IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
roz در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
sir__matthew
این دوره اردوی عید هست
برای زیست پک های دیگری هم رو سایت موجوده
0تا 100 زیست سوم با تدریس استاد امینی راد به زودیroz در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
sir__matthew
این دوره اردوی عید هست
برای زیست پک های دیگری هم رو سایت موجوده
0تا 100 زیست سوم با تدریس استاد امینی راد به زودیممنونم ازتون. میشه حدودا بگین صفرتاصد زیست استاد امینی کی میاد رو سایت؟
-
سلام دوستان و زحمت کشان الایی....
من خیلی خوشم اومد واقعا عالی تدریس میکنن استاد رحیمی ...کمال تشکر رو از تمام الایی ها دارم
امیدوارم ما هم بتونیم مثل شما بزرگان کاری واسه عدالت اموزشی بکنیم...اجرتون با اونی که همیشه هواتونو داره ...
یا علی.... -
جلسه 66:
تنظیم محیط داخلی:
سلول های بدن جانوران پرسلولی در میان محیط داخلی قرار دارند که محیط داخلی در جانوران پر سلولی شامل خون، لنف و مایع میان بافتی است، و کارهایی که برا حفظ پایداری این محیط انجام میشه همئوستازی نام دارد. (همئوستازی در جانوران پر سلولی دیده میشود)
تک سلولی ها هم محیط داخلی دارند(سیتوپلاسم)
مواد زائد:
در اثر متابولیسمی که در بدن جانداران اتفاق می افته مواد زائد تولید میشه.که در بدن جانوران مختلف یکسان نیس، و نوع مواد زائد به زیستگاه جانوران ربط دارد.
مهم ترین مواد زائد ، مواد زائد نیتروژن دار است (حاصل متابولیسم)
-کربوهیدارت ها و لیپیدها مواد دفعی H2O و CO2 تولید میکنن، نوکلئیک اسید ها (DNA) و پروتئین ها (که از آمینو اسید ها ساخته شدن) علاوه بر H2O و CO2, مواد زائد نیتروژن دار تولید میکنن، البته بیشترشون حاصل سوختن پروتئین هاست و نقش نوکلئیک کمتره.
مواد زائد نیتروژن دار سه دسته هستند:(تعداد نیتروژن هاشون)
آمونیاک( 1N) ,اوره (2), اوریک اسید ( 4)
میزان سمیت: امونیاک>اوره>اوریک اسید
اوره و اوریک اسید حاصل تغییر آمونیاک هستن. آمونیاک در بدن همه جانداران تولید میشه که اگه بتونن دفعش میکنن، ولی اگه نتونه دفع بشه به اوریک اسید و اوره تغییر پیدا میکنه.
از نظر پیچیدگی ساختار به ترتیب:
اوریک اسید >اوره >آمونیاک
اوریک اسید ساختار پیچیده تر (گسترده تر داره، تعداد نیتروژن هاش بیشتره) ،ینی هر چه پیچیده تر،سختتر دفع میشن، پس ب انرژی بیشتری برای دفع نیاز هس
انرژی برای دفع: اوریک اسید >اوره >امونیاک
نیاز به آب برای دفع: امونیاک >اوره>اوریک اسید
تبدیل مواد سمی به موادی که کمتر سمی هستند نیاز به انرژی دارد ؛که انرژی همیشه ATP نیست!
مواد زائد نیتروژن دار د ر جانوران یکسان نیست و نوع دفع این مواد به زیستگاه جانور مربوط است.
متن کتاب :
مواد زائد در:
بیشتر جانوران آبزی ، آمونیاک از بدن جانور به آب پیرامون (انتشار) ! می یابد.
بی مهرگان کوچک مثل کرم پهن پلاناریا، از همه سلول های سطحی بدن خود آمونیاک دفع میکنند
-جانوران خشکی زی نمیتوانند آمونیاک دفع کنند ، پستانداران و دوزیستان : اوره ،اوره با سرعت در آب (حل) ! میشود.
بعضی وزغ ها در آب : امونیاک ؛ در خشکی : اوره
پرندگان، حشرات و بسیاری از خزندگان: اوریک اسید
شکل کتاب 1_7:
بسیاری از جانوران ابزی از جمله بسیاری ! از ماهی ها : آمونیاک
پستانداران، دوزیستان، کوسه ها و بعضی ! از ماهی های استخوانی : اوره
پرندگان ، حشرات، بسیاری! از خزندگان و حلزون های خشکی زی : اوریک اسید دفع میکنند.
-فرمول ساختاری اوره : CO(NH2)2
-اوریک اسید همانند باز های آلی نیتروژن دار پورینی (A ,G ) دو حلقه دارد. -
-
به شدت منتظر پروتئين سازي و فصول ١٢٣ دوم هستيم استاد ️
ايشاالله زودتر فيلماي زيستم بياد -
بچه ها یه کمکی بهم بکنین. من عمومی تا الان هیچی نخوندم. از الان شروع کنم بخونم؟ یا دیرتر.استادای عالی واسه عمومیا رو لطفا بهم معرفی کنین. ممنون میشم واقعا
-
miss.sarlaky در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
بچه ها یه کمکی بهم بکنین. من عمومی تا الان هیچی نخوندم. از الان شروع کنم بخونم؟ یا دیرتر.استادای عالی واسه عمومیا رو لطفا بهم معرفی کنین. ممنون میشم واقعا
درسای عمومیتم با تخصصی ببر جلو بر طبق ازمون ها
میتونی از کلاسای امسال ادبیات استاد راوش
عربی استاد جلادتی
و از فیلمای پارسال دین و زندگی استاد رنجبرزاده استفاده کنی
البته انتخاب استاد کاملا سلیقه ایه و شما میتونی از هر درس یکی دوتا جلسه ببینی و بعد ببینی با کدوم راحت تری و با اون استاد پیش بری -
سلام. اره من موافقم فصل بعد پروتئین سازی باشه .امیدوارم استاد هم همین کارو بکنه