Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مصاحبه ها
  3. رتبه 1342 منطقه 3 ریاضی (نظام جدید)
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

رتبه 1342 منطقه 3 ریاضی (نظام جدید)

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مصاحبه ها
4 دیدگاه‌ها 1 کاربران 9.0k بازدیدها 4 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • M آفلاین
    M آفلاین
    mohammadhassan
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mohammadhassan انجام شده
    #1

    سلام دوستان عزیز
    امروز در خدمت شما هستیم با مصاحبه با رتبه 1342 منطقه 3 ریاضی کنکور 98، سرکار خانم anita_ygh . امیدوارم اینجا فضایی باشه که بشه نظراتمون رو با هر رتبه، لِوِل و سطحی به اشتراک بذاریم.

    لینک تاپیک نظرات درباره این مصاحبه ( :point_right: سوالات و صحبت هاتون رو میتونید اینجا به اشتراک بذارید)

    کارنامۀ ایشون:
    1342 Riazi.png

    :question_mark: به معنی سوال و :a: به معنی جواب سوال هست

    دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا خیرین-کوچک-دریا-دل

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    12
    • M آفلاین
      M آفلاین
      mohammadhassan
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mohammadhassan انجام شده
      #2

      :question_mark: لطفا خودتون رو معرفی کنید.
      :a: آنیتا یعقوب وند

      :question_mark: ساکن کجا هستید؟
      :a: بخش هفت تپه از شهرستان شوش از استان خوزستان

      :question_mark: چه رتبه ای در کنکور سراسری 98 کسب کردید؟
      :a: 1342 منطقه 3

      :question_mark: سال اولتون هست که کنکور دادید؟
      :a: بله سال اولم هست و کنکور نظام جدید ریاضی و فیزیک دادم

      :question_mark: از سختی / یا شایدم آسونی های کنکور برامون بگید 🙂
      :a: خب من توی سال کنکور سختی های زیادی رو پشت سر گذاشتم که منشاءشون خود کنکور نبود و همیشه باهاشون سروکار داشتم، اما خب خود سال کنکور هم بیشتر به چشم اومدن و هم چند برابر شدن. هیچ تجربه ای از کنکور نداشتم و اصلا نمیدونستم کنکوری کار کردن چی هست.
      حالا فضای مسموم کنکوری که پیش میومد دیگه خودش واویلا و استرس هاش. مثلا تابستونم تو آشنایی با منابع و روش درس خوندن و ... کلا سوخت و مهر تا اواخر فروردینم هم به خاطر اهمال کاری و یه سری مشکلات دیگه خیلی بی نظم بود. کلا خیلی سال پر از چالش و سختی ای بود برام. خیلی هاش اینجا نمیگنجه، بچه هایی که احساس میکنن از وضعیت خوبی برخوردار نیستن بدونن تنها نیستن، کم نیستن کسایی که تو سال کنکور کلی مشکل براشون پیش میاد.

      :question_mark: از فضای مسموم کنکور گفتید. توصیتون به بچه ها چیه تا از این فضا دور بمونن؟ کنکور امسال هم حواشی زیادی داشت مثل تعویق کنکور و ....
      :a: توصیم به بچه ها اینه که بدونید، چه شما عضو کمپین های مختلف شید، چه نشید، چه دم در دفتر مدرسه تجمع کنید چه نکنید، چه به دوستاتون دروغ بگید از درس خوندنتون چه راست بگید، چه فیلم بازی کنید درس میخونید چه فیلم بازی نکنید، هیییییچ فرقی به حال شما نداره و فقط اینکارا وقت شمارو میسوزونه. هیچکدوم از این اتفاقا سر جلسه ی کنکور بالای سر شما نیست.هرچقدر که با کسی دوستین اینو باور داشته باشین سر جلسه کنکور خودتونید و دوتا دفترچه و یه پاسخنامه و مغزتون.
      شاید شرایطتون ایده آل نباشه اما شما بجنگید. بعد از چند وقت هم همه اونایی ک خواستن سنگ بندازن جلو پاتون بیخیال میشن. عزت نفس داشته باشید و خودتونو دوست داشته باشید، موانع زیاده و ماهم با توجه به سنمون برای خیلیامون تقریبا اولین آزمون تعیین کننده ی آیندمونه که میدیم. خیلی بی تجربه ایم ،نذارید دوست و دشمنتونو شب کنکور تازه بشناسید، و به گفته امام عزیزمون دشمن ترین دشمنتون میتونید خودتون باشید. اگر میدونید الان گوشی بگیرین دستتون دیگه ول کردنش با خداس، اینکارو نکنید

