-
جلسه 19:http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/1/26/5502
مدت زمان : 31:34
تدریس:
ادامه ی تدریس ترکیب از صفحه ی 10 و تدریس ترکیب شمارشی
حل 5 مثال از صفحات 10 و 11
سوال: 5 زوج زن و شوهر داریم از این 5 زوج می خواهیم 4 نفر رو انتخاب کنبم به طوری که در بین این 4 نفر هیچ زوجی موجود نباشد؟
این سوال رو استاد خارج از جزوه دادن و از بچه ها خواستن که حل کنن و در انجمن آلا قرار بدن.
حل 2 مثال شمارشی از صفحه ی 11 جزوه
این 2 جلسه ی آخر خدایی هیچ توضیحی نداشت به زور از این ور و اونور چند تا جمله ی الکی درآوردم ...
-
جلسه ی 20 : http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/1/26/5503
مدت زمان : 16:06
ادامه ی تدریس ترکیب بخش تکنیک های شمارش
نکته : منظور از کوتاهترین مسیر در مثال های شمارشی یعنی حرکت به سمت راست یا بالا و پرهیز از برپشت به عقب یا چپ
حل 4 مثال از صفحات 11 و 12 جزوه و اتمام فصل آنالیز ترکیبی
تاکیدد استاد به تهیه ی جزوه و همزمان پیش آمدن با کلاس
فیلم های فصل آنالیز ترکیبی قابل استفاده برای بچه های ریاضی و تجربی است
و پیشنهاد به این که از هر مبحثی که یاد میگیرید خیلی تست حل کنید چون تو کنکور زمان فکر کردن به همه ی سوال ها رو ندارید و باید انقدر تست زده باشید که با خوندن خیلی از تست ها جوابش بیاد تو ذهنتون نه این که تازه بخواید سرش فکر کنید.
مطمئن هستم که اگه تلاش کنید جزو رتبه های برتر کنکور 96 خواهید بود.
پیروز و موفق و سبز باشد.
@ادمین -
سلااام
اون سوال دومی که استاد گقتنو حل کردم
ببینید درسته؟
5 زوج زن و شوهر داریم از این 5 زوج می خواهیم 4 نفر رو انتخاب کنبم به طوری که در بین این 4 نفر هیچ زوجی موجود نباشد؟
http://s6.uplod.ir/i/00835/bwnftdzlvqmh.pngsky daughter در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلااام
اون سوال دومی که استاد گقتنو حل کردم
ببینید درسته؟
5 زوج زن و شوهر داریم از این 5 زوج می خواهیم 4 نفر رو انتخاب کنبم به طوری که در بین این 4 نفر هیچ زوجی موجود نباشد؟
http://s6.uplod.ir/i/00835/bwnftdzlvqmh.pngدوروسته
-
sky daughter در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلااام
اون سوال دومی که استاد گقتنو حل کردم
ببینید درسته؟
5 زوج زن و شوهر داریم از این 5 زوج می خواهیم 4 نفر رو انتخاب کنبم به طوری که در بین این 4 نفر هیچ زوجی موجود نباشد؟
http://s6.uplod.ir/i/00835/bwnftdzlvqmh.pngدوروسته
@Phenomenon
مرسی بلخره یکی توجه نشون داد
اینو بگو چطوریه؟
راه حلشو ننوشتم فقط جواب آخرشو نوشتم
http://forum.alaatv.com/topic/2151/گسسته-مؤذنی-صفر-تا-صد-کنکور-96-95/159 -
@Phenomenon
مرسی بلخره یکی توجه نشون داد
اینو بگو چطوریه؟
راه حلشو ننوشتم فقط جواب آخرشو نوشتم
http://forum.alaatv.com/topic/2151/گسسته-مؤذنی-صفر-تا-صد-کنکور-96-95/159sky daughter دارم روش فک مکینم !
تعداد کل حالات میشه 1024
حالا اگه خلاف مسئله رو در نظر بگیریم..میشه حداکثر دوبار رو... -
sky daughter دارم روش فک مکینم !
