Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. از بین بردن دغدغه های فکری
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

از بین بردن دغدغه های فکری

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
30 دیدگاه‌ها 8 کاربران 1.4k بازدیدها 9 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • 22ستاره2 آفلاین
    22ستاره2 آفلاین
    22ستاره
    دانش آموزان آلاء
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط 22ستاره انجام شده
    #1

    خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

    در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

    ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

    ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

    ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

    این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

    همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

    پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

    من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.ادمین خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء حامیان-آلاء

    هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

    najafiali78N M P 3 پاسخ آخرین پاسخ
    3
    • 22ستاره2 آفلاین
      22ستاره2 آفلاین
      22ستاره
      دانش آموزان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      امیدوارم به دردتون بخوره واقعا اثر گذاره

      هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • 22ستاره2 آفلاین
        22ستاره2 آفلاین
        22ستاره
        دانش آموزان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        @ata1214 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

        من خودم این راه رو کشفیده بودم! گاها انجامش میدم
        مخصوصا وقتی که ذهنم پر اخبار سیاسی میشه که اعضابمو خورد میکنن یه عده ای گرگ در لباس میش !

        خیلی مفیده
        تشکر از شما

        منم اینو تو سایت دیدم گفتم برا بچها بزارم واقعاا مفید هستش خواهش میکنم

        هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • T آفلاین
          T آفلاین
          tamom
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط tamom انجام شده
          #4

          این روش مقطعی جواب میده برای ذهن های مشغول،اما بعد ی مدت ادم رو با یسری مسائل دیگ درگیر میکنه...اگ ادم فک کنه توی این روش مغز رو دور زدید...مشکلات همونان مغز همونه فقط یکسری جابجایی یا پیشرفته شه ،دسته بندی رخ داده، روی اوردن ب ورزش(مخصوصا حرفه ای،بالخصوص رزمی،یا در طبیعت)خیلی کمک میکنه ،و همچنین عبورنکردن از خط قرمزهای خدا،دیدن سایر مشکلات مردم،واقع نگری،بعد ی مدت واقعا چیزای ک برای خیلیا حل کردنش مشکله واقعا برات اسان میشه...دید ادم عوض میشه.
          موردا با توجه ب موضوع تاپیک بود و درمورد هرکدام و نقششون در از بین بردن دغدغه ها،خواستید میتونیم بحث کنیم

          22ستاره2 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • T tamom

            این روش مقطعی جواب میده برای ذهن های مشغول،اما بعد ی مدت ادم رو با یسری مسائل دیگ درگیر میکنه...اگ ادم فک کنه توی این روش مغز رو دور زدید...مشکلات همونان مغز همونه فقط یکسری جابجایی یا پیشرفته شه ،دسته بندی رخ داده، روی اوردن ب ورزش(مخصوصا حرفه ای،بالخصوص رزمی،یا در طبیعت)خیلی کمک میکنه ،و همچنین عبورنکردن از خط قرمزهای خدا،دیدن سایر مشکلات مردم،واقع نگری،بعد ی مدت واقعا چیزای ک برای خیلیا حل کردنش مشکله واقعا برات اسان میشه...دید ادم عوض میشه.
            موردا با توجه ب موضوع تاپیک بود و درمورد هرکدام و نقششون در از بین بردن دغدغه ها،خواستید میتونیم بحث کنیم

            22ستاره2 آفلاین
            22ستاره2 آفلاین
            22ستاره
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            tamom در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

            این روش مقطعی جواب میده برای ذهن های مشغول،اما بعد ی مدت ادم رو با یسری مسائل دیگ درگیر میکنه...اگ ادم فک کنه توی این روش مغز رو دور زدید...مشکلات همونان مغز همونه فقط یکسری جابجایی یا پیشرفته شه ،دسته بندی رخ داده، روی اوردن ب ورزش(مخصوصا حرفه ای،بالخصوص رزمی،یا در طبیعت)خیلی کمک میکنه ،و همچنین عبورنکردن از خط قرمزهای خدا،دیدن سایر مشکلات مردم،واقع نگری،بعد ی مدت واقعا چیزای ک برای خیلیا حل کردنش مشکله واقعا برات اسان میشه...دید ادم عوض میشه.
            موردا با توجه ب موضوع تاپیک بود و درمورد هرکدام و نقششون در از بین بردن دغدغه ها،خواستید میتونیم بحث کنیم

            رو من که همین روشه جواب میده و برام کافی هستش

            هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • 22ستاره2 22ستاره

              خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

              در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

              ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

              ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

              ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

              این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

              همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

              پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

              من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.ادمین خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء حامیان-آلاء

              najafiali78N آفلاین
              najafiali78N آفلاین
              najafiali78
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              22ستاره
              عالی بود

              ما همواره زندانی هویتمان هستیم ...

              22ستاره2 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • najafiali78N najafiali78

                22ستاره
                عالی بود

                22ستاره2 آفلاین
                22ستاره2 آفلاین
                22ستاره
                دانش آموزان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                najafiali78 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

                22ستاره
                عالی بود

                ممنونم

                هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • 22ستاره2 22ستاره

                  خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

                  در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

                  ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

                  ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

                  ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

                  این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

                  همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

                  پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

                  من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.ادمین خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء حامیان-آلاء

                  M آفلاین
                  M آفلاین
                  mrz
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mrz انجام شده
                  #8

                  22ستاره در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

                  خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

                  در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

                  ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

                  ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

                  ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

                  این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

                  همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

                  پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

                  من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.ادمین خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء حامیان-آلاء

                  واقعا نوشتن همه دنیای منه..جوری که اگر موقع ناراحتی ننویسم میمیرم😂

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • B آفلاین
                    B آفلاین
                    Brilliant
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    من همیشه مینویسم دو تا فایده داره به لحاظ روحی تخلیژه میشم بعد که می خونم می بینم نه خوشی ها پایدار بوده ونه سختی ومشکلات سختی که فک می کردم تموم نمیشن وسخته چه زود با گذر زمان حل شدن ویاد می گیرم فقطچشمم به الان باشه

                    ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • RAHIL_28R آفلاین
                      RAHIL_28R آفلاین
                      RAHIL_28
                      خیرین کوچک دریا دل دانش آموزان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      حالا من بعضی وقتا که از چیزی خیلی ناراحتم یا از دست کشی عصبانیم رو کاغذ مینویسم بعدش میسوزونم واقعا تاثیرشو دیدم

                      Do not worry
                      ♛God♛
                      is paying attention to you

                      B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • RAHIL_28R RAHIL_28

                        حالا من بعضی وقتا که از چیزی خیلی ناراحتم یا از دست کشی عصبانیم رو کاغذ مینویسم بعدش میسوزونم واقعا تاثیرشو دیدم

                        B آفلاین
                        B آفلاین
                        Brilliant
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        RAHIL_28 به به بانو راحیل حالتون چطوره

                        ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                        RAHIL_28R 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • B Brilliant

                          RAHIL_28 به به بانو راحیل حالتون چطوره

                          RAHIL_28R آفلاین
                          RAHIL_28R آفلاین
                          RAHIL_28
                          خیرین کوچک دریا دل دانش آموزان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          @zahra-m1999 زهرا چه بزرگ خطابم کردی :joy:
                          تو حالت چطوره؟

                          Do not worry
                          ♛God♛
                          is paying attention to you

                          B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • RAHIL_28R RAHIL_28

                            @zahra-m1999 زهرا چه بزرگ خطابم کردی :joy:
                            تو حالت چطوره؟

                            B آفلاین
                            B آفلاین
                            Brilliant
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #13

                            RAHIL_28 مرسی گلی
                            کلا من از لفظ بانو استفاده می کنم😇 بزرگم که هستی گلی

                            ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                            RAHIL_28R 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            • B Brilliant

                              RAHIL_28 مرسی گلی
                              کلا من از لفظ بانو استفاده می کنم😇 بزرگم که هستی گلی

                              RAHIL_28R آفلاین
                              RAHIL_28R آفلاین
                              RAHIL_28
                              خیرین کوچک دریا دل دانش آموزان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              @zahra-m1999 بزرگی از خودته دلت بزرگه بخاطر همون نفسی

                              Do not worry
                              ♛God♛
                              is paying attention to you

                              B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • RAHIL_28R RAHIL_28

                                @zahra-m1999 بزرگی از خودته دلت بزرگه بخاطر همون نفسی

                                B آفلاین
                                B آفلاین
                                Brilliant
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                RAHIL_28 😘😘😘😘😘😘

                                ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                                B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • B Brilliant

                                  RAHIL_28 😘😘😘😘😘😘

                                  B آفلاین
                                  B آفلاین
                                  Brilliant
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #16

                                  @zahra-m1999 بیا دلی

                                  ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • RAHIL_28R آفلاین
                                    RAHIL_28R آفلاین
                                    RAHIL_28
                                    خیرین کوچک دریا دل دانش آموزان آلاء
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #17

                                    :love_letter: :kissing_heart:

                                    Do not worry
                                    ♛God♛
                                    is paying attention to you

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • 22ستاره2 22ستاره

                                      خالی کردن ذهن با استفاده روش بیرون ریزی ذهن

                                      در این روش شما باید هر چیزی که در ذهنتون هست بیرون بریزید. حالا چطوری؟! با استفاده از نوشتن!

                                      ۱- یک ابزار برای نوشتن انتخاب کنید: می تونید از قلم و کاغذ استفاده کنید و یا از یک نرم افزار واژه پرداز (مثل word یا notepad). نوعش مهم نیست مهم اینه که با کدوم راحتترین. من خودم به شخصه ترجیح میدم تایپ کنم چون اینطور حداقل می تونم اونها رو ذخیره کنم.

