سلام.
چند تا سوال داشتم.
۱. یک گزینه اینطوری بود: یاخته های دارینه ای همانند لنفوسیت ها دارای گیرند های آنتی ژنی هستند. پاسخنامه این رو غلط گرفته بود. دلیلش هم این بود که داشتن گیرنده های آنتی ژنی مربوط به سومین خط دفاعی هست در حالی که یاخته های دارینه ای برای دومین خط دفاعی هستن. من منظورش رو متوجه نمیشم. داشتن گیرنده آنتی ژنی چه ارتباطی به سومین خط دفاعی داره.
۲. 1000026861.jpg
پاسخنامه اینجوری گفته بود: در پی مصرف طولانی مدت کوکائین کاهش مصرف گلوکز در بخش قشری بیشتر از بخش میانی مغز است. ولی به نظرم طبق شکلی که فرستادم دقیقا عکس این موضوع رو نشون میده. هرکاری کردم نتونستم متن رو با تصویر مطابقت بدم.
1000026864.jpg
صورت سوال داره میگه بخش درونی بعد پاسخنامه با بخش زیرین لایه عنکبوتیه این گزینه رو تحلیل کرده.😐
میدونم زیاده. شما به بزرگی خودتون ببخشید😁🌸
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام.
1000027243.jpg
لطفا این دو تا تست که مشابه هم هستن رو توضیح بدید. ایده اش رو متوجه نمیشم.
1000027245.jpg
این تست که میگه گروهی از x همانند گروهی از y، یعنی فقط باید درباره یک عضو از اعضای هر گروه صدق کنه؟
1000027246.jpg
ماکروفاژ و سلول های دیواره مویرگ چجوری در عملکرد پروتئین ها موثرند؟ شاید منظورش اینترفرون نوع یک هست که از اینها میتونه ترشح بشه.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام
صورت تست طبق چیزی که زیر مینویسم بیان شده، میخوام لطفا بهم بگین به نظر شما منظور از ساختار ها چیه؟"کامل عنوان کنید لطفا"
با توجه به زنجیره ی انتقال الکترون و تشکیل ATP در میتوکندری در نتیجه ی فعالیت این زنجیره، در ارتباط با ساختار هایی که توانایی انتقال پروتون ها را دارند،کدام موارد درست اند؟
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-درس-خون
سلام وقتتون بخیر ❤️
ببخشید وقتتون رو میگیرم اگر در تستی بگه در آزمایش ایوری مخلوط شدن باکتری کپسول دار مرده و باکتری بدون کپسول زنده
این عبارت غلطه ؟
به خاطر اینکه نگفته عصاره باکتری کپسول دار یا اینکه مخلوط نشدن واقعا من فکر میکنم چون عصاره باکتری رو به باکتری بدون کپسول اضافه کرد میشه بهش گفت مخلوط؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
1.گفته در تخمدان یک نوزاد دختر 8 ماهه هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی...
با توجه به اینکه نوزان هست و به دنیا اومده فقط اووسیت اولیه رو در نظر بگیرم یا چون توی کتاب چیزی نگفته و سوال گفته هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی ، اووگونی رو هم در نظر بگیرم؟
2کراسینگ اوور با توجه به اینکه محتوای ژنی یاخته رو تغییر نمی دهد جهش محسوب نمیشه؟
3 چرا نمیتونیم بگیم هر هرم کلیه مجرایی انحصاری برای تخلیه به ساختار قیف مانند دارد؟
@تجربیا
سلام
صورت تست این هست:
کدام گزینه درباره ی مراحل همانند سازی درست است؟
و گزینه ی جواب میشه:
آنزیم شکننده ی پیوند های هیدروژنی، فقط به بخش های فاقد پروتئین دنا وصل می شوند.
پاسخنامه در ادامه برای این گزینه بیان کرده:
آنزیم هلیکاز فقط پس از جدا شدن پروتئین های همراه دنا به آن وصل می شود.
سوال من اینه منظورش از فاقد پروتئین
اینه که هیچ پروتئینی نباشه یا فقط هیستون؟
چون تو متن کتاب داریم که: قبل همانند سازی دنا باید پیچ و تاب فامینه، باز و پروتئین های همراه آن یعنی هیستون ها از آن جدا شوند.