تعداد کل حالات میشه 1024
حالا اگه خلاف مسئله رو در نظر بگیریم..میشه حداکثر دوبار رو...@Phenomenon
آفرین
درسته
از 1024 خوب 11 تا کم میکنیم میشه جواب من
تشکر
خوشحالم کردی
((: -
@Phenomenon
آفرین
درسته
از 1024 خوب 11 تا کم میکنیم میشه جواب من
تشکر
خوشحالم کردی
((:sky daughter حالا واسه چی 11 رو کم کنیم ?
-
sky daughter حالا واسه چی 11 رو کم کنیم ?
@Phenomenon ببین خب یه انتخاب صفر از 10 با یه انتخاب یک از ده باید کم کنیم از توش
الان با گوشی ام نمیتونم برات بنویسم راه حل کاملو
فردا مینویسم
چون اینجوری نمیتونم ترکیب ها رو برات بنویسم -
@Phenomenon ببین خب یه انتخاب صفر از 10 با یه انتخاب یک از ده باید کم کنیم از توش
الان با گوشی ام نمیتونم برات بنویسم راه حل کاملو
فردا مینویسم
چون اینجوری نمیتونم ترکیب ها رو برات بنویسمsky daughter اها..فهمیدم...من هم صفر از 10 رو انتخاب کرده بودم..هم یک از 10 رو..هم دو از 10 رو
-
سلااااااام
تو جلسه ی 5 استاد یه سوال دادن حل کنیم من جوابشو درآوردم:
سکه ای را 10 مرتبه پرتاب می کنیم. در چند حالت حداقل 2 بار رو ظاهر می شود؟
من جوابشو در آوردم 1013 ((:
فکر کنم چرتو پرت حل کردم جوابش انگار با عقل جور در نمیاد.
کسی حل کرده؟sky daughter در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلااااااام
تو جلسه ی 5 استاد یه سوال دادن حل کنیم من جوابشو درآوردم:
سکه ای را 10 مرتبه پرتاب می کنیم. در چند حالت حداقل 2 بار رو ظاهر می شود؟ جوابش میشه 1023
من جوابشو در آوردم 1013 ((:
فکر کنم چرتو پرت حل کردم جوابش انگار با عقل جور در نمیاد.
کسی حل کرده؟ -
سلام خدمت شما ببخشید میخواستم بدونم که استاد مبحث هندسه رو تدریس نمیکنن ؟
-
جلسه ی 21
مدت زمان00:21:49
شروع بخش دوم (نظریه ی اعداد)
استاد علاوه بر توضیحات درج شده در بالا مبنی بر اهمیت این مبحث و رویکرد دانش آموزان در آن باز هم تاکید میکنند که حجم زیادی تست حل کنید و مباحث ابتدایی را که پایه ی این بخش هستند را به خوبی یاد بگیرید و در قسمت هایی ازین فصل که امکان طرخ سوال در کنکور از آن ها بیشتر است تمرین بیشتری داشته باشیدتئوری اعداد
_نکاتی در مورد کران داری عضو ابتدا و انتها
_کران بالا و کران پایین
_تشریح کامل کران بالا و کران پایین و inf و sup و مینیمم و ماکسیمم و عضو ابتدا و عضو انتها و برجسته کردن نکته ی کلیدی در تعریف آن ها در قالب چند مثال در مجموعه ی Z و R
_استاد سوالی را درمورد تشخیص عضو ابتدا و انتها در مجوعه ای از دانش آموزان میپرسند و بعد خود به طور کامل جواب سوال را میدهند
_(تمامی این تعاریف در جزوه ی استاد موجودند)
_حل و تشریح کامل یک تست از ص 1 جزوه (مطلوب مساله عضو انتهای مجموعه ی B ) پاسخ: گزینه 2
_حل مثال از ص 2 جزوه (مطلوب مساله قدر مطلق عضو ابتدا و انتهای مجموعه) ذکر نکته ای در مورد کسینوس ان پی در خلال آن و تشریح و حل کامل سوال و نشان دادن اعضا روی محور اعداد جهت درک بهتر
استاد هم چنین میگویند تمارین این فصل در جزوه حل شده اند (در فصل گراف تمارین حل نشده بودند اما در این فصل حل این تمرینات در جزوه موجود است) البته استاد با وجود بودن پاسخ تمارین در جزوه تمرین های مهم را حل خواهند کرد
