سوال عربی
-
رزقنا هم فعل رزق وفاعل هو مستتر و الیه بازم مفعول چون فعل رزق از فعلهای دو مفعولی هست
سینا عزیزی در سوال عربی گفته است:
رزقنا هم فعل رزق وفاعل هو مستتر و الیه بازم مفعول چون فعل رزق از فعلهای دو مفعولی هست
خب معنیش چی میشه :|
روزی داد مارو به سویش رزقی پاک؟ -
سلام..............
مگه اینجا رزقنا ضمیر بارز نیست؟ پس چرا مفعول به در نظر گرفته؟ میدونم که اگه بعد از فعل اسمی بیاد اسم ظاهر میشه ولی اگه نیاد ضمیر مستتر هست. ولی الان ضمیر متصل فاعلی هست؟؟؟؟
این پست پاک شده! -
سینا عزیزی در سوال عربی گفته است:
بابا اونجا رزقا مفعول مطلق نوعی هستش نه مفعول
رزقنا رو گفتم نه رزقا
رزقا بله میدونم مفعول مطلق نوعی هستش
سینا عزیزی در سوال عربی گفته است:
بابا اونجا رزقا مفعول مطلق نوعی هستش نه مفعول
رزقنا رو گفتم نه رزقا
رزقا بله میدونم مفعول مطلق نوعی هستش
تا وقتی نقشای مهم تر داریم مفعول مطلق به حساب نمیاریم (مفعول به جز نقش مهم ترتراست)
من فک میکنم اینجا رزق که دومفعولیه رزقا و ضمیر ه مفعول به هاشن
نا هم فاعلشه -
اقا معنیش سلیس و روانه خب
میگه روزی دادیم ما به او رزقی پاک :| -
-
سینا عزیزی در سوال عربی گفته است:
بابا اونجا رزقا مفعول مطلق نوعی هستش نه مفعول
رزقنا رو گفتم نه رزقا
رزقا بله میدونم مفعول مطلق نوعی هستش
تا وقتی نقشای مهم تر داریم مفعول مطلق به حساب نمیاریم (مفعول به جز نقش مهم ترتراست)
من فک میکنم اینجا رزق که دومفعولیه رزقا و ضمیر ه مفعول به هاشن
نا هم فاعلشه@اسمان-ابی در سوال عربی گفته است:
سینا عزیزی در سوال عربی گفته است:
بابا اونجا رزقا مفعول مطلق نوعی هستش نه مفعول
رزقنا رو گفتم نه رزقا
رزقا بله میدونم مفعول مطلق نوعی هستش
تا وقتی نقشای مهم تر داریم مفعول مطلق به حساب نمیاریم (مفعول به جز نقش مهم ترتراست)
من فک میکنم اینجا رزق که دومفعولیه رزقا و ضمیر ه مفعول به هاشن
نا هم فاعلشهممنون
-
سلام..............
مگه اینجا رزقنا ضمیر بارز نیست؟ پس چرا مفعول به در نظر گرفته؟ میدونم که اگه بعد از فعل اسمی بیاد اسم ظاهر میشه ولی اگه نیاد ضمیر مستتر هست. ولی الان ضمیر متصل فاعلی هست؟؟؟؟
659869
سلام
ترجمه درست این جمله از نظر من اینه
روزی داد به ما از سویش روزی پاکی
که در این صورت تا میشه مفعول به که واضحه
چون میگیم خدا به ما روزی داده که اون فاعل میشه و ما میشیم (متمم ) که همون مفعوله تو عربی