Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. روش خواندن قرابت معنایی
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

روش خواندن قرابت معنایی

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
20 دیدگاه‌ها 10 کاربران 1.5k بازدیدها 7 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • ب بنده ی خدا

    دکتر سبطی یه کتاب دارن واسه قرابت
    من خودم از بچگی شعر زیاد خوندم چندان ضروری ندیدمش البته فک کنم یه فصلشو خوندم کامل
    ولی اگه زمان واسه خوندنش دارین خیلی عالیه
    مشکل کمبود وقت ندارین؟
    ساعت مطالعه تون بالاست؟
    اگه اینطوره امتحانش کنین می ارزه
    راستی سلام!

    mohammad_monjeziM آفلاین
    mohammad_monjeziM آفلاین
    mohammad_monjezi
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #5

    @_azar_
    romisa
    @zahra-m1999
    سلام.خیلی خلیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و کامل پاسخ دادید امیدوارم تو ادامه مسیر موفق باشید. :folded_hands_light_skin_tone:

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    3
    • mohammad_monjeziM mohammad_monjezi

      سلام دوستان لطفا اگه راهی برای خوندن ادبیات فارسی مخصوصا قرابت معنایی میدونید لطفا بگید که واقعا نیاز دارم.

      ب آفلاین
      ب آفلاین
      باهآر
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط باهآر انجام شده
      #6

      mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
      به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
      از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
      %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
      بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
      اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
      اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
      %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

      mohammad_monjeziM ب 3 پاسخ آخرین پاسخ
      5
      • ب بنده ی خدا

        دکتر سبطی یه کتاب دارن واسه قرابت
        من خودم از بچگی شعر زیاد خوندم چندان ضروری ندیدمش البته فک کنم یه فصلشو خوندم کامل
        ولی اگه زمان واسه خوندنش دارین خیلی عالیه
        مشکل کمبود وقت ندارین؟
        ساعت مطالعه تون بالاست؟
        اگه اینطوره امتحانش کنین می ارزه
        راستی سلام!

        mahdieh.AM آفلاین
        mahdieh.AM آفلاین
        mahdieh.A
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #7

        @_azar_ چقدر وقت لازم داره؟؟

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • ب آفلاین
          ب آفلاین
          بنده ی خدا
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #8

          اتفاقا داشتم به حرفی که به شما زدم فک میکردم دیدم واقعا با شبی دو سه صفحه خوندن اون کتاب وقت کم نمیاد خخ
          منتها من خودم هم اوضاع درسیم پیچیده است هم ساعت مطالعه به شدت پایینی دارم هم یکم بلدم گلیم خودمو تو خوندن اشعار از آب بیرون بکشم .البته نه در همه ی موارد:(
          به این خاطر وافعا کشش اونو ندارم اصلا
          شما که احساس نیاز میکنید بخونید حتما
          خیلی روون و شیرینه کتابش
          فقط باید اراده داشته باشین پیوسته بخونیدش

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • s.amir.rS آفلاین
            s.amir.rS آفلاین
            s.amir.r
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #9

            سلام
            فک کنم بهترین راه برای زدن تستای قرابت تمرینه . تست بزنیم .دوباره تست بزنیم . بازم تست بزنیم :grinning_face:
            البته به شرطی که بیتا رو درست بخونیم و یه درک ادبی کوچولو داشته باشیم که جفتش راحت و با یخورده تمرین و شعر خوندن به دست میاد
            یه چیز دیگه : فک کنم تستای قرابت رو در هم برهم بزنیم بهتر باشه یعنی درس به درس نزنیم . چون یه چهار پنج تا تست بزنیم موضوع کلی دستمون میاد اونوقت بقیه تستا رو بدون رد گزینه میزنیم (البته من اینجوریم شاید بقیه اینجوری نباشن:face_with_tears_of_joy: )

            mohammad_monjeziM 1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • ب باهآر

              mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
              به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
              از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
              %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
              بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
              اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
              اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
              %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

              mohammad_monjeziM آفلاین
              mohammad_monjeziM آفلاین
              mohammad_monjezi
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #10

              @zedtwo
              سلام ممنون از اینکه وقت گذاشتید.
              ولی متاسفانه کتاب ایشون ناموجودِ (توی سایت):confused_face:

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • s.amir.rS s.amir.r

                سلام
                فک کنم بهترین راه برای زدن تستای قرابت تمرینه . تست بزنیم .دوباره تست بزنیم . بازم تست بزنیم :grinning_face:
                البته به شرطی که بیتا رو درست بخونیم و یه درک ادبی کوچولو داشته باشیم که جفتش راحت و با یخورده تمرین و شعر خوندن به دست میاد
                یه چیز دیگه : فک کنم تستای قرابت رو در هم برهم بزنیم بهتر باشه یعنی درس به درس نزنیم . چون یه چهار پنج تا تست بزنیم موضوع کلی دستمون میاد اونوقت بقیه تستا رو بدون رد گزینه میزنیم (البته من اینجوریم شاید بقیه اینجوری نباشن:face_with_tears_of_joy: )

                mohammad_monjeziM آفلاین
                mohammad_monjeziM آفلاین
                mohammad_monjezi
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #11

                @s-amir-r از چه کتابی استفاده میکردی؟ خوب بود؟

                s.amir.rS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • mohammad_monjeziM mohammad_monjezi

                  @s-amir-r از چه کتابی استفاده میکردی؟ خوب بود؟

                  s.amir.rS آفلاین
                  s.amir.rS آفلاین
                  s.amir.r
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #12

                  mohammad_monjezi
                  قرابت معنایی نشر الگو میزدم
                  خوب بود نتیجه گرفتم ازش

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  1
                  • mahrokhM آفلاین
                    mahrokhM آفلاین
                    mahrokh
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #13

                    بنظر من کتاب هامون سبطی کتاب خوبیه برای قرابت

                    mohammad_monjeziM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • X آفلاین
                      X آفلاین
                      XxCrepsleyxX
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #14

                      کتاب قرابت نشر الگو رو بگیر که فک کنم دست هرکی ی دونه پیدا میشه ( منظورم این که کتاب خوبیه ) از این نظر که درس نامه خیلی کاملی داره و بعد از نوشتن اون بیت یا متن مفهوم اون بیت رو بیان کرده و بعد از همه ی اینا بیت هایی که باهاش قرابت دارن ! همچنین تو برخی موارد بیت هایی که مفهوم مقابل (عکس مفهوم بیت مورد نظر ) رو دارند رو هم میگه...من خودم 4-5 تایی از از درس هارو بعد خوندن درسنامه میزدم ..ینی مثلا 1شنبه درسنامه میخوندم فرداش یا چند ساعت بعدش تست میزدم. ..ولی بدلیل زیاد بودن ابیات تو برخی درس نامه ها توصیه میکنم شما اول تست هارو بزنید ..لازم نیست حتما درست بزنید! هر تست رو نگا کنید و ببینید چه برداشتی ازش میکنی بعد برو سراغ گزینه ها و در آخر حتما حتما بررسی کن و تو همین حین که بررسی میکنی چیز میز یاد می گیری 😀 و بعدش میری سراغ درسنامه و یادگیری خودتو از اون درس تکمیل میکنی ...
                      امیدوارم کمکی کرده باشم !
                      یاعلی ✋💪

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • mahrokhM mahrokh

                        بنظر من کتاب هامون سبطی کتاب خوبیه برای قرابت

                        mohammad_monjeziM آفلاین
                        mohammad_monjeziM آفلاین
                        mohammad_monjezi
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #15

                        mahrokh
                        @zedtwo
                        سلام شما وقتی از کتاب استاد سبطی استفاده میکردید مفهوم بیت های درسی رو جدا از اون میخوندید؟

                        mahrokhM ب 2 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • mohammad_monjeziM mohammad_monjezi

                          mahrokh
                          @zedtwo
                          سلام شما وقتی از کتاب استاد سبطی استفاده میکردید مفهوم بیت های درسی رو جدا از اون میخوندید؟

                          mahrokhM آفلاین
                          mahrokhM آفلاین
                          mahrokh
                          دانش آموزان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #16

                          اگر قرابت تون ضعیفه سعی کنید وقتی کتاب رو میخونید مفهوم بیت هارا درک کنید و همون موقع از کتاب های آموزشی مثل کلک معلم کمک گرفته و چند تا از نمونه های قرابتی رو بخونید تا تقریبا دستتون بیاد.
                          اگر مشکلتون اینجوری حل میشه که خوبه . اگر که نه کتاب هامون سبطی رو کم کم مطالعه کنید.
                          یادتون باشه تمرین قرابت رو قوی میکنه.

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • ooooooooO آفلاین
                            ooooooooO آفلاین
                            oooooooo
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #17

                            mohammad_monjezi سلام اول مفهوم شعر های کتابرو یاد بگیر و حتی اصطلاح ها رو تو اورده اند که...
                            تو متن وپاورقی و توضیحات لغت ها همش شعر نیستا همه چی مثل اصبحت امیرا امسیت اسیرا صبحگاه امیر بودم شبانگاه اسیر
                            بعد ی بیت شاید چنتا معنی بده همرو ب تفکیک یاد بگیر و وقتی ازت سوال شد با توجه ب گزینه ها ببین کدوم مد نظرشه
                            اگه وقتی معنی صورت سوال رو نمیدونستی و ازت پرسیده بود کدام اشتباهه تو هنوز سوال رو از دست ندادی برو گزینه هارو چک کن 3تا هم مفهومن یکی مفهومش فرق داره
                            ادبیات رو باید مبحثی بخونی درس ب درس موفق نمیشی ینی باید املا رو باهم کارکنی لغت و باهم و...

                            سلام ب همه

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • mohammad_monjeziM mohammad_monjezi

                              mahrokh
                              @zedtwo
                              سلام شما وقتی از کتاب استاد سبطی استفاده میکردید مفهوم بیت های درسی رو جدا از اون میخوندید؟

                              ب آفلاین
                              ب آفلاین
                              باهآر
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #18

                              mohammad_monjezi تمام مفاهیم کتاب درسی رو پوشش داده و دیگه نیازی نیست متن کتابو بخونید.
                              من نخوندم.
                              اگه میخواید درس به درس بخونید فقط خوندن لغت و تاریخ ادبیاتش کافیه.برا قرابت خیلی نیاز نیس

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • ب باهآر

                                mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
                                به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
                                از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
                                %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
                                بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
                                اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
                                اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
                                %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

                                ب آفلاین
                                ب آفلاین
                                باهآر
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #19

                                @zedtwo در روش خواندن قرابت معنایی گفته است:

                                mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
                                به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
                                از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
                                %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
                                بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
                                اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
                                اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
                                %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

                                @nasrin79 @zahra-m1999 بفرمایید خوشگلا💌❤️

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • ب باهآر

                                  mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
                                  به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
                                  از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
                                  %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
                                  بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
                                  اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
                                  اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
                                  %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

                                  ب آفلاین
                                  ب آفلاین
                                  باهآر
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #20

                                  @zedtwo در روش خواندن قرابت معنایی گفته است:

                                  mohammad_monjezi سلام. منم با توجه به اینکه پارسال قرابت مشکل داشتم ولی امسال همه رو درست زدم راهکارای خودم رو میگم. امتحانش کنین و برای خودتون شخصی کنین:)
                                  به نظرم بیهوده ترین کارِ ممکن برای قرابت خوندن کتاب درسیه! چون شما یک دور سر کلاس درس بودید و با مفاهیم کتاب آشنایید. ولی کنکور ابیات جدیدی رو میاره که بعضاٌ ما به دلیل %(#ff00bf)[درست نخوندن]، متوجه مفهوم هم نمیشیم.
                                  از الان تا کنکور وقت کافی برای ترکوندنِ ادبیات دارید😃
                                  %(#ff00bf)[مهمترین کارِتون از الان تا پایانِ تابستون] اینه که %(#0095ff)[فصل اول کتاب قرابت معنایی استاد سبطی] رو بخونین(چون %(#36c900)[کسایی که مشکل دارن تو قرابت، مشکلشون ریشه ایه] و با تست احتمال حل شدنش خیلی کمه یا اصلا ممکن نیست! من خودم امتحان کردم ولی استاد سبطی این مشکل رو فهمیده و حل کرده) بعد که تموم شد میفهمین چه معجزه ای شده!
                                  بعد از اینکه با این فصل شما خوندنِ درستِ ابیات رو یاد گرفتید برید فصلای بعدی. همون مفاهیم ادبیات غنایی رو هم بخونین دیگه خدای قرابت میشین و شاید به فصلای بعد نیاز پیدا نکنین حتی!
                                  اینم بگم تستای کتاب استاد سبطی سطحش خیلی از کنکور بالاتره و ناامید نشید اگه یه خورده غلط داشتید. البته این باعث میشه تستای کنکورو که باید بعد از خوندن این کتاب حل کنید، براتون مث آب خوردن بشه(:
                                  اینی که romisa جان گفتن برای پیدا کردن مفهوم کلی میتونه خوب باشه(تقریبا مث چیزیه ک حسین احمدی میگه!) ولی تازگیا قرابت رو اینطور نمیدن ک گزینه ها متضادِ هم باشن بلکه مفاهیم نزدیک رو توی یه تست قرار میدن و ما باید هوشیار باشیم😃
                                  %(#ff00a2)[موفق باشــــــــــــــــید]🌹

                                  @reza-sin

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  پاسخ
                                  • پاسخ به عنوان موضوع
                                  وارد شوید تا پست بفرستید
                                  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                  • بیشترین رای ها


                                  • درون آمدن

                                  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                  • اولین پست
                                    آخرین پست
                                  0
                                  • دسته‌بندی‌ها
                                  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                  • جدیدترین پست ها
                                  • برچسب‌ها
                                  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                  • دوره‌های آلاء
                                  • گروه‌ها
                                  • راهنمای آلاخونه
                                    • معرفی آلاخونه
                                    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                    • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                    • معرفی گروه‌ها
                                    • لینک‌های دسترسی سریع