_توضیح یک تمرین از جزوه که حل آن در جزوه موجود است (مطلوب سوال عضو انتهای مجموعه ی A با شرط 1>a>. ) پاسخ گزینه2
_واگذاری حل تمرین بعدی به دانش آموزان (که البته جوابش در جزوه موجود است) -
واقعا از این که استاد فصلی رو برامون تدریس می کنه که اکثرا حذفش می کنند
و این یه برتری ما می شه رو تدریس می کنه خوشحالم
فقط این جزوه ی نظریه اعداد کجاست؟ -
جلسه ی 21
مدت زمان00:21:49
شروع بخش دوم (نظریه ی اعداد)
استاد علاوه بر توضیحات درج شده در بالا مبنی بر اهمیت این مبحث و رویکرد دانش آموزان در آن باز هم تاکید میکنند که حجم زیادی تست حل کنید و مباحث ابتدایی را که پایه ی این بخش هستند را به خوبی یاد بگیرید و در قسمت هایی ازین فصل که امکان طرخ سوال در کنکور از آن ها بیشتر است تمرین بیشتری داشته باشیدتئوری اعداد
_نکاتی در مورد کران داری عضو ابتدا و انتها
_کران بالا و کران پایین
_تشریح کامل کران بالا و کران پایین و inf و sup و مینیمم و ماکسیمم و عضو ابتدا و عضو انتها و برجسته کردن نکته ی کلیدی در تعریف آن ها در قالب چند مثال در مجموعه ی Z و R
_استاد سوالی را درمورد تشخیص عضو ابتدا و انتها در مجوعه ای از دانش آموزان میپرسند و بعد خود به طور کامل جواب سوال را میدهند
_(تمامی این تعاریف در جزوه ی استاد موجودند)
_حل و تشریح کامل یک تست از ص 1 جزوه (مطلوب مساله عضو انتهای مجموعه ی B ) پاسخ: گزینه 2
_حل مثال از ص 2 جزوه (مطلوب مساله قدر مطلق عضو ابتدا و انتهای مجموعه) ذکر نکته ای در مورد کسینوس ان پی در خلال آن و تشریح و حل کامل سوال و نشان دادن اعضا روی محور اعداد جهت درک بهتر
استاد هم چنین میگویند تمارین این فصل در جزوه حل شده اند (در فصل گراف تمارین حل نشده بودند اما در این فصل حل این تمرینات در جزوه موجود است) البته استاد با وجود بودن پاسخ تمارین در جزوه تمرین های مهم را حل خواهند کرد
_توضیح یک تمرین از جزوه که حل آن در جزوه موجود است (مطلوب سوال عضو انتهای مجموعه ی A با شرط 1>a>. ) پاسخ گزینه2
_واگذاری حل تمرین بعدی به دانش آموزان (که البته جوابش در جزوه موجود است) -
سلام استاد
استاد نظریه اعداد رو تا 5 آذر قلمچی پوشش میدین ؟ یا باید یکم اضافه تر بخونیم تا به برنامه آزمون برسیم -
sky daughter در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلااااااام
تو جلسه ی 5 استاد یه سوال دادن حل کنیم من جوابشو درآوردم:
سکه ای را 10 مرتبه پرتاب می کنیم. در چند حالت حداقل 2 بار رو ظاهر می شود؟ جوابش میشه 1023
من جوابشو در آوردم 1013 ((:
فکر کنم چرتو پرت حل کردم جوابش انگار با عقل جور در نمیاد.
کسی حل کرده؟http://s6.uplod.ir/i/00836/eqk6o6z2o1ud.png
چون گفته حداقل 2 پس اون دو تا ترکیب قرمزا حساب نمیشن
اگه حساب میشدن میشد 1024 حالا که حساب نمیشن 11 رو ازش کم میکنیم میشه 1013 -
سلام با تشکر از تدریس خوبتون
من گسسته رو تازه الان فهمیدم چیه
یه سوال جزوه تئوری اعداد رو کی میزارید رو سایت که با جزوه پیش بیایم؟ -
لطفا جزورو ضمیمه کنید
-
slm
jozve kojas ala jooon