      :question_mark: کنکور نظام جدید چطور بود؟ آیا کنکور نظام قدیم رو بعد از جلسۀ کنکور دیدید؟ آیا مقایسه ای بین سطح سوالات 2 نظام انجام دادید؟
      :a: کنکور نظام جدید که خداروشکر خیلی خوب بود از نظر سطح سوالات و من یکم درصدام از محتاطی بیش از حد و کمی استرس بهم ریخت
      ولی سوالات نظام قدیمو خیر نگاه نکردم اما با توجه به خبر هایی که بود متوجه شدم خیلی سوال مشترک داشتیم با قدیم.

      :question_mark: توی آزمون آزمایشی شرکت میکردید؟
      :a: خیر

      :question_mark: کِی با آلاء آشنا شدید؟ از چه طریقی؟
      :a: با آلاء پارسال تقریبا آبان یا آذر درست زمانش یادم نیست
      از پست یکی از کانالای تلگرامی کنکوری آشنا شدم
      😍ماه😍

      :question_mark: برنامه های امسال آلاء رو چطوری میدیدید برای نظام جدیدی ها.اگر انتقادی / پیشنهادی هست، خوشحال میشیم بشنویم
      :a: برنامه های آلاء عالی بود، از شیمی آقای صنیعی تهرانی😍و عربی آقای ناصح زاده 😍 که مستمر استفاده میکردم. از فیزیک آقای کارزانیان😍 زمانی که غیبت میکردم. و اما با وجود ماه بودن آلاء انتقادم به نبود هندسه و گسسته برای کنکور بود که خداروشکر امسال شروع شده برای کنکوری های 99. البته اینم بگم درصدام توی کنکور به دلایلی به هم ریخت واقعا انتظار عربی بالای 70 داشتم از خودم و فیلمای آقای ناصح زاده رو کامل دیده بودم و در منزل به خوبی تست میزدم، اما خب متاسفانه یه هم ریخت.

      :question_mark: مثل اینکه تو انجمن هم فعالیتی نداشتید. نظری / انتقادی دربارۀ انجمن ندارید؟
      :a: خیر تو انجمن زیاد فعالیتی نداشتم چون من خیلی دیر به شکل جدی برای کنکور شروع کردم، همش دوماه آخر خوندم و وقتی نداشتم برای انجمن😅 اما به نظرم خوب بود، از قسمت مصاحبش خیلی استفاده میکردم با اینکه تعداد مصاحبه هاش کم بود من هرکدوم رو چند بار خوندم و انرژی گرفتم.

      :question_mark: برای کسانی که هنوز شروع به مطالعه نکردن چه پیشنهادی دارید؟
      :a: ببینید به طور کلی از نظر بنده، هیچوقت برا شروع دیر نیست اما هچوقت زودم نیست. توصیم اینه هرچه سریعتر شروع کنن، اگر هزینه شو دارن مشاور مناسب بگیرن و کااااملا بهش اعتماد کنند و دیگه دنبال حاشیه نرن. و همونجور که قبلا گفتم آگاهانه حواسشون به زمان و مسیر باشه، نسوزونن زمان رو که چیزی جز حسرت براشون نمیذاره.
      ناامید نباشید، خودتونو ببخشین. با خودتون صلح کنید و اصلا کاری به کسی نداشته باشید. فقط بخونید. شاید الان درس یک سال دهم باشید و شروع کردید ولی تو یه ماه حتی میشه کلشو تموم کرد (سال دهم رو)، ناامید نباشید به این فکر نکنید بقیه چقدر جلو هستن، کار خودتونو با توکل به خدا انجام بدید، اونایی که جلو هستن بالاخره یه روزی صفر بودن.

