Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. دهمی!زیست دان شو😉
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

دهمی!زیست دان شو😉

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
8 دیدگاه‌ها 2 کاربران 507 بازدیدها 2 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • مهشید حسن زاده 0م آفلاین
    مهشید حسن زاده 0م آفلاین
    مهشید حسن زاده 0
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
    سلام آلاییون عزیزم!🤗
    امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
    من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
    یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
    از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉

    بجنگ ولی سیاه وسفیدش نکن😉

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    8
    • مهشید حسن زاده 0م آفلاین
      مهشید حسن زاده 0م آفلاین
      مهشید حسن زاده 0
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2
                          🤔روال کار🤔
      

      تو زندگیم همیشه از بلاتکلیفی متنفر بودم🤕اینکه ندونم وقتی تو یه مسیری پا میزارم چی پیش رومه یا اینکه وقتی وارد یه محیط جدید میشم از روال کار،نظم و دیسیپلینش آگاه نباشم،اذیتم میکنه.🤦‍♀️پس اگه توهم مثل منی و چارچوب و دیسیپلین کار برات مهمه؛این پست برای توعه!😉

      تواین تاپیک قراره باهم روزی ۱ صفحه زیست بخونیم.نکاتشو تا جای ممکن باهم مرور و شکل هاشونو باهم بررسی کنیم.
      سعی میکنم تست های جالب رو هم حتی المقدور جا بدیم و باهم ببینیمشون.🤝
      پس،هرروز؛منکه نکته هامو گفتم؛توام اگه از همون مبحث نکته ای داری حتما بهمون بگو🧡آخر هر هفته هم یه جمعبندی از مباحث طی هفته مون میکنیم🤞

      بجنگ ولی سیاه وسفیدش نکن😉

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      7
      • مهشید حسن زاده 0م آفلاین
        مهشید حسن زاده 0م آفلاین
        مهشید حسن زاده 0
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        این نکته ی آخرم بگم و بریم برای شروع:✌️
        عزیزای دلم؛برای اینکه مطالب سه تا پایه باهمدیگه قاطی نشن؛این تاپیک با سه تا عنوان {دهمی زیست دان شو} ، {یازدهمی زیست دان شو} و {دوازدهمی زیست دان شو} بصورت موازی هم ایجاد شده و بیاری خدا پیش میره.پس اگه پایه بالاتر هستی و میخوای دوتا پایه دیگه رو هم داشته باشی؛میتونی از این تاپیک ها استفاده کنی🤝

        بدرخشی🧡

        بجنگ ولی سیاه وسفیدش نکن😉

        M s01M 1 پاسخ آخرین پاسخ
        7
        • مهشید حسن زاده 0م آفلاین
          مهشید حسن زاده 0م آفلاین
          مهشید حسن زاده 0
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          خببب الوعده وفااا
          ببخشید یکم دیر شد🤭
          ولی خب هنوز سرحرفم هستم😉
          پس بیاین شروع کنیم🤞

          دهمیای قشنگم خیلی خوش اومدین به تاپیکتون
          بچه ها فصلی که داریم واردش میشیم؛فصل اول کتابتونه و فصلیه که مطالبش به دودسته تقسیم میشن:
          کلا غیر مرتبط و خیییلی مرتبط😐🤦‍♀️😂
          ینی اساسا هیچ حد وسط و تعادلی نداره😂💔

          امّا اون مطالب مرتبطش تاااا آخرین سری زیست شناسیتون باهاتون میان و بشدت هم میتونن ترکیب بشن!
          پس؛ازهمین الان اون قسمتای مهم که تاکید میکنیم روش و میگیم یادتون باشه رو بالاغیرتا یادتون باشه🤝

          متن صفحه ی اول کتاب درسیتون به این صورته بچه ها:

                     **دنیای زنده**
          

          پروانه های مونارک یکی از شگفت انگیزترین مهاجرت ها را به نمایش می گذارند. جمعیت این
          پروانه ها هر سال هزاران کیلومتر را از مکزیک تا جنوب کانادا و بالعکس می پیماید.
          چگونه پروانه های مونارک مسیر خود را پیدا می کنند و راه را به اشتباه نمی روند؟ زیست شناسان
          پس از سال ها پژوهش، به تازگی این معما را حل کرده اند. آنان در بدن پروانه مونارک، یاخته های
          عصبی (نورون هایی) یافته اند که پروانه ها با استفاده از آنها، جایگاه خورشید در آسمان و جهت مقصد
          را تشخیص می دهند و به سوی آن پرواز می کنند.
          آیا علم زیست شناسی قادر است همۀ رازهای حیات را بیابد؟ زیست شناسان علاوه بر تلاش برای
          پی بردن به رازهای آفرینش، سعی می کنند یافته های خود را در بهبود زندگی انسان به کار برند.
          موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند که آنها را از موجودات غیر زنده متمایز می کند. در این فصل به پاسخ
          چنین پرسش هایی می پردازیم.

          8e6d26b042dddd53b2f893bc0361c8f2.jpg

          خب این داداشم که می‌بینید پروانه ی مونارکه
          ببین چقد گوگولیع😍🤭
          ولییییی همین گوگولی قراره تا سال کنکور پدرجدتونو بیاره جلو چشماتون😂💔چرا؟! چون از این لحظه تااا روز کنکوری قراره با همممه چی ترکیب شه و تو هرررفصلی هم بروز رسانی بشه😁
          پس اجالتا از همین الان این رفیقمونو خوببب بخاطر بسپار. البته؛فعلا درحد آشنایی ساده کافیه جلوتر که بریم به مرور برات کامل میکنم نکاتشو🤝

          {1}
          همین اول کاری عکس کتابتو ببین!یادت باشه پروانه های مونارک گروهی زندگی میکنن.
          اینجوری:
          4320e605e3b87702590cba8478fe00e4.jpg

          {۲}

          گفته این پروانه ها چکار میکنن؟!آفرین مهاجرت !
          اینو جلوتر میخونیا سال دوازدهمت ولی سخت نیست تو همینجا یادش بگیر🤝🏻مهاجرت یک جابجایی طولانی رفت و برگشتیه.
          پس ویژگی هاش چیشد؟
          جابجاییه
          طولانیه
          وازهمه مهم تر:رفت و برگشتیه
          ینی هربار که پروانه مونارک میره کانادا و باز برمیگرده؛درمجموع یک بار مهاجرته!

          {۳}

          درمورد نورون ها،اصلا کلا بافت عصبی و دستگاه عصبی سال بعدتون مفصلللل میخونید ولی خب خلاصه بخوام یه کلیت بگم دستتون بیاد
          ازسال هشتمتون میدونید دیگه(دقت کن دارم از کل میام به جزء)
          بدن انسان چندین دستگاه مختلف رو تو خودش داشت که این دستگاه ها هماهنگ و در ارتباط با هم کار میکردن و حیات فرد به کارکرد درست و بموقع این دستگاها وابسته بود.
          یکی از این دستگاه ها؛دستگاه عصبی بود که دو بخش داشت:
          ۱_اعصاب مرکزی
          ۲_اعصاب محیطی

          اعصاب مرکزی که می‌شد مغزو نخاع
          اعصاب محیطی هم که خب مشخصه اسمش کل اعصاب پیکری رو شامل میشدتمام و کمال

          حالا هر دستگاه از چی تشکیل شده بود؟آی باریک الله! از بافت
          دستگاه عصبی هم چی داشت؟بافت عصبی

          بافت رو چی میساخت؟تعدادی سلول همکار
          دقت کن!نگفتم مشابه🤝🏻گفتم همکار
          چرا؟چون سلول های یک بافت لزوما مشابه نیستن ولی میتونن همکار باشن مثل سلول های خونی
          یااصلا همین دستگاه عصبی؛توش سلول عصبی و انواعی غیر عصبی داریم که جلوتر میخونید😊

          خب بااین حساب مهم ترین سلول های این بافت چی بودن ؟
          سلول های عصبی یا بقول کتاب یاخته های عصبی بهشون نورون هم میگن.
          این بزرگواران:
          a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg

          یه نورون بطور کلی از چه قسمت هایی تشکیل شده بود؟
          از هشتم یادته😉
          ۱_دندریت که نمیدونم چرا ولی کتاب میگه دارینه(خودش میگه چون شبیه درخته🤭)
          ۲_جسم سلولی یا جسم یاخته ای میگه کتاب
          ۳_آکسون که کتاب میگه آسه

          کارشون چیه این سلول ها؟هدایت و انتقال پیام عصبی

          خب دستت درد نکنه گفتیا ولی صفحه اولی اینهمه مرور کردی که چی بگی؟نکتش چی بود؟
          این بود بچه ها یکسری ازین پیام ها حسی هستن خب؟ و بنابراین یکسری ازین نورون ها دارن نقش گیرنده رو ایفا میکنن. الان مثلا همین نورون ها تو این پروانه ها...
          دارن چکار میکنن؟آفرین از نور خورشید پیام حسی تولید میکنن تا پروانه هه بدونه کجاست🤌🏻گرفتی نکته رو؟!
          این نورون ها گیرنده های نوری هستن!

          {۴}

          دقت کردی به جمله دوست من؟گفته چجوری مسیر یابی میکنن؟میان بااون گیرنده های نوری می‌سنجن خورشید کجاست و خودشون کجاست و حالا مقصد کدوم جهته و به سمتش حرکت میکنن. پس چی شد؟پس برای مسیر یابی ذاتا به خورشید نیاز دارن دیگه؟شبام که خورشید نیست مگه نه؟
          این پروانه ها فقططططط تو روز سفر میکنن و شبا مثه بچه آدم میگیرن میخوابن و استراحت میکنن(ولی تو میری تو اینستا😔)
          این تصویر رو به ذهنت بسپار که یادت بمونه مهاجرتشون به نور خورشید وابستس
          592d4e3da30a9529766361d11d0fa763.jpg

          {۵}

          نکته آخر امروزم بگم و تمااام(نکته نکته آخر باشه جمع جمع آخر نباشه🥂اینم ماءالشعیره🙄)

          ببین منو!این پروانه هه چیه؟حشره(نه باباا!جدی؟نمیدونستیم😐)
          پس نکاتی که از حشره بلدی و بلد میشییی همشششش به این پروانه مربوطه
          مثل چی؟
          تومیدونی جانداره(توروخدا!😒)
          تومیدونی جانوره
          تومیدونی بندپاست
          تو میدونی ۶پا داره
          تومیدونی اسکلتش خارجیه

          بقیشم چه بدونی چه ندونی؛خورد خورد این دوسال یاد میگیری😉

          مراقبت خودت باش
          تو پست بعدی چنتا تست میزنیم ازهمین ۵ تا نکته که گفتیم🤝🏻

          بجنگ ولی سیاه وسفیدش نکن😉

          M s01M 2 پاسخ آخرین پاسخ
          3
          • مهشید حسن زاده 0م مهشید حسن زاده 0

            این نکته ی آخرم بگم و بریم برای شروع:✌️
            عزیزای دلم؛برای اینکه مطالب سه تا پایه باهمدیگه قاطی نشن؛این تاپیک با سه تا عنوان {دهمی زیست دان شو} ، {یازدهمی زیست دان شو} و {دوازدهمی زیست دان شو} بصورت موازی هم ایجاد شده و بیاری خدا پیش میره.پس اگه پایه بالاتر هستی و میخوای دوتا پایه دیگه رو هم داشته باشی؛میتونی از این تاپیک ها استفاده کنی🤝

            بدرخشی🧡

            M s01M آفلاین
            M s01M آفلاین
            M s01
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            مهشید حسن زاده 0 به به چه شروع پر قدرتی 😍❤️

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • مهشید حسن زاده 0م مهشید حسن زاده 0

              خببب الوعده وفااا
              ببخشید یکم دیر شد🤭
              ولی خب هنوز سرحرفم هستم😉
              پس بیاین شروع کنیم🤞

              دهمیای قشنگم خیلی خوش اومدین به تاپیکتون
              بچه ها فصلی که داریم واردش میشیم؛فصل اول کتابتونه و فصلیه که مطالبش به دودسته تقسیم میشن:
              کلا غیر مرتبط و خیییلی مرتبط😐🤦‍♀️😂
              ینی اساسا هیچ حد وسط و تعادلی نداره😂💔

              امّا اون مطالب مرتبطش تاااا آخرین سری زیست شناسیتون باهاتون میان و بشدت هم میتونن ترکیب بشن!
              پس؛ازهمین الان اون قسمتای مهم که تاکید میکنیم روش و میگیم یادتون باشه رو بالاغیرتا یادتون باشه🤝

              متن صفحه ی اول کتاب درسیتون به این صورته بچه ها:

                         **دنیای زنده**
              

              پروانه های مونارک یکی از شگفت انگیزترین مهاجرت ها را به نمایش می گذارند. جمعیت این
              پروانه ها هر سال هزاران کیلومتر را از مکزیک تا جنوب کانادا و بالعکس می پیماید.
              چگونه پروانه های مونارک مسیر خود را پیدا می کنند و راه را به اشتباه نمی روند؟ زیست شناسان
              پس از سال ها پژوهش، به تازگی این معما را حل کرده اند. آنان در بدن پروانه مونارک، یاخته های
              عصبی (نورون هایی) یافته اند که پروانه ها با استفاده از آنها، جایگاه خورشید در آسمان و جهت مقصد
              را تشخیص می دهند و به سوی آن پرواز می کنند.
              آیا علم زیست شناسی قادر است همۀ رازهای حیات را بیابد؟ زیست شناسان علاوه بر تلاش برای
              پی بردن به رازهای آفرینش، سعی می کنند یافته های خود را در بهبود زندگی انسان به کار برند.
              موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند که آنها را از موجودات غیر زنده متمایز می کند. در این فصل به پاسخ
              چنین پرسش هایی می پردازیم.

              8e6d26b042dddd53b2f893bc0361c8f2.jpg

              خب این داداشم که می‌بینید پروانه ی مونارکه
              ببین چقد گوگولیع😍🤭
              ولییییی همین گوگولی قراره تا سال کنکور پدرجدتونو بیاره جلو چشماتون😂💔چرا؟! چون از این لحظه تااا روز کنکوری قراره با همممه چی ترکیب شه و تو هرررفصلی هم بروز رسانی بشه😁
              پس اجالتا از همین الان این رفیقمونو خوببب بخاطر بسپار. البته؛فعلا درحد آشنایی ساده کافیه جلوتر که بریم به مرور برات کامل میکنم نکاتشو🤝

              {1}
              همین اول کاری عکس کتابتو ببین!یادت باشه پروانه های مونارک گروهی زندگی میکنن.
              اینجوری:
              4320e605e3b87702590cba8478fe00e4.jpg

              {۲}

              گفته این پروانه ها چکار میکنن؟!آفرین مهاجرت !
              اینو جلوتر میخونیا سال دوازدهمت ولی سخت نیست تو همینجا یادش بگیر🤝🏻مهاجرت یک جابجایی طولانی رفت و برگشتیه.
              پس ویژگی هاش چیشد؟
              جابجاییه
              طولانیه
              وازهمه مهم تر:رفت و برگشتیه
              ینی هربار که پروانه مونارک میره کانادا و باز برمیگرده؛درمجموع یک بار مهاجرته!

              {۳}

              درمورد نورون ها،اصلا کلا بافت عصبی و دستگاه عصبی سال بعدتون مفصلللل میخونید ولی خب خلاصه بخوام یه کلیت بگم دستتون بیاد
              ازسال هشتمتون میدونید دیگه(دقت کن دارم از کل میام به جزء)
              بدن انسان چندین دستگاه مختلف رو تو خودش داشت که این دستگاه ها هماهنگ و در ارتباط با هم کار میکردن و حیات فرد به کارکرد درست و بموقع این دستگاها وابسته بود.
              یکی از این دستگاه ها؛دستگاه عصبی بود که دو بخش داشت:
              ۱_اعصاب مرکزی
              ۲_اعصاب محیطی

              اعصاب مرکزی که می‌شد مغزو نخاع
              اعصاب محیطی هم که خب مشخصه اسمش کل اعصاب پیکری رو شامل میشدتمام و کمال

              حالا هر دستگاه از چی تشکیل شده بود؟آی باریک الله! از بافت
              دستگاه عصبی هم چی داشت؟بافت عصبی

              بافت رو چی میساخت؟تعدادی سلول همکار
              دقت کن!نگفتم مشابه🤝🏻گفتم همکار
              چرا؟چون سلول های یک بافت لزوما مشابه نیستن ولی میتونن همکار باشن مثل سلول های خونی
              یااصلا همین دستگاه عصبی؛توش سلول عصبی و انواعی غیر عصبی داریم که جلوتر میخونید😊

              خب بااین حساب مهم ترین سلول های این بافت چی بودن ؟
              سلول های عصبی یا بقول کتاب یاخته های عصبی بهشون نورون هم میگن.
              این بزرگواران:
              a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg

              یه نورون بطور کلی از چه قسمت هایی تشکیل شده بود؟
              از هشتم یادته😉
              ۱_دندریت که نمیدونم چرا ولی کتاب میگه دارینه(خودش میگه چون شبیه درخته🤭)
              ۲_جسم سلولی یا جسم یاخته ای میگه کتاب
              ۳_آکسون که کتاب میگه آسه

              کارشون چیه این سلول ها؟هدایت و انتقال پیام عصبی

              خب دستت درد نکنه گفتیا ولی صفحه اولی اینهمه مرور کردی که چی بگی؟نکتش چی بود؟
              این بود بچه ها یکسری ازین پیام ها حسی هستن خب؟ و بنابراین یکسری ازین نورون ها دارن نقش گیرنده رو ایفا میکنن. الان مثلا همین نورون ها تو این پروانه ها...
              دارن چکار میکنن؟آفرین از نور خورشید پیام حسی تولید میکنن تا پروانه هه بدونه کجاست🤌🏻گرفتی نکته رو؟!
              این نورون ها گیرنده های نوری هستن!

              {۴}

              دقت کردی به جمله دوست من؟گفته چجوری مسیر یابی میکنن؟میان بااون گیرنده های نوری می‌سنجن خورشید کجاست و خودشون کجاست و حالا مقصد کدوم جهته و به سمتش حرکت میکنن. پس چی شد؟پس برای مسیر یابی ذاتا به خورشید نیاز دارن دیگه؟شبام که خورشید نیست مگه نه؟
              این پروانه ها فقططططط تو روز سفر میکنن و شبا مثه بچه آدم میگیرن میخوابن و استراحت میکنن(ولی تو میری تو اینستا😔)
              این تصویر رو به ذهنت بسپار که یادت بمونه مهاجرتشون به نور خورشید وابستس
              592d4e3da30a9529766361d11d0fa763.jpg

              {۵}

              نکته آخر امروزم بگم و تمااام(نکته نکته آخر باشه جمع جمع آخر نباشه🥂اینم ماءالشعیره🙄)

              ببین منو!این پروانه هه چیه؟حشره(نه باباا!جدی؟نمیدونستیم😐)
              پس نکاتی که از حشره بلدی و بلد میشییی همشششش به این پروانه مربوطه
              مثل چی؟
              تومیدونی جانداره(توروخدا!😒)
              تومیدونی جانوره
              تومیدونی بندپاست
              تو میدونی ۶پا داره
              تومیدونی اسکلتش خارجیه

              بقیشم چه بدونی چه ندونی؛خورد خورد این دوسال یاد میگیری😉

              مراقبت خودت باش
              تو پست بعدی چنتا تست میزنیم ازهمین ۵ تا نکته که گفتیم🤝🏻

              M s01M آفلاین
              M s01M آفلاین
              M s01
              دانش آموزان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              مهشید حسن زاده 0 چقد خوب توضیح میدی🫠❤️

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • مهشید حسن زاده 0م آفلاین
                مهشید حسن زاده 0م آفلاین
                مهشید حسن زاده 0
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                ممنون از محبتت😅❤️❤️

                بجنگ ولی سیاه وسفیدش نکن😉

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • مهشید حسن زاده 0م مهشید حسن زاده 0

                  خببب الوعده وفااا
                  ببخشید یکم دیر شد🤭
                  ولی خب هنوز سرحرفم هستم😉
                  پس بیاین شروع کنیم🤞

                  دهمیای قشنگم خیلی خوش اومدین به تاپیکتون
                  بچه ها فصلی که داریم واردش میشیم؛فصل اول کتابتونه و فصلیه که مطالبش به دودسته تقسیم میشن:
                  کلا غیر مرتبط و خیییلی مرتبط😐🤦‍♀️😂
                  ینی اساسا هیچ حد وسط و تعادلی نداره😂💔

                  امّا اون مطالب مرتبطش تاااا آخرین سری زیست شناسیتون باهاتون میان و بشدت هم میتونن ترکیب بشن!
                  پس؛ازهمین الان اون قسمتای مهم که تاکید میکنیم روش و میگیم یادتون باشه رو بالاغیرتا یادتون باشه🤝

                  متن صفحه ی اول کتاب درسیتون به این صورته بچه ها:

                             **دنیای زنده**
                  

                  پروانه های مونارک یکی از شگفت انگیزترین مهاجرت ها را به نمایش می گذارند. جمعیت این
                  پروانه ها هر سال هزاران کیلومتر را از مکزیک تا جنوب کانادا و بالعکس می پیماید.
                  چگونه پروانه های مونارک مسیر خود را پیدا می کنند و راه را به اشتباه نمی روند؟ زیست شناسان
                  پس از سال ها پژوهش، به تازگی این معما را حل کرده اند. آنان در بدن پروانه مونارک، یاخته های
                  عصبی (نورون هایی) یافته اند که پروانه ها با استفاده از آنها، جایگاه خورشید در آسمان و جهت مقصد
                  را تشخیص می دهند و به سوی آن پرواز می کنند.
                  آیا علم زیست شناسی قادر است همۀ رازهای حیات را بیابد؟ زیست شناسان علاوه بر تلاش برای
                  پی بردن به رازهای آفرینش، سعی می کنند یافته های خود را در بهبود زندگی انسان به کار برند.
                  موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند که آنها را از موجودات غیر زنده متمایز می کند. در این فصل به پاسخ
                  چنین پرسش هایی می پردازیم.

                  8e6d26b042dddd53b2f893bc0361c8f2.jpg

                  خب این داداشم که می‌بینید پروانه ی مونارکه
                  ببین چقد گوگولیع😍🤭
                  ولییییی همین گوگولی قراره تا سال کنکور پدرجدتونو بیاره جلو چشماتون😂💔چرا؟! چون از این لحظه تااا روز کنکوری قراره با همممه چی ترکیب شه و تو هرررفصلی هم بروز رسانی بشه😁
                  پس اجالتا از همین الان این رفیقمونو خوببب بخاطر بسپار. البته؛فعلا درحد آشنایی ساده کافیه جلوتر که بریم به مرور برات کامل میکنم نکاتشو🤝

                  {1}
                  همین اول کاری عکس کتابتو ببین!یادت باشه پروانه های مونارک گروهی زندگی میکنن.
                  اینجوری:
                  4320e605e3b87702590cba8478fe00e4.jpg

                  {۲}

                  گفته این پروانه ها چکار میکنن؟!آفرین مهاجرت !
                  اینو جلوتر میخونیا سال دوازدهمت ولی سخت نیست تو همینجا یادش بگیر🤝🏻مهاجرت یک جابجایی طولانی رفت و برگشتیه.
                  پس ویژگی هاش چیشد؟
                  جابجاییه
                  طولانیه
                  وازهمه مهم تر:رفت و برگشتیه
                  ینی هربار که پروانه مونارک میره کانادا و باز برمیگرده؛درمجموع یک بار مهاجرته!

                  {۳}

                  درمورد نورون ها،اصلا کلا بافت عصبی و دستگاه عصبی سال بعدتون مفصلللل میخونید ولی خب خلاصه بخوام یه کلیت بگم دستتون بیاد
                  ازسال هشتمتون میدونید دیگه(دقت کن دارم از کل میام به جزء)
                  بدن انسان چندین دستگاه مختلف رو تو خودش داشت که این دستگاه ها هماهنگ و در ارتباط با هم کار میکردن و حیات فرد به کارکرد درست و بموقع این دستگاها وابسته بود.
                  یکی از این دستگاه ها؛دستگاه عصبی بود که دو بخش داشت:
                  ۱_اعصاب مرکزی
                  ۲_اعصاب محیطی

                  اعصاب مرکزی که می‌شد مغزو نخاع
                  اعصاب محیطی هم که خب مشخصه اسمش کل اعصاب پیکری رو شامل میشدتمام و کمال

                  حالا هر دستگاه از چی تشکیل شده بود؟آی باریک الله! از بافت
                  دستگاه عصبی هم چی داشت؟بافت عصبی

                  بافت رو چی میساخت؟تعدادی سلول همکار
                  دقت کن!نگفتم مشابه🤝🏻گفتم همکار
                  چرا؟چون سلول های یک بافت لزوما مشابه نیستن ولی میتونن همکار باشن مثل سلول های خونی
                  یااصلا همین دستگاه عصبی؛توش سلول عصبی و انواعی غیر عصبی داریم که جلوتر میخونید😊

                  خب بااین حساب مهم ترین سلول های این بافت چی بودن ؟
                  سلول های عصبی یا بقول کتاب یاخته های عصبی بهشون نورون هم میگن.
                  این بزرگواران:
                  a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg

                  یه نورون بطور کلی از چه قسمت هایی تشکیل شده بود؟
                  از هشتم یادته😉
                  ۱_دندریت که نمیدونم چرا ولی کتاب میگه دارینه(خودش میگه چون شبیه درخته🤭)
                  ۲_جسم سلولی یا جسم یاخته ای میگه کتاب
                  ۳_آکسون که کتاب میگه آسه

                  کارشون چیه این سلول ها؟هدایت و انتقال پیام عصبی

                  خب دستت درد نکنه گفتیا ولی صفحه اولی اینهمه مرور کردی که چی بگی؟نکتش چی بود؟
                  این بود بچه ها یکسری ازین پیام ها حسی هستن خب؟ و بنابراین یکسری ازین نورون ها دارن نقش گیرنده رو ایفا میکنن. الان مثلا همین نورون ها تو این پروانه ها...
                  دارن چکار میکنن؟آفرین از نور خورشید پیام حسی تولید میکنن تا پروانه هه بدونه کجاست🤌🏻گرفتی نکته رو؟!
                  این نورون ها گیرنده های نوری هستن!

                  {۴}

                  دقت کردی به جمله دوست من؟گفته چجوری مسیر یابی میکنن؟میان بااون گیرنده های نوری می‌سنجن خورشید کجاست و خودشون کجاست و حالا مقصد کدوم جهته و به سمتش حرکت میکنن. پس چی شد؟پس برای مسیر یابی ذاتا به خورشید نیاز دارن دیگه؟شبام که خورشید نیست مگه نه؟
                  این پروانه ها فقططططط تو روز سفر میکنن و شبا مثه بچه آدم میگیرن میخوابن و استراحت میکنن(ولی تو میری تو اینستا😔)
                  این تصویر رو به ذهنت بسپار که یادت بمونه مهاجرتشون به نور خورشید وابستس
                  592d4e3da30a9529766361d11d0fa763.jpg

                  {۵}

                  نکته آخر امروزم بگم و تمااام(نکته نکته آخر باشه جمع جمع آخر نباشه🥂اینم ماءالشعیره🙄)

                  ببین منو!این پروانه هه چیه؟حشره(نه باباا!جدی؟نمیدونستیم😐)
                  پس نکاتی که از حشره بلدی و بلد میشییی همشششش به این پروانه مربوطه
                  مثل چی؟
                  تومیدونی جانداره(توروخدا!😒)
                  تومیدونی جانوره
                  تومیدونی بندپاست
                  تو میدونی ۶پا داره
                  تومیدونی اسکلتش خارجیه

                  بقیشم چه بدونی چه ندونی؛خورد خورد این دوسال یاد میگیری😉

                  مراقبت خودت باش
                  تو پست بعدی چنتا تست میزنیم ازهمین ۵ تا نکته که گفتیم🤝🏻

                  M s01M آفلاین
                  M s01M آفلاین
                  M s01
                  دانش آموزان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  مهشید حسن زاده 0 در دهمی!زیست دان شو😉 گفته است:

                  خببب الوعده وفااا
                  ببخشید یکم دیر شد🤭
                  ولی خب هنوز سرحرفم هستم😉
                  پس بیاین شروع کنیم🤞

                  دهمیای قشنگم خیلی خوش اومدین به تاپیکتون
                  بچه ها فصلی که داریم واردش میشیم؛فصل اول کتابتونه و فصلیه که مطالبش به دودسته تقسیم میشن:
                  کلا غیر مرتبط و خیییلی مرتبط😐🤦‍♀️😂
                  ینی اساسا هیچ حد وسط و تعادلی نداره😂💔

                  امّا اون مطالب مرتبطش تاااا آخرین سری زیست شناسیتون باهاتون میان و بشدت هم میتونن ترکیب بشن!
                  پس؛ازهمین الان اون قسمتای مهم که تاکید میکنیم روش و میگیم یادتون باشه رو بالاغیرتا یادتون باشه🤝

                  متن صفحه ی اول کتاب درسیتون به این صورته بچه ها:

                             **دنیای زنده**
                  

                  پروانه های مونارک یکی از شگفت انگیزترین مهاجرت ها را به نمایش می گذارند. جمعیت این
                  پروانه ها هر سال هزاران کیلومتر را از مکزیک تا جنوب کانادا و بالعکس می پیماید.
                  چگونه پروانه های مونارک مسیر خود را پیدا می کنند و راه را به اشتباه نمی روند؟ زیست شناسان
                  پس از سال ها پژوهش، به تازگی این معما را حل کرده اند. آنان در بدن پروانه مونارک، یاخته های
                  عصبی (نورون هایی) یافته اند که پروانه ها با استفاده از آنها، جایگاه خورشید در آسمان و جهت مقصد
                  را تشخیص می دهند و به سوی آن پرواز می کنند.
                  آیا علم زیست شناسی قادر است همۀ رازهای حیات را بیابد؟ زیست شناسان علاوه بر تلاش برای
                  پی بردن به رازهای آفرینش، سعی می کنند یافته های خود را در بهبود زندگی انسان به کار برند.
                  موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند که آنها را از موجودات غیر زنده متمایز می کند. در این فصل به پاسخ
                  چنین پرسش هایی می پردازیم.

                  8e6d26b042dddd53b2f893bc0361c8f2.jpg

                  خب این داداشم که می‌بینید پروانه ی مونارکه
                  ببین چقد گوگولیع😍🤭
                  ولییییی همین گوگولی قراره تا سال کنکور پدرجدتونو بیاره جلو چشماتون😂💔چرا؟! چون از این لحظه تااا روز کنکوری قراره با همممه چی ترکیب شه و تو هرررفصلی هم بروز رسانی بشه😁
                  پس اجالتا از همین الان این رفیقمونو خوببب بخاطر بسپار. البته؛فعلا درحد آشنایی ساده کافیه جلوتر که بریم به مرور برات کامل میکنم نکاتشو🤝

                  {1}
                  همین اول کاری عکس کتابتو ببین!یادت باشه پروانه های مونارک گروهی زندگی میکنن.
                  اینجوری:
                  4320e605e3b87702590cba8478fe00e4.jpg

                  {۲}

                  گفته این پروانه ها چکار میکنن؟!آفرین مهاجرت !
                  اینو جلوتر میخونیا سال دوازدهمت ولی سخت نیست تو همینجا یادش بگیر🤝🏻مهاجرت یک جابجایی طولانی رفت و برگشتیه.
                  پس ویژگی هاش چیشد؟
                  جابجاییه
                  طولانیه
                  وازهمه مهم تر:رفت و برگشتیه
                  ینی هربار که پروانه مونارک میره کانادا و باز برمیگرده؛درمجموع یک بار مهاجرته!

                  {۳}

                  درمورد نورون ها،اصلا کلا بافت عصبی و دستگاه عصبی سال بعدتون مفصلللل میخونید ولی خب خلاصه بخوام یه کلیت بگم دستتون بیاد
                  ازسال هشتمتون میدونید دیگه(دقت کن دارم از کل میام به جزء)
                  بدن انسان چندین دستگاه مختلف رو تو خودش داشت که این دستگاه ها هماهنگ و در ارتباط با هم کار میکردن و حیات فرد به کارکرد درست و بموقع این دستگاها وابسته بود.
                  یکی از این دستگاه ها؛دستگاه عصبی بود که دو بخش داشت:
                  ۱_اعصاب مرکزی
                  ۲_اعصاب محیطی

                  اعصاب مرکزی که می‌شد مغزو نخاع
                  اعصاب محیطی هم که خب مشخصه اسمش کل اعصاب پیکری رو شامل میشدتمام و کمال

                  حالا هر دستگاه از چی تشکیل شده بود؟آی باریک الله! از بافت
                  دستگاه عصبی هم چی داشت؟بافت عصبی

                  بافت رو چی میساخت؟تعدادی سلول همکار
                  دقت کن!نگفتم مشابه🤝🏻گفتم همکار
                  چرا؟چون سلول های یک بافت لزوما مشابه نیستن ولی میتونن همکار باشن مثل سلول های خونی
                  یااصلا همین دستگاه عصبی؛توش سلول عصبی و انواعی غیر عصبی داریم که جلوتر میخونید😊

                  خب بااین حساب مهم ترین سلول های این بافت چی بودن ؟
                  سلول های عصبی یا بقول کتاب یاخته های عصبی بهشون نورون هم میگن.
                  این بزرگواران:
                  a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg

                  یه نورون بطور کلی از چه قسمت هایی تشکیل شده بود؟
                  از هشتم یادته😉
                  ۱_دندریت که نمیدونم چرا ولی کتاب میگه دارینه(خودش میگه چون شبیه درخته🤭)
                  ۲_جسم سلولی یا جسم یاخته ای میگه کتاب
                  ۳_آکسون که کتاب میگه آسه

                  کارشون چیه این سلول ها؟هدایت و انتقال پیام عصبی

                  خب دستت درد نکنه گفتیا ولی صفحه اولی اینهمه مرور کردی که چی بگی؟نکتش چی بود؟
                  این بود بچه ها یکسری ازین پیام ها حسی هستن خب؟ و بنابراین یکسری ازین نورون ها دارن نقش گیرنده رو ایفا میکنن. الان مثلا همین نورون ها تو این پروانه ها...
                  دارن چکار میکنن؟آفرین از نور خورشید پیام حسی تولید میکنن تا پروانه هه بدونه کجاست🤌🏻گرفتی نکته رو؟!
                  این نورون ها گیرنده های نوری هستن!

                  {۴}

                  دقت کردی به جمله دوست من؟گفته چجوری مسیر یابی میکنن؟میان بااون گیرنده های نوری می‌سنجن خورشید کجاست و خودشون کجاست و حالا مقصد کدوم جهته و به سمتش حرکت میکنن. پس چی شد؟پس برای مسیر یابی ذاتا به خورشید نیاز دارن دیگه؟شبام که خورشید نیست مگه نه؟
                  این پروانه ها فقططططط تو روز سفر میکنن و شبا مثه بچه آدم میگیرن میخوابن و استراحت میکنن(ولی تو میری تو اینستا😔)
                  این تصویر رو به ذهنت بسپار که یادت بمونه مهاجرتشون به نور خورشید وابستس
                  592d4e3da30a9529766361d11d0fa763.jpg

                  {۵}

                  نکته آخر امروزم بگم و تمااام(نکته نکته آخر باشه جمع جمع آخر نباشه🥂اینم ماءالشعیره🙄)

                  ببین منو!این پروانه هه چیه؟حشره(نه باباا!جدی؟نمیدونستیم😐)
                  پس نکاتی که از حشره بلدی و بلد میشییی همشششش به این پروانه مربوطه
                  مثل چی؟
                  تومیدونی جانداره(توروخدا!😒)
                  تومیدونی جانوره
                  تومیدونی بندپاست
                  تو میدونی ۶پا داره
                  تومیدونی اسکلتش خارجیه

                  بقیشم چه بدونی چه ندونی؛خورد خورد این دوسال یاد میگیری😉

                  مراقبت خودت باش
                  تو پست بعدی چنتا تست میزنیم ازهمین ۵ تا نکته که گفتیم🤝🏻

                  دمت گرم دتر🫀
                  همینطوری ادامه بده ❤️

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  1
                  پاسخ
                  • پاسخ به عنوان موضوع
                  وارد شوید تا پست بفرستید
                  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                  • بیشترین رای ها


                  • درون آمدن

                  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                  • اولین پست
                    آخرین پست
                  0
                  • دسته‌بندی‌ها
                  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                  • جدیدترین پست ها
                  • برچسب‌ها
                  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                  • دوره‌های آلاء
                  • گروه‌ها
                  • راهنمای آلاخونه
                    • معرفی آلاخونه
                    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                    • استفاده از ابزارهای ادیتور
                    • معرفی گروه‌ها
                    • لینک‌های دسترسی سریع