سوالات مشاوره ای خود را زمینه کنکور اینجا بپرسید ...( علی سلیمانی )
-
man;4177 said:
سلام ميشه بگين آزمون هاي قلمچي خوبه يا گاج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم ميشم جواب بدين
سلام .
اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هست -
@alisoleimani;4179 said:
سلام .
اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستمن ميخام آزموني رو برم كه به برنامش برسم و البته سطح آزمون هم برام مهمه
-
mamad;4176 said:
نه خب غلطام خیلی محاسباتی و بی دقتیه. مثلا یه صفر کم میزارم و توی گزینه ها هردوتا جواب هست. یا مثلا توی فیزیک حواسم به یه قسمت نمودار نبود که حرکت توی اون قسمت تند شونده میشه. اینجور اشتباهارو چجوری کم کنم؟
با تمرین و مطالعه دقیق و سپس شرکت مکرر در آزمون های آزمایشی .
بعد از هر آزمون لیستی تهیه و تعداد غلطهایی که از بی دقتی بوده رو مشخص و علت بی دقتی رو هم بنویسید و کم کم این مشکلات رو رفع کنید -
@alisoleimani;4178 said:
سلام در عجبم از کسانی که 75 درصد کنکور را فدای 25 درصد میکنند.
دوستان خوبم اولا معدل شرط نیست و نمره ی هر درس لحاظ خواهد شد ثانیا از 25 درصد شما درصدی را کسب میکنید .
( اصلا نگران نباشید / شما میتونید ..)کسی که دیپلم ریاضی باشه معدل رو چجوری واسش حساب میکنن
نمره چه درسایی ملاکه
نیازی به گرفتن دیپلم تجربی هس یا نه -
شوما فایل صوتی انگیزشی واسه کنکور ندارین
من انگیزم رسیده زیر خط فقر خیلیم ناامیدم -
مهسا;4184 said:
کسی که دیپلم ریاضی باشه معدل رو چجوری واسش حساب میکنن
نمره چه درسایی ملاکه
نیازی به گرفتن دیپلم تجربی هس یا نهسلام . طبق جدول زیر تطابق میدهند . البته این جدول مربوط به سالهای گذشته است و هنوز رسما برای امسال منتشر نشده است :
سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي نظام جديد آموزش متوسطه (رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي) سال هاي 1384، 1385، 1386، 1387، 1388 و 1389 كه امتحانات آنان به صورت كتبي و نهايي كشوري برگزار شده است، تا ميزان 25% در گزينش نهايي به صورت زیر اعمال خواهد شد.
1ـ نمرات تراز شده سوابق تحصيلي ملاك خواهد بود.
2ـ سوابق تحصيلي فقط براي ديپلمه هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم معارف اسلامي كه در سال¬هاي 1384، 1385، 1386، 1387 ، 1388 و 1389 فارغ التحصيل شده و امتحانات آنها به صورت نهايي و كشوري برگزار شده است، اعمال خواهد شد.
3- نمره كل داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصيلي، به صورت ميانگين وزني از نمرات سوابق تحصيلي به ميزان 25% و نمرات تراز شده آزمون سراسري به ميزان 75%، با لحاظ ضرايب زيرگروه*ها، محاسبه مي¬شود.
3ـ براي بقيه داوطلبان 100% نمره آزمون ملاك گزينش خواهد بود.
4ـ احتساب سوابق تحصيلي براي كليه آزمون*هاي سراسري اعم از دانشگاه*هاي دولتي، پيام*نور، غيرانتفاعي و دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود.
5ـ داوطلبان، از نظر تأثير سوابق تحصيلي به دو دسته تطابق و عدم تطابق نوع ديپلم با گروه آزمايشي ثبت*نامي تقسيم مي*شوند كه درصد تأثير و ضرايب دروس در بندهاي 5 ـ1 و 5 ـ2 آورده شده است.
تبصره بسيار مهم: براي داوطلبان گروه*هاي آزمايشي مختلف، در صورت عدم وجود نمره يك يا چند درس به صورت كتبي و نهايي كشوري به هر دليلي، به ميزان تأثير ضريب اين درس يا دروس از تأثير 25درصد سوابق تحصيلي كاسته شده و به ضريب 75 درصد آزمون سراسري افزوده مي شود.
5 ـ1 ـ تطابق عنوان ديپلم با گروه آزمايشي بر اساس جدول ذيل
براي اين داوطلبان، ضرايب سوابق تحصيلي به ميزان 25% بر اساس جداول شماره (1) تا (4) در نمره كل نهايي آنان تأثير خواهد داشت.
تبصره: تأثير ميزان 25% سوابق تحصيلي براي گروه آزمايشي علوم انساني، براساس نمرات دروس موجود صورت خواهد گرفت.
5ـ2ـ عدم تطابق عنوان ديپلم با گروه آزمايشي
ـ تأثير سوابق تحصيلي ديپلمه*هاي غيرمرتبط با گروه آزمايشي، براساس دروس موجود متناسب با دروس آزمون سراسري تا ميزان 25% خواهد بود.
ـ ميزان تأثير سوابق تحصيلي ديپلم*هاي غيرمرتبط برابر است با نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب به مواد آزمون گروه*هاي آزمايشي مختلف با درنظر گرفتن ضرايب دروس در زيرگروه*هاي مربوط.
ـ درصد تأثير و ضرايب دروس مرتبط با مواد آزمون، به تفكيك نوع ديپلم و گروههاي آزمايشي*مختلف براساس جداول شمارههاي (5) تا (12) خواهد بود.عنوان ديپلم
گروه آزمايشيرياضي فيزيك
علوم رياضي و فنيعلوم تجربي
علوم تجربيعلوم انساني
علوم انسانيعلوم و معارف اسلامي
علوم انسانيجدول شماره (1) : ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم رياضي وفني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%زيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه34
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي32
2
2
عربي33
3
3
تعليمات ديني وقرآن32
2
2
زبان خارجي34
4
3
ميانگين وزني دروس جبرو احتمال ، هندسه2 و حسابان3
3
2
فيزيك3 وآزمايشگاه2
3
3
شيمي3 وآزمايشگاهجدول شماره (2) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم تجربي
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%زيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه 3
زيرگروه 4
زيرگروه54
4
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3
و ادبيات فارسي32
2
2
2
2
عربي33
3
3
3
3
تعليمات ديني وقرآن32
2
2
2
2
زبان خارجي 30
1
4
1
1
زمين شناسي2
3
3
4
3
رياضي 34
4
2
2
2
زيست شناسي2 وآزمايشگاه2
2
2
3
2
فيزيك3 وآزمايشگاه3
4
2
2
2
شيمي3 و آزمايشگاهجدول شماره (3) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم انساني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%زيرگروه1
زيرگروه 2
زيرگروه3
زيرگروه 4
زيرگروه54
4
4
4
4
زبان فارسي تخصصي2
2
2
2
2
عربي3 ويژه علوم انساني3
3
3
3
3
تعليمات ديني وقرآن32
2
2
2
2
زبان خارجي 34
2
2
2
2
ميانگين وزني دروس ادبيات فارسي تخصصيو آرايه هاي ادبي1
1
1
3
1
ميانگين وزني دروس تاريخ ايران وجهان2و جغرافيا21
3
2
2
3
جامعه شناسي23
1
1
2
2
فلسفه و منطق2
4
4
3
3
رياضي و آمارجدول شماره (4): ديپلم علوم و معارف اسلامي گروه آزمايشي علوم انساني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلم به ميزان 25%زيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه 4
زيرگروه54
4
4
4
4
زبان فارسي تخصصي2
2
2
2
2
عربي3 ويژه علوم معارف3
3
3
3
3
ميانگين وزني دروس اصول وعقايد2، تفسير وعلوم قرآني2 واخلاق22
2
2
2
2
زبان خارجي34
2
2
2
2
ادبيات فارسي تخصصي1
1
1
3
1
تاريخ اسلام21
3
2
2
3
جامعه شناسي23
1
1
2
2
فلسفه و منطق2
4
4
3
3
رياضي و آمارجدول شماره (5): ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم تجربي
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه4
زيرگروه54
4
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 32
2
2
2
2
عربي 33
3
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
2
2
زبان خارجي 32
3
3
4
3
حسابان2
2
2
3
2
فيزيك 3 و آزمايشگاه3
4
2
2
2
شيمي 3 و آزمايشگاه2/18
9/17
0/16
2/20
5/19
درصد تأثير سوابق تحصيلي8/81
1/82
0/84
8/79
5/80
درصد تأثير نمرات آزمون سراسريجدول شماره (6) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم رياضي وفني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروهففهاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزير گروه 1
زيرگروه2
زيرگروه34
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 32
2
2
عربي 33
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
زبان خارجي 33
3
2
فيزيك 3 و آزمايشگاه2
3
3
شيمي 3 و آزمايشگاه1/17
7/17
6/18
درصدتأثير سوابق تحصيلي9/82
3/82
4/81
درصد تأثيرنمرات آزمون سراسريجدول شماره (7) : ديپلم رياضي فيزيك گروه آزمايشي علوم انساني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلم
زيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه4
زيرگروه54
4
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 32
2
2
2
2
عربي 33
3
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
2
2
زبان خارجي 32
4
4
3
3
حسابان8/6
7/9
3/10
7/7
1/8
درصد تأثير سوابق تحصيلي2/93
3/90
7/89
3/92
9/91
درصد تأثير نمرات آزمون سراسريجدول شماره (8) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم رياضي وفني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه34
4
4
زبان فارسي تخصصي2
2
2
عربي 3 ويژه علوم انساني3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
زبان خارجي 32/7
7/6
8/7
درصدتأثير سوابق تحصيلي8/92
3/93
2/92
درصد تأثيرنمرات آزمون سراسريجدول شماره (9) : ديپلم علوم تجربي گروه آزمايشي علوم انساني
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثير نمرات دروس ديپلمزيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه4
زيرگروه54
4
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 32
2
2
2
2
عربي 33
3
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
2
2
زبان خارجي 32
4
4
3
3
رياضي 38/6
7/9
3/10
7/7
1/8
درصد تأثير سوابق تحصيلي2/93
3/90
7/89
3/92
9/91
درصد تأثيرنمرات آزمون سراسريجدول شماره (10) : ديپلم علوم انساني گروه آزمايشي علوم تجربي
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه4
زيرگروه54
4
4
4
4
زبان فارسي تخصصي2
2
2
2
2
عربي 3 ويژه علوم انساني3
3
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
2
2
زبان خارجي 32/6
2/5
5/5
8/5
7/6
درصد تأثير سوابق تحصيلي8/93
8/94
5/94
2/94
3/93
درصد تأثير نمرات آزمون سراسريجدول شماره (11) : همه ديپلمها(رياضي،تجربي، انساني) گروه آزمايشي هنر
ضرايب دروس در آزمون سراسري در زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزيرگروه1
زيرگروه2
زيرگروه3
زيرگروه4
زيرگروه54
4
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 32
2
2
2
2
عربي 33
3
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
2
2
زبان خارجي 31
3
1
1
1
ميانگين دروس رياضي و فيزيك براي ديپلمه هاي رياضي فيزيك و علوم تجربي و درس رياضي و آمار براي ديپلمه*هاي انساني0/7
9/8
9/7
0/7
4/7
درصد تأثير سوابق تحصيلي0/93
1/91
1/92
0/93
6/92
درصد تأثير نمرات آزمون سراسريجدول شماره (12) همه ديپلمها( رياضي، تجربي، انساني) گروه آزمايشي زبان*هاي خارجي
ضرايب دروس*در*آزمون*سراسري*در*زيرگروههاي مختلف
تأثيرنمرات دروس ديپلمزير گروه 1
زير گروه 2
زير گروه 3
زير گروه44
4
4
4
ميانگين وزني دروس زبان فارسي 3 و ادبيات فارسي 3 يا زبان فارسي تخصصي2
2
2
2
عربي 33
3
3
3
تعليمات ديني و قرآن 32
2
2
4
زبان خارجي 39/11
9/11
9/11
25*
درصد تأثير سوابق تحصيلي1/88
1/88
1/88
75
درصد تأثير نمرات آزمون سراسري* به دليل عدم وجود درس اختصاصي در اين زيرگروه، 25% سابقه تحصيلي به طور كامل به دروس عمومي اختصاص مي*يابد.
-
مهسا;4185 said:
شوما فایل صوتی انگیزشی واسه کنکور ندارین
من انگیزم رسیده زیر خط فقر خیلیم ناامیدمسلام مراجعه کنید به سایت گروه آموزشی آلم . فایلهای بنده موجود هست .
-
@alisoleimani;4179 said:
سلام .
اگر برای سوال خوب میخواید آـزمون بدید اول آزمونهای شرکت تعاونی خدماتی کارکنان سازمان سنحش آموزش کشور دوم گزینه دو و سوم گاج و چهارم کانون فرهنگی آموزش ( قلم چی )
اگر برای خدمات و مشاوره و برنامه ریزی میخواید برید قلم چی بهتر از گاج هست .
البته آزمون های گاج هم از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستهدف از شركت در آزمون حل سوالات خوب هست يا با برنامه خوندن ؟؟؟؟؟؟؟كدوم مهم تره برنامه يا سطح سوالات ؟؟؟؟؟؟برنامه قلم چي خوبه يا گاج و همچنين مشاوره هايي كه ميدن كلن سطح كدوم يكي بهتره و مي تونه به فرد در رسيدن به هدفش كمك كنه خواهشا جواب بدين تا منم به آزمون ها برسم ممنون
-
سلام هدف از آزمون به طور کلی کاهش استرس / ایجاد آمادگی و ارزیابی کیفی درسی هست . آزمون های قلم چی و گاج در یک سطح هستند ولی قلم چی تا حدودی بهتره
-
1 ) شما میتونید دروس رو طی 2 هفته تقسیم بندی و مطالعه کنید.با حجم کم و مرور و تست بیشتر .
2) هفته اول مطالعه دروس و هفته ی دوم که مرور و جمع بندی .
3 ) هر 3 روز یک عمومی و دو اختصاصی مطالعه شود . بهمراه تست
و... -
این پست پاک شده!
-
man;4214 said:
چقد از زماني كه براي هر درس در نظر گرفتي رو مطالعه مي كني و چقد تست مي زني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنونم كه جوابم رو ميدي
برای درس های پیش دانشگاهی تقریبا فقط تست میزنم و درسنامه و اینا نمیخونم.
برای درسهای پایه از فیلمای اینجا استفاده میکنم بعدش تست. یعنی همون میزانی که یه مبحثی اینجا فیلم داره میشه زمان مطالعه و بقیه ش تست. مثلا برای فیزیک مبحث آینه های کروی حدود 4 ساعت اینجا فیلم هست که اونارو نگاه میکنم بعدش هم هرچی تست کتاب گاج میکرو داره میزنم. همین -
*** تنبلی خدانگهدار * **
اول مهر بوی تازگی می*دهد؛ بوی کیف*ها و روپوش*های نو؛ بوی کتاب*ها و درس*های تازه و گاه بوی مقطع تازه و مدرسه و معلم*های جدید؛ اما در حقیقت آنچه می*تواند به یک سال تحصیلی مفهوم تازگی ببخشد، تصمیم*ها و شیوه*های نو است؛ اینکه امسال نگاهی تازه و به دور از پیش داوری ها و توجیه کردن*ها، به خود داشته باشیم. امسال به جای اینکه با نق زدن و مشکلات را به گردن دیگران انداختن، خود را بی تقصیر و در شرایط موجود، بهترین جلوه دهیم، به دنبال رفع حداقل یکی از نقص*هایمان باشیم. می*دانم که خیلی از شما در دلتان مایلید که چنین اتفاقی بیفتد؛ اما نمی*دانید که چگونه شروع کنید و این تمایل تنها در حد آرزو باقی می*ماند و متاسفانه جامه عمل به خود نمی*پوشد. در اینجا راهکارهایی برای مبارزه با یکی از ویژگی های نامطلوب دانش*آموزی، درس نخواندن یا تنبلی، ارایه می*شود. گفتنی است که این راهکارها می*تواند درباره سایر خصلت*های نامطلوب نیز مفید واقع شود.
قدم اول، شناخت خود
اولین راه برای یک تغییر جدی و رسیدن به وضعیتی بهتر، شناخت خود است. بسیاری از ما شناخت دقیقی از خود نداریم و با خصوصیات اخلاقی*مان به درستی آشنا نیستیم؛ برای مثال، برخی از ما نمی*دانیم که تنبلی می*کنیم و عادتمان شده است که کار امروز را به فردا موکول کنیم. فکر می کنیم که مشکل از ما نیست؛ بلکه وظایفی بیش از توان و وقتمان به ما محول می*کنند و در نتیجه نمی*توانیم از عهده آن بر آییم یا تقصیر را گردن توان جسمی و هوشی خود می*اندازیم و معتقدیم که اگر هم دیگران از ما موفق*ترند، به خاطر تفاوت*های فردی در توانایی*های فیزیکی و روحی است و اینکه برخی افراد ذاتاً از ما قدرتمندتر هستند.
شک نیست که افراد دارای توانایی ها و علایق متفاوتی هستند؛ اما بیایید کلاهمان را قاضی کنیم و ببینیم که چقدر از کوتاهی*های ما به خاطر تنبلی یا «باری به هر جهت بودن» خودمان است. ببینیم که اگر هر روز می*گوییم از فردا شروع خواهم کرد، و اگر اهل تقلب هستیم یا می*خواهیم هر چیز را سهل و آسان به دست بیاوریم، به خاطر ویژگی*های فردی ماست و نمی*توان تغییری در این خصوصیات ایجادکرد یا به دنبال توجیه اشتباهاتمان هستیم؟
توجه داشته باشید که اگر می*خواهید در رفتار خود تغییری ایجاد کنید، باید به دلیل یک نیاز شخصی باشد؛ برای مثال، اگر می*خواهید که بیشتر درس بخوانید، باید دلیل انجام این کار، یک نیاز شخصی مثل پذیرش در رشته و دانشگاه ایده*آل*تان باشد. اگر این تغییر برای رضایت والدین یا اولیای مدرسه باشد، تحول شما زیاد دوام نمی*آورد. ممکن است که چند روزی، تغییری در خود حس کنید، اما بزودی درمی*یابید که خود را گول زده*اید و رفتارتان به روز اول باز خواهد گشت.**
**به فکر تغییر یک خصوصیت باشید
در این مرحله باید یکی از خصوصیات خود را انتخاب و روی آن تمرکز کنید؛ چون با تمرکز روی یک ویژگی خاص، بهتر و مفیدتر اقدام خواهید کرد. فراموش نکنید که برای موفقیت در هر تغییری، باید ابتدا قدم*های کوچک بردارید و کم*کم تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید. انجام تغییرات کوچک فعلی، باعث می*شود که تغییرات بزرگتر آتی، راحت*تر انجام پذیرد. خصوصیات اخلاقی دلخواه را دستچین کنید. باید دقیقاً بدانید که چه می*خواهید و این طور نباشد که فقط با مشاهده فردی بگویید که «من می*خواهم شبیه او باشم!» بلکه ببینید که دقیقاً چه خصوصیتی در او وجود دارد که تحسین شما را برمی*انگیزد؛ به عنوان مثال، قابلیت او در حل کردن مسایل در شرایط دشوار، کوشا بودن و... تمام موارد را در یک دفترچه یادداشت کنید.
به خود زمان بدهید
برای تغییر به خودتان زمان بدهید؛ زیرا تغییر شخصیت و خصوصیات رفتاری، یکشبه انجام نمی*شود؛ به همین منظور، اهدافی کوچک و منطقی برای خودتان در نظر بگیرید؛ مثلاً برای رهایی از خصلت تنبلی، به خود بگویید که نباید بیش از 5 دقیقه در انجام کاری تعلل کنید. اگر روی این تغییر تمرکز و بر سر خواسته*تان پافشاری کنید، به صورت کارآمد و مفید، شخصیت خود را تغییر خواهید داد؛ یعنی بتدریج در می*یابید که کمتر تنبلی می*کنید و در انجام کارها کوشاتر هستید.
فراموش نکنید که تمام این مراحل باید مرحله به مرحله انجام شود. شما تصمیم گرفته*اید که رفتارتان را عوض کنید؛ پس قبل از اینکه واقعاً تغییر کنید نیاز به زمان دارید؛ مثلاً ممکن است که شما تمام پاییز روی خودتان کار کنید تا در زمستان شخصیت جدیدی داشته باشید. به قول معروف: «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»؛ پس اگر نتوانستید بسرعت خود را تغییر دهید، نا امید نشوید؛ چرا که همه ما برای بهتر شدن، به زمان احتیاج داریم.
به خود پاداش بدهید
مولوی هشتصد سال پیش سروده است:
می رود کودک به مکتب پیچ پیچ چون ندید از مزد کار خویش هیچ
فرض کنیم که هدف شما از درس خواندن بیشتر، موفقیت در آزمون سراسری و کسب رتبه ای مطابق میلتان باشد. با اینکه هدف شما بسیار ارزشمند است، اما چون برای رسیدن به آن باید ماه*های زیادی تلاش کنید و پاداش تلاشتان بزودی داده نمی*شود، به قول معروف امکان دارد که در نیمه راه کم بیاورید؛ پس لازم است که اهداف کوتاه مدت و پاداش*هایی مطابق با اهداف مورد نظر برای خود بیابید. باید کار را به قطعات کوچکتر تقسیم و از پاداش*های فوری*تری استفاده کنید؛ برای مثال، اگر علاقه*مند به بازی های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون هستید، در ابتدا برای هر دو ساعت درس خواندن، نیم ساعت از زمان خود را به بازی کامپیوتری یا دیدن تلویزیون اختصاص دهید. اگر می خواهید که یک فیلم یا سریال را تماشاکنید و نیاز به زمانی بیش از نیم ساعت دارید، بعد از هر دوساعت مطالعه، در برگه*ای ذکر کنید که نیم ساعت پاداش ذخیره دارید و بعد از مجموع این نیم ساعت ها برای تماشای یک سریال بهره ببرید. امکان دارد که علاقه شما، رفتن به گردش با دوستان یا دیدن یک بازی فوتبال از نزدیک و مواردی مشابه آن باشد که زمان بیشتری را نیاز داشته باشد (گاه لازم است که نیمی از یک روز یا تمام یک روز تعطیل خود را به آن اختصاص دهید)؛ در این صورت، از پاداش رمزی استفاده کنید؛ یعنی جعبه*ای را برای جمع کردن ساعت*های پاداش خود تهیه کنید و با ذخیره کردن ساعت*ها، زمان لازم را برای تفریح مورد علاقه*تان از خودتان بخرید!
توجه داشته باشید که پاداش همیشه نباید زمان*بر باشد. گاهی خوردن یک خوراکی مورد علاقه یا خریدن یک وسیله که به آن نیاز هم دارید، می*تواند پاداش تلاش شما باشد. همچنین پاداش یا پاداش رمزی باید بلافاصله بعد از درس خواندن به دست بیاید و مقدار کاری که برای دستیابی به پاداش انجام می*شود باید کم باشد و بتدریج افزایش پیدا کند؛ برای مثال، اگر می*خواهید درسی را که دوست ندارید، بخوانید، بمرور به مقدار آن اضافه کنید و در ابتدا مطالعه یک فصل را در برنامه خود نگنجانید. مهم*تر از همه اینکه، پاداش فقط در ازای کار تعیین شده باید داده شود؛ پس اگر تقلب کنید نمی*توانید به هدف خود دست پیدا کنید.اگر می خواهید بیشتر درس بخوانید، باید دلیل این کار، یک نیاز شخصی مثل پذیرش در رشته و دانشگاه ایده*آل تان باشد. اگر این تغییر برای رضایت والدین یا اولیای مدرسه باشد، تحول شما زیاد دوام نمی*آورد
**اگر علاقه*مند به بازی*های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون هستید، در ابتدا برای هر دو ساعت درس خواندن، نیم ساعت از زمان خود را به بازی کامپیوتری یا دیدن تلویزیون اختصاص دهید
**علی سلیمانی ( مشاور تحصیلی )منبع : هفته نامه پیک سنجش
-
سلام ... من هركاري ميكنم اصلن نميتونم از عموميام ادبيات و عربي رو برسونم و تو برنامه م جا بدمشون... عربيم قويه ولي ادبياتم وضعش فجيعه ... الان كه آبانه هنوزززز كلمه از ادبيات و عربي نخوندم
ميخام ادبيات فقط تاريخ ادبيات و املا و لغت بخونم نظرتون چيه ؟؟؟ -
منم تقریبا مشکل دوستمون astro 13 رو دارم.
من از صفر(بدون هیچگونه مطالعه ای در تابستان ) با برنامه قلمچی شروع کردم خواندن . فقط عربی وزبان فارسی3فیزیک 1 رو اصلا نخواندم. و شدیدا احساس کمبود وقت دارم و همین استرسم رو مطالعه درسای دیگم تاثیر منفی گذاشته. و دلسرد شدم.