(تست از آزمون ماز هستش)
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
سلام بچه ها
توی شکل بی کیفیت ۶ صفحه ی ۲۰ زیست دهم نشون داده دو تا غدد زیرزبانی و زیرآرواره ای به هم متصل اند از طریق یک مجرا
بعد نشون داده که زیرزبانی تعدادی مجرا داره به سمت دهان ولی من مجرایی برای زیر آرواره ای به سمت دهان نمیبینم
آیا میشه گفت غده ی زیر آرواره ای مجرا نداره؟
یا تو شکل نشون نداده و برای کنکور سوال نمیاد؟!
@همیار
@دوازدهم
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1401
Screenshot_2025-01-01-23-27-53-938_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2025-01-01-23-28-26-076_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر
ببخشید تو سوال 10منظورش آکسون ولی چرا باید غلط باشه پایانه اکسونی انشعاب داره و جز آکسون یا من منظور این سوال نمیفهمم؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
چریان از چه قراره؟
-
@Dr.Bernosi در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
چریان از چه قراره؟
سوال بالاروبخون دکتر
جواب بده -
masoud در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
@Dr.Bernosi در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
چریان از چه قراره؟
سوال بالاروبخون دکتر
جواب بدههمین مورچه؟ اگه اون باشه من نرسیدم هنوز!
-
@Dr.Bernosi در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
masoud در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
@Dr.Bernosi در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
چریان از چه قراره؟
سوال بالاروبخون دکتر
جواب بدههمین مورچه؟ اگه اون باشه من نرسیدم هنوز!
هنوز فصل گوارشی !
-
خب الان کتاب چلومه!یه مفصلش دوتا ماهیچه درونی داره!
-
@Dr.Bernosi سلام دوستان اینجا بجز زیست میشه بحث درس دیگه ای کرد
-
نه برادر من!یکم عقبم فقط!خب مشکل داشتم :|رفتم تو دفع
-
amirmasoud.badri در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
@Dr.Bernosi سلام دوستان اینجا بجز زیست میشه بحث درس دیگه ای کرد
سلام خیر
بحث هردرسیو لطفا درتاپیک همون درس مطرح کنید .
ممنونم -
masoud در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
من نگران نیستم چون طبق کتاب و رفرنس میگم شما باید نگران باشین
باشه...منم میخوام بیشتر یادبگیرم و یه نکته مبهم برام روشن شه
منتظر پاسخ دکتر رحیمی هستیم -
-
سلام فیزیوتراپی خوبه؟
درامدش تو ایران چقده؟
چقد سرمایه میخواد؟
کجا میتونم اینا رو از اقای امینی راد بپرسم و جواب بگیرم؟ -
سلام دوستان یه سوال دارم اگه خودتون یا استاد لطف کنین جواب بدین:
تو فیلم شماره 73 استاد تو دقیقه 15 میگن که rna پلیمراز شکل ، rna پلیمراز 2 هستش در حالی که تو صفحه قبل گتاب گفته تصویر مربوط به پروکاریوت هست که خب یه نوع rna پلیمراز دارن ممنون میشم راهنماییم کنین -
majid.hm
اگه یه نگاه به تیترش بندازی میبینی که نوشته تنظیم بیان ژن در یوکاریوت ها....
پروکاریوت که تو صفحه 22 عه نه 24
موفق باشی -
majid.hm
معذرت
من شکلو اشتبا دیدم
حرف شما صحیحه
فک کنم حواسشون نبوده ی لحظه
-
سلام خسته نباشید ...
ببخشید در جلسه 62اقای رحیمی فصل یک سال سوم زیست شناسی از ابتدا تدریس میشه و در جلسه 63 یهو از وسط فصل تدریس میکنن و استاد میگه که جلسه قبل تدریس کردم یعنی اون قسمت فیلم برداری شده ولی روی سایت قرار گرفته نشده و بین جلسه 62*63 یه جلسه دیگه بوده که متاسفانه قرار ندادین......خواهشا شما رسیدگی کنین اجرتون با امام رضا (ع)......یا علی