هرچی تو دلته بریز بیرون 3
-
Zrex معلومه کوروش آدم خوبیه.
-
@naviddd-danaa هیچی گفتم چون آریایی نیستم زیاد مشتاق نیستم بحثو ادامه بدم
در ضمن واقعا مورد زیاد قابل توجهی نیستZrex
آریایی هستیم رو اینا رو که همینجوری گفتم من باب مزاح
که دور کوروش فریاد زده میشه ولی هیچ کسی اونجا یه کتاب هم درباره ی او نخونده
آریایی بودن من و شما هم که بله نامعلوم و مجهول
به قول اخوان جز پدرم آیا کسی را میشناسم من کز نیاکانم سخن گفتم ...
اما بالاخره ایرانی که هستیم ....
و این بحث ها هم که دهه های 30 و 40 و 70 مد شده بوده
بالاخره کمی جذاب هست ..... -
اصلا مهم نی این جمله از کیه
بحث اینه که اولا حرف درستی هس یا نه
ثانیا جاش کجاست؟ هر کی یه جمله رو یه بیتو یا هر چیو خوند یا کپ زد یا هرچی الزاما محق اون صوبت نیس
شاید فلان جمله که من نوعی میگم تو دهنی به خودم باشه
پ.ن : بحث سر جمله ی شریعتیه الان
@naviddd-danaa -
Zrex کوروش بهترین حکومتو داشته.
اسمش تو قران به خاطر خوبیاش اومده.
دیگه چی میخوای؟ -
Zrex کوروش بهترین حکومتو داشته.
اسمش تو قران به خاطر خوبیاش اومده.
دیگه چی میخوای؟@rahbar-80
اون بحث ها که محتمل هست و فقط علامه طباطبایی اعتقاد دارند اوهم به اینکه بله ذوالقرنین کوروش بوده
اما از هرکسی میشه اسطوره ساخت و ...
ولی کوروش بالاخره آدم قدرتمند و خردمندی بوده به قول دوست عزیز ولی اینهمه افسانه پردازی که درباره ش میشه نه قبول ندارم -
اکالیپتوس ولی تو اکثر منابع ذوالقرنین به عنوان کوروش یاد شده.
-
@murphy حتی منابعی که شما میگین.
-
اصلا مهم نی این جمله از کیه
بحث اینه که اولا حرف درستی هس یا نه
ثانیا جاش کجاست؟ هر کی یه جمله رو یه بیتو یا هر چیو خوند یا کپ زد یا هرچی الزاما محق اون صوبت نیس
شاید فلان جمله که من نوعی میگم تو دهنی به خودم باشه
پ.ن : بحث سر جمله ی شریعتیه الان
@naviddd-danaa@murphy
بابا این دوست عزیزمون مقام معظم برتری (جناب رهبر در آلا)
یه عکس فرستاد خودش که درست نکرده
من گفتم نیست
شماها هم میگین نیست
باشه بیخیال
همه مون میدونیم دری بری تو فضای مجازی زیاده
الکی واسه چی هی به هم بگیم آره غلطه غلطه
همه ماشاءالله استاد سواد رسانه ای هستیم
بیخیال بابا اصلا قرآن هم بر داریوش و نامجو نازل شده -
@murphy مثلا zrex نوشته بود ویکی پدیا.
(منبع شما) -
این نظر از "ابوالكلام آزاد" است، وي معتقد است ذوالقرنين همان "كوروش كبير" است و صفاتي كه قرآن براي او ذكر كرده با تاريخ زندگي او منطبق است، برخي از مفسرين از جمله علامه طباطبائی ره نیز اين نظريه را پذيرفتهاند.دلائلی که ابوکلام برا نظر خود بیان می کند عبارتند از:
مطابق با آنچه در قرآن آمده ذوالقرنین از بندگان صالح و مومن خداوند بوده است و کوروش طبق اسناد تاریخی مردی مؤمن و خدا پرست بوده است. در تورات بخش كتاب دانيال آمده است که دانیال نبی خوابی می بیند و در آن مشاهده می کند که قوچى دو شاخ دارد به طرف مغرب و شمال و جنوب حمله مىكند، و هيچ حيوانى در برابرش مقاومت نمىآورد. آنگاه دانیال نبی جبرئیل را مشاهده می کند و او تعبیری از خوابش می کند که در آن قوچ دو شاخ با کوروش تطبیق می کند (به این مورد اشکال کرده اند که معنی عبارت تورات "شاهانِ ماد و پارس" نه "شاه ماد و پارس" و لذا ابوالکلام در تطبیق آن با کوروش اشتباه نموده است ) اولین حمله ذوالقرنین به مغرب بوده است و اولين حمله كوروش هخامنشي نيز به غرب بوده، وي به پادشاه ليدي (تركيه امروز) حمله ميكند. کوروش همچنین براي سركوبي شورش قبائل كيدروسيا (بلوچستان فعلي) و باكتريا (بلخ) به مشرق حمله كرده است. اخیراً مجسمه ای سنگى در مشهد مرغاب در جنوب ايران از کوروش كشف شده که در آن بر سر تمثال کوروش دو شاخ ديده مىشود كه هر دو در وسط سر او در آمده يكى از آن دو به طرف جلو و يكى ديگر به طرف عقب خم شده است. سد موجود در تنگه كوههاى قفقاز، يعنى سلسله كوههايى كه از درياى خزر شروع شده و تا درياى سياه امتداد دارد، و آن تنگه را تنگه"داریال" مى نامند و ميان دو شهر تفليس و" ولادى كيوكز" واقع شده سدى است كه در تنگه اى واقع در ميان دو كوه خيلى بلند ساخته شده و جهت شمالى آن كوه را به جهت جنوبى اش متصل كرده است، به طورى كه اگر اين سد ساخته نمى شد تنها دهانه اى كه راه ميان جنوب و شمال آسيا بود همين تنگه بود. با ساختن آن اين سلسله جبال به ضميمه درياى خزر و درياى سياه يك حاجز و مانع طبيعى به طول هزارها كيلومتر ميان شمال و جنوب آسيا شده. و در آن اعصار اقوامى شرير از سكنه شمال شرقى آسيا از اين تنگه به طرف بلاد جنوبى قفقاز، يعنى ارمنستان و ايران و آشور و كلده، حمله مى آوردند و مردم اين سرزمينها را غارت مىكردند. و در حدود سده هفتم قبل از ميلاد حمله عظيمى كردند، به طورى كه دست چپاول و قتل و برده گيريشان عموم بلاد را گرفت تا آنجا كه به پايتخت آشور يعنى شهر نينوا هم رسيدند، و اين زمان تقريبا همان زمان كورش است. مورخان قديم- نظير هردوت يونانى- سير كورش را به طرف شمال ايران براى خاموش كردن آتش فتنهاى كه در آن نواحى شعلهور شده بود آورده اند. و على الظاهر چنين به نظر مىرسد كه در همين سفر سد مزبور را در تنگه داريال و با استدعاى اهالى آن مرز و بوم و تظلمشان از فتنه اقوام شرور بنا نهاده و آن را با سنگ و آهن ساخته است و تنها سدى كه در دنيا در ساختمانش آهن به كار رفته همين سد است، و انطباق آيه" فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ رَدْماً آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ..." بر اين سد روشن است.
-
این نظر از "ابوالكلام آزاد" است، وي معتقد است ذوالقرنين همان "كوروش كبير" است و صفاتي كه قرآن براي او ذكر كرده با تاريخ زندگي او منطبق است، برخي از مفسرين از جمله علامه طباطبائی ره نیز اين نظريه را پذيرفتهاند.دلائلی که ابوکلام برا نظر خود بیان می کند عبارتند از:
مطابق با آنچه در قرآن آمده ذوالقرنین از بندگان صالح و مومن خداوند بوده است و کوروش طبق اسناد تاریخی مردی مؤمن و خدا پرست بوده است. در تورات بخش كتاب دانيال آمده است که دانیال نبی خوابی می بیند و در آن مشاهده می کند که قوچى دو شاخ دارد به طرف مغرب و شمال و جنوب حمله مىكند، و هيچ حيوانى در برابرش مقاومت نمىآورد. آنگاه دانیال نبی جبرئیل را مشاهده می کند و او تعبیری از خوابش می کند که در آن قوچ دو شاخ با کوروش تطبیق می کند (به این مورد اشکال کرده اند که معنی عبارت تورات "شاهانِ ماد و پارس" نه "شاه ماد و پارس" و لذا ابوالکلام در تطبیق آن با کوروش اشتباه نموده است ) اولین حمله ذوالقرنین به مغرب بوده است و اولين حمله كوروش هخامنشي نيز به غرب بوده، وي به پادشاه ليدي (تركيه امروز) حمله ميكند. کوروش همچنین براي سركوبي شورش قبائل كيدروسيا (بلوچستان فعلي) و باكتريا (بلخ) به مشرق حمله كرده است. اخیراً مجسمه ای سنگى در مشهد مرغاب در جنوب ايران از کوروش كشف شده که در آن بر سر تمثال کوروش دو شاخ ديده مىشود كه هر دو در وسط سر او در آمده يكى از آن دو به طرف جلو و يكى ديگر به طرف عقب خم شده است. سد موجود در تنگه كوههاى قفقاز، يعنى سلسله كوههايى كه از درياى خزر شروع شده و تا درياى سياه امتداد دارد، و آن تنگه را تنگه"داریال" مى نامند و ميان دو شهر تفليس و" ولادى كيوكز" واقع شده سدى است كه در تنگه اى واقع در ميان دو كوه خيلى بلند ساخته شده و جهت شمالى آن كوه را به جهت جنوبى اش متصل كرده است، به طورى كه اگر اين سد ساخته نمى شد تنها دهانه اى كه راه ميان جنوب و شمال آسيا بود همين تنگه بود. با ساختن آن اين سلسله جبال به ضميمه درياى خزر و درياى سياه يك حاجز و مانع طبيعى به طول هزارها كيلومتر ميان شمال و جنوب آسيا شده. و در آن اعصار اقوامى شرير از سكنه شمال شرقى آسيا از اين تنگه به طرف بلاد جنوبى قفقاز، يعنى ارمنستان و ايران و آشور و كلده، حمله مى آوردند و مردم اين سرزمينها را غارت مىكردند. و در حدود سده هفتم قبل از ميلاد حمله عظيمى كردند، به طورى كه دست چپاول و قتل و برده گيريشان عموم بلاد را گرفت تا آنجا كه به پايتخت آشور يعنى شهر نينوا هم رسيدند، و اين زمان تقريبا همان زمان كورش است. مورخان قديم- نظير هردوت يونانى- سير كورش را به طرف شمال ايران براى خاموش كردن آتش فتنهاى كه در آن نواحى شعلهور شده بود آورده اند. و على الظاهر چنين به نظر مىرسد كه در همين سفر سد مزبور را در تنگه داريال و با استدعاى اهالى آن مرز و بوم و تظلمشان از فتنه اقوام شرور بنا نهاده و آن را با سنگ و آهن ساخته است و تنها سدى كه در دنيا در ساختمانش آهن به كار رفته همين سد است، و انطباق آيه" فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ رَدْماً آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ..." بر اين سد روشن است.
-