Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. با چه برنامه ی بخونم !؟؟؟روش خوندنم چطور باشه !؟؟(برنامه برای شیمی_روش خوندن شیمی _گروه شیمی خوانی)
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

با چه برنامه ی بخونم !؟؟؟روش خوندنم چطور باشه !؟؟(برنامه برای شیمی_روش خوندن شیمی _گروه شیمی خوانی)

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
6 دیدگاه‌ها 3 کاربران 594 بازدیدها 4 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • B آفلاین
    B آفلاین
    Brilliant
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Brilliant انجام شده
    #1

    0_1536768150029_Avazak.ir-Line42.gif
    سلام به روی ماهتون : )
    0_1536768163207_725325v80m0346dj.gif
    حالتون چطوره ?!0_1536768191393_25.gif
    گروه شیمی خوانی بهترین ها رو براتون ارزو میکنه 🌹
    دوستان عزیزم احتمالا براتون پیش اومده که گاهی خیالتون از بابت یه درس( یا چند تادرس) راحت باشه
    بگید میدونم اون چطور بخونم ،هر وقت اینطوری خوندم جواب داده و....
    قراره اینجا درمورد برنامه های که برای خوندن شیمی دارید حرف بزنیم مثلا چه دوره ی چی بخونید
    چکار کنیدهر باره زمانی و...
    وهمین طور درمورد شیوه خوندن شیمی
    بچه های گروه شیمی خوانی درمورد روش خوندن دروس مختلف در تاپیک های متفاوت نظرشون گفتن
    اینجا هم نظرشون برای برنامه و روش خوندن شیمی میگن
    از تمام شما عزیزان هم صمیمانه دعوت می کنیم تا روش ها وبرنامه های موثر وپیشنهادی تون برای شیمی بگید
    نکته مهم ⛔روش خوندن هر کس برای هر درسی متفاوته( البته ممکنه توی بعضی بخش ها یا یه سری چیز های کلی یکسان یا مشابه باشن) وشما باید روش مناسب برای خودتون پیدا کنید. اینجا روش های خوندن شیمی دوستانتون رو بخونید وسعی کنید روشی رو‌ که مناسب به نظرتون میاد رو شخصی سازیش کنید وهمین طور درمورد روش های خودتون در درس شیمی صحبت کنید ⛔
    خیلی ممنون 🌹🌹🌹
    0_1536768487516_☆数字★_m (4).gif
    موفق باشید : )
    0_1536768290676_Avazak.ir-Line42.gif
    0_1536768457938_パステル_m.gif
    اعضای گروه شیمی خوانی :
    @zahra.m1999
    romisa
    @D-fateme-r
    تاپبک های قبلی:
    0_1536768752051_☆数字★_m.gif
    https://forum.alaatv.com/topic/7795/شیمی-خوانی/38
    0_1536768686292_☆数字★_m (1).gif
    https://forum.alaatv.com/topic/8057/چی-بخونم-کدوم-بهتره-چند-تا-کتاب-گروه-شیمی-خوانی/24
    0_1536768765748_Avazak.ir-Line42.gif

    ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    4
    • B آفلاین
      B آفلاین
      Brilliant
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Brilliant انجام شده
      #2

      همیار
      دانش-آموزان-آلاء
      حامیان-آلاء-آزمون-ها
      حامیان-آلاء-جزوات
      خیرین-کوچک-دریا-دل
      فارغ-التحصیلان-آلاء
      @M-an
      بهاره
      masoud
      @njzamin
      romisa
      sahba
      @نوشابه
      @یاسی : )
      revival
      @Dr-Bernosi
      @dr-sobhan
      @D-fateme-r
      @YASSI-_
      @unbreakable
      @Dr-Saraaa
      joy
      @zedtwo
      mohammadhassan
      NEGAARINN
      golnaar
      Zahra M
      @faezeh-r
      rose77
      Sobhan.1999
      RAHIL_28
      mahoor

      @Zohraam
      _MILAD_

      @marzi-m
      blue
      negwin
      NEGAARINN
      @GOLNARR
      @DR-moein
      فاطمه
      EHSAN75
      خیرین-کوچک-دریا-دل
      فارغ-التحصیلان-آلاء
      حامیان-آلاء
      ادمین
      تمام آلایی های گل

      ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • B آفلاین
        B آفلاین
        Brilliant
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        0_1536770530715_Avazak.ir-Line42.gif
        0_1536770572799_パステル_m.gif
        تاپیک های که زده شد :0_1536771124701_25.gif
        0_1536770593012_☆数字★_m.gif https://forum.alaatv.com/compose?p=/topic/7795/شیمی-خوانی/22
        0_1536770682712_☆数字★_m (1).gif
        https://forum.alaatv.com/topic/8057/چی-بخونم-کدوم-بهتره-چند-تا-کتاب-گروه-شیمی-خوانی/25
        0_1536770820214_☆数字★_m (2).gif
        https://forum.alaatv.com/topic/8189/با-چه-برنامه-ی-بخونم-روش-خوندنم-چطور-باشه-برنامه-برای-شیمی_روش-خوندن-شیمی-_گروه-شیمی-خوانی (همین جا )
        0_1536770850145_☆数字★_m (3).gif
        https://forum.alaatv.com/topic/8191/جزوات-ونکات-درسی-مربوط-به-شیمی-گروه-شیمی-خوانی
        0_1536771031693_1535129962067-1534969889443-55.gif
        https://forum.alaatv.com/topic/8192/سوالات-چالشی-تست-های-مهم-ونکته-دار-برنامه-های-تستی-برای-شیمی-گروه-شیمی-خوانی
        0_1536771057723_Avazak.ir-Line42.gif
        از صمیم قلب براتون آرزوی موفقیت وبهترین ها رو داریم
        موفق باشید : )
        0_1536771132072_☆数字★_m (4).gif
        0_1536771141506_pinkrose.gif
        0_1536771152613_Avazak.ir-Line42.gif

        ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • alialaviA آفلاین
          alialaviA آفلاین
          alialavi
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فااطمه انجام شده
          #4

          چگونه شیمی را برای کنکور بخوانیم ؟
          روش مطالعه شیمی کنکور
          همانند مقالات گذشته برای مطالعه درس شیمی نیز سه مرحله معرفی میکنیم.

          با انجام درست گام های این سه مرحله محال است که دانش آموزی در درس شیمی ضعف داشته باشد.

          پس حتما این مقاله را تا پایان بخوانید و آن را اجرا کنید.

          ۱_ یادگیری
          درس شیمی از معدود دروسی است که هم ماهیت مهارتی دارد و هم توصیفی

          بنابراین شیوه مطالعه آن نیز کمی متفاوت تر از بقیه درس های کنکوری است.

          ۰_ پیش مطالعه ( آشنایی با کلیات )
          یعنی در زمان بسیار کم تیتر ها ، فونت های رنگی و درشت را بخوانیم و به شکل ها هم توجه کنیم.

          این مرحله برای کسانی است که برای اولین بار میخواهند یک فصل را بخوانند و با کلیات آن آشنا نیستند.

          ۱_ یادگیری فعال ( فهم عمق مطلب )
          در این گام دانش آموز باید به سخن معلم گوش کند.

          حالا این معلم میتواند معلم مدرسه یا آموزشگاه و یا DVD های آموزشی باشد.

          معمولا کتاب های کمک آموزشی در درس شیمی خیلی مطلب را میپیچونن پس لازمه که یک نفر اصل مطلب را برای شما باز کند.

          ۲_ خواندن دقیق جزوه ( تسلط بر کل فصل )
          گاهی اوقات مدرس شما ریزترین مطالب فصل را نمی گوید یا فراموش میکند

          پس بهتر است که بعد از یادگیری فعال یکبار هم خودتان جزوه معلم خود را دقیق بخوانید.

          انجام این گام علاوه بر اینکه یک مرور حساب میشود ، میتواند مطالب را در مغز شما دسته بندی کند.

          ۲_ تست زنی
          تست زنی در درس شیمی از واجبات مراحل یادگیری است.

          یعنی مطالعه شیمی بدون حل تست معنا و مفهومی ندارد.

          اولین وعده تستی شما دقیقا پس از مرحله یادگیری است.

          شما باید پس از یادگیری یک فصل تعدادی تست آموزشی حل کنید تا خلا های آموزشی خود را بیابید.

          حالا میخواهم توضیح دهم که چطور تست بزنید، پس خوب توجه کنید.

          همانطوری که قبلا گفتم ماهیت درس شیمی هم مهارتی است و هم توصیفی، یعنی

          هم مساّله داره و هم مطالب حفظی، بنابراین نوع برخورد با هر کدام متفاوت از دیگریست.

          تست های مهارتی :
          مسائل شیمی را باید بصورت سوال _ جواب حل کرد.

          یعنی یک تست بزنید و پاسخ را چک کنید و سپس به سراغ تست بعدی بروید

          تست های توصیفی :
          در اینگونه تست ها طراح با اندوخته حفظی شما کار دارد.

          بنابراین بهتر است که این تست ها را بصورت حجمی بزنید و پس از پایان تست زنی به سراغ پاسخنامه بروید.

          دسته دیگر تست هایی که در درس شیمی باید بزنید تست دوره است که در مرحله مرور به آن اشاره میکنیم.

          ۳_ مرور
          مرور دروس شیمی کنکور بسیار مهم است.

          مثلا شما هفته قبل فصل ساختار اتم را خواندید و امروز میخواهید آن را مرور کنید.

          برای مرور لازم است که صفحه اول جزوه خود را باز کنید ، ۳ ثانیه به کل صفحه نگاه کنید،

          و بعد آن را ببندید و شروع به گفتن تمام مطالب و نکات آن صفحه کنید.( telling myself )

          این کار به طرز معجزه آسایی باعث یادگیری و عدم فراموشی مطالب می شود.

          اما اگر جزوه را بستید و نتوانستید مطالب آن صفحه را از حفظ بگویید چه؟

          بعد از اینکه سعی خودرا در بخاطر آوردن آن مطلب کردید آنگاه مجاز هستید که

          جزوه را باز کنید و آن مطلب را از روی جزوه بخوانید و دوباره جزوه را ببندید و آن مطلب را برای خود بگویید.

          گفتن به خود ( telling myself ) بهترین روش مرور کردن است پس آن را جدی بگیرید.

          پس از اینکه فصل ساختار اتم را به روش بالا یک دور مرور کردید حالا وقت تست زنی است.

          به اینگونه تست ها که همراه با مرور زده می شوند تست های دوره ای می گویند.

          این تست ها را بصورت حجمی بزنید و بدانید که روش سوال _ جواب برای تست های آموزشی است.

          نکته : زمانبندی مرور و تست های دوره ای مطابق با زمان های مرور است.

          پزشک آینده

          sobhawnS 1 پاسخ آخرین پاسخ
          5
          • B آفلاین
            B آفلاین
            Brilliant
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Brilliant انجام شده
            #5

            شیمی درس مهمیه
            باید بفهمیدش شاید گاهی بشه از نکته ی خاصی برای تیپ تست خاصی استفاده کرد
            اما نه همیشه
            طراح هم باهوش ومیدونه دانش اموز ها چه نکاتی بلدن پس
            اول کامل مسلط شید بعد نکات خاص وتستی رو یادبگیرد تا اگر تیپ تستش اومد بتونید زمان ذخیره کنید وسریع تر وراحت تر حل کنید‌
            درس شیمی اینجوری براتون تقسیم می کنم
            1بخش حفظی : این بخش جدا از استفاده ی که ازش توی سوالات شمارشی وسوالات حفظی میشه خیلی وقت ها لازمه ی ورود به سوالات محاسباتی ومسائل هست ممکنه طراح به شما نگه در سوختن اتیل بوتانوات بلکه اشاره کنه وبگه ماده معطر وسبب طعم در آناناس میشه پس این بخش خوب بخونید ومرور کنید ونکاتی که براتون خیلی فرار هستن ومیدونید لازمه بیشتر خونده شن رو مشخص کنید تا برای ازمون ها جامع وجمع بندی کارتون راحت تر باشه
            2 بخش مفهومی:این بخش ها رو باید یاد بگیرید وبفهمید وبا تجزیه وتحلیل متن و شکل ها ونمودارها وجدول ها
            واموزش نکاتش رو یاد بگیرید وروش مسلط شید. مثل روند های تناوبی و انحلال پذیری ،الکترونگاتیوی ،خود به خودی بودن و........... سعی کنید بفهمیدشون تست بیشتر ومتنوع توی این موضوع کمک تون می کنه
            3مسائل : با استفاده از جزوه ودرسنامه واموزشی که دیدین وکمک مفاهیم ونکات حفظی باید وارد حل این سوالا شید اما چیزی که مهمه توی این قسمت تست وتمرینه وتست وتست وتست وتست
            که هم تسلط شما رو روی تمام بخش ها ونکات بالا میبره توی به خاطر سپردن حتی نکات حفظی هم کمکتون میکنه
            وقدرت درک وتجزیه وتحلیل تون بالا میبره. باعث میشه سریع مسیر حل تشخیص بدید. وحل کنید سوال ها رو
            چیزی که مهمه این بتونید این سوالات در زمان استاندارد حل کنید. حل تست بیشتر تسلط تون هم توی شیمی بالا میبره هم محاسبات
            شدیدا بهتون توصیه می کنم ماشین حساب کنار بزارید ،واز همین حالا روی محاسباتتون کار کنید وسرعت ودقتتون در این زمینه افزایش بدید
            نکته خیلی مهم تصاویر ،شکل ها ، نمودار ها ، جدول ها ، حاشیه ها ، فکر کنید ها ،همچون دانشمندان رو حتما بخونید
            درمورد بیشتر بدانید ها شاید گفته بشه سوال نمیاد اما به نظر من خوندن بیشتر بدانید ها ی مرتبط با درس گاهی در فهم مطالب ممکنه بهتون کمک کنه
            جزوه ودرسنامه تون دقیق بخونید ، کتاب درسی خیلی عالی وکامل بخونید وسعی کنید نکات جزوه ودرسنامه تون وکتاب با هم تطبیق بدید تست حل کنید تا می تونید تست خیلی بهتون کمک میکنه نقاط ضعف واشتباهتون بهتون نشون میده وکمک میکنه ملکه ذهنتون شه بعدش قسمت های که مشکل داشتید پیدا کنید با خوندن مجددوحل تست بیشتر اشکالتون رفع کنید تست های مهم نشان دار کنید ونکات مهم می تونید مشخص کنید یا گاهی تو حاشیه کتابتون بنویسید
            با تحلیل ازمون هم برای مرور مجدد ونقاط ضعفتون برنامه بریزد
            از سوالات کنکور وبررسی دقیقش غافل نشید وتک تک گزینه هاش برسی کنید
            درمورد شیوه ازمون دادن شیوه خاص خودتون پیدا کنید بعضی ها دور اول مسائل جواب نمی دن بعضی ها شمارشی ها رو دور اول جواب نمیدن
            با تحلیل ازمون وبررسی اینکه کدوم سوالات راحت جواب میدید کدوم سوالات وقت گیره کدوم سوالات تمرکز بالا می خواد می تونید شیوه ازمون دادنتون پیدا کنید
            شاید بگید وقت نیست و...
            وقت هست اما اگه استفاده ش نکنید از دست میره وشروع وجبرانش سخت میشه
            کیفیت مطالعه تون از دست ندید کیفیت وکمیت در کنار هم خوبه
            تو خوندن هی وسواس الکی به خرج ندید والکی رو یک مبحث نمونید. به اندازه
            همه چیز به اندازه باشه وبا توجه به نیازتون برای وقت وتست توی اون مطلب
            از تست ها ی با ایده نو نترسید دید تون باز می کنه وتسلط تون بالا می بره
            شاید بگید هر کی این همه کار انجام بده صد درصد موفق میشه یادمه استاد آقاجانی چند بار تو فیلم هاشون گفتن
            دانش آموز کنکوری باید با دانش اموز اول دبیرستان و.. فرق کنه خیلی چیزه ها رو بخونه وبه خاطر بسپاره
            راه اصلی و طلایی کنکور تلاش وپشت کار برای یادگیری وبهتر شدن نسبت به لحظه های قبل
            قدر زمانتون بدونید وبه بهترین نحوه ازش استفاده کنید
            توکل به خدا
            برنامه درست ،پای بندی به برنامه ، ساعت مطالعه کافی ، کیفیت ،تمرکز رو مطالعه ویادگیری، یادگیری، تست زنی ،مرور رفع اشکال ، علاقه وپشت کار
            همه وهمه مهمه
            رمز موفقیت یک کنکوری توکل به خدا ودوری از نا امیدی وتلاش وپشت کاره
            پ.ن 1: شاید قبلا فکر کرده بودم درمورد این موضوع برای نوشتن اما متن از پیش نوشته شده (مثلا روی کاغذ )ذهنیه اما روش فکر شده وتلاش شده براش ، برای همین سعی کردم اون لحظه تمام نکاتی که به ذهنم میاد بنویسم سعی کردم کامل باشه اگر هم نکته ی بعدا یادم اومد حتما میگم : )این نظر من بود امیدوارم سایر دوستان هم نظرشون بگن درمورد شیوه خوندن شیمی
            پ .ن 2:امیدوارم خوب باشه واز خوندش پشیمون نشید سعی کردم که اینطور باشه : )
            پ.ن3:به دلیل کمبود وقت فرصت نشدمجدد بخونم واشتباهات تایپی احتمالی اصلاح کنم ،پس اگر اشتباهی بود به بزرگی خودتون ببخشید
            پ.ن 4: موفقیت تمام دوستان آلایی آرزوی قلبی وهمیشگیم هست ، موفق باشید. لطفا برای موفقیت من هم دعا کنید : )
            تلاش کنید برای هدفتون
            ممنون🌹

            ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            4
            • alialaviA alialavi

              چگونه شیمی را برای کنکور بخوانیم ؟
              روش مطالعه شیمی کنکور
              همانند مقالات گذشته برای مطالعه درس شیمی نیز سه مرحله معرفی میکنیم.

              با انجام درست گام های این سه مرحله محال است که دانش آموزی در درس شیمی ضعف داشته باشد.

              پس حتما این مقاله را تا پایان بخوانید و آن را اجرا کنید.

              ۱_ یادگیری
              درس شیمی از معدود دروسی است که هم ماهیت مهارتی دارد و هم توصیفی

              بنابراین شیوه مطالعه آن نیز کمی متفاوت تر از بقیه درس های کنکوری است.

              ۰_ پیش مطالعه ( آشنایی با کلیات )
              یعنی در زمان بسیار کم تیتر ها ، فونت های رنگی و درشت را بخوانیم و به شکل ها هم توجه کنیم.

              این مرحله برای کسانی است که برای اولین بار میخواهند یک فصل را بخوانند و با کلیات آن آشنا نیستند.

              ۱_ یادگیری فعال ( فهم عمق مطلب )
              در این گام دانش آموز باید به سخن معلم گوش کند.

              حالا این معلم میتواند معلم مدرسه یا آموزشگاه و یا DVD های آموزشی باشد.

              معمولا کتاب های کمک آموزشی در درس شیمی خیلی مطلب را میپیچونن پس لازمه که یک نفر اصل مطلب را برای شما باز کند.

              ۲_ خواندن دقیق جزوه ( تسلط بر کل فصل )
              گاهی اوقات مدرس شما ریزترین مطالب فصل را نمی گوید یا فراموش میکند

              پس بهتر است که بعد از یادگیری فعال یکبار هم خودتان جزوه معلم خود را دقیق بخوانید.

              انجام این گام علاوه بر اینکه یک مرور حساب میشود ، میتواند مطالب را در مغز شما دسته بندی کند.

              ۲_ تست زنی
              تست زنی در درس شیمی از واجبات مراحل یادگیری است.

              یعنی مطالعه شیمی بدون حل تست معنا و مفهومی ندارد.

              اولین وعده تستی شما دقیقا پس از مرحله یادگیری است.

              شما باید پس از یادگیری یک فصل تعدادی تست آموزشی حل کنید تا خلا های آموزشی خود را بیابید.

              حالا میخواهم توضیح دهم که چطور تست بزنید، پس خوب توجه کنید.

              همانطوری که قبلا گفتم ماهیت درس شیمی هم مهارتی است و هم توصیفی، یعنی

              هم مساّله داره و هم مطالب حفظی، بنابراین نوع برخورد با هر کدام متفاوت از دیگریست.

              تست های مهارتی :
              مسائل شیمی را باید بصورت سوال _ جواب حل کرد.

              یعنی یک تست بزنید و پاسخ را چک کنید و سپس به سراغ تست بعدی بروید

              تست های توصیفی :
              در اینگونه تست ها طراح با اندوخته حفظی شما کار دارد.

              بنابراین بهتر است که این تست ها را بصورت حجمی بزنید و پس از پایان تست زنی به سراغ پاسخنامه بروید.

              دسته دیگر تست هایی که در درس شیمی باید بزنید تست دوره است که در مرحله مرور به آن اشاره میکنیم.

              ۳_ مرور
              مرور دروس شیمی کنکور بسیار مهم است.

              مثلا شما هفته قبل فصل ساختار اتم را خواندید و امروز میخواهید آن را مرور کنید.

              برای مرور لازم است که صفحه اول جزوه خود را باز کنید ، ۳ ثانیه به کل صفحه نگاه کنید،

              و بعد آن را ببندید و شروع به گفتن تمام مطالب و نکات آن صفحه کنید.( telling myself )

              این کار به طرز معجزه آسایی باعث یادگیری و عدم فراموشی مطالب می شود.

              اما اگر جزوه را بستید و نتوانستید مطالب آن صفحه را از حفظ بگویید چه؟

              بعد از اینکه سعی خودرا در بخاطر آوردن آن مطلب کردید آنگاه مجاز هستید که

              جزوه را باز کنید و آن مطلب را از روی جزوه بخوانید و دوباره جزوه را ببندید و آن مطلب را برای خود بگویید.

              گفتن به خود ( telling myself ) بهترین روش مرور کردن است پس آن را جدی بگیرید.

              پس از اینکه فصل ساختار اتم را به روش بالا یک دور مرور کردید حالا وقت تست زنی است.

              به اینگونه تست ها که همراه با مرور زده می شوند تست های دوره ای می گویند.

              این تست ها را بصورت حجمی بزنید و بدانید که روش سوال _ جواب برای تست های آموزشی است.

              نکته : زمانبندی مرور و تست های دوره ای مطابق با زمان های مرور است.

              sobhawnS آفلاین
              sobhawnS آفلاین
              sobhawn
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فااطمه انجام شده
              #6

              alialavi در با چه برنامه ی بخونم !؟؟؟روش خوندنم چطور باشه !؟؟(برنامه برای شیمی_روش خوندن شیمی _گروه شیمی خوانی) گفته است:

              اجازه گفتن منبع رو دارید ولی لطفا لینک نذارید
              ادمین لطفا پست ویرایش بشه

              https://forum.alaatv.com/user/sobhawn/topics

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              پاسخ
              • پاسخ به عنوان موضوع
              وارد شوید تا پست بفرستید
              • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
              • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
              • بیشترین رای ها


              • درون آمدن

              • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

              • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
              • اولین پست
                آخرین پست
              0
              • دسته‌بندی‌ها
              • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
              • جدیدترین پست ها
              • برچسب‌ها
              • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
              • دوره‌های آلاء
              • گروه‌ها
              • راهنمای آلاخونه
                • معرفی آلاخونه
                • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                • استفاده از ابزارهای ادیتور
                • معرفی گروه‌ها
                • لینک‌های دسترسی سریع