                                      ۲- هرچیزی که به ذهنتون میرسه رو بنویسید: وقتی میگم هر چیزی دقیقا یعنی هر چیزی! یعنی اینکه مثلا وقتی به صفحه خالی نگاه میکنید و با خودتون میگین که “وای چه صفحه سفیدی” همون رو بنویسید “وای چه صفحه سفیدی” یا اینکه مثلا میگین “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه” بنویسید “خوب چی بنویسم چیزی به ذهنم نمیرسه”. دقیقا هرچیزی که به ذهنتون اومد رو بنویسید و اصلا لازم نیست به اون چیزی که می خواین بنویسید فکر کنید.

                                      ۳- اینکار رو به مدت ۱۵ دقیقه ادامه بدید: تا زمانی که ذهن شما احساس خالی شدن کرد اینکارو ادامه بدید. ممکنه شما در ۱۰ دقیقه بتونید هر چیزی رو که تو ذهنتون هست بنویسید ممکن هم هست که ۱ ساعت طول بکشه که این معمولا وقتی فکر خیلی مشغولی دارید اتفاق میفته.

                                      این نوشته ها و فایلها رو می تونید نگه دارین و بعضی وقتها به اونها مراجعه کنید چون ممکنه توش چیزای خوبی پیدا کنید. مثلا گاهی اوقات وقتی بعد از مدتی به اون نوشته های قبلی مراجعه می کنید ممکنه یک سری مطالب جالب رو پیدا کنید که ممکنه از یادتون رفته باشه و یا بعضی کارها که باید انجام میدادید یا یک فکر و ایده جالب که به ذهنتون خطور کرده بود رو انتخاب کنید و روش کار کنید.

                                      همانطور که گفتم این روش واقعا کارساز هست و شما با این کار می تونید کارایی ذهن خودتون رو به مقدار غیر قابل باوری افزایش بدین. در مقایسه با دیگر روشها مثل خواب و یا مدیتیشن هم مزایای زیادی داره که از اون میشه سرعت بالای دستیابی به ذهن آزاد رو بیان کرد که در مقایسه با خوابیدن خوب همونطور که گفتم شما باید حداقل ۳ ساعت بخوابید تا به خواب عمیق فرو برید و ذهنتون آروم بشه و یا مدیتیشن هم شما باید در شرایط خاصی باشید تا بتونید مراقبه خوبی داشته باشید و نتیجه بگیرید.

                                      پس این روش رو همین الان امتحان کنید مطمئن هستم که دیگه کنارش نمیزارید و در همه شرایط از اون استفاده می کنید. حالا سرعت تخلیه ذهن شما بستگی داره به سرعت نوشتن و یا تایپ شما.

                                      من از این روش برای زمانی که ذهن خیلی درگیری دارم و یا اینکه می خوام یک کاری رو شروع کنم که نیاز به تمرکز داره، استفاده می کنم.ادمین خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء حامیان-آلاء

                                      P آفلاین
                                      P آفلاین
                                      parisa76911
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

                                      romisaR 22ستاره2 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • P parisa76911

                                        راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

                                        romisaR آفلاین
                                        romisaR آفلاین
                                        romisa
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        parisa76911 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

                                        راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

                                        برنامه ریزی حجمی تایمی
                                        یعنی برای یه حجم مشخصی با توجه به سختیش ، وقت تعیین کنید و سعی کنید توو اون تایم تمومش کنید اگه نشد برید مطلب بعدی و ادامه این مبحث رو در پایان برنامتون مطالعه کنید
                                        اینطوری ذهن مجبور میشه در اون تایم تموم کنه وگرنه مجبوره بعد ار چن ساعت اون مطلب رو دوباره یادش بیاره و ادامه اش رو بخونه
                                        سعی کنید وقت و حجمی که مشخص می کنید منطقی باشه نه کم نه زیاد

                                        بگرداند مرا آنکس که گردون را بگرداند...

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • P parisa76911

                                          راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

                                          22ستاره2 آفلاین
                                          22ستاره2 آفلاین
                                          22ستاره
                                          دانش آموزان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          parisa76911 در از بین بردن دغدغه های فکری گفته است:

                                          راه حلی برا کند خونی هم دارین ؟

                                          برای کند خونی اگه مثل زیست سه ساعت وقتتو میگیره دو صحفه بخونی این بهترین کاره پاراگرافی بخونی یه خط یه خط شروع نکنی به خوندن متن و دپاراگرافی بخون در ضمن صبر و حوصله میخواد خوندن هم من یه مدت تکنیک تند خوانی رو امورش دیده بودم ولی برا کنکور این مدل خوندن ها کارساز نیس

                                          هیچکس همیشه سرش شلوغ نیست تنها بستگی به این داره که شماره ات توی لیست الویت هاشون چند باشه ...!

                                          P 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع