IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93)
-
سلام بچه ها کسی زیست شناسی گیاهی تخته سیاه رو داره...؟!
-
akram در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
سلام دوستان اقای ارشی زیست سال سوم رو خوب و کامل تدریس کردن مثله اقای امینی که ساله دوم رو همه نکات رو میگن هست ایا؟؟؟؟؟
سلام
بله هم خوبه هم کامل اول درس و تمام مفاهیم رو یاد میدن بعد متن کتابو میخونن و جاهایی که ابهام داره برطرف میکنن و نکاتو هم میگن
البته فک کنم تدریس فصل دهم ناقصه ...مطمئن نیستم
اما بقیه فصل ها کاملن -
@mahsa_k در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
سلام فیلم ها کامله؟ ممنون میشم کسایی که میدونن جواب بدن
سلام ...بله کامله تدریسشونم عالیه...فقط فکر کنم تدریس فصل دهم ناقص باشه که مطمئن نیستم ، البته نکات اون فصل رو هم تو سه جلسه آخر گفتن
-
pooorya78 در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
سلام
بخشن 9 از کدوم جلسه شروع میشه؟
خواهش میکنم جواب بدیدسلام ...از جلسه 58 شروع میشه ...واسه من که فیلم جلسه 58 رو باز نمیکنه اگه واسه شما هم باز نشد از 59 ببینید چون تو جلسه 58 خیلی پیشروی نداشتن همون بحث مقدمه فصل و خزه رو تدریس کردن که هیچ مشکلی نیس چون استاد تو جلسات بعدی دوباره مفاهیم ابتدای فصل و چرخه زندگی خزه رو تدریس و یادآوری میکنن و نکاتشو میگن
-
a.m.i.r در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
سلام عزیزان خسته نباشید ایا تدریس کردن اقای ارشی همانند استاد امینی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
قطعا روش تدریس برای هر استاد با استاد دیگه تفاوت هایی داره...اما آقای امینی و آقای ارشی دوتاشون کارشون عالیه .برای زیست سال دوم میتونید فیلمای آقای امینی راد رو ببینید و برای زیست سوم ، فیلمای دکتر ارشی -
بهاره در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
a.m.i.r در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
بهاره ممنون خواهر عزیزم
خواهش میکنم
فدات شبت خوش
-
سلام.ببخشید این فیلم های زبان و ادبیات فارسی استاد صادقی ترتیبشون بر چه اساسه؟
جلسه دوم درس بیست و یک تدریس شده!
الان ما باید به صورت ترتیب درسی فیلم هارو ببینیم یا اینکه به همین ترتیب جلسه ای؟
ببخشید سوالم رو اینجا مطرح کردم.اونجا کسی جواب نمیداد
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Lesson/6/14/# -
mehdizahed
سلام
به همان ترتیبی که تدریس شده جلسه ها رو سایت قرار گرفتن
شما اونجا سوالتون رو پرسیدین و جوابی دریافت نکردین؟!
هر درس جای خودش رو داره اینو رعایت کنید تا نظم از بین نره
ممنون -
جلسه پنجاه وهشت = شروع تدریس فصل نهم سال سوم (تولیدمثل گیاهان : توضیحات چرخه تناوب نسل برای بدون دانه ها وبررسی مقدماتی وکلی چرخه زندگی خزه شکل صفحه184فصل نهم) / جلسه پنجاه ونهم = ادامه فصل نهم (تولیدمثل گیاهان:ادامه چرخه زندگی خزه ونکادت پیرامون آن و توضیحات مقدماتی وکلی وسپس نکات پیرامون چرخه سرخس ) / جلسه شصتم = حل مسئله ازمبحث ژنتیک(فصل هشتم سال سوم) وارائه توضیحات درباره صفات جنسی واتوزومی / جلسه شصت ویکم= ادامه حل مسئله ازبحث ژنتیک وارائه توضیحات مربوط به صفات اتوزومی درانسان / جلسه شصت ودوم= درابتدا بیان صفات وابسته به جنس درانسان وسپس تاآخرجلسه،حل مسئله ازژنتیک
-
@mehdinasiri در زیست شناسی آقای دکتر ارشی - سوم دبیرستان (94-93) گفته است:
تلگرامی فایده نداره آخه! چیزی که توکلاس تدریس میشه یه چیز دیگه س
دکترارشی هم خیلی خوب بود برای من لااقل که اززیست هیچ چیزنمیدونستم،سبک تدریس زیست سال سوم دکترارشی خیلی به داد من رسید؛برای زیست پیش دانشگاهی مشکل مالی وجودداره که آلاء دبیرنداره؟مشکل کجاس؟