد و می‌توانست نباشد - نیاز به علت دارد. دلیل آن هم کاملا واضح است، زیرا هر یک از ما به راحتی با مراجعه به عقل مان در می‌یابیم که هر پدیده‌ای پدید آورنده‌ای می‌خواهد، زیرا نمی‌‌تواند خودش، خودش را به وجود آورد، چون قبل از به وجود آمدنش نبوده تا این کار را بکند. بدون هیچ علتی هم معقول نیست که از نیستی به هستی تبدیل شود. پس حتما علتی غیر از خودش برای به وجود آمدن داشته است.

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          2
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • 6
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع