Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
3.0k دیدگاه‌ها 363 کاربران 283.1k بازدیدها 339 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • پویاپ آفلاین
    پویاپ آفلاین
    پویا
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #694

    از استاد خواهش دارم که فصل یک پیش تدریس کند ممنون میشم

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • S آفلاین
      S آفلاین
      soley.cr7
      دانش آموزان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #695

      قربونت دکتر رحیمی دمت گرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررم.

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • M آفلاین
        M آفلاین
        mohammadhassan
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #696

        لطفا بقیه مباحث رو هم قرار بدید.

        از تلاش های بی منت شما سپاسگزارم.

        sohrabS 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • M mohammadhassan

          لطفا بقیه مباحث رو هم قرار بدید.

          از تلاش های بی منت شما سپاسگزارم.

          sohrabS آفلاین
          sohrabS آفلاین
          sohrab
          مدیر
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #697

          mohammadhasan در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

          لطفا بقیه مباحث رو هم قرار بدید.

          از تلاش های بی منت شما سپاسگزارم.

          سلام به محض نوشتن ریز مباحث تدریس شده در جلساتی که رو سایت قرار گرفته، فیلم برداری قسمت های بعدی شروع میشه
          البته فکر کنم یه جلسه ی دیگه هم فیلم گرفته شده!

          هیچ پدر سوخته بازیی بالاتر از صداقت و راستگویی نیست.

          M 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • sohrabS sohrab

            mohammadhasan در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

            لطفا بقیه مباحث رو هم قرار بدید.

            از تلاش های بی منت شما سپاسگزارم.

            سلام به محض نوشتن ریز مباحث تدریس شده در جلساتی که رو سایت قرار گرفته، فیلم برداری قسمت های بعدی شروع میشه
            البته فکر کنم یه جلسه ی دیگه هم فیلم گرفته شده!

            M آفلاین
            M آفلاین
            mohammadhassan
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #698

            sohrab تا اونجایی که من دیدم ریز مباحث اکثر فیلم ها نوشته شده.

            M.anM 1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • M mohammadhassan

              sohrab تا اونجایی که من دیدم ریز مباحث اکثر فیلم ها نوشته شده.

              M.anM آفلاین
              M.anM آفلاین
              M.an
              مدیر
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #699

              mohammadhasan
              سلام به شما
              شما همه ی فیلم ها رو دیدین؟باید همشون توضیح داشته باشن
              اینا توضیحات رو شما و دوستاتون بنویسن آلا هم به موقع فیلم ها رو میرسونه

              چیزی که عاشقش هستی رو پیدا کن و بذار بکشتت.

              M 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • M.anM M.an

                mohammadhasan
                سلام به شما
                شما همه ی فیلم ها رو دیدین؟باید همشون توضیح داشته باشن
                اینا توضیحات رو شما و دوستاتون بنویسن آلا هم به موقع فیلم ها رو میرسونه

                M آفلاین
                M آفلاین
                mohammadhassan
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #700

                roz سلام، نه فقط 1 فیلم تا به الان دیدم ولی همه فیلم ها توضیحاتی داشتن.

                M.anM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • M mohammadhassan

                  roz سلام، نه فقط 1 فیلم تا به الان دیدم ولی همه فیلم ها توضیحاتی داشتن.

                  M.anM آفلاین
                  M.anM آفلاین
                  M.an
                  مدیر
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #701

                  mohammadhasan
                  ما می خواییم فیلم ها ریزمباحث داشته باشن نه یه عنوان کلی

                  چیزی که عاشقش هستی رو پیدا کن و بذار بکشتت.

                  M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • M.anM M.an

                    mohammadhasan
                    ما می خواییم فیلم ها ریزمباحث داشته باشن نه یه عنوان کلی

                    M آفلاین
                    M آفلاین
                    mohammadhassan
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #702

                    roz چشم من اون مباحثی رو که ببینم می نویسم، دوستان سال چهارمی هم باید کمک بکنن.

                    M.anM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • M mohammadhassan

                      roz چشم من اون مباحثی رو که ببینم می نویسم، دوستان سال چهارمی هم باید کمک بکنن.

                      M.anM آفلاین
                      M.anM آفلاین
                      M.an
                      مدیر
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #703

                      mohammadhasan
                      ممنون از شما
                      بله درست می فرمایین

                      چیزی که عاشقش هستی رو پیدا کن و بذار بکشتت.

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • عااطفهع آفلاین
                        عااطفهع آفلاین
                        عااطفه
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #704

                        جلسه 64
                        دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                        در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                        لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                        لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                        در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                        ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                        لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                        درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                        در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                        این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                        لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                        ایمنی هومورال
                        لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                        ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                        بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                        لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                        لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                        که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                        در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                        امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                        نکات پادتن ها
                        1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                        ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                        2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                        3 اختصاصی عمل میکند
                        4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                        چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                        توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                        از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                        لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                        به انتی رن مشخصی وصل میشود
                        فققققط تکثیر میابد
                        به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                        که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                        از راه ترشح پرفورین
                        1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                        لنفوسیت ها
                        1 دیاپدز میکنند
                        2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271

                        دختر !
                        !این طور به من نگاه نکن !
                        این چشم هایت اخر مراوادار به یک خبط بزرگ خواهد کرد!!!
                        این خبط شما ارزوی من است !!!
                        بزرگ علوی !چشم هایش !

                        عااطفهع 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • عااطفهع عااطفه

                          جلسه 64
                          دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                          در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                          لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                          لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                          در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                          ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                          لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                          درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                          در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                          این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                          لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                          ایمنی هومورال
                          لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                          ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                          بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                          لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                          لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                          که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                          در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                          امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                          نکات پادتن ها
                          1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                          ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                          2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                          3 اختصاصی عمل میکند
                          4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                          چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                          توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                          از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                          لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                          به انتی رن مشخصی وصل میشود
                          فققققط تکثیر میابد
                          به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                          که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                          از راه ترشح پرفورین
                          1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                          لنفوسیت ها
                          1 دیاپدز میکنند
                          2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271

                          عااطفهع آفلاین
                          عااطفهع آفلاین
                          عااطفه
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #705

                          @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                          جلسه 64 و 65
                          دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                          در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                          لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                          لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                          در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                          ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                          لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                          درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                          در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                          این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                          لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                          ایمنی هومورال
                          لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                          ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                          بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                          لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                          لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                          که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                          در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                          امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                          نکات پادتن ها
                          1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                          ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                          2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                          3 اختصاصی عمل میکند
                          4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                          چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                          توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                          از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                          لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                          به انتی رن مشخصی وصل میشود
                          فققققط تکثیر میابد
                          به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                          که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                          از راه ترشح پرفورین
                          1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                          لنفوسیت ها
                          1 دیاپدز میکنند
                          2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271
                          http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5274

                          دختر !
                          !این طور به من نگاه نکن !
                          این چشم هایت اخر مراوادار به یک خبط بزرگ خواهد کرد!!!
                          این خبط شما ارزوی من است !!!
                          بزرگ علوی !چشم هایش !

                          عااطفهع helen_amorH 2 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • عااطفهع عااطفه

                            @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                            جلسه 64 و 65
                            دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                            در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                            لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                            لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                            در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                            ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                            لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                            درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                            در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                            این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                            لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                            ایمنی هومورال
                            لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                            ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                            بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                            لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                            لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                            که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                            در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                            امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                            نکات پادتن ها
                            1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                            ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                            2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                            3 اختصاصی عمل میکند
                            4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                            چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                            توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                            از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                            لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                            به انتی رن مشخصی وصل میشود
                            فققققط تکثیر میابد
                            به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                            که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                            از راه ترشح پرفورین
                            1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                            لنفوسیت ها
                            1 دیاپدز میکنند
                            2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271
                            http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5274

                            عااطفهع آفلاین
                            عااطفهع آفلاین
                            عااطفه
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #706

                            @مهساااا حواسم نبود دو جلسه جدا تدریس شده
                            همه رو با هم نوشتم ببخشید

                            دختر !
                            !این طور به من نگاه نکن !
                            این چشم هایت اخر مراوادار به یک خبط بزرگ خواهد کرد!!!
                            این خبط شما ارزوی من است !!!
                            بزرگ علوی !چشم هایش !

                            sohrabS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • عااطفهع عااطفه

                              @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                              جلسه 64 و 65
                              دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                              در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                              لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                              لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                              در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                              ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                              لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                              درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                              در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                              این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                              لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                              ایمنی هومورال
                              لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                              ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                              بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                              لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                              لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                              که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                              در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                              امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                              نکات پادتن ها
                              1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                              ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                              2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                              3 اختصاصی عمل میکند
                              4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                              چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                              توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                              از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                              لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                              به انتی رن مشخصی وصل میشود
                              فققققط تکثیر میابد
                              به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                              که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                              از راه ترشح پرفورین
                              1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                              لنفوسیت ها
                              1 دیاپدز میکنند
                              2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271
                              http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5274

                              helen_amorH آفلاین
                              helen_amorH آفلاین
                              helen_amor
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #707

                              @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                              @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                              جلسه 64 و 65
                              دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                              در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                              لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                              لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                              در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                              ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                              لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                              درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                              در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                              این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                              لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                              ایمنی هومورال
                              لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                              ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                              بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                              لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                              لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                              که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                              در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                              امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                              نکات پادتن ها
                              1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                              ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                              2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                              3 اختصاصی عمل میکند
                              4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                              چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                              توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                              از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                              لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                              به انتی رن مشخصی وصل میشود
                              فققققط تکثیر میابد
                              به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                              که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                              از راه ترشح پرفورین
                              1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                              لنفوسیت ها
                              1 دیاپدز میکنند
                              2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271
                              http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5274

                              سلام عزیزم
                              دست گلت درد نکنه ولی واسه اینکه وقتت زیاد گرفته نشه میتونی فقط سر تیترا رو بنویسی و لازم نیس این همه کل مطالب تدرس شده رو بنویسی
                              مثلا من این 2 روزه 3 جلسه فیلم از زیست استاد امینی رو دیدم میتونی بری تو کامنتا ببینی چه جدریه
                              از طرفی همه ی بچه ها که کل این مطالبو نمیخونن فقط تتیرارو میخوان که چیا گفته شده تو جلسه همین
                              http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Lesson/15/16/#nodebb/comments اینجا رو ببین

                              هرکه در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش میدهند

                              عااطفهع 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • helen_amorH helen_amor

                                @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                                @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                                جلسه 64 و 65
                                دفاع در بدن انسان به دو صورت انجام میشود 1 اختصاصی 2 غیر اختصاصی
                                در دفاع اختصاصی دسته ای از اگرانولوسیت ها به نام لنفوسیت tوb نقش دارند
                                لنفوسیتb.....تولید...مغز قرمز استخوان ...بلوغ در مغز قرمز استخوان ...وارد خون میشوند....ذخیره ....دسته ای در لنف و خون در حال گردش اند .دسته ای در گره های لنفی طحال لوزه اپاندیس ذخیره میشوند
                                لنفوسیتt...تولید ..مغزقرمز اسنخوان ..وارد خون میشوند...بلوغ در تیموس....وارد خون...ذخیره ...در همان محل های ذکر شده
                                در طحال لوزه اپاندیس و گره های لنفی ....ماکروفار ها و لنفوسیت ها به کمک هم با عوامل بیماری زا مبارزه میکنند
                                ترتیب از عقب به جلو ...مری ... نای ....تیموس...جناغ....
                                لنفوسیتها اختصاصی عمل میکنند ینی هر لنفوسیتی برای شناسایی یک عامل بیماری زاست
                                درخون....لنفسیت b,tبالغ, tنابالغ
                                در مغز استخوان....لنفوسیت tوbنابلغ,bبالغ ...دیده میشود
                                این ینی اینکه از همان محل بالغ شدن توانایی مبارزه با عامل بیماری زا را پیدا میکنند
                                لنفوسیت bایمنی هومورال انجام میدهد ینی مربوط به مایعات بدن ...خون . لنف. مایع بین سلولی
                                ایمنی هومورال
                                لنفوسیتbداخل خون قرار دارد که به یک انتی رن برخورد کرده و ان را به عنوان عانل بیماری زا شناسایی میکند
                                ابتدا به دو سلول لنفوسیت متفاوت تقسیم میشود
                                بعد هر سلول رشد تقسیم تمایز مییابد
                                لنفوسیت نوع 1 .......فقط پلاسموسیت میسازد که کچل فعال است ینی فاقد گیرنده انتی رنی است اما پادتن ترشح میکند پس شبکه اندوپلاسمی زبر و جسم گلری وسیعی دارد توجه کنین که پلاسموسیت گیرنده های پروتیینی دیگری دارد اما گیرنده انتی رنی ندارد
                                لنفوسیت نوع 2 ......سلول خاطره و پلاسموسیت میسازد
                                که سلول خاطره برای برخوررد با همان انتی رن در بدن میماند
                                در برخورد دوم .......برخورد بین همان انتی رن با سلول خاطره رخ میدهد که دوباره همان مراحل تقسیم انجام میشود
                                امااااااا برخورد دوم نسبت به برخورد اول خاطره کمتر و پلاسموسیت بیشتر میسازد
                                نکات پادتن ها
                                1 پروتیین مشترک ایمنی هومورال و الرری است
                                ینی هم داخل خون پیدا میشود هو داخل بافت
                                2 ممکن است یک یا چند رشته ی پلی پپتیدی داشته باشد
                                3 اختصاصی عمل میکند
                                4 در مبارزه با سلول سرطانی اهمیت کمتری دارد
                                چند پادتن میتوانند به یک عامل بیماری زا وصل شوند یا اینکه 1 عامل حساسیت به 2 پادتن ماستوسیت و صل شود
                                توانایی از بین بردن عامل بیماری زا را ندارد امممممما میتواند ان را خنثی کند
                                از طریق اتصال به عامل بیماری زا 1 فاگوسیتوز سلولها را زیاد میکند 2 نمیگذارد عامل به سلول های عادی و سالم بدن متصل شود
                                لنفوسیت tمربوط به ایمنی سلولی
                                به انتی رن مشخصی وصل میشود
                                فققققط تکثیر میابد
                                به لنفوسیت tکشنده و خاطره تبدیل میشود
                                که خاطره برای برخورد دوم باقی میماند اما tکشنده به طور مستقیم با عامل بیماریزا مبارزه میکند
                                از راه ترشح پرفورین
                                1 ایجاد منفذ در سلول الوده به ویروس و سلول سرطانی
                                لنفوسیت ها
                                1 دیاپدز میکنند
                                2 فاگوسیتوز نمیکنند اما در این کار کمک میکنند http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5271
                                http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5274

                                سلام عزیزم
                                دست گلت درد نکنه ولی واسه اینکه وقتت زیاد گرفته نشه میتونی فقط سر تیترا رو بنویسی و لازم نیس این همه کل مطالب تدرس شده رو بنویسی
                                مثلا من این 2 روزه 3 جلسه فیلم از زیست استاد امینی رو دیدم میتونی بری تو کامنتا ببینی چه جدریه
                                از طرفی همه ی بچه ها که کل این مطالبو نمیخونن فقط تتیرارو میخوان که چیا گفته شده تو جلسه همین
                                http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Lesson/15/16/#nodebb/comments اینجا رو ببین

                                عااطفهع آفلاین
                                عااطفهع آفلاین
                                عااطفه
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #708

                                helen_amor نه مشکلی نیس
                                برا خودمم مرور شد
                                همه نکاتی رو که استاد گف ننوشته بودم یه سری از نکات خودمم نوشتم فقط برا جنبه مرورش
                                ولی خوب اگه سر تیترا رو بنویسم بازم نیاز هس یکی دیگه بیاد تکمیلش کنه
                                اون جوری اقا سهراب میگه ناقصه
                                زیاد وق نگرف ازم یه رب شد
                                تو استراحتم بود مشکلی نیستش
                                مرررسی که نگران شکستن دست منی ههههههه

                                دختر !
                                !این طور به من نگاه نکن !
                                این چشم هایت اخر مراوادار به یک خبط بزرگ خواهد کرد!!!
                                این خبط شما ارزوی من است !!!
                                بزرگ علوی !چشم هایش !

                                M.anM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                2
                                • عااطفهع عااطفه

                                  helen_amor نه مشکلی نیس
                                  برا خودمم مرور شد
                                  همه نکاتی رو که استاد گف ننوشته بودم یه سری از نکات خودمم نوشتم فقط برا جنبه مرورش
                                  ولی خوب اگه سر تیترا رو بنویسم بازم نیاز هس یکی دیگه بیاد تکمیلش کنه
                                  اون جوری اقا سهراب میگه ناقصه
                                  زیاد وق نگرف ازم یه رب شد
                                  تو استراحتم بود مشکلی نیستش
                                  مرررسی که نگران شکستن دست منی ههههههه

                                  M.anM آفلاین
                                  M.anM آفلاین
                                  M.an
                                  مدیر
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط M.an انجام شده
                                  #709

                                  @مهساااا در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                                  helen_amor نه مشکلی نیس
                                  برا خودمم مرور شد
                                  همه نکاتی رو که استاد گف ننوشته بودم یه سری از نکات خودمم نوشتم فقط برا جنبه مرورش
                                  ولی خوب اگه سر تیترا رو بنویسم بازم نیاز هس یکی دیگه بیاد تکمیلش کنه
                                  اون جوری اقا سهراب میگه ناقصه
                                  > %(#ff0000)[زیاد وق نگرف ازم یه رب شد]
                                  تو استراحتم بود مشکلی نیستش
                                  مرررسی که نگران شکستن دست منی ههههههه

                                  چیزی که عاشقش هستی رو پیدا کن و بذار بکشتت.

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • F آفلاین
                                    F آفلاین
                                    fazl
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #710

                                    استاد در حرفاشون می گند مباحثی که قبلا تدریس شده دوباره قراره تدریس بشه ایا درسته

                                    sohrabS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • F fazl

                                      استاد در حرفاشون می گند مباحثی که قبلا تدریس شده دوباره قراره تدریس بشه ایا درسته

                                      sohrabS آفلاین
                                      sohrabS آفلاین
                                      sohrab
                                      مدیر
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #711

                                      fazl در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:

                                      استاد در حرفاشون می گند مباحثی که قبلا تدریس شده دوباره قراره تدریس بشه ایا درسته

                                      نه خیر نادرسته، فقط فصل های تدریس نشده تدریس می شوند.

                                      هیچ پدر سوخته بازیی بالاتر از صداقت و راستگویی نیست.

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • عااطفهع عااطفه

                                        @مهساااا حواسم نبود دو جلسه جدا تدریس شده
                                        همه رو با هم نوشتم ببخشید

                                        sohrabS آفلاین
                                        sohrabS آفلاین
                                        sohrab
                                        مدیر
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #712

                                        @مهساااا ممنون، از کجا به بعدش میشه جلسه 65 و تا کجا میشه جلسه 64 ؟

                                        ممنون که وقت گذاشتی

                                        هیچ پدر سوخته بازیی بالاتر از صداقت و راستگویی نیست.

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • sohrabS آفلاین
                                          sohrabS آفلاین
                                          sohrab
                                          مدیر
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #713

                                          من چون رشته ام ریاضی بوده، سر در نمیارم مگرنه تفکیک می کردم خودم، خداییش روخوانی زیست هم سخته چه برسه به حفظ کردنش!

                                          هیچ پدر سوخته بازیی بالاتر از صداقت و راستگویی نیست.

                                          عااطفهع 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          2
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 34
                                          • 35
                                          • 36
                                          • 37
                                          • 38
                                          • 152
                                          • 153
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع