-
نظرات و سوالات خودتون در مورد این فیلم ها رو اینجا بپرسید
#تدریس #شیمی جلسه 29 - آقای #آقاجانی
سینتیک شیمیایی (قسمت 17)
نظریه های سینتیک شیمیایی
#ریاضی
#تجربی
-
واقعا ممنون بابت زحماتتون....
-
واسه تست چه کتابی خوبه؟؟تستای مبتکران جواب گو هست؟
-
این فیلم ها خیلی کمک میکنه ولی در کل هیچ چیز جای کتابو نمیگیره و بهترین کتاب تست بازار فار هست اگر تا الان نداشتید از فردا برید بگیرینش و تست بزنید
-
ادمین جان
این کتاب سال چارم استاد قدیمیشو اگه میشه بزارید تا وایرایش جدید بیاد چون واقعا واقعا بهش نیاز هست خواهشا -
حسین ثار الله در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
farhadhamid29 در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
میشه جواب تست آخر جلسه28شماره64رو قرار بدید ممنون
سلام و خدا قوت گزینه 1 درسته ! توان های A و B به راحتی قابل محاسبه هستند...بعد R5 رو به R4 تقسیم میکنید که k و غلظت C از بین میرن ! لذا نیازی به محاسبه توان C نیست !
یا علیسلام به همگی جواب گزینه ی 4 میشه چون هم خودم حساب کردم و هم اینکه استاد این تست رو پارسال توی دقیقه ی 29 این جلسه حل کردن !!!
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/10/21/3700 -
میشه لطفا تست های کنکور 95 رو هم حل کنید
خیلی ممنون. -
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقه
کتاب خوانی صفحات 14 تا 17 کتاب درسی
*نطریه ی برخورد
برجسته کردن جملات متن و حاشیه ی ص 14 کتاب درسی شامل عناوین: نظریه های سینتیک نظریه ی برخود و تعداد برخوردها
مشخص کردن جملاتی که درکنکور از آن ها استفاده شده مانند اساس هر دو نظریه ی برخورد و حالت گذار
کلمات مهم و کلیدی نظریه ی برخود و نحوه ی طرح سوال طراحان از این کلمات در آزمون ها
برای مثال نظریه ی برخورد تنها برای واکنش هایی است که مواد شرکت کننده در آن به صورت گازی باشند
*عوامل مورد نیاز در برخورد موثر و برخورد چه زمانی موثر است
در تیتر تعداد برخوردها استاد کلمات مهم را برجسته میکنند و واکنش نیتروژن مونواکسید با اوزون را به طور کامل تشریح میکنند
_چگونگی حفظ راحت تر این واکنش
_واکنش های دیگری که نیتروژن مونواکسید در آن ها شرکت دارد و رنگ های مهم در این واکنش ها
_ساختار لوئیس مواد شرکت کننده در این واکنش که برخی بسیار بسیار مهم و پرتکرار هستند
_آلوتروپ های اکسیژن و استفاده ی طراح از آن ها
_قطبی و ناقطبی بودن اوزون و اکسیژن (و اشاره به قطبی ها و ناقطبی ها)
_تشریح کامل شکل موجود در ص 14 که افزایش تعداد برخورد افزایش غلظت و افزایش سرعت را به دنبال دارد
(نکاتی که در این قسمت مطرح میشود ترکیبی است و سبب تمایز دانش آموزان میگردد)
_توضیحات مربوط به حاشیه ی بالای ص 15 کتاب درسی مربوط به ذره های واکنش دهنده در نظریه ی برخود که به صورت گوهای سخت در نظر گرفته میشوند و توضیحات مربوطه که به شکل ص 14 نیز مربوط میشود (خود را بیازمایید با توجه به توضیحات بر عهده ی دانش آموزان است (سوال کنکور نیز بوده))