      بزودی، ادامۀ مصاحبه در پست بعدی...
      دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا خیرین-کوچک-دریا-دل

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      12
      • M آفلاین
        M آفلاین
        mohammadhassan
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mohammadhassan انجام شده
        #3

        :question_mark: از روش برنامه ریزی درسیتون بگید. روش خاصی داشتید؟ اگه داشتید، نقاط قوت و ضعف اش چی بود؟
        :a: خب من با توجه به اینکه دیر به طور جدی شروع کردم دیگه "از ساعت کم به زیاد" و این حرف ها که خسته نشیم رو کلا ول کردم و از صفر ساعتِ روز قبل خودمو به 12 ساعت فرداش رسوندم، اما روز های مدرسه که زمان زیادی نداشتم باز همون 6 - 7 ساعت میتونستم بخونم.
        با توجه به اینکه کلی وقت گذشته بود و منم کلی آزمون خطا کرده بودم و کلی تحقیق، دیگه دستم اومده بود باید چیکار کنم. من خورد خورد درس میخوندم و از این تریبون میخوام استفاده کنم تا روش برنامه ریزیم رو کامل شرح بدم. ببینید خیلی از بچه ها اصصصصصلا هیچ اطلاعی ندارن که باید چیکار کنند کلا، اول برنامه ریزی رو میگم بعد روش خوندن هر درس تو باکس خودش.

        اول اینکه برنامه ریزی باید منطقی باشه و بر اساس نقطه ضعف های خود آدم، یکی حفطیاتش خوبه یکی حلیات یکی قبلا تخصصی خونده عمومیش صفره یکی کلا شروع صفره.
        بر این اساس زمان، روز رو باید بین عمومی و تخصصی تقسیم کرد که حالا عامیانش و عمومیش اینه که تخصصی و عمومی به شکل 70 به 30 تقسیم بشه. اما بازم میگم بستگی به خود فرد داره. البته لازم به ذکره که اگر کسی از درسی متنفره دقیییقا همین الان وقتشه که روش کار کنه و سعی کنه باهاش ارتباط برقرار کنه. تنها راهش اینه سعی کنی دوسش داشته باشی و اصلا به این فکر نکنی ازش متنفری و سعی کنی مثل درسی که خیلی دوسش داری خودت رو به دریای مفاهیمش بسپری تا تنفر یادت بره و بدون که تو بالاخره باید اینو بخونی. (دقیقا مثل اشتباه من که زبان رو کلا گذاشتم کنار با اینکه حالت عادی در حد 20 - 30 درصد بودم)

        روش چینش درس ها توی برنامه ی روزانتون باید اینجوری باشه که حداکثر همه درسای مورد نظری که دارید مطالعه میکنید بیشتر از 2 روز طول نکشه و حداکثر تو 2 روز از همشون خونده باشید. بیشتر از دو سه روز نباید بین جلسه اول و دوم یه درس فاصله بیوفته (سم مطالعه دقیقا فاصله هست، گند میزنه به مطالعه و زحماتتون). درس ها رو خورد کنید، کیلویی برنامه نریزید، مثلا روزی 5 تست قرابت، یک سومه درسنامه تشبیه، 20 لغت زبان. درسای موضوعی خوراکِ خورد برنامه ریختنه، مثل ادبیات و عربی و زبان.
        و بزرگترین پیشنهادم اینه، حتی اگر اگر از صبح درس خوندن متنفرید صبح حتما پاشید. حتی اگر خوابتون میبره، همون لحظه که کسل هستید چشاتون داره میره با خودت بگو اگر الان خوابیدم تا فردای کنکور خوابم. دلسوز خودتون باشید، این کسلیه صبح هم یکی دو هفته بیشتر طول نمیکشه بعد کامل عادت می کنید. درسای سنگین و تخصصی رو معمولا صبح بذارید. الان یه نمونه از گزارش کارم رو پیدا میکنم براتون تایپ میکنم. البته من تو برنامه یه روزم از همه درسا میخوندم، چون باید حجیم کار میکردم که برسم.

        :newspaper: نمونه ای از گزارش کار :point_down:
        حسابان 1 ساعت و 30 دقیقه: 20 صفحه به همراه تست
        شیمی 1 ساعت و 15 دقیقه:نصف درسنامه فصل 3 شیمی دوازدهم به همراه تست آموزشی
        فیزیک 1 ساعت و 10 دقیقه :اتمام درسنامه فصل 4 یازدهم به همراه تست آموزشی
        هندسه 1 ساعت و 45 دقیقه: تست فصل 3 یازدهم
        آمار و احتمال 1 ساعت :تست فصل 3
        دینی 1 ساعت و 30 دقیقه : درس 3 یازدهم کامل درسنامه با تست آموزشی
        آرایه فارسی 20 دقیقه
        1 ساعت لغت فارسی ، 4 صفحه
        45 دقیقه معنی و مفهوم درس 12 و 14 فارسی یازدهم
        10 دقیقه جدول تناوبی
        عربی 1 ساعت و 50 دقیقه : درس 5 و 6 دهم مرور قواعد
        20 دقیقه مفهوم عربی (جملات سخت که ترجمه و معناش متفاوته)
        10 دقیقه تاریخ ادبیات
        5 دقیقه گروه عاملی شیمی
        12 : 50 جمع ساعت

        خورد و کامل درس میخوندم.
        :books: حالا روش خوندن درس ها:
        بچه ها تو درسای عمومی و تخصصی حتما باید بعد درسنامه مقداری تست آموزشی بزنید که این تست ها فقط آموزشیه و پاسخنامش کامل خونده میشه و برای جا افتادن مطلبه حالا یه 10 - 15 تا. حتما اون تست های لا به لای درسنامه ها رو جدی بگیرید، اونا رو حتما حل کنید.
        از مثال ها و سوالات و درسنامه ی کتاب های درسی و تست های بر اساس کتاب درسی اصلا غافل نباشید. الگوی تمام تستای کنکورشونه. تستای کنکور سالای پیش خیلی مهمه و هر کدوم باید 3 - 4 بار حداقل حل شه. تست اصلیه هر درس رو بذارید فردای اون روز که مطالعه کردید و تست آموزشی زدید.

        :ballot_box_with_check: از تست پوششی غافل نشید، به این صورت که هر روز 10 تست، 15 تست، هر چقدر که میتونید تست قدیمی از مباحث قبل بزنید. این جلوگیری میکنه از فراموشی درس و دیگه نمیخواد بشینید یه درس رو برای مرور دوباره از صفر بخونید و حرص بخورید که فراموشتون شده. تست پوششی شاید حس کنید وقت گیره ولی وقتی به دوران جمعبندی برسید خودتون رو سرزنش نمی کنید.

        ادامۀ مصاحبه، بزودی...

        دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا خیرین-کوچک-دریا-دل دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        4
        • M آفلاین
          M آفلاین
          mohammadhassan
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط mohammadhassan انجام شده
          #4

          :question_mark: خیلی مختصر منابعتون برای درس ها رو بگید.
          :a: درس خواندن عادی :
          دینی: میکرو جامع گاج (طلایی نه) برای جمعبندی: مولتی ویتامین دینی، واااااقعا عالی بود.
          ادبیات: تست جامع خیلی سبز رو گرفتم که اصلا استفاده نکردم ولی از جمعبندی مهروماه استفاده کردم (در یک کتاب ادبیات رو مبحثی توضیح داده بود)
          زبان: مبتکران اناری رو گرفتم اما جامع خیلی سبز آقای کیاسالار یا میکرو گاج جامع رو پیشنهاد میکنم
          عربی: در طول سه سال سیر تا پیاز داشتم اما آنچنان استفاده ای نکردم تا اینکه با آقای ناصح زاده، کتاب جمعبندی عربی خیلی سبز و فیلماشون شروع کردم و راضی بودم.

          و اما تخصصی ها
          فیزیک: برای هر سه سال سیر تا پیاز گاج استفاده کردم و عالی بود برای جمعبندی از خیلی سبز.
          ریاضیات: (گسسته و آمار و احتمال و حسابان و هندسه): هیچی به اندازه خط ویژه گاج به دردم نخورد البته تو سال های پایه برای حسابان از سیر تا پیاز استفاده میکردم عالی بود
          شیمی: برای هرسه پایه میکرو گاج که بینظیییییره، برای جمعبندی از سیب مهروماه که عالی بود
          و در پایان، من دانش آموزی بودم که بهترین و مهمترین منابعم کتاب درسی و دبیر و مدرسه بود. من 6 ساعت مدرسه رو به مفید ترین شکل ممکن استفاده میکردم. سر کلاس همش پای تخته بودم و همش دررررگیر درس، حیف بود ما 6 ساعت مدرسه باشیم اما بخوایم اون درس رو بازم توی خونه بخونیم. وقتی که میرسیدم خونه هیچ مشکلی تو درس ها نداشتم برای اینکه من خودم همشون رو پای تخته حل کردم و فقط تو خونه یه نگاه برام کافی بود اونم گاهی... کتابام سیاه بود از نکات دبیر، البته فقط سال آخر متاسفانه.
          بچه ها مدرسه جای درس خوندنه، نه چرت زدن، از مدرسه برای درس خوندن استفاده کنید، دلسوز زمان و خودتون باشید

          :question_mark: درباره جمع بندی نکته ای هست که بخواید بگید؟ 🧐
          :a: به به زدید تو خال. جمع بندی دو روش داره یکی زیگوراتی که برای بچه های عالی و تراز بالای 7 هزاره و یکی روش شناور که برای بچه های معمولیه، اینم بگم حتی امکان داره یکی تو شناور نتیجه خیلی بهتری از زیگوراتی بگیره، سوءتفاهم پیش نیاد.
          این شناور مخصوصا برای بچه های شروع صفر و دو سه ماه آخر عالیه. من خودم این استفاده کردم، اینجوریه که شما یکی دو هفته در آغاز مطالعه و تست انجام میدی و بعد یه آزمون جامع با وقت باز حل میکنی

          بعد میشینی خوشگل تحیلیش میکنی و یه برگه میذاری و سه تا ستون میکشی:
          ستون های:
          کم تسلطی: کمی بلدید اما به جواب اخر نرسیدید، یکی دوتاش رو حل کردید از این مبحث ولی سومی رو نتونستید جواب بدید، قبلا خوندید ولی مثل ابره تو مغزتون ولی کامل یادتون نرفته.
          تسلط: کاملا مسلط هستید و هر سوالی بدن جواب میدید و 100 درصد بلدید
          نخوانده : صفر صفرید تو این مباحث
          خب با این دسته بندی یه بازه ی 3 - 4 روزه از هر درس کم تسلط یکی انتخاب میشه که خونده بشه. بعد از 3 - 4 روز یه آزمون دیگه میدید (اینجوری هم تسلطه با آزمون تسلط باقی میمونه). اگر کم تسلطیه به تسلط رسید که هیچ ادامه میدید تا کم تسلطی ها همه تسلط بشه و کم کم نخوانده ها رو وارد میکنید. اما اگر کم تسلطیه تسلط نشد دوباره میخونیدش تا راه بیوفتید. اولویت هم از کم تسلطیاییه که نیاز به خوندن کمتری برای تسلط دارن و راحت تر راه میفتن.

          اما زیگوراتی اینجوریه که هر 2 - 3 روز یه درس رو کامل جمع میکنن و هی آزمون جامع میدین. برای آزمون جامع هم از دور دنیا در 4 ساعت گاج میتونید استفاده کنید. آهان اینم بگم، بچه ها این آزمون های جامع سنجش رو حتتتتتما گیر بیارید، حتی از زیر سنگم که شده، مخصوصاً آزمون آخرش، کپی پیست کنکوره، این نصیحت رو جدی بگیرید.

          :question_mark: نکته ای هست در رابطه با سرجلسه کنکور؟ مثل کنترل استرس یا...؟
          بله خیییییلی😂، بچه ها هر کاری که قراره سر جلسه کنکور انجام بدید تو آزمون جامع هاتون تو خونه انجام بدید. از پوشش گرفته تا خوراکیتون، رو برگه خیمه نزنید تا اکسیژن خوب به مغزتون برسه تا کسل نشین. هرجا احساس خستگی کردید یه خوراکی بخورید آبی بخورید و دستاتون رو به عقب و پاهاتون رو به جلو بلند کنید و منقبض کنید مثل زمان هایی که از خواب بیدار میشید و میخواین بدنتون باز شه و در این حین نفسای عمممیق بکشید، جوری که احساس کنید اکسیژن همه وجودتون رو گرفته، بعد ادامه بدید.

          اگر سردردی هستید مثل من یه قرص مسکن غیر خواب آور که قبلا با آزمون ها هم تستش کردید با خودتون ببرید تا احساس کردید سر درد دارید بخورید. من ژلوفن و استامینوفن کدئین بردم. سعی کنید عاقلانه استراستونو کنترل کنید چون به آزمون ضربه میزنه. از خرداد یا اردیبهشت آزمون ها رو شروع کنید که قشنگ فضا براتون عادی باشه حتی اگر حوزتون رو میشناسید همون اطراف حتی تو پارک حل کنید

          هر وقت استرس داشتید تو روز های آخر همه چیز رو با چشم های بسته انجام بدید، چشاتون رو ببندید با خودتون بگید فلان و فلان و فلان میذارم تو کیفم سوار ماشین میشم تو راه به هیچی فکر نمیکنم میرم حوزه اگر دستشویی داشتم حتما قبلش میرم. (وسط آزمون هم اجازه میدن اما شما قبلش برید)، میشینم دفترچه عمومی رو میگیریم از فلان درس شروع میکنم ... .
          همشو مثل یه فیلم هرشب با چشای بسته انجام بدید. اونجا که میرید انگار چند بار انجامش دادید و خییییلی استرسو کم میکنه، انگار همه چیز تحت کنترلتونه. همه چیز رو چک کنید که یه وقت هول نشید اونجا استرس بگیرید و آدرنالین ترشح بشه که شرایطتون رو بهم میریزه.
          سعی کنید با هر ناملایماتی کنترل شده و عاقلانه برخورد کنید، به ساعت و باطری، پاک کن، مداد نرم، دستمال پارچه ای و .... دقت کنید

          :question_mark: حرفی، سخنی برای آلاء دارید بزنید؟
          :a: خیییییلی ازش ممنونم، من امکان کلاس کنکور رفتن نداشتم، ولی برام سنگ تموم گذاشت. برای اولین بار این حس رو داشتم که خدایا رو زمینت یکی هست که از ته دلش داره برامون بی هیچ درآمدی با استاد هایی که همه آرزوی کلاساش رو دارن محتوا تولید میکنه. به هر کی میرسیدم سایت رو معرفی میکنم، همیشه معرف و دعا گوتون هستم، خدا اجرتون بده 😍 ماه 🌙❣

          :question_mark: و اگر حرفی دارید که جای اون توی سوالات من نبود الان وقتشه
          :a: بچه ها هیچوقت نا امید نشید، من توی سال دهم نوبت اول معدل 15 و نوبت دوم معدل 16 داشتم هیچوقت به اون اندازه تو زندگیم از سمت مدرسه تحقیر نشده بودم و احساس خفگی نمیکردم. یادمه میگفتن چرا انقدر نمراتت پایینه معدل کلاس میاد پایین و بقیه بخاطر تو حرف میخورن، حتی برای کنکورم خیلی دیر شروع کردم و همش 2 - 3 ماه خوندم. اگر شرایط براتون به افتضاح ترین شکل ممکنه و اعتماد به نفس ندارید؛ تغییرش بدید. تو باطلاقش فرو نرید، خودتون خودتون رو بالا بکشید و به خودتون تکیه کنید. مطمئن باشید شما میتونید یه روزی شاگرد اول باشید و بهترین رتبه رو کسب کنید اما دنبال رقابت با بقیه نباشید و فقط با خودتون رقابت کنید
          نفر اول دل خودتون بشید همون چیزی که همیشه رویاش رو داشتید، اینجوری با آرامش به هدفتون میرسید، اما رقابت با بقیه دریاش تلاطم زیاد داره.
          یا علی بگید و شروع کنید و بیشتر منتظر مثال های تحول صفر تا صد نباشید.

          :question_mark: ممنون از وقتی که گذاشتید برای مصاحبه
          :a: انجام وطیفه بود

          پایان مصاحبه

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          6
          پاسخ
          • پاسخ به عنوان موضوع
          وارد شوید تا پست بفرستید
          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
          • بیشترین رای ها


          • درون آمدن

          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
          • اولین پست
            آخرین پست
          0
          • دسته‌بندی‌ها
          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
          • جدیدترین پست ها
          • برچسب‌ها
          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
          • دوره‌های آلاء
          • گروه‌ها
          • راهنمای آلاخونه
            • معرفی آلاخونه
            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
            • استفاده از ابزارهای ادیتور
            • معرفی گروه‌ها
            • لینک‌های دسترسی سریع