IMG_۲۰۲۳۱۱۰۳_۱۶۲۱۰۹.jpg
سوال اول و سوم که یه تیپ تستن چند صفر داره یا چند تا عامل ۲/۵ و.. داره که راحته ولی این دو تا تیپو واقعا تا حالا ندیدم میشه راهنمایی کنید
سوال دومم با عاد گردن چیزی به ذهنم نرسید که حل بشه ولی تا مربع ۹ رفتم فقط رسیدم به عدد ۱۱ ، گزینه های عجیبی هم داره گزینه اوله که حذفه
@بچه-های-ریاضی-کنکور-1403
@ریاضیا
@دوازدهم
@فارغ-التحصیلان-آلاء
@رتبه-های-انجمن-آلاء
-
-
banoo در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
از ادمین های محترم و آقا سهراب خواهش میکنم در صورت اطلاع به این سوال پاسخ بدن
ضبط تحلیلی صورت میگیره ؟و بعد از گسسته میشه؟خودم میدونم که یکی از بچه ها قبلا این سوال رو از خود استاد پرسیدن و ایشون گفتن بله اما میشه اگه مقدور هست یه زمان حدودی براش بگین؟ ممنونم ازتون
@ادمین sohrabسلام اگر خدا بخواد و زنده باشیم از 2 هفته ی دیگه تحلیلی استاد شروع میشه!
-
sohrab در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
banoo در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
از ادمین های محترم و آقا سهراب خواهش میکنم در صورت اطلاع به این سوال پاسخ بدن
ضبط تحلیلی صورت میگیره ؟و بعد از گسسته میشه؟خودم میدونم که یکی از بچه ها قبلا این سوال رو از خود استاد پرسیدن و ایشون گفتن بله اما میشه اگه مقدور هست یه زمان حدودی براش بگین؟ ممنونم ازتون
@ادمین sohrabسلام اگر خدا بخواد و زنده باشیم از 2 هفته ی دیگه تحلیلی استاد شروع میشه!
آخه چرا انقدر شما خوبیییییین مرسی که ما رو کلی خوشحال کردین
از طرف خودم قول میدم که حتما خوب خوب درسامو بخونم -
-
banoo در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
استاد تو جلسه ی آخر گفتن که یه جلسه حل تمرین از گراف داریم آنالیز ازش پیشی گرفت؟
همین الان داشتم جزوه ی گراف رو میخوندم چشمم افتاد به تمرینا
البته این خیلی خوبه که بچه های تجربی هم میتونن تدریس ایشونو ببینن چون ایشون عاالین و خب این مبحث برای ما هم توی سرتاسر گسسته مورد نیازه ولی...
sohrab @ادمیننگران نباش داریم، بعدا قرار می گیره فقط یه جابه جایی صورت گرفته، قبل از دیدن آنالیز به شما توصیه می کنم دو تا فیلم زیر رو حتما ببینی
-
توضیحات جلسه ی 15
آنالیز ترکیبی
روش های شمارش
(مشترک ریاضی و تجربی)
برای دانش آموزان تجربی در احتمال کاربرد دارد و برای دانش آموزان ریاضی در سرتاسر ریاضیات گسسته
(فهم این مبحث ما را از فرمول های زیادی در سراسر گسسته بی نیاز میکند)
_تعریفی از آنالیز ترکیبی و منظور از آن
_اصول شمارش شامل:
_اصل ضرب
_اصل جمع
به طور کلي در رياضيات "و" به معناي ضرب، "يا" به معناي جمع مي باشد
_حل اولین مثال از ص 1 جزوه (مروری کوتاه از ماتریس برای فهم بهتر سوال و استفاده از هر دو اصل جمع و ضرب)
_حل دومین مثال از ص 1 جزوه و ذکر نکته ای مهم در مورد حداقل و حداکثر در ریاضیات (استفاده از هر دو اصل جمع و ضرب در سوال)
_حل سومین مثال (که دو قسمتی است)از ص 1 جزوه (هر دو اصل جمع و ضرب) و تفکرات اشتباه دانش آموزان در راهبرد حل این سوال!
_مثال چهارم ازین صفحه به عهده ی دانش آموزان است!جواب آخر 30
_حل مثال نخست از ص 2 همراه با راهبرد حل(مثال: با حروف کلمة بلوچستان به چند طريق مي توان کلمات 2 حرفي با معني و بي معني ساخت؟)
_حل دومین مثال ص 2 جزوه که پرتکرار است و بارها توسط طراحان مطرح شده و مربوط به کنکورهای گذشته است (مثال: با حروف کلمه ی جمهوری به چند طريق ميتوان کلمات 3 حرفي بدون تکرار حروف ساخت که حرف اول آنها نقطه دار نباشد؟) و ارائه ی راهبرد حل
_حل مثال سوم تا پنجم ص 2 جزوه که مربوط به تکرار ارقام و تعداد زیر مجموعه هاست -
banoo در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
توضیحات جلسه ی 15
آنالیز ترکیبیسلام توضیحات شما اضافه شد
ممنونم -
#تدریس #گسسته جلسه 16: آنالیز ترکیبی (قسمت 2)
مشترک با رشته ی #تجربی
آقای #موذنی پور
#ریاضی #تجربیhttp://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/1/26/5467
@alaa_sanatisharif
-
alireza_ysf75 در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
#تدریس #گسسته جلسه 16: آنالیز ترکیبی (قسمت 2)
مشترک با رشته ی #تجربی
آقای #موذنی پور
#ریاضی #تجربیhttp://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/1/26/5467
@alaa_sanatisharif
ممنون که لینکش رو قرار دادین
-
جلسه ی 16
مدت زمان حدود نیم ساعت
مباحث این جلسه:
1)بررسی فاکتوریل
2)جا به جایی اشیا در حالت متمایز و حالت تکراری_ فاکتور یل و قرار دادهای آن به انضمام حل 2 مثال (که یکی از آن ها مربوط به سال های دور است)مطابق ص 3 جزوه
_تعریف و نکات مربوط به جایگشت مطابق ص 3 جزوه
_حل نخستین مثال از ص 4جزوه شامل 4 قسمت
_حل دومین مثال ص 4 جزوه که سوال خوبی است همراه با ارائه ی راهبرد حل
_حل سومین مثال از ص 4 جزوه که 4 قسمتی است و برجسته کردن کلمات کلیدی این سوال و ارائه ی راهبرد حل
استاد قسمتی از جابه جایی اشیا متمایز را بعدا توضیح خواهند داد
_جابه جایی اشیا با تکرار
_حل نخستین مثال از ص 5 جزوه که 4 قسمتی است استاد این سوال را به طور کامل توضیح میدهند و پیشنهاد میکنند که برای این گونه سوال ها یک شکل ساده رسم کنیم -
-
جلسه ی 14
مدت زمان 00:19:45
(آخرین بحث از فصل گراف)
بررسی ماتریس مجاورت گراف کامل
وبررسی مربع ماتریس مجاورت
توصیه:حتما درس جلسه ی قبل را بخوانید
_شکل ماتریس مجاورت گراف کامل
_درایه های قطر اصلی ماتریس M2 و سایر درایه های ماتریس M به توان 2
_نکات حاصل از شکل ماتریس M به توان 2 شامل فرمول های :
_مجموع درایه های هر ستر یا ستون در ماتریس M به توان دو در گراف کامل
_مجموع کل درایه های ماتریس M به توان دو در گراف کامل
_حل مثال ص 29 جزوه و ارائه ی راهبرد حل
_حل نخستین مثال ص 30 جزوه و ارائه ی راهبرد حل
_تمرین نسبتا سخت و نکته دار است استاد برای حل راهنمایی های لازم را ارائه میدهند و بعدا خودشان نکته ی حل را تدریس خواهند کرد
_حل آخرین مثال از ص 30 جزوه و اشاره به کلمه ی همبند در صورت سوالاستاد توصیه میکنند که حتما جزوه را همراه داشته باشید و در یک جلسه تمام تمارین حل نشده را حل خواهند کرد
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/1/26/5452 -
M.an در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
banoo در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
ازین به بعد ریز مباحث قشنگ تری داریم
ممنون رفیق گل
دست گلت درد نکنه
اجرت با خداخواهش میکنم من کاری نمیکنم که.همین تایپ ریاضی هم بلد نبودم آقا سهراب زحمت کشیدن بهم یاد دادن