_جهت گیری مناسب ذره های برخورد کننده و حل فکرکنید ص 15
_یادگیری سریع تر واکنش حفظی و برجسته کردن حالت مواد شرکت کننده در آن
_توضیح شکل فکر کنید ص 15 و روش تشخیص جهت در برخورد مناسب
_یادآوری شعاع اتمی از شیمی 2 برای رسم شکل برخورد مناسب برای واکنش سوال دوم فکرکنید ص 15
_انرژی کافی ذره ها هنگام برخورد (کلمات مهم این بخش و حاشیه ی زیر شکل 9 ص 15)
_انرژی فعال سازی از ص 16
_بیشتر بدانید گرچه در کنکور مطرح نمیشود اما نکات خوبی دارد (به صورت روزنامه وار بخوانید) استاد بخش های مهم تر را مشخص کرده اند
نظریه ی حالت گذار در جلسه ی بعدی تدریس میشود -
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقه
کتاب خوانی صفحات 14 تا 17 کتاب درسی
*نطریه ی برخورد
برجسته کردن جملات متن و حاشیه ی ص 14 کتاب درسی شامل عناوین: نظریه های سینتیک نظریه ی برخود و تعداد برخوردها
مشخص کردن جملاتی که درکنکور از آن ها استفاده شده مانند اساس هر دو نظریه ی برخورد و حالت گذار
کلمات مهم و کلیدی نظریه ی برخود و نحوه ی طرح سوال طراحان از این کلمات در آزمون ها
برای مثال نظریه ی برخورد تنها برای واکنش هایی است که مواد شرکت کننده در آن به صورت گازی باشند
*عوامل مورد نیاز در برخورد موثر و برخورد چه زمانی موثر است
در تیتر تعداد برخوردها استاد کلمات مهم را برجسته میکنند و واکنش نیتروژن مونواکسید با اوزون را به طور کامل تشریح میکنند
_چگونگی حفظ راحت تر این واکنش
_واکنش های دیگری که نیتروژن مونواکسید در آن ها شرکت دارد و رنگ های مهم در این واکنش ها
_ساختار لوئیس مواد شرکت کننده در این واکنش که برخی بسیار بسیار مهم و پرتکرار هستند
_آلوتروپ های اکسیژن و استفاده ی طراح از آن ها
_قطبی و ناقطبی بودن اوزون و اکسیژن (و اشاره به قطبی ها و ناقطبی ها)
_تشریح کامل شکل موجود در ص 14 که افزایش تعداد برخورد افزایش غلظت و افزایش سرعت را به دنبال دارد
(نکاتی که در این قسمت مطرح میشود ترکیبی است و سبب تمایز دانش آموزان میگردد)
_توضیحات مربوط به حاشیه ی بالای ص 15 کتاب درسی مربوط به ذره های واکنش دهنده در نظریه ی برخود که به صورت گوهای سخت در نظر گرفته میشوند و توضیحات مربوطه که به شکل ص 14 نیز مربوط میشود (خود را بیازمایید با توجه به توضیحات بر عهده ی دانش آموزان است (سوال کنکور نیز بوده))
_جهت گیری مناسب ذره های برخورد کننده و حل فکرکنید ص 15
_یادگیری سریع تر واکنش حفظی و برجسته کردن حالت مواد شرکت کننده در آن
_توضیح شکل فکر کنید ص 15 و روش تشخیص جهت در برخورد مناسب
_یادآوری شعاع اتمی از شیمی 2 برای رسم شکل برخورد مناسب برای واکنش سوال دوم فکرکنید ص 15
_انرژی کافی ذره ها هنگام برخورد (کلمات مهم این بخش و حاشیه ی زیر شکل 9 ص 15)
_انرژی فعال سازی از ص 16
_بیشتر بدانید گرچه در کنکور مطرح نمیشود اما نکات خوبی دارد (به صورت روزنامه وار بخوانید) استاد بخش های مهم تر را مشخص کرده اند
نظریه ی حالت گذار در جلسه ی بعدی تدریس میشود -
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقه
کتاب خوانی صفحات 14 تا 17 کتاب درسی
*نطریه ی برخورد
برجسته کردن جملات متن و حاشیه ی ص 14 کتاب درسی شامل عناوین: نظریه های سینتیک نظریه ی برخود و تعداد برخوردها
مشخص کردن جملاتی که درکنکور از آن ها استفاده شده مانند اساس هر دو نظریه ی برخورد و حالت گذار
کلمات مهم و کلیدی نظریه ی برخود و نحوه ی طرح سوال طراحان از این کلمات در آزمون ها
برای مثال نظریه ی برخورد تنها برای واکنش هایی است که مواد شرکت کننده در آن به صورت گازی باشند
*عوامل مورد نیاز در برخورد موثر و برخورد چه زمانی موثر است
در تیتر تعداد برخوردها استاد کلمات مهم را برجسته میکنند و واکنش نیتروژن مونواکسید با اوزون را به طور کامل تشریح میکنند
_چگونگی حفظ راحت تر این واکنش
_واکنش های دیگری که نیتروژن مونواکسید در آن ها شرکت دارد و رنگ های مهم در این واکنش ها
_ساختار لوئیس مواد شرکت کننده در این واکنش که برخی بسیار بسیار مهم و پرتکرار هستند
_آلوتروپ های اکسیژن و استفاده ی طراح از آن ها
_قطبی و ناقطبی بودن اوزون و اکسیژن (و اشاره به قطبی ها و ناقطبی ها)
_تشریح کامل شکل موجود در ص 14 که افزایش تعداد برخورد افزایش غلظت و افزایش سرعت را به دنبال دارد
(نکاتی که در این قسمت مطرح میشود ترکیبی است و سبب تمایز دانش آموزان میگردد)
_توضیحات مربوط به حاشیه ی بالای ص 15 کتاب درسی مربوط به ذره های واکنش دهنده در نظریه ی برخود که به صورت گوهای سخت در نظر گرفته میشوند و توضیحات مربوطه که به شکل ص 14 نیز مربوط میشود (خود را بیازمایید با توجه به توضیحات بر عهده ی دانش آموزان است (سوال کنکور نیز بوده))
_جهت گیری مناسب ذره های برخورد کننده و حل فکرکنید ص 15
_یادگیری سریع تر واکنش حفظی و برجسته کردن حالت مواد شرکت کننده در آن
_توضیح شکل فکر کنید ص 15 و روش تشخیص جهت در برخورد مناسب
_یادآوری شعاع اتمی از شیمی 2 برای رسم شکل برخورد مناسب برای واکنش سوال دوم فکرکنید ص 15
_انرژی کافی ذره ها هنگام برخورد (کلمات مهم این بخش و حاشیه ی زیر شکل 9 ص 15)
_انرژی فعال سازی از ص 16
_بیشتر بدانید گرچه در کنکور مطرح نمیشود اما نکات خوبی دارد (به صورت روزنامه وار بخوانید) استاد بخش های مهم تر را مشخص کرده اند
نظریه ی حالت گذار در جلسه ی بعدی تدریس میشودbanoo در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقهسلام ممنونم از شما
توضیحات شما اضافه شد -
banoo در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقهسلام ممنونم از شما
توضیحات شما اضافه شدalireza_ysf75 در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
banoo در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقهسلام ممنونم از شما
توضیحات شما اضافه شدفااطمه در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
banoo خیلی ممنون بانوی عزیز.
خواهش میکنم ادمین های خوب
-
ممنون بابت همه کارا.
میخوام از امروز مرتب تو ریز مباحث چند درس کمک کنم. ولی لطفا بگید چی بنویسیم.
الان با احترام به زحمات همه دوستا؛ خیلیا تو ریز میاحث درسنامه کامل نوشتن که کلی فرم سایت رو به هم میریزه و شلوغ میشه دقیقا بگین چی بنویسیم (لازمه کلمه به کلمه مطالب تدریس شده رو جزوه کنیم و تایپ کنیم؟) -
banoo در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
جلسه ی 29
مدت زمان حدود 30 دقیقه
کتاب خوانی صفحات 14 تا 17 کتاب درسی
*نطریه ی برخورد
برجسته کردن جملات متن و حاشیه ی ص 14 کتاب درسی شامل عناوین: نظریه های سینتیک نظریه ی برخود و تعداد برخوردها
مشخص کردن جملاتی که درکنکور از آن ها استفاده شده مانند اساس هر دو نظریه ی برخورد و حالت گذار
کلمات مهم و کلیدی نظریه ی برخود و نحوه ی طرح سوال طراحان از این کلمات در آزمون ها
برای مثال نظریه ی برخورد تنها برای واکنش هایی است که مواد شرکت کننده در آن به صورت گازی باشند
*عوامل مورد نیاز در برخورد موثر و برخورد چه زمانی موثر است
در تیتر تعداد برخوردها استاد کلمات مهم را برجسته میکنند و واکنش نیتروژن مونواکسید با اوزون را به طور کامل تشریح میکنند
_چگونگی حفظ راحت تر این واکنش
_واکنش های دیگری که نیتروژن مونواکسید در آن ها شرکت دارد و رنگ های مهم در این واکنش ها
_ساختار لوئیس مواد شرکت کننده در این واکنش که برخی بسیار بسیار مهم و پرتکرار هستند
_آلوتروپ های اکسیژن و استفاده ی طراح از آن ها
_قطبی و ناقطبی بودن اوزون و اکسیژن (و اشاره به قطبی ها و ناقطبی ها)
_تشریح کامل شکل موجود در ص 14 که افزایش تعداد برخورد افزایش غلظت و افزایش سرعت را به دنبال دارد
(نکاتی که در این قسمت مطرح میشود ترکیبی است و سبب تمایز دانش آموزان میگردد)
_توضیحات مربوط به حاشیه ی بالای ص 15 کتاب درسی مربوط به ذره های واکنش دهنده در نظریه ی برخود که به صورت گوهای سخت در نظر گرفته میشوند و توضیحات مربوطه که به شکل ص 14 نیز مربوط میشود (خود را بیازمایید با توجه به توضیحات بر عهده ی دانش آموزان است (سوال کنکور نیز بوده))
_جهت گیری مناسب ذره های برخورد کننده و حل فکرکنید ص 15
_یادگیری سریع تر واکنش حفظی و برجسته کردن حالت مواد شرکت کننده در آن
_توضیح شکل فکر کنید ص 15 و روش تشخیص جهت در برخورد مناسب
_یادآوری شعاع اتمی از شیمی 2 برای رسم شکل برخورد مناسب برای واکنش سوال دوم فکرکنید ص 15
_انرژی کافی ذره ها هنگام برخورد (کلمات مهم این بخش و حاشیه ی زیر شکل 9 ص 15)
_انرژی فعال سازی از ص 16
_بیشتر بدانید گرچه در کنکور مطرح نمیشود اما نکات خوبی دارد (به صورت روزنامه وار بخوانید) استاد بخش های مهم تر را مشخص کرده اند
نظریه ی حالت گذار در جلسه ی بعدی تدریس میشودبا سلام و تشکر از شما بابت تمایل به همکاریتون !
این فرم به نظرم خوب باشه !
-
Rebwar
سلام
ممنون از شما
به نظرم این فرمت خوبه
شماره جلسه
زمان
عنوان کلی
مباحث مطرح شده
آدرس تست ها و تمرین های حل شده
ریز توضیحات
توصیه ها و تکالیف گفته شده توسط استاد
لینک صفحه تماشا
حالا شما هرچقد شبیه به این بنویسین بهتره
لازم نیست توضیحات شما شبیه توضیحات فرد دیگری باشهممنون میشیم بنویسید
..........
در مورد کوتاه شدن تایم فیلم ها قبلا توضیح دادن که
از نظر علمی کلاس بدون دانش آموز بهترین تایمش همون نیم ساعت هست بیشتر باشه بازدهی لازم رو نداره -
Rebwar
سلام
ممنون از شما
به نظرم این فرمت خوبه
شماره جلسه
زمان
عنوان کلی
مباحث مطرح شده
آدرس تست ها و تمرین های حل شده
ریز توضیحات
توصیه ها و تکالیف گفته شده توسط استاد
لینک صفحه تماشا
حالا شما هرچقد شبیه به این بنویسین بهتره
لازم نیست توضیحات شما شبیه توضیحات فرد دیگری باشهممنون میشیم بنویسید
..........
در مورد کوتاه شدن تایم فیلم ها قبلا توضیح دادن که
از نظر علمی کلاس بدون دانش آموز بهترین تایمش همون نیم ساعت هست بیشتر باشه بازدهی لازم رو نداره -
ادمین عزیزم برادر خواهشا شیمی پیش رو بزارید چون بهش نیاز داریم حداقل اگر داره یا قرار ویرایش بشه میتونید چاب قبلی رو که بزارید
خواهشا
با تشکر
سلام سیامک انصاری هستم . حالا اینجا چیکار میکنم؟ میخوام آقای گودرزی دبیر آلا رو تحلیل کنم من که وقتی فیلماشو دیدم گفتم شیمی میشه کل زندگیم. و من تورو دعوت میکنم به alaa.ir تا فیلمای اقای گودررزیو ببینی. سال دهم تکمیلو و سال یازدهم 17 قسمت منتشر شده.
این دبیر در یک یا حداکثر دو جلسه موضوع رو تدریس میکنن و در انتهای جلسه حدود دو یا سه تا سوال تشریحی حل میکنن و سپس از روی کتاب تست نشر الگو همه تست هارو حل میکنن. ایشون همه نکات تستی و تشریحو میگن و همه تست هار با دقت تحلیل میکنن. من با فیلم های آقای گودرزی موفق شدمم تا در امتحانات تستی ترم اول دبیرستان نمونه دولتی سوم کلاسم با 75 درصد بشوم. البته سطح تست ها بالا بود. ایشون در دبیرستان تیزهوشان تدریس میکنن و با قاطعیت میتونم بگم بهترین دبیر شیمی نظام جدید آلا هستن. حتی ایشون رو انتخاب کنین و حتی در تابستان هم که شده فیلم های ایشون رو ببینین. من شخصا تمام مباحث شیمیو با ایشون یاد گرفتم.
انشاالله که سال یازدهم هم تکمیل بشه
@دهم @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
@انسانیا @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا @ریاضیا @تجربیا @بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم @بچه-های-تجربی-راه-ابریشم @بچه-های-کنکور-تجربی-1400 کنکوری کنکوری-1399 @همیار
سلام دوستان
من یه چند هفته ای هست که شیمی آقای پویان نظر رو گرفتم ولی چند تا سوال برام پیش اومده بود..
1.راه ابریشم شیمی امسال ضبط جدید داره؟ یعنی مال خود امسال هست یا همون پارسالی؟
2.الان من خودم همه جزوه های استاد رو چاپ بگیرم؟
سوالی بعدی درمورد یه سری عیب های فیلم هاست که نمیدونم جا به جا شده
یا چه مشکلی واسش پیش اومده مثلا همین پیله اول انگار با جلسه صفر جا به جا شده و پیله اول کلا نیست...
4.برای راه ابریشم شیمی چاپار و تورق و کنکورچه نداریم؟چون داشتم چک میکردم فقط فرسنگ اول برا من کنکورچه داشت... و طبیعتا همونطور که مشخصه بقیه فرسنگ ها نداره...اصن انگار جزوه ها ناقصه
حالا نمیدونم مشکل سایت هستش یا کلا همچین جزوه هایی که من میگم نداریم
دوستان لطفا با یک توضیح جامع و کامل راهنمایی کنید
سلام بچه ها
۲ تا سوال دارم ممنون میشم بی زحمت اگه کسایی جواب رو میدونن یه توضیح بدن
۱) یه جمله کتاب که میگه واکنش پذیری آلکان ها بسیار کمه بخاطر همین حدود ۹۰ درصد از اون به عنوان سوخت استفاده میشه
ربطشونو به هم نفهمیدم؟
۲) در تقطیر جز به جز نفت خام با تغییر ارتفاع، روند تغییرات دما و اندازه مولکول های خروجی از برج عکس یکدیگر است
این جمله غلطه
اما سوالم اینجاست که چرا در بالای برج اندازه مولکول های خروجی کوچیک و در پایین برج اندازه مولکول ها بزرگ و درشته
یعنی آیا به حالت موادش بستگی داره چون بالای برج گازه پس اندازه مولکول هاش کوچیکن و پایین برج چون نفت بصورت مایع ست اندازه مولکول هاش درشتن؟اصلن کجای کتاب گفته که بالای برج اندازه مولکول های خروجی کوچیکن؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا @یازدهم @دوازدهم @ریاضیا